Facelifting Kia Optima 2018
- bidżej
- Posty: 471
- Rejestracja: 25 lip 2017, 13:40
- model samochodu: Optima SW GT
- Lokalizacja: Augsburg
Re: Facelifting Kia Optima 2018
zeby to bylo 1.0 140KM jak np w Fordzie, to bym sie obawial. Ale to jest 1.6 170KM, nie jest nie wiadomo jak wysilone. No i turbina twin-scroll to dosc proste rozwiazanie.
KIA Optima SW GT (2017)
+tech +panorama
+tech +panorama
-
- Posty: 197
- Rejestracja: 17 lip 2017, 22:35
- model samochodu: optima
- Lokalizacja: Kraków/Wrocław
- Kontakt:
Re: Facelifting Kia Optima 2018
1.6 przy tak duzej, ciezkiej budzie to juz przesada.
2.0 jakos daje rade bez turbo !!!!
2.0 jakos daje rade bez turbo !!!!
Śniegowa Dama - 2.0 Pb manual L wagon 2017
- bidżej
- Posty: 471
- Rejestracja: 25 lip 2017, 13:40
- model samochodu: Optima SW GT
- Lokalizacja: Augsburg
Re: Facelifting Kia Optima 2018
są większe przesady, jak np. 1.0 w Focusie - a działa i jedzie nieźle.
KIA Optima SW GT (2017)
+tech +panorama
+tech +panorama
Re: Facelifting Kia Optima 2018
Ta jednostka 1.6 to jest chyba dość popularna w US and A ... to taki ich sprawdzony motor. W skodzie superb są 1.4 tsi ... i też masa ludzi tym jeździ. Do tego jeszcze sama specyfika silnika turbo jest dużo lepsza niż wolnossącej benzyny. Jeździłem 2.0 pb w Optimie i jakoś to tam jechało, ale żeby zabrać się do wyprzedzania to trzeba było mieć 3,5 rpm ... bo dopiero moment obrotowy był dostępny. Przy silniku 1.6 ten moment będzie dostępny dużo niżej i wyprzedzać będzie można na niższych obrotach i wyższym biegu bez redukcji. Zastosowanie takiej benzyny moim zdaniem ma same plusy.
Zamiany silnika na olej napędowy nie rozumiem zupełnie ... ale może chcą po prostu ujednolicić jednostki napędowe dla wszystkich modeli i pewnie ten sam motor będzie szedł w Ceedzie, Optimie, Sportage i Stonic, bo widać, że nowsze modele jak Stonik mają tylko diesla 1.6 ... Aczkolwiek w Sportage jeszcze nie jest dostępny, w Ceedzie jest ten i ten ...
Pozdrawiam
Link
Zamiany silnika na olej napędowy nie rozumiem zupełnie ... ale może chcą po prostu ujednolicić jednostki napędowe dla wszystkich modeli i pewnie ten sam motor będzie szedł w Ceedzie, Optimie, Sportage i Stonic, bo widać, że nowsze modele jak Stonik mają tylko diesla 1.6 ... Aczkolwiek w Sportage jeszcze nie jest dostępny, w Ceedzie jest ten i ten ...
Pozdrawiam
Link
Optima SW 1.7 GT line 7DCT - Platinum Graphite
Re: Facelifting Kia Optima 2018
Pozostając przy fordzie - z tym silnikiem, żeby było ciekawiej, można i transita kupić.bidżej pisze:są większe przesady, jak np. 1.0 w Focusie - a działa i jedzie nieźle.
Co do silnika 1.6 GDI to z tym przyspieszaniem przy niskich obrotach i mega elastycznością bym nie przesadzał. Optima swoje waży. Byćmoże przy 120km/h na 6 bigu zbierze się do wyprzedzania szybciej niż obecny wol ossak, ale rakiety z tego i tak nie będzie.
Kia Optima L DOHC 2.0 Pb
Re: Facelifting Kia Optima 2018
Mam w Sportage 2.0 L bezyna samochod wazy okolo 1,5 tony. To nie jedzie. Masa optimy jest podobna.
Zeby cos wyprzedzic trzeba trzymac na obrotach. Zona teraz tym jezdzi to jej roznicy nie robi.
Za to nowa sportage mialem na jezdzie probnej wlasnie 1.6 GDI i jedzie duuuuzo lepiej. Skoro nowy motor bedzie jeszcze troche mocniejszy w Optimie to tez pojedzie ladnie. Na pewno lepiej niz 2.0 dohc
Takie czasy.
Zeby cos wyprzedzic trzeba trzymac na obrotach. Zona teraz tym jezdzi to jej roznicy nie robi.
Za to nowa sportage mialem na jezdzie probnej wlasnie 1.6 GDI i jedzie duuuuzo lepiej. Skoro nowy motor bedzie jeszcze troche mocniejszy w Optimie to tez pojedzie ladnie. Na pewno lepiej niz 2.0 dohc
Takie czasy.
-
- Posty: 1231
- Rejestracja: 18 lut 2016, 18:28
- model samochodu: Była KIA Optima L 2016 sedan 2,0PB manual
Jest Superb 2.0TSI - Lokalizacja: Częstochowa
Re: Facelifting Kia Optima 2018
ale Optima waży prawie 1,5 tony właśnie z silnikiem PB 2,0. Może skrzynie są inaczej dobrane bo u mnie szału nie ma ale jedzie
Pisał Sebastian
była KIA Optima L 2016 sedan 2,0PB manual
jest Superb 2.0TSI 140kW
była KIA Optima L 2016 sedan 2,0PB manual
jest Superb 2.0TSI 140kW
- bidżej
- Posty: 471
- Rejestracja: 25 lip 2017, 13:40
- model samochodu: Optima SW GT
- Lokalizacja: Augsburg
Re: Facelifting Kia Optima 2018
Panowie, TGDi, bo GDi to są wolnossaki - tak dla ścisłości
KIA Optima SW GT (2017)
+tech +panorama
+tech +panorama
Re: Facelifting Kia Optima 2018
Nie da się porównać SPORTAGE z OPTIMĄ bo to zupełnie inne auta i konstrukcje. Owszem, silniki są takie same i to wszystko. Ze tak powiem sprawdziłem to empirycznie. Przed OPTIMĄ jeździłem CEEDem, natomiast moja znajoma w tym samym czasie nabyła sobie SPORTAGE. Oboje mieliśmy silniki 1,6 GDI i obydwoma autami pokonałem "parę" kilometrów, mogę więc chyba pokusić się o jakieś wnioski.
Auta różnią się przede wszystkim zestopniowaniem skrzyń biegów. Wykonałem np. bardzo prosty test jadąc jednym i drugim samochodem 100 km/h i w CEED silnik na 6 biegu kręcił się około (nie pamiętam już dokładnie) 2700 RPM, natomiast ta sama prędkość w SPORTAGE to już około 3050 RPM. Przekłada się to zresztą całkiem symetrycznie na zużycie paliwa. W S zejście poniżej 7,2/100 (na trasie) wymaga naprawdę dużej cierpliwości i spokoju wewnętrznego CEED natomiast na trasie jadąc i wyprzedzając narmalnie (bez ekojazdy) spokojnie zużywał 6,5. O trakcji nawet nie będę zaczynał pisać
Osobiście uważam podobnie jak Seb - OPTIMA z 2.0 Pb rakietą nie jest, ale da się tym jeździć całkiem sprawnie. Możliwe że w moim przypadku wygląda to nieźle, ponieważ około 90% kilometrów pokonuję w pojedynkę z niewielką ilością bagażu. Wszak "pociągnięcie" każdego kilograma wymaga i czasu i mocy.
W kwestii silników z turbinami - owszem one jeżdżą całkiem sprawnie, ale jak już gdzieś tutaj pisałem, po to aby spełniały swoją rolę długo i sprawnie, wymagają znacznie wyższej kultury użytkowania. A nie wszyscy biorą to pod uwagę. Może nie ma to znaczenia dla kogoś kto przejeżdża rocznie 12 000 km rocznie. Przy "przelotach" rocznych na poziomie 40-50 tysięcy rocznie trwałość zaczyna mieć znaczenie. Chyba
Szerokiej !!!!
Auta różnią się przede wszystkim zestopniowaniem skrzyń biegów. Wykonałem np. bardzo prosty test jadąc jednym i drugim samochodem 100 km/h i w CEED silnik na 6 biegu kręcił się około (nie pamiętam już dokładnie) 2700 RPM, natomiast ta sama prędkość w SPORTAGE to już około 3050 RPM. Przekłada się to zresztą całkiem symetrycznie na zużycie paliwa. W S zejście poniżej 7,2/100 (na trasie) wymaga naprawdę dużej cierpliwości i spokoju wewnętrznego CEED natomiast na trasie jadąc i wyprzedzając narmalnie (bez ekojazdy) spokojnie zużywał 6,5. O trakcji nawet nie będę zaczynał pisać
Osobiście uważam podobnie jak Seb - OPTIMA z 2.0 Pb rakietą nie jest, ale da się tym jeździć całkiem sprawnie. Możliwe że w moim przypadku wygląda to nieźle, ponieważ około 90% kilometrów pokonuję w pojedynkę z niewielką ilością bagażu. Wszak "pociągnięcie" każdego kilograma wymaga i czasu i mocy.
W kwestii silników z turbinami - owszem one jeżdżą całkiem sprawnie, ale jak już gdzieś tutaj pisałem, po to aby spełniały swoją rolę długo i sprawnie, wymagają znacznie wyższej kultury użytkowania. A nie wszyscy biorą to pod uwagę. Może nie ma to znaczenia dla kogoś kto przejeżdża rocznie 12 000 km rocznie. Przy "przelotach" rocznych na poziomie 40-50 tysięcy rocznie trwałość zaczyna mieć znaczenie. Chyba
Szerokiej !!!!
OPTIMA SW L 2.0 Pb Snow White Pearl
Re: Facelifting Kia Optima 2018
Przy przelotach rocznych 40-50 bierzesz diesla one sa wlasnie do takich jazd