DIESLE czy BEZN

forum użytkowników modelu Optima
Sigma_74
Posty: 197
Rejestracja: 17 lip 2017, 22:35
model samochodu: optima
Lokalizacja: Kraków/Wrocław
Kontakt:

DIESLE czy BEZN

Post autor: Sigma_74 »

Witam
odwieczny problem
diesel czy benz.
latam 40 kkm rocznie.
potrzebne auto bezawaryjne.
planuję optime kombi
ale odwieczne pytanie diesle czy benz ....
poradzicie coś ?
Śniegowa Dama - 2.0 Pb manual L wagon 2017
mileq
Posty: 33
Rejestracja: 03 mar 2017, 21:18
model samochodu: Optima L+NAV 1.7 Diesel automat

Re: DIESLE czy BEZN

Post autor: mileq »

hejka
przy takich przebiegach możesz już spokojnie myśleć o diselu zakładam że przebiegi dzienne też są co najmniej kilkudziesięciu kilometrowe (a nie dwa duże wypady w roku) więc dpf wypalisz. Jeśli chodzi o Optimę i benzynę to masz dwa silniki o skrajnych parametrach, albo wolnossącą benzynę 2.0, albo 2.0 w turbinie Problem jest taki, że ten w turbinie to już mały potwór (245 km) sporo pali i jeszcze co chwila na przegląd woła. No i jeszcze kwestia ceny bo 2.0 T-GDI jest tylko w najdroższej wersji GT (cena około 140.000 PLN). Jeśli lubisz jeździć wolnossącymi to chyba taniej wyjdzie 2.0 benzyna Ja mam Disela do pracy robię po 35 km w jedną stronę, przejechałem 26.500 km z dpf nic się nie działo, autko śmiga, choć patrząc w którą stronę idą włodarze naszych miast to chyba trzeba będzie się przy następnym aucie przesiąść na benzynę lub hybrydę
Sigma_74
Posty: 197
Rejestracja: 17 lip 2017, 22:35
model samochodu: optima
Lokalizacja: Kraków/Wrocław
Kontakt:

Re: DIESLE czy BEZN

Post autor: Sigma_74 »

ja latam tylko trasy.
auto stoi dwa tygodnie, nastepnie 1 kkm robi i tak regularnie, nieraz co tydzien, w tygodniu stoi to autko. do tego wyjazdy rodzinne ;)
wiec sumarycznie 40 kkm rocznie pyknie jak nic.

biore pod uwage 2.0 zwykłego, emocji nie potrzebuje.
chodzi mi o bezawaryjna jazde i w miare rozsądne spalanie, przy założeniu że latam po autobani 130 km/h czasami szybciej ale bardzo rzadko ...
Śniegowa Dama - 2.0 Pb manual L wagon 2017
FISH
Posty: 317
Rejestracja: 04 lut 2017, 11:29
model samochodu: OPTIMA SW

Re: DIESLE czy BEZN

Post autor: FISH »

Witam.
Skoro Kolega zapytuje – odpowiem i wyrażę swoje zdanie. Zaczniemy od tego, że jeździmy dokładnie tyle samo kilometrów rocznie (ca 40 tys.). Zgodnie z panującym dookoła (przynajmniej mnie) stereotypem, powinienem KONIECZNIE nabyć diesla. Ja jednak uparcie i niezmiennie jeżdżę benzyną. Do tego najzwyklejszą 2 litrówką, bez turbo, jedną z ostatnich tak prostych, a co za tym idzie (mam nadzieję) niezawodnych na rynku. Dla mnie to ważne.
No ale to tylko mój pogląd. Może przejdziemy do liczb.
I tak w momencie zakupu, do diesla dopłacić trzeba 5000 PLN. Przy obecnych cenach ON to jakieś 1100 litrów paliwa. Przyjmując że przy zwykłej jeździe benzyna spali o 2 litry więcej (chociaż nie zawsze tak jest), na zero wychodzimy po około 57 tysiącach kilometrów. Do tego należy dodać droższe przeglądy które trzeba wykonać w między czasie (więcej oleju w silniku, więcej filtrów i takie tam). I oto dochodzimy do tego, że aby diesel okazał swoją oszczędność, trzeba przejechać ca 70 – 80 tyś km. I tutaj kolejna niespodzianka, bo w międzyczasie skończyła nam się gwarancja na co najmniej kilka elementów naszego auta (7 lat brzmi ładnie), a zaczynają się problemy. A to nieszczęsny DPF (patrz sąsiedni wątek o przybywającym oleju w silniku) – w serwisie około 10 tyś PLN, a to „dwumasa”, a to uszczelnienia pod wtryskami, a to same wtryski (mamy w Polsce takie paliwo jakie mamy), a to turbinka, no i klops.
Powtarzam – to tylko moje zdanie – ale uważam, że na dzień dzisiejszy diesle po to aby wypełnić normy czystości spalin osiągnęły tak wysoki poziom skomplikowania, że zaczyna to być dużym problemem w codziennej eksploatacji. Uważam że przy spojrzeniu szerszym niż tylko wskazanie średniego zużycia paliwa, diesel przestaje być super atrakcyjną alternatywą. Oczywiście, wszystkie w/w założenia mają sens wyłącznie przy strukturze jeżdżenia co najmniej 70% trasa, 30% miasto. W innej sytuacji problemy z dieslem pojawią się wcześniej. W Niemczech zaś przymierzają się do ograniczania stref wjazdu diesli….
Oczywiście wiem – elastyczność, „ciągnie od dołu” itp. ;)
OK., ale z drugiej strony spokój, niezawodność, prostota.
Dla mnie to bardzo ważne, aby moje nowe auto bez stresu przejechało co najmniej 150 -180 tys kilometrów.
Ale to wyłącznie mój pogląd.
A generalnie – OPTIMA to dobry wybór !!! :D

Pozdrawiam.
OPTIMA SW L 2.0 Pb Snow White Pearl
Seb
Posty: 1231
Rejestracja: 18 lut 2016, 18:28
model samochodu: Była KIA Optima L 2016 sedan 2,0PB manual
Jest Superb 2.0TSI
Lokalizacja: Częstochowa

Re: DIESLE czy BEZN

Post autor: Seb »

40kkm to już dużo jak na benzynę. Dielsel będzie bardziej opłacalny ze względu na paliwo. Chyba, że nie przeszkadza dodatkowy zbiornik LPG. Wtedy będzie taniej niż w dieslu, ale nie wiem co z gwarancją na silnik (normalnie jest 7lat/150kkm).
U mnie przy 140 spalanie to 7,4l z pełnym samochodem (2+2 i bagaże na 14 dniu urlopu), przy 100km/h jest 6,3. Mam z głowy problemy z paliwem zimowy, chrzczonym ON. Silnik jest prosty (tylko wtrysk wielopunktowy, bez bezpośredniego) i jego naprawa to nie problem. Dynamika dupy nie urywa ale jedzie i do tych 222 się rozpędzi :twisted:
Pisał Sebastian
była KIA Optima L 2016 sedan 2,0PB manual
jest Superb 2.0TSI 140kW
Seb
Posty: 1231
Rejestracja: 18 lut 2016, 18:28
model samochodu: Była KIA Optima L 2016 sedan 2,0PB manual
Jest Superb 2.0TSI
Lokalizacja: Częstochowa

Re: DIESLE czy BEZN

Post autor: Seb »

FISH właśnie wydałeś na siebie wyrok posiadaczy diesla ;) :lol: Jest nas dwóch bo mam takie samo zdanie w tej sprawi :D
Pisał Sebastian
była KIA Optima L 2016 sedan 2,0PB manual
jest Superb 2.0TSI 140kW
FISH
Posty: 317
Rejestracja: 04 lut 2017, 11:29
model samochodu: OPTIMA SW

Re: DIESLE czy BEZN

Post autor: FISH »

Seb - wiem o tym :mrgreen:
Kilku moich znajomych miłośników diesli twierdzi że "wywalam kasę bez sensu" na paliwo :D Ja natomiast nie mam ani czasu, ani ochoty na zawieranie bliższej znajomości z Panami z serwisów.
Powtarzam - czasami warto spojrzeć nieco szerzej niż tylko średnie zużycie z trasy. :)
Dla przypomnienia - moje 2,0 bez turbo ŚREDNIO zużywa 7,3 - 7,6 litra na 100 bez jakiegokolwiek oszczędzania. Dodam, że nie jeżdżę w kapeluszu :twisted:
Pozdrawiam.
OPTIMA SW L 2.0 Pb Snow White Pearl
DUNES
Posty: 32
Rejestracja: 30 sie 2015, 14:59
model samochodu: Optima

Re: DIESLE czy BEZN

Post autor: DUNES »

Powiem tylko tyle jak zamawiałem optime były tylko diesle a chciałem benzyne ale dopiero za pół roku miały być i kupiłem 1,7 crdi mam 90 tys przejechane i zaczeły sie problemy mam paliwo w oleju
jak to sie skonczy nie wiem ,serwisom powini pozabierac autoryzacje ci ludzie nie maja widzy albo sa niedoszkoleni jest totalny chłam .
Sigma_74
Posty: 197
Rejestracja: 17 lip 2017, 22:35
model samochodu: optima
Lokalizacja: Kraków/Wrocław
Kontakt:

Re: DIESLE czy BEZN

Post autor: Sigma_74 »

wygrywa benzynka.

ale manual czy aftomat ....
Śniegowa Dama - 2.0 Pb manual L wagon 2017
devil1234
Posty: 176
Rejestracja: 26 kwie 2017, 11:42
model samochodu: Optima GT
Venga

Re: DIESLE czy BEZN

Post autor: devil1234 »

Kiedyś czytałem artykuł o porównaniu czy wybrać benzynę czy diesla.
Było podanych kilka przykładowych modeli.
Cena diesla yyy zł, cena benzyniaka zzz zl. Diesel zwróci się po xxx km
....

Pod koniec artykułu opisane było podobnie jak FISH.
I bardzo podobało mi się podsumowanie:

"Diesel nie zwróci się nigdy"
Kia Optima SW GT + TECH - 2017
Kia Venga 1.6 M+Smart - 2018
ODPOWIEDZ

Wróć do „Kia Optima”