Seb pisze:pytam bo kolega ma Superbie 170km diesla i tam mówił że 11 to norma, a może być więcej
Będzie te 10-11, o ile właśnie nie więcej. Z jednego zbiornika w dieslu miałem średnie 10,4l. lwia część to była autostrada 200+.
Minimalne ze zbiornika 6,4l.
gratulacje Chyba to jednak najlepszy kompromis między osiągami a kosztami zakupu i eksploatacji Życzę aby czas oczekiwania na furę upłynął jak najszybciej
WITAM
Koledzy z racji iż kilka lat jeździłem dieslami z resztą różnymi postaram się wam coś podpowiedzieć o wypalaniu filtra cząstek stałych
Ja robiłem ten zabieg raz na pół roku ,przy dobrze nagrzanym silniku jazda autostradą czwarty bieg obroty około 4000-5000 prędkościomierz jednostajnie 120km/h czasami musiałem podkręcić szybciej bo nie byłem sam na drodze i tak z 50km jazdy najczęściej A4 Tarnów-Kraków .
Moje byłe volvo przed sprzedażą sprawdzałem na kompie błędów zero .Myślę ,że przy jednostajnej jeździe z obrotami około 2500tys choć by 1000km nie ma możliwości wypalenia dpf Pozdrawiam
a po co az tak ?
ja latam dieslem z dpf w trasach, tylko w trasach, miasto to czysty przypadek i nie mam problemów z dpf.
a podane przez Ciebie obroty to nie osiagalne dla mnie, max 2.5 tysiaca obrotóe.
poza tym jak poczyta sie instrukcje i fora, to dpf wypala sie najlepiej przy 80 km/h na czwartym biegu przy stałęj jeżdze, jednocześnie równiez w trasie kiedy auto idzie stała prętkością.
a że diesle w KIA słabe sa, to po przestudiowaniu forum, i długie rozmowy z kolega SEBA, padło na benza ...
czas pokarze czy dobrze ...
Moja Kia jest służbowa, czyli nie moja:) i w dieslu. Od połowy kwietnia zeszłego roku 58 tys. km. Licząc różnicę w średnim spalaniu między B i D na poziomie ok. 2 litrów, wychodzi, 5570 zł różnicy w ciągu tego czasu. Jeszcze się nie zwróciła, ale jest na dobrej drodze;) Prywatnie też bym celował w benzynę bo to jest zupełnie inny temat: krótsze trasy, więcej w mieście, itd. Służbowo chyba innej opcji niż diesel (może w przyszłości hybryda) nie widzę.
Seb to jest świetny wynik!! Moim przy takiej jeździe miałbym gdzieś 4.5l To zaledwie około 1.5l różnicy. Tylko, że u mnie będę miał obroty w granicach 1.400 więc za długo tak nie mógłbym jeździć z uwagi na konieczność wypalenia dpf, czy też obciążenia dwumasy Tak więc coraz bardziej uważam, ze ta wolnossąca jest naprawdę OK Na pewno u mnie w diselu lepsza elastyczność, ostatnio jak wracałem jedną z krajówek i pełno tirów, to ani przez moment nie zabrakło mi momentu podczas wyprzedzania (Spalanie podczas takiej jazdy (non stop wyprzedzenie i średnia grubo ponad 100km/h wyszło około 6.3) Z drugiej strony Optima nie jest autem o sportowym zacięciu, to jest superwygodne duże auto, aby zapiąć 120 czy 140km/h na tempomacie i przejeżdżać w komfortowych warunkach setki kilometrów (przynajmniej moim zdaniem) a do tego pewni spokojnie wystarczy benzyna Teraz jakbym kupował to bym bardzo poważnie ją rozważał. Tylko, ze ja chciałem z automatem, a nie wiem jak się ta benzyna sprawuje ze zwykłym klasycznym automatem.