Kia Optima GT vs Mazda 6 2.5

forum użytkowników modelu Optima
Seb
Posty: 1231
Rejestracja: 18 lut 2016, 18:28
model samochodu: Była KIA Optima L 2016 sedan 2,0PB manual
Jest Superb 2.0TSI
Lokalizacja: Częstochowa

Re: Kia Optima GT vs Mazda 6 2.5

Post autor: Seb »

W Optimie masz turbo więc z czasem z 20% mocy przybędzie ;) W Maździe za to spokój bo silnik wolnossący
Pisał Sebastian
była KIA Optima L 2016 sedan 2,0PB manual
jest Superb 2.0TSI 140kW
Awatar użytkownika
Roo
Posty: 132
Rejestracja: 01 lut 2016, 21:01
model samochodu: Optima

Re: Kia Optima GT vs Mazda 6 2.5

Post autor: Roo »

Myślę, że w tym wyposażeniu uzbierało by się znacznie więcej na korzyść Optimy np: ładowanie bezprzewodowe telefonu.
Cena o ile atrakcyjniejsza od Mazdy?
Pomiędzy tymi dwoma sam musisz zdecydować, ale jeśli Cie stać ja bym się wybrał na jazdę próbną Stingerem, który bije wyglądem Mazde 6 no i pewnie też innymi "dodatkami"

Ps: Jeździłem Mazdą 6 przed zakupem autka szybko ją sobie odpuściłem, oczywiście 20-30tyś zł więcej od Optimy też odgrywało jakąś rolę, ale nie tylko to przede wszystkim głośno w środku ( być może to poprawili )
chudy
Posty: 528
Rejestracja: 27 lut 2017, 00:27
model samochodu: Optima SW GTLine
Lokalizacja: Warszawa

Re: Kia Optima GT vs Mazda 6 2.5

Post autor: chudy »

robert-km pisze:
chudy pisze:Na plus Mazdy:
+ HUD
+ precyzyjne prowadzenie (sztywniejsze zawieszenie)
+ ładne duże felgi
+ mniejsze spalanie
chudy pisze:Na plus Optimy:
+ większy komfort
+ lepsze wyposażenie
+ więcej miejsca
+ więcej mocy
+ lepszy software (ten do wszystkich bajerów w centralnej konsoli)
+ lepszy sprzęt muzyczny
+ ładniejsza
Z tym lepszym wyposażeniem to bym nie przesadzał, bo tak na dobrą sprawę różnią się tylko tym, że Optima z pakietem tech ma kamerę 360 i wentylowane przednie siedzenia.
Za to Mazda ma odzyskiwanie energii z hamowania.
Wygląd to też kwestia sporna. Mi bardziej podoba się optima, ale większość pytanych przeze mnie osób mówi, że mazda 6.

Z rzeczy, które dla niektórych mogą być wadą, a dla innych zaletą, to mazda ma i-stop, a kia turbo.

Zobaczymy jak wrażenia z jazdy, bo to jednak będzie decydująca sprawa.
Mniejszego spalania w maździe nie zauważyłem, u mnie było podobnie.

W maździe w tym jakimś najwyższym pakiecie jakoś na "I" i cenie porównywalnej do mojej Optimy (bo pytałem w serwisie i to samo praktycznie było) nie miałem:
- ułatwiania wsiadania,
- radaru z systemem autonomicznego hamowania,
- systemu odparowywania przedniej szyby,
- ledów w klamkach,
- kamer 360,
- ułatwienia cofania (obniżanie lusterek)
- mniejsze możliwości ustawienia fotela
- ładowania indukcyjnego
- jeszcze jakiś rzeczy których teraz nie pamiętam, ale pamiętam że brakowało mi sporo do Optimy z wyposażeniem...

Odzyskiwania energii też w maździe nie ma. Ta która miałem, miała system start/stop oparty na kondensatorze, czyli ładował się kondensator z hamowania i na postoju po zgaszeniu silnika prąd szedł z kondensatora, a nie z akumulatora jak w Optimie (tylko do tego to jest wykorzystywane), ale w Optimie GT nie ma start/stop więc nie ma też do czego porównywać.
SW GTLine Black & SW GT Black
robert-km
Posty: 90
Rejestracja: 09 paź 2017, 00:03
model samochodu: Kia Optima GT 2017 Sedan
Lokalizacja: Wrocław

Re: Kia Optima GT vs Mazda 6 2.5

Post autor: robert-km »

chudy pisze: Mniejszego spalania w maździe nie zauważyłem, u mnie było podobnie.
Tutaj zbyt wiele zależy od stylu jazdy, więc może rzeczywiście nie ma co przesadzać.
chudy pisze: W maździe w tym jakimś najwyższym pakiecie jakoś na "I" i cenie porównywalnej do mojej Optimy (bo pytałem w serwisie i to samo praktycznie było) nie miałem:
- ułatwiania wsiadania,
- radaru z systemem autonomicznego hamowania,
- systemu odparowywania przedniej szyby,
- ledów w klamkach,
- kamer 360,
- ułatwienia cofania (obniżanie lusterek)
- mniejsze możliwości ustawienia fotela
- ładowania indukcyjnego
- jeszcze jakiś rzeczy których teraz nie pamiętam, ale pamiętam że brakowało mi sporo do Optimy z wyposażeniem...
No rzeczywiście, nie zwróciłem uwagi na niektóre rzeczy, bo wersja, którą poprzednio jeździłem tego nie miała.
W mazdzie jest układ autonomicznego hamowania. Ledów w klamkach nie zauważyłem, ale to może dlatego, że jeździłem w dzień, a cennik nic o tym nie wspomina. Odparowywanie szyby to chyba standard, bo żaden cennik w żadnym aucie tego nie uwzględnia.
chudy pisze:Odzyskiwania energii też w maździe nie ma. Ta która miałem, [...] czyli ładował się kondensator z hamowania
To ma, czy nie ma? :)

Więc jestem już po jeździe próbnej Optimą GT. Auto rzeczywiście spisało się dużo lepiej, niż wersja L z silnikiem 1.7 CRDi.
Jeszcze jutro na wszelki wypadek przejadę się mazdą 2.5, ale decyzja jest już chyba podjęta :)
Optima GT 2017 sedan, biała perła
robert-km
Posty: 90
Rejestracja: 09 paź 2017, 00:03
model samochodu: Kia Optima GT 2017 Sedan
Lokalizacja: Wrocław

Re: Kia Optima GT vs Mazda 6 2.5

Post autor: robert-km »

Roo pisze: Cena o ile atrakcyjniejsza od Mazdy?
Mazda kosztuje 1000zł więcej, ale w pakiecie dostaje komplet alufelg z oponami zimowymi.
Roo pisze:Pomiędzy tymi dwoma sam musisz zdecydować, ale jeśli Cie stać ja bym się wybrał na jazdę próbną Stingerem, który bije wyglądem Mazde 6 no i pewnie też innymi "dodatkami"
Stinger z silnikiem 2.0 kosztuje w zasadzie tyle samo, co Optima, ale żona stwierdziła, że za bardzo rzuca się w oczy :P W dodatku potomek w drodze, to jednak trzeba wziąć coś bardziej praktycznego :)
Roo pisze: Ps: Jeździłem Mazdą 6 przed zakupem autka szybko ją sobie odpuściłem, oczywiście 20-30tyś zł więcej od Optimy też odgrywało jakąś rolę, ale nie tylko to przede wszystkim głośno w środku ( być może to poprawili )
Stąd moje pytanie - jak wasze wrażenia, bo w mazdzie 2.0 moim zdaniem było dużo ciszej, niż w optimie 1.7 crdi.
Optima GT 2017 sedan, biała perła
chudy
Posty: 528
Rejestracja: 27 lut 2017, 00:27
model samochodu: Optima SW GTLine
Lokalizacja: Warszawa

Re: Kia Optima GT vs Mazda 6 2.5

Post autor: chudy »

robert-km pisze:
chudy pisze: Mniejszego spalania w maździe nie zauważyłem, u mnie było podobnie.
Tutaj zbyt wiele zależy od stylu jazdy, więc może rzeczywiście nie ma co przesadzać.
chudy pisze: W maździe w tym jakimś najwyższym pakiecie jakoś na "I" i cenie porównywalnej do mojej Optimy (bo pytałem w serwisie i to samo praktycznie było) nie miałem:
- ułatwiania wsiadania,
- radaru z systemem autonomicznego hamowania,
- systemu odparowywania przedniej szyby,
- ledów w klamkach,
- kamer 360,
- ułatwienia cofania (obniżanie lusterek)
- mniejsze możliwości ustawienia fotela
- ładowania indukcyjnego
- jeszcze jakiś rzeczy których teraz nie pamiętam, ale pamiętam że brakowało mi sporo do Optimy z wyposażeniem...
No rzeczywiście, nie zwróciłem uwagi na niektóre rzeczy, bo wersja, którą poprzednio jeździłem tego nie miała.
W mazdzie jest układ autonomicznego hamowania. Ledów w klamkach nie zauważyłem, ale to może dlatego, że jeździłem w dzień, a cennik nic o tym nie wspomina. Odparowywanie szyby to chyba standard, bo żaden cennik w żadnym aucie tego nie uwzględnia.
chudy pisze:Odzyskiwania energii też w maździe nie ma. Ta która miałem, [...] czyli ładował się kondensator z hamowania
To ma, czy nie ma? :)

Więc jestem już po jeździe próbnej Optimą GT. Auto rzeczywiście spisało się dużo lepiej, niż wersja L z silnikiem 1.7 CRDi.
Jeszcze jutro na wszelki wypadek przejadę się mazdą 2.5, ale decyzja jest już chyba podjęta :)
Ja się bawiłem opcjami wszystkimi i ustawień układu hamowania nie znalazłem w roczniku 2016 (ale może gapa byłem...), odparowania szyby mazda na 100% nie miała bo miałem ją w zeszłym roku zimą i kurwica mnie strzelała z tymi parującymi szybami, a w optimie nic nie robię i nie parują - bo ten system jak wykryje wilgoć to od razu daje nawiew na szybę i chyba załącza też klimę, a w maździe kombinowałem z ustawieniami - niby pierdoła, ale jak się ma, a później nie, to człowiek zniesmaczony.

Typowe odzyskiwanie energii jest w elektrykach i hybrydach, w maździe jest hmmm, cholera wie jak to nazwać bo ten kondensator służy tylko do zasilania auta energią po uruchomieniu start/stop. I szczerze działał gorzej niż w GTLine gdzie jest pożądny akumulator żelowy. W zimie w maździe zanim zaczął działać ten system to musiałem z pół godziny pojeździć żeby się naładowało i na postoju starczało na max minutę po czym odpalał silnik, w GTLine start/stop działa praktycznie od razu jak tylko trochę silnik się zagrzeje i potrafi trzymać dobrych kilka minut na akumulatorze. Podsumowując w maździe może i nowocześniejszy bajer (widać na wyświetlaczu ładnie jak się ładuje), ale w praktyce lepiej działa system w optimie.

Jeśli chodzi o wyciszenie to:
- przy spokojnej jeździe i w trasie GTLine najcichsza i najbardziej komfortowa, ale ma mało mocy
- GT ciut głośniejsza i ma mega wkurzający głośnik z imitacją dźwięku silnika, jest trochę mniej komfortowa i niższa, ale lepiej się prowadzi i ma dość mocy (więcej nie trzeba , jest czym pocisnąć)
- mazda prowadzi się najlepiej, można nią poszaleć, ale jest twardsza, mniej komfortowa i głośniejsza, ale ma wielki PLUS - system HUD (nie mam pojęcia czemu go nie ma w Optimie bo to wspaniałe rozwiazanie)

Ja bym powiedział tak - jak chcesz poszaleć i lubisz pocisnąć to bierz mazdę, jak chcesz komfortową limuzynę to bierz GTLine, a coś pośrodku to GT

mowię o wersji KOMBI w tych wszystkich autach
SW GTLine Black & SW GT Black
Seb
Posty: 1231
Rejestracja: 18 lut 2016, 18:28
model samochodu: Była KIA Optima L 2016 sedan 2,0PB manual
Jest Superb 2.0TSI
Lokalizacja: Częstochowa

Re: Kia Optima GT vs Mazda 6 2.5

Post autor: Seb »

co Wy tak z tym HUD? Ja patrzę na licznik tylko jak Yanosik mówi, że nieoznakowani albo pomiar prędkości :)
Pisał Sebastian
była KIA Optima L 2016 sedan 2,0PB manual
jest Superb 2.0TSI 140kW
chudy
Posty: 528
Rejestracja: 27 lut 2017, 00:27
model samochodu: Optima SW GTLine
Lokalizacja: Warszawa

Re: Kia Optima GT vs Mazda 6 2.5

Post autor: chudy »

na HUD masz poza prędkością inne rzeczy np. też jest nawigacja, itd. Przy dłuższej trasie nie męczy tak wzroku jak świecące zegary i zupełnie nie odrywasz wzorku od jazy. Na co dzień faktycznie nie potrzebne, ale przy trasach od 1000 km w górę rozwiązanie bezkonkurencyjne.

no i czy janosik działa poza PL ? Bo mi znowu z Austrii karteczka przyszła 114 km/h na ograniczeniu do 100km/h na autostradzie - wyrok 60EUR ...
SW GTLine Black & SW GT Black
Seb
Posty: 1231
Rejestracja: 18 lut 2016, 18:28
model samochodu: Była KIA Optima L 2016 sedan 2,0PB manual
Jest Superb 2.0TSI
Lokalizacja: Częstochowa

Re: Kia Optima GT vs Mazda 6 2.5

Post autor: Seb »

chudy nie wiem jak u Ciebie ale mi o dziwo TomTom w Austrii działał rewelacyjnie i pod względem korków i fotoradarów, łącznie z odcinkowymi.
Yanosik tylko w PL, to fakt. Ja wyłączam wyświetlacz navi jak jadę dalej i w nocy bo mnie denerwuje taka ilość światła z konsoli centralnej (używam tego księżyca)
Pisał Sebastian
była KIA Optima L 2016 sedan 2,0PB manual
jest Superb 2.0TSI 140kW
chudy
Posty: 528
Rejestracja: 27 lut 2017, 00:27
model samochodu: Optima SW GTLine
Lokalizacja: Warszawa

Re: Kia Optima GT vs Mazda 6 2.5

Post autor: chudy »

TomTom działa pewnie tak samo, albo on przegapił, albo ja :)

wracając do HUDa, to ja jeżdżę na nawigacji bo często robię jakieś dziwne dalekie trasy których nie chce mi się uczyć na pamięć, a jak się jedzie samemu to wolę się skupiać na drodze, a nie na szukaniu drogi :) tym bardziej że zwykle się spieszę ;) dlatego taki hud jak z nim zrobiłem 2 dłuższe traski dla mnie sprawdził się idealnie.

a że się tak zapytam, Seb jeździłeś z HUDem gdzieś dłużej?
SW GTLine Black & SW GT Black
ODPOWIEDZ

Wróć do „Kia Optima”