Facelifting Kia Optima 2018

forum użytkowników modelu Optima
Piotrek
Posty: 1400
Rejestracja: 16 paź 2017, 11:00
model samochodu: Kia Optima
Lokalizacja: Łańcut

Re: Facelifting Kia Optima 2018

Post autor: Piotrek »

1.6 z turbine to na te gabaryty zbyt mała pojemność. Mimo uturbienia nie ma skąd elastyczności wyciągnąć.
Kia Optima L DOHC 2.0 Pb
robert-km
Posty: 90
Rejestracja: 09 paź 2017, 00:03
model samochodu: Kia Optima GT 2017 Sedan
Lokalizacja: Wrocław

Re: Facelifting Kia Optima 2018

Post autor: robert-km »

Piotrek pisze:1.6 z turbine to na te gabaryty zbyt mała pojemność. Mimo uturbienia nie ma skąd elastyczności wyciągnąć.
2.0 wolnossący ma 165KM i 196Nm;
1.6 turbo ma 178KM i 264Nm i skrzynię DCT;
2.4 wolnossący ma 185KM i 241Nm, ale nie wiem jaka skrzynia.
1.6T i 2.4 to ichniejsze odpowiedniki GT-Line. 2.0T to GT.
Optima GT 2017 sedan, biała perła
Piotrek
Posty: 1400
Rejestracja: 16 paź 2017, 11:00
model samochodu: Kia Optima
Lokalizacja: Łańcut

Re: Facelifting Kia Optima 2018

Post autor: Piotrek »

robert-km 2.0 wolnossący ma 165KM i 196Nm - zgoda, tyle że tu masz pojemność żeby elastyczność wyciągnąć
1.6 turbo ma 178KM i 264Nm i skrzynię DCT - spoko, tylko spróbuj przyspieszyć dynamicznie na 6/7 biegu od 100km w górę bez redukcji. W ostatnim czasie przelatałem 120k km taką jednostką. I jak spalanie I cisza w środku były miłe tak dynamiki zero. "Power" przychodził dopiero po wkręceniu na wyższe obroty (powyżej 4500 rpm) - wtedy coś się zaczynało dziać.
Optima jest, w moim przekonaniu, zbyt dużym I ciężkim samochodem na tak mały silnik. (Tak, tak wiem że w Mondeo można mieć 1.0 Ecoboost,a w Superbie 1.4).
Co do silnika 2.4 to jest to fajna jednostka, tyle że u nas akcyza by ją zjadła :|
Kia Optima L DOHC 2.0 Pb
Seb
Posty: 1231
Rejestracja: 18 lut 2016, 18:28
model samochodu: Była KIA Optima L 2016 sedan 2,0PB manual
Jest Superb 2.0TSI
Lokalizacja: Częstochowa

Re: Facelifting Kia Optima 2018

Post autor: Seb »

DCT do benzyny 1,6T? Na pewno? A nie czasem zwykłe 6AT?
W Sportku jest DCT ale z 4x4...
Pisał Sebastian
była KIA Optima L 2016 sedan 2,0PB manual
jest Superb 2.0TSI 140kW
Awatar użytkownika
vilip76
Posty: 95
Rejestracja: 28 gru 2017, 10:51
model samochodu: C4 II VTi, Scenic Tce III

Re: Facelifting Kia Optima 2018

Post autor: vilip76 »

Zagadka
2.0 turbo 280 KM 400 Nm skrzynia ZF 8 biegów...

co to?
vilip76
Optima SW GT (MY 2018)
devil1234
Posty: 176
Rejestracja: 26 kwie 2017, 11:42
model samochodu: Optima GT
Venga

Re: Facelifting Kia Optima 2018

Post autor: devil1234 »

vilip76 pisze:Zagadka
2.0 turbo 280 KM 400 Nm skrzynia ZF 8 biegów...

co to?
Zapewne Alfa ;)
Kia Optima SW GT + TECH - 2017
Kia Venga 1.6 M+Smart - 2018
Awatar użytkownika
vilip76
Posty: 95
Rejestracja: 28 gru 2017, 10:51
model samochodu: C4 II VTi, Scenic Tce III

Re: Facelifting Kia Optima 2018

Post autor: vilip76 »

Brawo, brawo, wygrał Pan zegarek... :D

Ciekawi mnie, jak się spisze ta jednostka ze skrzynią ZF za jakiś czas...
vilip76
Optima SW GT (MY 2018)
robert-km
Posty: 90
Rejestracja: 09 paź 2017, 00:03
model samochodu: Kia Optima GT 2017 Sedan
Lokalizacja: Wrocław

Re: Facelifting Kia Optima 2018

Post autor: robert-km »

Seb pisze:DCT do benzyny 1,6T? Na pewno? A nie czasem zwykłe 6AT?
W Sportku jest DCT ale z 4x4...
Wg tej strony, jest to 7DCT - prawdopodobnie taka jak w dieslu. Do 2.0T nie dawali DCT, bo podobno moment "zjadał" skrzynię dwusprzęgłową.
Piotrek pisze:2.0 wolnossący ma 165KM i 196Nm - zgoda, tyle że tu masz pojemność żeby elastyczność wyciągnąć
1.6 turbo ma 178KM i 264Nm i skrzynię DCT - spoko, tylko spróbuj przyspieszyć dynamicznie na 6/7 biegu od 100km w górę bez redukcji.
W 1.6T pełen moment obrotowy jest większy (264Nm vs 196Nm) i dostępny wcześniej (1500rpm vs 4800rpm), niż w przypadku 2.0. Więc gdzie tutaj jest brak elastyczności? Nie jest tak, że po prostu z zasady narzekasz na down-sizing?

edit:
1.6T:
Zero to 60 mph: 7.3 sec
Zero to 100 mph: 19.1 sec
Zero to 120 mph: 30.9 sec
Rolling start, 5-60 mph: 7.6 sec
Top gear, 30-50 mph: 3.8 sec
Top gear, 50-70 mph: 5.2 sec
Standing ¼-mile: 15.8 sec @ 92 mph
Top speed (redline limited): 134 mph
Braking, 70-0 mph: 185 ft
Roadholding, 300-ft-dia skidpad: 0.83 g
2.4:
Zero to 60 mph: 7.5 sec
Zero to 100 mph: 20.4 sec
Rolling start, 5-60 mph: 7.7 sec
Top gear, 30-50 mph: 3.9 sec
Top gear, 50-70 mph: 5.1 sec
Standing ¼-mile: 15.9 sec @ 90 mph
Top speed (C/D est): 135 mph
Braking, 70-0 mph: 179 ft
Roadholding, 300-ft-dia skidpad: 0.83 g
Ostatnio zmieniony 05 sty 2018, 14:16 przez robert-km, łącznie zmieniany 1 raz.
Optima GT 2017 sedan, biała perła
Piotrek
Posty: 1400
Rejestracja: 16 paź 2017, 11:00
model samochodu: Kia Optima
Lokalizacja: Łańcut

Re: Facelifting Kia Optima 2018

Post autor: Piotrek »

Robert-km Przejedź się 1.6T 160km a później 2.0 z tą samą mocą I spróbuj przyspieszyć na najwyższym biegu od 100km do 140km. Rezultat Cię zaskoczy 8-) To, że na papierze masz niutki szybciej dostępne to jedno, a rzeczywiste zachowanie samochodu to co innego :D

P.S. Wnioski wysunięte na podstawie porównania silników: 1.6T (bezpośredni wtrysk) 156hp 240Nm dostępnych od 1400-4000obr vs wolnossąca optima 2.0.
Kia Optima L DOHC 2.0 Pb
robert-km
Posty: 90
Rejestracja: 09 paź 2017, 00:03
model samochodu: Kia Optima GT 2017 Sedan
Lokalizacja: Wrocław

Re: Facelifting Kia Optima 2018

Post autor: robert-km »

Dorzuciłem pomiary robione przez www.caranddriver.com.
Czasy 1.6T są praktycznie takie same jak 2.4. Czasami szybciej, czasami wolniej. Więc zakładam, że 1.6T będzie lepsze pod każdym względem od 2.0.
W Hondzie Accord mam wolnossące 2.0 i elastyczności nie ma tam w ogóle. Jak mam 4 osoby w aucie + mały bagaż, to na 5 biegu przy 90km/h wciśnięcie gazu w podłogę praktycznie nic nie daje. Jak chcę przyspieszyć, to bez redukcji nawet nie ma o czym mówić.
Optima GT 2017 sedan, biała perła
ODPOWIEDZ

Wróć do „Kia Optima”