Facelifting Kia Optima 2018
Re: Facelifting Kia Optima 2018
1.6 z turbine to na te gabaryty zbyt mała pojemność. Mimo uturbienia nie ma skąd elastyczności wyciągnąć.
Kia Optima L DOHC 2.0 Pb
-
- Posty: 90
- Rejestracja: 09 paź 2017, 00:03
- model samochodu: Kia Optima GT 2017 Sedan
- Lokalizacja: Wrocław
Re: Facelifting Kia Optima 2018
2.0 wolnossący ma 165KM i 196Nm;Piotrek pisze:1.6 z turbine to na te gabaryty zbyt mała pojemność. Mimo uturbienia nie ma skąd elastyczności wyciągnąć.
1.6 turbo ma 178KM i 264Nm i skrzynię DCT;
2.4 wolnossący ma 185KM i 241Nm, ale nie wiem jaka skrzynia.
1.6T i 2.4 to ichniejsze odpowiedniki GT-Line. 2.0T to GT.
Optima GT 2017 sedan, biała perła
Re: Facelifting Kia Optima 2018
robert-km 2.0 wolnossący ma 165KM i 196Nm - zgoda, tyle że tu masz pojemność żeby elastyczność wyciągnąć
1.6 turbo ma 178KM i 264Nm i skrzynię DCT - spoko, tylko spróbuj przyspieszyć dynamicznie na 6/7 biegu od 100km w górę bez redukcji. W ostatnim czasie przelatałem 120k km taką jednostką. I jak spalanie I cisza w środku były miłe tak dynamiki zero. "Power" przychodził dopiero po wkręceniu na wyższe obroty (powyżej 4500 rpm) - wtedy coś się zaczynało dziać.
Optima jest, w moim przekonaniu, zbyt dużym I ciężkim samochodem na tak mały silnik. (Tak, tak wiem że w Mondeo można mieć 1.0 Ecoboost,a w Superbie 1.4).
Co do silnika 2.4 to jest to fajna jednostka, tyle że u nas akcyza by ją zjadła
1.6 turbo ma 178KM i 264Nm i skrzynię DCT - spoko, tylko spróbuj przyspieszyć dynamicznie na 6/7 biegu od 100km w górę bez redukcji. W ostatnim czasie przelatałem 120k km taką jednostką. I jak spalanie I cisza w środku były miłe tak dynamiki zero. "Power" przychodził dopiero po wkręceniu na wyższe obroty (powyżej 4500 rpm) - wtedy coś się zaczynało dziać.
Optima jest, w moim przekonaniu, zbyt dużym I ciężkim samochodem na tak mały silnik. (Tak, tak wiem że w Mondeo można mieć 1.0 Ecoboost,a w Superbie 1.4).
Co do silnika 2.4 to jest to fajna jednostka, tyle że u nas akcyza by ją zjadła
Kia Optima L DOHC 2.0 Pb
-
- Posty: 1231
- Rejestracja: 18 lut 2016, 18:28
- model samochodu: Była KIA Optima L 2016 sedan 2,0PB manual
Jest Superb 2.0TSI - Lokalizacja: Częstochowa
Re: Facelifting Kia Optima 2018
DCT do benzyny 1,6T? Na pewno? A nie czasem zwykłe 6AT?
W Sportku jest DCT ale z 4x4...
W Sportku jest DCT ale z 4x4...
Pisał Sebastian
była KIA Optima L 2016 sedan 2,0PB manual
jest Superb 2.0TSI 140kW
była KIA Optima L 2016 sedan 2,0PB manual
jest Superb 2.0TSI 140kW
Re: Facelifting Kia Optima 2018
Zagadka
2.0 turbo 280 KM 400 Nm skrzynia ZF 8 biegów...
co to?
2.0 turbo 280 KM 400 Nm skrzynia ZF 8 biegów...
co to?
vilip76
Optima SW GT (MY 2018)
Optima SW GT (MY 2018)
Re: Facelifting Kia Optima 2018
Zapewne Alfavilip76 pisze:Zagadka
2.0 turbo 280 KM 400 Nm skrzynia ZF 8 biegów...
co to?
Kia Optima SW GT + TECH - 2017
Kia Venga 1.6 M+Smart - 2018
Kia Venga 1.6 M+Smart - 2018
Re: Facelifting Kia Optima 2018
Brawo, brawo, wygrał Pan zegarek...
Ciekawi mnie, jak się spisze ta jednostka ze skrzynią ZF za jakiś czas...
Ciekawi mnie, jak się spisze ta jednostka ze skrzynią ZF za jakiś czas...
vilip76
Optima SW GT (MY 2018)
Optima SW GT (MY 2018)
-
- Posty: 90
- Rejestracja: 09 paź 2017, 00:03
- model samochodu: Kia Optima GT 2017 Sedan
- Lokalizacja: Wrocław
Re: Facelifting Kia Optima 2018
Wg tej strony, jest to 7DCT - prawdopodobnie taka jak w dieslu. Do 2.0T nie dawali DCT, bo podobno moment "zjadał" skrzynię dwusprzęgłową.Seb pisze:DCT do benzyny 1,6T? Na pewno? A nie czasem zwykłe 6AT?
W Sportku jest DCT ale z 4x4...
W 1.6T pełen moment obrotowy jest większy (264Nm vs 196Nm) i dostępny wcześniej (1500rpm vs 4800rpm), niż w przypadku 2.0. Więc gdzie tutaj jest brak elastyczności? Nie jest tak, że po prostu z zasady narzekasz na down-sizing?Piotrek pisze:2.0 wolnossący ma 165KM i 196Nm - zgoda, tyle że tu masz pojemność żeby elastyczność wyciągnąć
1.6 turbo ma 178KM i 264Nm i skrzynię DCT - spoko, tylko spróbuj przyspieszyć dynamicznie na 6/7 biegu od 100km w górę bez redukcji.
edit:
1.6T:
2.4:Zero to 60 mph: 7.3 sec
Zero to 100 mph: 19.1 sec
Zero to 120 mph: 30.9 sec
Rolling start, 5-60 mph: 7.6 sec
Top gear, 30-50 mph: 3.8 sec
Top gear, 50-70 mph: 5.2 sec
Standing ¼-mile: 15.8 sec @ 92 mph
Top speed (redline limited): 134 mph
Braking, 70-0 mph: 185 ft
Roadholding, 300-ft-dia skidpad: 0.83 g
Zero to 60 mph: 7.5 sec
Zero to 100 mph: 20.4 sec
Rolling start, 5-60 mph: 7.7 sec
Top gear, 30-50 mph: 3.9 sec
Top gear, 50-70 mph: 5.1 sec
Standing ¼-mile: 15.9 sec @ 90 mph
Top speed (C/D est): 135 mph
Braking, 70-0 mph: 179 ft
Roadholding, 300-ft-dia skidpad: 0.83 g
Ostatnio zmieniony 05 sty 2018, 14:16 przez robert-km, łącznie zmieniany 1 raz.
Optima GT 2017 sedan, biała perła
Re: Facelifting Kia Optima 2018
Robert-km Przejedź się 1.6T 160km a później 2.0 z tą samą mocą I spróbuj przyspieszyć na najwyższym biegu od 100km do 140km. Rezultat Cię zaskoczy To, że na papierze masz niutki szybciej dostępne to jedno, a rzeczywiste zachowanie samochodu to co innego
P.S. Wnioski wysunięte na podstawie porównania silników: 1.6T (bezpośredni wtrysk) 156hp 240Nm dostępnych od 1400-4000obr vs wolnossąca optima 2.0.
P.S. Wnioski wysunięte na podstawie porównania silników: 1.6T (bezpośredni wtrysk) 156hp 240Nm dostępnych od 1400-4000obr vs wolnossąca optima 2.0.
Kia Optima L DOHC 2.0 Pb
-
- Posty: 90
- Rejestracja: 09 paź 2017, 00:03
- model samochodu: Kia Optima GT 2017 Sedan
- Lokalizacja: Wrocław
Re: Facelifting Kia Optima 2018
Dorzuciłem pomiary robione przez www.caranddriver.com.
Czasy 1.6T są praktycznie takie same jak 2.4. Czasami szybciej, czasami wolniej. Więc zakładam, że 1.6T będzie lepsze pod każdym względem od 2.0.
W Hondzie Accord mam wolnossące 2.0 i elastyczności nie ma tam w ogóle. Jak mam 4 osoby w aucie + mały bagaż, to na 5 biegu przy 90km/h wciśnięcie gazu w podłogę praktycznie nic nie daje. Jak chcę przyspieszyć, to bez redukcji nawet nie ma o czym mówić.
Czasy 1.6T są praktycznie takie same jak 2.4. Czasami szybciej, czasami wolniej. Więc zakładam, że 1.6T będzie lepsze pod każdym względem od 2.0.
W Hondzie Accord mam wolnossące 2.0 i elastyczności nie ma tam w ogóle. Jak mam 4 osoby w aucie + mały bagaż, to na 5 biegu przy 90km/h wciśnięcie gazu w podłogę praktycznie nic nie daje. Jak chcę przyspieszyć, to bez redukcji nawet nie ma o czym mówić.
Optima GT 2017 sedan, biała perła