Kia Optima GT vs Mazda 6 2.5
-
- Posty: 1231
- Rejestracja: 18 lut 2016, 18:28
- model samochodu: Była KIA Optima L 2016 sedan 2,0PB manual
Jest Superb 2.0TSI - Lokalizacja: Częstochowa
Re: Kia Optima GT vs Mazda 6 2.5
W Optimie masz turbo więc z czasem z 20% mocy przybędzie W Maździe za to spokój bo silnik wolnossący
Pisał Sebastian
była KIA Optima L 2016 sedan 2,0PB manual
jest Superb 2.0TSI 140kW
była KIA Optima L 2016 sedan 2,0PB manual
jest Superb 2.0TSI 140kW
Re: Kia Optima GT vs Mazda 6 2.5
Myślę, że w tym wyposażeniu uzbierało by się znacznie więcej na korzyść Optimy np: ładowanie bezprzewodowe telefonu.
Cena o ile atrakcyjniejsza od Mazdy?
Pomiędzy tymi dwoma sam musisz zdecydować, ale jeśli Cie stać ja bym się wybrał na jazdę próbną Stingerem, który bije wyglądem Mazde 6 no i pewnie też innymi "dodatkami"
Ps: Jeździłem Mazdą 6 przed zakupem autka szybko ją sobie odpuściłem, oczywiście 20-30tyś zł więcej od Optimy też odgrywało jakąś rolę, ale nie tylko to przede wszystkim głośno w środku ( być może to poprawili )
Cena o ile atrakcyjniejsza od Mazdy?
Pomiędzy tymi dwoma sam musisz zdecydować, ale jeśli Cie stać ja bym się wybrał na jazdę próbną Stingerem, który bije wyglądem Mazde 6 no i pewnie też innymi "dodatkami"
Ps: Jeździłem Mazdą 6 przed zakupem autka szybko ją sobie odpuściłem, oczywiście 20-30tyś zł więcej od Optimy też odgrywało jakąś rolę, ale nie tylko to przede wszystkim głośno w środku ( być może to poprawili )
-
- Posty: 528
- Rejestracja: 27 lut 2017, 00:27
- model samochodu: Optima SW GTLine
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Kia Optima GT vs Mazda 6 2.5
Mniejszego spalania w maździe nie zauważyłem, u mnie było podobnie.robert-km pisze:+ mniejsze spalaniechudy pisze:Na plus Mazdy:
+ HUD
+ precyzyjne prowadzenie (sztywniejsze zawieszenie)
+ ładne duże felgi
Z tym lepszym wyposażeniem to bym nie przesadzał, bo tak na dobrą sprawę różnią się tylko tym, że Optima z pakietem tech ma kamerę 360 i wentylowane przednie siedzenia.chudy pisze:Na plus Optimy:
+ większy komfort
+ lepsze wyposażenie
+ więcej miejsca
+ więcej mocy
+ lepszy software (ten do wszystkich bajerów w centralnej konsoli)
+ lepszy sprzęt muzyczny
+ ładniejsza
Za to Mazda ma odzyskiwanie energii z hamowania.
Wygląd to też kwestia sporna. Mi bardziej podoba się optima, ale większość pytanych przeze mnie osób mówi, że mazda 6.
Z rzeczy, które dla niektórych mogą być wadą, a dla innych zaletą, to mazda ma i-stop, a kia turbo.
Zobaczymy jak wrażenia z jazdy, bo to jednak będzie decydująca sprawa.
W maździe w tym jakimś najwyższym pakiecie jakoś na "I" i cenie porównywalnej do mojej Optimy (bo pytałem w serwisie i to samo praktycznie było) nie miałem:
- ułatwiania wsiadania,
- radaru z systemem autonomicznego hamowania,
- systemu odparowywania przedniej szyby,
- ledów w klamkach,
- kamer 360,
- ułatwienia cofania (obniżanie lusterek)
- mniejsze możliwości ustawienia fotela
- ładowania indukcyjnego
- jeszcze jakiś rzeczy których teraz nie pamiętam, ale pamiętam że brakowało mi sporo do Optimy z wyposażeniem...
Odzyskiwania energii też w maździe nie ma. Ta która miałem, miała system start/stop oparty na kondensatorze, czyli ładował się kondensator z hamowania i na postoju po zgaszeniu silnika prąd szedł z kondensatora, a nie z akumulatora jak w Optimie (tylko do tego to jest wykorzystywane), ale w Optimie GT nie ma start/stop więc nie ma też do czego porównywać.
SW GTLine Black & SW GT Black
-
- Posty: 90
- Rejestracja: 09 paź 2017, 00:03
- model samochodu: Kia Optima GT 2017 Sedan
- Lokalizacja: Wrocław
Re: Kia Optima GT vs Mazda 6 2.5
Tutaj zbyt wiele zależy od stylu jazdy, więc może rzeczywiście nie ma co przesadzać.chudy pisze: Mniejszego spalania w maździe nie zauważyłem, u mnie było podobnie.
No rzeczywiście, nie zwróciłem uwagi na niektóre rzeczy, bo wersja, którą poprzednio jeździłem tego nie miała.chudy pisze: W maździe w tym jakimś najwyższym pakiecie jakoś na "I" i cenie porównywalnej do mojej Optimy (bo pytałem w serwisie i to samo praktycznie było) nie miałem:
- ułatwiania wsiadania,
- radaru z systemem autonomicznego hamowania,
- systemu odparowywania przedniej szyby,
- ledów w klamkach,
- kamer 360,
- ułatwienia cofania (obniżanie lusterek)
- mniejsze możliwości ustawienia fotela
- ładowania indukcyjnego
- jeszcze jakiś rzeczy których teraz nie pamiętam, ale pamiętam że brakowało mi sporo do Optimy z wyposażeniem...
W mazdzie jest układ autonomicznego hamowania. Ledów w klamkach nie zauważyłem, ale to może dlatego, że jeździłem w dzień, a cennik nic o tym nie wspomina. Odparowywanie szyby to chyba standard, bo żaden cennik w żadnym aucie tego nie uwzględnia.
To ma, czy nie ma?chudy pisze:Odzyskiwania energii też w maździe nie ma. Ta która miałem, [...] czyli ładował się kondensator z hamowania
Więc jestem już po jeździe próbnej Optimą GT. Auto rzeczywiście spisało się dużo lepiej, niż wersja L z silnikiem 1.7 CRDi.
Jeszcze jutro na wszelki wypadek przejadę się mazdą 2.5, ale decyzja jest już chyba podjęta
Optima GT 2017 sedan, biała perła
-
- Posty: 90
- Rejestracja: 09 paź 2017, 00:03
- model samochodu: Kia Optima GT 2017 Sedan
- Lokalizacja: Wrocław
Re: Kia Optima GT vs Mazda 6 2.5
Mazda kosztuje 1000zł więcej, ale w pakiecie dostaje komplet alufelg z oponami zimowymi.Roo pisze: Cena o ile atrakcyjniejsza od Mazdy?
Stinger z silnikiem 2.0 kosztuje w zasadzie tyle samo, co Optima, ale żona stwierdziła, że za bardzo rzuca się w oczy W dodatku potomek w drodze, to jednak trzeba wziąć coś bardziej praktycznegoRoo pisze:Pomiędzy tymi dwoma sam musisz zdecydować, ale jeśli Cie stać ja bym się wybrał na jazdę próbną Stingerem, który bije wyglądem Mazde 6 no i pewnie też innymi "dodatkami"
Stąd moje pytanie - jak wasze wrażenia, bo w mazdzie 2.0 moim zdaniem było dużo ciszej, niż w optimie 1.7 crdi.Roo pisze: Ps: Jeździłem Mazdą 6 przed zakupem autka szybko ją sobie odpuściłem, oczywiście 20-30tyś zł więcej od Optimy też odgrywało jakąś rolę, ale nie tylko to przede wszystkim głośno w środku ( być może to poprawili )
Optima GT 2017 sedan, biała perła
-
- Posty: 528
- Rejestracja: 27 lut 2017, 00:27
- model samochodu: Optima SW GTLine
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Kia Optima GT vs Mazda 6 2.5
Ja się bawiłem opcjami wszystkimi i ustawień układu hamowania nie znalazłem w roczniku 2016 (ale może gapa byłem...), odparowania szyby mazda na 100% nie miała bo miałem ją w zeszłym roku zimą i kurwica mnie strzelała z tymi parującymi szybami, a w optimie nic nie robię i nie parują - bo ten system jak wykryje wilgoć to od razu daje nawiew na szybę i chyba załącza też klimę, a w maździe kombinowałem z ustawieniami - niby pierdoła, ale jak się ma, a później nie, to człowiek zniesmaczony.robert-km pisze:Tutaj zbyt wiele zależy od stylu jazdy, więc może rzeczywiście nie ma co przesadzać.chudy pisze: Mniejszego spalania w maździe nie zauważyłem, u mnie było podobnie.No rzeczywiście, nie zwróciłem uwagi na niektóre rzeczy, bo wersja, którą poprzednio jeździłem tego nie miała.chudy pisze: W maździe w tym jakimś najwyższym pakiecie jakoś na "I" i cenie porównywalnej do mojej Optimy (bo pytałem w serwisie i to samo praktycznie było) nie miałem:
- ułatwiania wsiadania,
- radaru z systemem autonomicznego hamowania,
- systemu odparowywania przedniej szyby,
- ledów w klamkach,
- kamer 360,
- ułatwienia cofania (obniżanie lusterek)
- mniejsze możliwości ustawienia fotela
- ładowania indukcyjnego
- jeszcze jakiś rzeczy których teraz nie pamiętam, ale pamiętam że brakowało mi sporo do Optimy z wyposażeniem...
W mazdzie jest układ autonomicznego hamowania. Ledów w klamkach nie zauważyłem, ale to może dlatego, że jeździłem w dzień, a cennik nic o tym nie wspomina. Odparowywanie szyby to chyba standard, bo żaden cennik w żadnym aucie tego nie uwzględnia.To ma, czy nie ma?chudy pisze:Odzyskiwania energii też w maździe nie ma. Ta która miałem, [...] czyli ładował się kondensator z hamowania
Więc jestem już po jeździe próbnej Optimą GT. Auto rzeczywiście spisało się dużo lepiej, niż wersja L z silnikiem 1.7 CRDi.
Jeszcze jutro na wszelki wypadek przejadę się mazdą 2.5, ale decyzja jest już chyba podjęta
Typowe odzyskiwanie energii jest w elektrykach i hybrydach, w maździe jest hmmm, cholera wie jak to nazwać bo ten kondensator służy tylko do zasilania auta energią po uruchomieniu start/stop. I szczerze działał gorzej niż w GTLine gdzie jest pożądny akumulator żelowy. W zimie w maździe zanim zaczął działać ten system to musiałem z pół godziny pojeździć żeby się naładowało i na postoju starczało na max minutę po czym odpalał silnik, w GTLine start/stop działa praktycznie od razu jak tylko trochę silnik się zagrzeje i potrafi trzymać dobrych kilka minut na akumulatorze. Podsumowując w maździe może i nowocześniejszy bajer (widać na wyświetlaczu ładnie jak się ładuje), ale w praktyce lepiej działa system w optimie.
Jeśli chodzi o wyciszenie to:
- przy spokojnej jeździe i w trasie GTLine najcichsza i najbardziej komfortowa, ale ma mało mocy
- GT ciut głośniejsza i ma mega wkurzający głośnik z imitacją dźwięku silnika, jest trochę mniej komfortowa i niższa, ale lepiej się prowadzi i ma dość mocy (więcej nie trzeba , jest czym pocisnąć)
- mazda prowadzi się najlepiej, można nią poszaleć, ale jest twardsza, mniej komfortowa i głośniejsza, ale ma wielki PLUS - system HUD (nie mam pojęcia czemu go nie ma w Optimie bo to wspaniałe rozwiazanie)
Ja bym powiedział tak - jak chcesz poszaleć i lubisz pocisnąć to bierz mazdę, jak chcesz komfortową limuzynę to bierz GTLine, a coś pośrodku to GT
mowię o wersji KOMBI w tych wszystkich autach
SW GTLine Black & SW GT Black
-
- Posty: 1231
- Rejestracja: 18 lut 2016, 18:28
- model samochodu: Była KIA Optima L 2016 sedan 2,0PB manual
Jest Superb 2.0TSI - Lokalizacja: Częstochowa
Re: Kia Optima GT vs Mazda 6 2.5
co Wy tak z tym HUD? Ja patrzę na licznik tylko jak Yanosik mówi, że nieoznakowani albo pomiar prędkości
Pisał Sebastian
była KIA Optima L 2016 sedan 2,0PB manual
jest Superb 2.0TSI 140kW
była KIA Optima L 2016 sedan 2,0PB manual
jest Superb 2.0TSI 140kW
-
- Posty: 528
- Rejestracja: 27 lut 2017, 00:27
- model samochodu: Optima SW GTLine
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Kia Optima GT vs Mazda 6 2.5
na HUD masz poza prędkością inne rzeczy np. też jest nawigacja, itd. Przy dłuższej trasie nie męczy tak wzroku jak świecące zegary i zupełnie nie odrywasz wzorku od jazy. Na co dzień faktycznie nie potrzebne, ale przy trasach od 1000 km w górę rozwiązanie bezkonkurencyjne.
no i czy janosik działa poza PL ? Bo mi znowu z Austrii karteczka przyszła 114 km/h na ograniczeniu do 100km/h na autostradzie - wyrok 60EUR ...
no i czy janosik działa poza PL ? Bo mi znowu z Austrii karteczka przyszła 114 km/h na ograniczeniu do 100km/h na autostradzie - wyrok 60EUR ...
SW GTLine Black & SW GT Black
-
- Posty: 1231
- Rejestracja: 18 lut 2016, 18:28
- model samochodu: Była KIA Optima L 2016 sedan 2,0PB manual
Jest Superb 2.0TSI - Lokalizacja: Częstochowa
Re: Kia Optima GT vs Mazda 6 2.5
chudy nie wiem jak u Ciebie ale mi o dziwo TomTom w Austrii działał rewelacyjnie i pod względem korków i fotoradarów, łącznie z odcinkowymi.
Yanosik tylko w PL, to fakt. Ja wyłączam wyświetlacz navi jak jadę dalej i w nocy bo mnie denerwuje taka ilość światła z konsoli centralnej (używam tego księżyca)
Yanosik tylko w PL, to fakt. Ja wyłączam wyświetlacz navi jak jadę dalej i w nocy bo mnie denerwuje taka ilość światła z konsoli centralnej (używam tego księżyca)
Pisał Sebastian
była KIA Optima L 2016 sedan 2,0PB manual
jest Superb 2.0TSI 140kW
była KIA Optima L 2016 sedan 2,0PB manual
jest Superb 2.0TSI 140kW
-
- Posty: 528
- Rejestracja: 27 lut 2017, 00:27
- model samochodu: Optima SW GTLine
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Kia Optima GT vs Mazda 6 2.5
TomTom działa pewnie tak samo, albo on przegapił, albo ja
wracając do HUDa, to ja jeżdżę na nawigacji bo często robię jakieś dziwne dalekie trasy których nie chce mi się uczyć na pamięć, a jak się jedzie samemu to wolę się skupiać na drodze, a nie na szukaniu drogi tym bardziej że zwykle się spieszę dlatego taki hud jak z nim zrobiłem 2 dłuższe traski dla mnie sprawdził się idealnie.
a że się tak zapytam, Seb jeździłeś z HUDem gdzieś dłużej?
wracając do HUDa, to ja jeżdżę na nawigacji bo często robię jakieś dziwne dalekie trasy których nie chce mi się uczyć na pamięć, a jak się jedzie samemu to wolę się skupiać na drodze, a nie na szukaniu drogi tym bardziej że zwykle się spieszę dlatego taki hud jak z nim zrobiłem 2 dłuższe traski dla mnie sprawdził się idealnie.
a że się tak zapytam, Seb jeździłeś z HUDem gdzieś dłużej?
SW GTLine Black & SW GT Black