Piotrek pisze:I "wykmini", że diesel niewiele tańszy od wersji GT to strzał w kolano.
Już teraz tak jest
Piotrek pisze:Ok. Jestem w stanie to zrozumieć, ponieważ gro z tych samochodów trafia do prywatnych właścicieli.
Jeśli jednak chodzi o flotówki to dpowiedz sobie na pytanie, czy będąc jakimś "menago" I mając do wyboru w firmie samochód flotowy wybrałbyś 141 konną optimę czy 190 konnego superba/passata? Dla mnie wybór jest oczywisty.
Wszystko kwestią ceny, najtańszy passat 190KM kosztuje ponad 150k, dobierając do tego pare dodatków, żeby porównać do wyposażenia Optimy ceny rośnie bardzo wyraźnie.
Optimy w dieslu nie kupisz powyżej 150k nawet jak się postarasz. Fakt, superba kupi się już sporo taniej...
Ogólnie chodzi mi o to, żeby spojrzeć na rynek a nie prywatne odczucia jednej osoby.
Można się zastanowić czy jeżeli szef jakiejś marki z wyższej półki uważa, że lpg to najlepsze paliwo jakie istnieje, sam posiada takie auto i jest zachwycony silnikami pracującymi na lpg, wprowadzi do oferty swoich samochód taki rodzaj paliwa?
Jak dobrze to przemyśli to tego nie zrobi, bo ma świadomość, że marka straci w oczach większości ludzi jak się dowie, że taka marka premium oferuje samochody z lpg (a to przecież siara i wstyd na dzielni
).
Przykładowo dla mnie wybór pomiędzy 141KM dieslem lub za dopłatą 10k kupno 245KM GT również jest oczywisty.
Nie zmienia to faktu, że rozumiem dlaczego 90% uważa inaczej i wyjeżdża z salonów słabszymi jednostkami.