GTLine SW - wspomaganie PROBLEM

forum użytkowników modelu Optima
baku1984
Posty: 19
Rejestracja: 08 lut 2018, 12:01
model samochodu: OPTIMA GT LINE
Lokalizacja: Warszawa

Re: GTLine SW - wspomaganie PROBLEM

Post autor: baku1984 »

Prezes76 pisze:Byłem zachwycony tym samochodem na początku ale czar prysł............tyle mankamentów i usterek to w 10 letnim trupie się nie znajdzie ale to tylko moje zdanie.
Mam podobne odczucia. Problem z wspomaganiem jeszcze u mnie nie wystąpił, ale znając mojego pecha do aut zaraz się pojawi.
Moja ma 5000 przelotu i mam:
- zaparowany prawy reflektor
- skora tylna kanapa pomarszczona i miedzy fotelami wgłębienie, nie zauwazylem jak odbieralem
- cos mi trzeszczy w desce rozdzielczej jak przerzuca biegi i wskazówka obrotomierza spada
- piszczące klocki w czasie ostatnich mrozów

Za duzo sie spodziewałem, nawet nie mysle jak to auto bedzie chodzilo za kilka lat... chociaz w sumie nie mam za bardzo porownania do nowych aut z tego segmentu i przedzialu cenowego..
KIA OPTIMA SW 1.7 CRDI GT-line
chudy
Posty: 528
Rejestracja: 27 lut 2017, 00:27
model samochodu: Optima SW GTLine
Lokalizacja: Warszawa

Re: GTLine SW - wspomaganie PROBLEM

Post autor: chudy »

baku1984 pisze:
Prezes76 pisze:Byłem zachwycony tym samochodem na początku ale czar prysł............tyle mankamentów i usterek to w 10 letnim trupie się nie znajdzie ale to tylko moje zdanie.
Mam podobne odczucia. Problem z wspomaganiem jeszcze u mnie nie wystąpił, ale znając mojego pecha do aut zaraz się pojawi.
Moja ma 5000 przelotu i mam:
- zaparowany prawy reflektor
- skora tylna kanapa pomarszczona i miedzy fotelami wgłębienie, nie zauwazylem jak odbieralem
- cos mi trzeszczy w desce rozdzielczej jak przerzuca biegi i wskazówka obrotomierza spada
- piszczące klocki w czasie ostatnich mrozów

Za duzo sie spodziewałem, nawet nie mysle jak to auto bedzie chodzilo za kilka lat... chociaz w sumie nie mam za bardzo porownania do nowych aut z tego segmentu i przedzialu cenowego..
Tak szczerze to z moich doświadczeń z innymi markami to co wymieniłeś to ciągle pierdoły :D , a ja chociaż jestem fanem motoryzacji i uwielbiam moje auta to uważam że samochód to przede wszystkim narzędzie służące określonym celom, a nie apteka i z wyjątkiem tych trzasków i opadaniem wskazówki podczas zmiany biegów to pewnie resztę bym olał ;)

Ale wracając do tematu wątku to jak komuś coś pozytywnie uda się załatwić z tym wspomaganiem to niech podzieli się informacją co i gdzie ;)
SW GTLine Black & SW GT Black
zetek
Posty: 370
Rejestracja: 26 wrz 2017, 20:45
model samochodu: Kia Sorento UM 2.0CRDI 4x4 Biznes Line

Re: GTLine SW - wspomaganie PROBLEM

Post autor: zetek »

chudy
Posty: 528
Rejestracja: 27 lut 2017, 00:27
model samochodu: Optima SW GTLine
Lokalizacja: Warszawa

Re: GTLine SW - wspomaganie PROBLEM

Post autor: chudy »

Jedno to zastanawiam się nad tym czy można to porównać bo w GT Line jest zupełnie nowy układ wspomagania. Druga sprawa to na "przyklejanie" kierownicy pomogła mu wymiana kolumny kierowniczej, a Ty chyba mówiłeś, że u Ciebie było to robione i nic nie dało.
SW GTLine Black & SW GT Black
Awatar użytkownika
Prezes76
Posty: 101
Rejestracja: 13 cze 2017, 21:30
model samochodu: KIa Optima Gravity Blue 1.7CRDi 141KM 7DCT GT Line + Technologiczny+Panorama
Lokalizacja: Konin

Re: GTLine SW - wspomaganie PROBLEM

Post autor: Prezes76 »

Chudy układ może nowy ale objawy te same.

Nie znam dobrze angielskiego ale wywnioskowałem że oprócz kolumny dopiero wymiana zębatki wyeliminowała problem.
Ciekawe co na to ASO Kia w PL. :?:
Po świętach będę wiedział....
Kia Optima GT Line Sedan 1,7Crdi 7DCT Gravity Blue + Pakiet Technologiczny + Panorama Dach(2017r)
chudy
Posty: 528
Rejestracja: 27 lut 2017, 00:27
model samochodu: Optima SW GTLine
Lokalizacja: Warszawa

Re: GTLine SW - wspomaganie PROBLEM

Post autor: chudy »

Prezes76 pisze:Chudy układ może nowy ale objawy te same.

Nie znam dobrze angielskiego ale wywnioskowałem że oprócz kolumny dopiero wymiana zębatki wyeliminowała problem.
Ciekawe co na to ASO Kia w PL. :?:
Po świętach będę wiedział....
Tylko ten gość z usa miał tam kilka problemów m.in myszkowanie auta po drodze i z tego co piszę klejąca kierownica została wyeliminowana z wyminą przekładni, a myszkowanie z zębatkami. Jest duża szansa że to właśnie przekładnia jest winna u nas, więc też ruszę ponownie temat jak wrócę z urlopu (choć tak jak pisałem wcześniej to zupełnie inny mechanizm niż ten w poprzednich optimach)
SW GTLine Black & SW GT Black
zetek
Posty: 370
Rejestracja: 26 wrz 2017, 20:45
model samochodu: Kia Sorento UM 2.0CRDI 4x4 Biznes Line

Re: GTLine SW - wspomaganie PROBLEM

Post autor: zetek »

U mnie kolumna była wymieniana ze względu na stuki przy przebiegu 11tyś. Podobno była na to akcja serwisowa tycząca się Optimy TF. Co do zębatki chciałem nawet ją wymienić. Podałem w ASO jej numer i tutaj ciekawostka. Pan pyta się mnie skąd mam ten numer. Ja na to, że z katalogu online KIA. On na to, że części z numerami zakończonymi na FF (czy jakoś tak) są to części serwisowe do akcji serwisowych i nie mają prawa ich sprzedaży po za serwis. Więc jak ktoś by nawet chciał to chyba tylko EBAY i ciągnięcie tego z Korei lub USA.
Podobny problem kiedyś przerabiałem z Mitsubisji Colt 2002r. Kierownica ciężko chodziła, a po wyżej 60 km/h to właściwie jak w polonezie na postoju się robiło. Cała kolumna z elektryką była robiona i nic. Auto było sprowadzone z Dani co było widoczne po korozji nadwozia. Okazało się potem, że przyczyną były zardzewiałe sworznie wahacza na tyle, że ciężko się kręciło kierownicą, a wspomaganie i tak nie wiele pomagało, ale chyba u nas taki przypadek można by wykluczyć.
chudy
Posty: 528
Rejestracja: 27 lut 2017, 00:27
model samochodu: Optima SW GTLine
Lokalizacja: Warszawa

Re: GTLine SW - wspomaganie PROBLEM

Post autor: chudy »

No i załatwione, wspomaganie działa znowu normalnie i wróciła przyjemność z jazdy :D

Sprawa wygląda w ten sposób, że strzeliłem właśnie 1100 km i się naprawiło, jazda praktycznie cały czas po autostradach z włączonym LKAS i w trakcie trasy podniesienie kierownicy - no i w pewnym momencie kapnąłem się, że wszystko znowu działa prawidłowo. Od razu po powrocie miałem jechać do ASO i twardo żądać naprawy, ale teraz nie mam z czym jechać... wzięło i się naprawiło...

Według mnie są dwie opcje:
- coś się tam znowu ułożyło (może od długotrwałego wykorzystania LKAS)
- jak przestawiałem kierownicę i ją ponownie blokowałem to coś chrupnęło/przeskoczyło - może wcześniej coś dobrze nie zaskoczyło przy ustawianiu kierownicy? Jest to o tyle prawdopodobnie, że objawy nieprawidłowego działania zauważyłem po tym jak żona wróciła z przeglądu, gdzie ktoś zmienił ustawienie kierownicy, ja ją ponownie wyregulowałem pod siebie, a potem zaczęły się problemy. Jest to jakiś trop, ale czy to pewnik cholera wie, możecie spróbować pokombinować u siebie (tylko pamiętajcie nie bawcie się tym podczas jazdy :twisted: )

Tymczasem dzisiaj pomimo kiepskiej pogody jechało mi się znowu znakomicie (to jest jednak mega wygodne auto) i mam nadzieję, że problem nie wróci...
SW GTLine Black & SW GT Black
zetek
Posty: 370
Rejestracja: 26 wrz 2017, 20:45
model samochodu: Kia Sorento UM 2.0CRDI 4x4 Biznes Line

Re: GTLine SW - wspomaganie PROBLEM

Post autor: zetek »

Czyli serwis w którym pytałem miał racje. Z tym nic się nie zrobi patrząc na twoją odpowiedź. Ja też ostatnio przestałem to odczuwać. Więc albo jakiś czynnik wpływa na to jak działa lub po prostu już się człowiek przyzwyczaił.
Linkpl
Posty: 89
Rejestracja: 20 paź 2017, 12:51
model samochodu: Lexus GS430

Re: GTLine SW - wspomaganie PROBLEM

Post autor: Linkpl »

Czyli potwierdziłbyś, że to problem z kolumną kierowniczą ?? dziwne ... że regulacja kierownicy rozwiązuje problem ...

Pozdrawiam
Link
Optima SW 1.7 GT line 7DCT - Platinum Graphite
ODPOWIEDZ

Wróć do „Kia Optima”