GTLine SW - wspomaganie PROBLEM

forum użytkowników modelu Optima
optima12
Posty: 163
Rejestracja: 21 paź 2018, 08:22
model samochodu: OPTIMA 2012 2.0 Pb

Re: GTLine SW - wspomaganie PROBLEM

Post autor: optima12 »

Rozebrali układ kierowniczy i stwierdzili uszkodzenie krzyżaka czekam na część i wymianę.
Kia Optima 2012r. "L" Sedan 2.0 Pb Automat
zetek
Posty: 370
Rejestracja: 26 wrz 2017, 20:45
model samochodu: Kia Sorento UM 2.0CRDI 4x4 Biznes Line

Re: GTLine SW - wspomaganie PROBLEM

Post autor: zetek »

optima12 pisze:Rozebrali układ kierowniczy i stwierdzili uszkodzenie krzyżaka czekam na część i wymianę.
Krzyżak czy sprzęgiełko ?????????
https://allegro.pl/oferta/hyundai-kia-5 ... 7682076415
optima12
Posty: 163
Rejestracja: 21 paź 2018, 08:22
model samochodu: OPTIMA 2012 2.0 Pb

Re: GTLine SW - wspomaganie PROBLEM

Post autor: optima12 »

Krzyżak kolumny kierownicy tak powiedział mechanik.
Kia Optima 2012r. "L" Sedan 2.0 Pb Automat
optima12
Posty: 163
Rejestracja: 21 paź 2018, 08:22
model samochodu: OPTIMA 2012 2.0 Pb

Re: GTLine SW - wspomaganie PROBLEM

Post autor: optima12 »

Ja p....ole byłem w serwisie i serwisant na stół położył sprzęgiełko zamiast krzyżaka układu kierowniczego o którym mówił wcześniej i mówi że ma część no i co zgłupiałem.
Ale po kolei. 21.12.2018 miałem umówioną wizytę w serwisie na przegląd przy 105 000 km. Poinformowałem o stukach podczas kręcenia kierownicą i udałem się do poczekalni. Po około 1 godz. przyszła przesympatyczna Pani która poinformowała mnie że samochód musi pozostać na serwisie w celu weryfikacji (jest sobota przed świętami samochód potrzebny). Przesympatyczna Pani proponuje samochód zastępczy za 49 zł za dzień. Sobota godz. 12.00 ja bez samochodu więc nie mając wyjścia biorę samochód zastępczy. Przez święta serwis nic nie robi bo wiadomo wolne a za samochód zastępczy muszę płacić. W dniu 27.12.2018 dzwoni tym razem przesympatyczny Pan z działu serwisu i informuje że do wymiany jest krzyżak kolumny kierowniczej i oczywiście już został zamówiony jak tylko zostanie dostarczony to mnie poinformują a na razie mogę odebrać mój samochód z serwisu i do czasu usunięcia awarii poruszać się nim. Oddałem samochód zastępczy zabrałem swój i czekałem na telefon z serwisu. Dnia 28.12.2018 dostałem telefon z serwisu że nie wypisałem karty oceny salonu i proszą o taką ocenę (o częśći zamiennej ani słowa). Powiedziałem że jestem zadowolony i tak dalej wszystko ok w nadziei że podejdą do sprawy poważnie i doprowadzą samochód do sprawności. Po kilku dniach oczekiwania na informację z serwisu kiedy mam się zgłosić na usunięcie usterki moja cierpliwość się wyczerpała. W dniu 04.01.2018r. pozwoliłem sobie zadzwonić do serwisu czy już mają część i kiedy ewentualnie mogę przyjechać na wymianę. Jakież było moje zdziwienie kiedy przesympatyczny Pan poinformował mnie że jest już część i możemy się umówić (nikt do mnie nie zadzwonił). Umówiono wizytę na dzień 08.01.2019 na godz. 15.00 - byłem punktualnie zwalniając się z pracy. Przesympatyczny Pan po spisaniu dokumentów zaprosił mnie do poczekalni. Jadąc do serwisu miałem już wątpliwości czy zdążą z tą wymianą. Nie myliłem się. Przesympatyczny Pan po około 1/2 godziny poinformował mnie że wymiana potrwa dłużej i nie wyrobią się do godziny 18.00 więc moja decyzja czy mają robić czy zabieram samochód i umawiamy się na inny termin. Zapytałem o samochód zastępczy - w odpowiedzi przesympatyczny Pan poinformował mnie że owszem mają tylko za 49 zł bez opłaty niestety nie. Ciśnienie mi wzrosło bo już raz dostałem samochód zastępczy za 49 zł a w samochodzie dalej usterka nie usunięta. Więc mówię że żądam samochodu zastępczego i koniec. Po namyśle przesympatyczny Pan zaproponował nowy termin na 16.01.2019 z samochodem zastępczym. Ponadto poinformował mnie że podczas wystawienia poprzedniej faktury za przegląd samochodu i wynajem zastępczego policzył tylko za 1 dzień bo się pomylił i muszę teraz dopłacić resztę przy następnej wizycie. Tym mnie już całkiem rozwalił. Powiem szczerze że nie patrzyłem na poprzednią fakturę za przegląd i wypożyczenie samochodu ponieważ myślałem że wszystko jest zawarte na niej. Jednak okazało się że faktycznie opłata była tylko za 1 dzień wypożyczenia samochodu ale to nie moja wina. I nie wiem czy płacić za to czy nie BO ZA MÓJ STRACONY CZAS I PALIWO NIKT NIE ZAPŁACI. Już nie mam sił do tego serwisu ale jak już coś rozpoczęli to niech dokończą Zobaczymy co będzie dalej. Dam znać co i jak. :oops:
Kia Optima 2012r. "L" Sedan 2.0 Pb Automat
Awatar użytkownika
bidżej
Posty: 471
Rejestracja: 25 lip 2017, 13:40
model samochodu: Optima SW GT
Lokalizacja: Augsburg

Re: GTLine SW - wspomaganie PROBLEM

Post autor: bidżej »

Ktory to salon?
KIA Optima SW GT (2017)
+tech +panorama
optima12
Posty: 163
Rejestracja: 21 paź 2018, 08:22
model samochodu: OPTIMA 2012 2.0 Pb

Re: GTLine SW - wspomaganie PROBLEM

Post autor: optima12 »

Katowice Paderewskiego 29
Kia Optima 2012r. "L" Sedan 2.0 Pb Automat
Seb
Posty: 1231
Rejestracja: 18 lut 2016, 18:28
model samochodu: Była KIA Optima L 2016 sedan 2,0PB manual
Jest Superb 2.0TSI
Lokalizacja: Częstochowa

Re: GTLine SW - wspomaganie PROBLEM

Post autor: Seb »

optima12 w Częstochowie też nikt nie dzwoni z ASO jak dostaną części. Jak się nie zainteresuję to nie mam info.
Nie zdarzyło mi się jeszcze w KIA płacić za auto zastępcze, zawsze było gratis.
Nie rozumiem, po co dali Tobie auto zastępcze skoro nie Optimy nie unieruchomili. Auto stało przez całe święta a Ty płaciłeś za zastępcze jakbyś nie mógł jeździć swoim :shock:
Pisał Sebastian
była KIA Optima L 2016 sedan 2,0PB manual
jest Superb 2.0TSI 140kW
Marcin
Posty: 404
Rejestracja: 12 gru 2016, 13:04
model samochodu: Optima 2017 2.0DOHC

Re: GTLine SW - wspomaganie PROBLEM

Post autor: Marcin »

Z tym autem zastepczym to generalnie jest ciezka sprawa. Z tego co wyczytalem w warunkach gwarancji, nie przysluguje nam auto zastepcze. To tylko dobra wola salonu. Ja robie tak, ze przed wizyta w serwisie, dzwonie do handlowca u ktorego kupowalem samochod i ustalam, czy bedzie w stanie ogarnac mi jakies auto na czas naprawy. Serwis dysponuje mala pula aut, ale przewaznie dostaja je klienci blacharni/lakierni placacy z OC/AC sprawcy. Mnie trafiaja sie autka demo. Tylko to juz nie mozna oczywiscie wybrzydzac, raz byla Optima GTLine, raz Picanto, a raz Venga, ale doceniam gest.

A co do części i telefonow – za kazdym razem, gdy juz sam dzwonie, slysze, ze wlasnie dzisiaj przyszlo. :lol:
Optima 2.0 DOHC Pb, manual, wersja L, sedan, white pearl, 2017
optima12
Posty: 163
Rejestracja: 21 paź 2018, 08:22
model samochodu: OPTIMA 2012 2.0 Pb

Re: GTLine SW - wspomaganie PROBLEM

Post autor: optima12 »

Seb pisze:optima12 w Częstochowie też nikt nie dzwoni z ASO jak dostaną części. Jak się nie zainteresuję to nie mam info.
Nie zdarzyło mi się jeszcze w KIA płacić za auto zastępcze, zawsze było gratis.
Nie rozumiem, po co dali Tobie auto zastępcze skoro nie Optimy nie unieruchomili. Auto stało przez całe święta a Ty płaciłeś za zastępcze jakbyś nie mógł jeździć swoim :shock:
Powiedzieli że może być coś poważniejszego i boją się żebym nie rozwalił się po drodze.
Kia Optima 2012r. "L" Sedan 2.0 Pb Automat
chudy
Posty: 528
Rejestracja: 27 lut 2017, 00:27
model samochodu: Optima SW GTLine
Lokalizacja: Warszawa

Re: GTLine SW - wspomaganie PROBLEM

Post autor: chudy »

Zastępczego dawać nie muszą, ale ja podobnie jak Marcin, jak mam po coś jechać do ASO to telefon wcześniej i proszę o zastępczy, za każdym razem coś dostaje, raz jest lepiej raz gorzej, ale zdarzyło mi się że dostałem Stingera i Sorento demo - więc czasem nawet miło na chwilę zostawić swoje auto u nich ;)
SW GTLine Black & SW GT Black
ODPOWIEDZ

Wróć do „Kia Optima”