czemu diesel do miasta to średnio ?FISH pisze:Seb - pełna zgoda Wiele zależy też od struktury przejechanych kilometrów (miasto - trasa). Jeżeli 7,9 to średnia tylko z miasta, to nie jest źle. Inna sprawa że diesel do miasta to tak średnio....
Kia Optima spalanie
-
- Posty: 528
- Rejestracja: 27 lut 2017, 00:27
- model samochodu: Optima SW GTLine
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Spalanie L/100km
SW GTLine Black & SW GT Black
Re: Spalanie L/100km
chudy - no bo to generuje problemy Oczywiście wiem że ze swoim poglądem jestem na straconej pozycji u fanów diesli, ale opiszę dwa lub trzy przykłady całkowicie autentyczne, sprawdzalne, z mojego otoczenia.
1. Znajomy zakupił dla żony swej pojazd marki CHEVROLET w dieslu rzecz jasna (jeszcze przed wycofaniem marki z polskiego rynku). Oczywiście nowy, z salonu. Wspomniana żona auto używała do dojazdu do swej pracy (szkoła) i innych przyjemności. Po niezbyt długim czasie - tryb awaryjny i zjazd do serwisu. Diagnoza: zatkany filtr DPF. Procedura wypalania (płatna) i było OK. Niestety jednak zjawisko powtarzało się co około 2 tygodnie. Panowie w serwisie orzekli, iż przy takim traktowaniu DPFa, jego żywot wkrótce się zakończy. Koszt nowego z wymiana - 7200 PLN. Od tego czasu kolega raz w tygodniu wyjeżdżał na obwodnicę miasta i "przedmuchiwał" filtr. Niedługo potem samochód sprzedał.
2. Kolejny kolega, kolejna małżonka, tyle tylko że SUBARU diesel - stale przybywający olej w silniku (rozrzedzony paliwem), konieczność wymiany oleju co 4 - 6 kkm. Koszty.
3. Peugeot Partner 1,6 diesel z "mokrym" filtrem DPF jeżdżący wyłącznie po mieście. Płyn ELOYS który w/g producenta powinien wystarczyć na około 70 kkm, wystarczył na 42kkm. Koszt napełnienia zbiornika (tylko serwis) 4000 PLN.
Ale to może tylko moi znajomi mają takie problemy ?
Pozdrawiam !
1. Znajomy zakupił dla żony swej pojazd marki CHEVROLET w dieslu rzecz jasna (jeszcze przed wycofaniem marki z polskiego rynku). Oczywiście nowy, z salonu. Wspomniana żona auto używała do dojazdu do swej pracy (szkoła) i innych przyjemności. Po niezbyt długim czasie - tryb awaryjny i zjazd do serwisu. Diagnoza: zatkany filtr DPF. Procedura wypalania (płatna) i było OK. Niestety jednak zjawisko powtarzało się co około 2 tygodnie. Panowie w serwisie orzekli, iż przy takim traktowaniu DPFa, jego żywot wkrótce się zakończy. Koszt nowego z wymiana - 7200 PLN. Od tego czasu kolega raz w tygodniu wyjeżdżał na obwodnicę miasta i "przedmuchiwał" filtr. Niedługo potem samochód sprzedał.
2. Kolejny kolega, kolejna małżonka, tyle tylko że SUBARU diesel - stale przybywający olej w silniku (rozrzedzony paliwem), konieczność wymiany oleju co 4 - 6 kkm. Koszty.
3. Peugeot Partner 1,6 diesel z "mokrym" filtrem DPF jeżdżący wyłącznie po mieście. Płyn ELOYS który w/g producenta powinien wystarczyć na około 70 kkm, wystarczył na 42kkm. Koszt napełnienia zbiornika (tylko serwis) 4000 PLN.
Ale to może tylko moi znajomi mają takie problemy ?
Pozdrawiam !
OPTIMA SW L 2.0 Pb Snow White Pearl
-
- Posty: 528
- Rejestracja: 27 lut 2017, 00:27
- model samochodu: Optima SW GTLine
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Spalanie L/100km
Ja wielkim fanem diesli nie jestem i żeby nie było na obecnie posiadane 5 samochodów mam jednego diesla. Ale nigdy nie miałem z dieselem większych problemów niż z benzyną, jest to inna technologia, charakteryzująca dużo większą sprawnością i lepszym momentem, ale też jest droższa i w przypadku cammon rail bardziej podatna na uszkodzenia od słabej jakości paliwa. Generalnie jest to też trudniejsza technologia która pewnie za chwilę zostanie wyparta przez hybrydy - bo w tą stronę zmierza rynek, ale ciągle ma swoje duże atuty.
Co do samych uszkodzeń i awarii aut, to nie bardzo mi się chce już tego opisywać, ale wszystkie poważne problemy jakie miałem, to z autami benzynowymi . BTW w dieslu nawet jak coś mi się spaprało to zawsze o własnych siłach dotarłem do domu/serwisu, a moje benzyny kilka razy wracały na lawetach , ale to też nie jest zupełnie obiektywne.
Natomiast wielkim mitem jest dla mnie to że diesel nie nadaje się do miasta, generalnie u nas w kraju większość ludzi uważa że diesel to tylko trasa i samochody transportowe, mało kto też kupuje małe auta codzienne do miasta, a jeśli już to oczywiście benzyna bo disel się no właśnie nie nadaje... , ale proszę spojrzeć np. na italię gdzie poza skuterami po miastach jeżdżą głównie właśnie małe diesle i idealnie się w tym sprawdzają, trzaskają setki tysięcy km po samych miastach i mają się dobrze. Inna sprawą jest też to że u nas jest masę fanów LPG i przez to jest mniej diesli, nie mam nic przeciwko lpg , ale patrząc na te jeżdżące trupy to mnie czasami trzęsie
reasumując to mam różne auta i diesle i benzyny, ale nie widzę żadnych przeszkód w użytkowaniu diesla tylko w mieście, a z mojego doświadczenia wynika że zaawansowane silniki benzynowe są dużo bardziej awaryjne niż zaawansowane diesle
Co do samych uszkodzeń i awarii aut, to nie bardzo mi się chce już tego opisywać, ale wszystkie poważne problemy jakie miałem, to z autami benzynowymi . BTW w dieslu nawet jak coś mi się spaprało to zawsze o własnych siłach dotarłem do domu/serwisu, a moje benzyny kilka razy wracały na lawetach , ale to też nie jest zupełnie obiektywne.
Natomiast wielkim mitem jest dla mnie to że diesel nie nadaje się do miasta, generalnie u nas w kraju większość ludzi uważa że diesel to tylko trasa i samochody transportowe, mało kto też kupuje małe auta codzienne do miasta, a jeśli już to oczywiście benzyna bo disel się no właśnie nie nadaje... , ale proszę spojrzeć np. na italię gdzie poza skuterami po miastach jeżdżą głównie właśnie małe diesle i idealnie się w tym sprawdzają, trzaskają setki tysięcy km po samych miastach i mają się dobrze. Inna sprawą jest też to że u nas jest masę fanów LPG i przez to jest mniej diesli, nie mam nic przeciwko lpg , ale patrząc na te jeżdżące trupy to mnie czasami trzęsie
reasumując to mam różne auta i diesle i benzyny, ale nie widzę żadnych przeszkód w użytkowaniu diesla tylko w mieście, a z mojego doświadczenia wynika że zaawansowane silniki benzynowe są dużo bardziej awaryjne niż zaawansowane diesle
SW GTLine Black & SW GT Black
-
- Posty: 117
- Rejestracja: 15 sie 2017, 23:46
- model samochodu: Optima SW 1.7
- Lokalizacja: Maikammer
Re: Spalanie L/100km
Większość kilometrów została zrobiona na niemieckich autostradach tak więc w miarę słabo. Co prawda dwa razy krótki odcinek jechalem z prędkością maksymalna ale zawsze na dobrze rozgrzanym piecu. Zobaczymy ile na tym baku zrobię kilometrów dam znać
Kia Optima SW GT Line 1,7Crdi 7DCT Pluto Brown + Pakiet Technologiczny + Panorama Dach(08/2017r)
Re: Spalanie L/100km
chudy - zatem znowu się zgadzamy !!!
Ostatnio zmieniony 05 paź 2017, 11:57 przez FISH, łącznie zmieniany 1 raz.
OPTIMA SW L 2.0 Pb Snow White Pearl
Re: Spalanie L/100km
chudy - zatem znowu się zgadzamy !!!
Tak jak napisałeś - zaawansowane silniki benzynowe i skomplikowane diesle ze swoim udziwnionym osprzętem..........
Dlatego wybrałem możliwie najbardziej toporny silnik benzynowy. Wychodzę z założenia, że to samochód jest dla mnie, a nie ja dla samochodu. Niedawno nawet o tym myślałem paląc papierosa na niemieckim parkingu przy autostradzie, i oglądając np. Pana wlatującego wprost z drogi całkiem ładnym Mercedesem dieslem i "gaszącym" silnik natychmiast po forsownej jeździe. No po prostu serwisy już ręce zacierają.
W kwestii Italii - zwróć uwagę ile aut tam to pojazdy nieco innej generacji (bez DPF). Wówczas rozmawiamy o zupełnie innej kwestii. Ja mówię o samochodach nowych, gdzie raczej nikomu nie przyjdzie na myśl wycinanie DPFa.
Ale co do zasady - każdy jeździ czym lubi i wydaje swoje własne pieniądze. I wszystko zależy o jakim parametrze rozmawiamy. Jeśli chodzi o moment - OK jeśli to jest najważniejsze. Jeśli zaś chodzi o ekonomikę i ogólnie rzecz biorąc koszty, tu już nie jest tak oczywista różnica.
Tak jak napisałeś - zaawansowane silniki benzynowe i skomplikowane diesle ze swoim udziwnionym osprzętem..........
Dlatego wybrałem możliwie najbardziej toporny silnik benzynowy. Wychodzę z założenia, że to samochód jest dla mnie, a nie ja dla samochodu. Niedawno nawet o tym myślałem paląc papierosa na niemieckim parkingu przy autostradzie, i oglądając np. Pana wlatującego wprost z drogi całkiem ładnym Mercedesem dieslem i "gaszącym" silnik natychmiast po forsownej jeździe. No po prostu serwisy już ręce zacierają.
W kwestii Italii - zwróć uwagę ile aut tam to pojazdy nieco innej generacji (bez DPF). Wówczas rozmawiamy o zupełnie innej kwestii. Ja mówię o samochodach nowych, gdzie raczej nikomu nie przyjdzie na myśl wycinanie DPFa.
Ale co do zasady - każdy jeździ czym lubi i wydaje swoje własne pieniądze. I wszystko zależy o jakim parametrze rozmawiamy. Jeśli chodzi o moment - OK jeśli to jest najważniejsze. Jeśli zaś chodzi o ekonomikę i ogólnie rzecz biorąc koszty, tu już nie jest tak oczywista różnica.
OPTIMA SW L 2.0 Pb Snow White Pearl
-
- Posty: 197
- Rejestracja: 17 lip 2017, 22:35
- model samochodu: optima
- Lokalizacja: Kraków/Wrocław
- Kontakt:
Re: Spalanie L/100km
moja sie zepsuła
spaliła 8.5 litra przy 127 km/h, troszkę dużo.
spaliła 8.5 litra przy 127 km/h, troszkę dużo.
Śniegowa Dama - 2.0 Pb manual L wagon 2017
-
- Posty: 1231
- Rejestracja: 18 lut 2016, 18:28
- model samochodu: Była KIA Optima L 2016 sedan 2,0PB manual
Jest Superb 2.0TSI - Lokalizacja: Częstochowa
Re: Spalanie L/100km
Sigma_74 jeśli jechałeś pod wiatr to normalne. Mam tak samo. Silnik wrażliwy na obciążenie.
Pisał Sebastian
była KIA Optima L 2016 sedan 2,0PB manual
jest Superb 2.0TSI 140kW
była KIA Optima L 2016 sedan 2,0PB manual
jest Superb 2.0TSI 140kW
-
- Posty: 1231
- Rejestracja: 18 lut 2016, 18:28
- model samochodu: Była KIA Optima L 2016 sedan 2,0PB manual
Jest Superb 2.0TSI - Lokalizacja: Częstochowa
Re: Kia Optima spalanie
W czwartek mała trasa, tylko kierowca. Częstochowa-Mikołów bardzo szybko (średnie 8,5,), Mikołów-Katowice to praktycznie jak na krajówce w granicach 70km/h, Później do Zabrza i przez Tarnowskie Góry do Częstochowy. W sumie 201km, średnie spalanie Kia Optima z całości 7,0 l/100 km
Pisał Sebastian
była KIA Optima L 2016 sedan 2,0PB manual
jest Superb 2.0TSI 140kW
była KIA Optima L 2016 sedan 2,0PB manual
jest Superb 2.0TSI 140kW