Wymiana oleju po docieraniu silnika
-
- Posty: 4
- Rejestracja: 20 lis 2016, 11:03
- model samochodu: Optima SW 2,0 L 163kW
- Lokalizacja: Poznań
Re: Wymiana oleju po docieraniu silnika
Tak naprawdę to klu tematu wymiany oleju leży nie w samym oleju który wytrzyma 30 tys. km. spokojnie, ale chodzi o wytrzymałość filtra olejowego. Wazne jest to by go silnik nie przeciągnął bo wtedy się zablokuje i nie będzie smarowania i silnik się zatrze. I to cała prawda w tym temacie.
Re: Wymiana oleju po docieraniu silnika
To zapytam przewrotnie. Czy warto wymieniać filtr po tych 2000-3000km?qbak pisze:Tak naprawdę to klu tematu wymiany oleju leży nie w samym oleju który wytrzyma 30 tys. km. spokojnie, ale chodzi o wytrzymałość filtra olejowego. Wazne jest to by go silnik nie przeciągnął bo wtedy się zablokuje i nie będzie smarowania i silnik się zatrze. I to cała prawda w tym temacie.
-
- Posty: 528
- Rejestracja: 27 lut 2017, 00:27
- model samochodu: Optima SW GTLine
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Wymiana oleju po docieraniu silnika
Nie, nie warto. Olej, filtr, silnik - wszystko jest tak dobrane żeby spokojnie wytrzymać ten okres.
Zarówno filtr jak i olej może stracić swoje właściwości przy konkretnych parametrach pracy, ale tu się to nie wydarzy.
Powiem dla porównania, że w innym swoim wozie wymieniam olej i filtry co 1,5K bo tak są eksploatowane, a kolega w jednym wozie wymienia olej po 1 roboczogodzinie silnika i jest to ponad 15litrów oleju na jedno zalanie, ale silnik ma ponad 10l pojemności, 1200hp i ponad 1000Nm.
Wszystko to kwestia co do czego i jak używane, a wracając do naszych aut - to są to bardzo dobrze spasowane seryjnie silniki, zarówno filtry jak i olej pracują w swoich parametrach przez cały zalecany w książce serwisowej czas i nie ma potrzeby ich wymiany wcześniej. Oczywiście jeśli ktoś chce to może wymienić i to nie zaszkodzi, ale też nic nie polepszy. Nie piszę też tego w ramach oszczędności, bo sam bardzo dbam o doinwestowanie wozu, ale w ramach bezzasadności takiego działania
To na co warto zwracać uwagę przy nowym wozie to żeby go ułożyć przez pierwsze 2-3k km i jeździć z różnym zakresem obrotów, ale starając się nie przekraczać w przypadku diesla 4K obrotów - nie chodzi tu o żadne docieranie, a o spasowanie elementów montażowych, wypalenie smarów montażowych, równym ułożeniu się klocków na tarczach, równomiernym ułożeniu sprzęgła itp.
Zarówno filtr jak i olej może stracić swoje właściwości przy konkretnych parametrach pracy, ale tu się to nie wydarzy.
Powiem dla porównania, że w innym swoim wozie wymieniam olej i filtry co 1,5K bo tak są eksploatowane, a kolega w jednym wozie wymienia olej po 1 roboczogodzinie silnika i jest to ponad 15litrów oleju na jedno zalanie, ale silnik ma ponad 10l pojemności, 1200hp i ponad 1000Nm.
Wszystko to kwestia co do czego i jak używane, a wracając do naszych aut - to są to bardzo dobrze spasowane seryjnie silniki, zarówno filtry jak i olej pracują w swoich parametrach przez cały zalecany w książce serwisowej czas i nie ma potrzeby ich wymiany wcześniej. Oczywiście jeśli ktoś chce to może wymienić i to nie zaszkodzi, ale też nic nie polepszy. Nie piszę też tego w ramach oszczędności, bo sam bardzo dbam o doinwestowanie wozu, ale w ramach bezzasadności takiego działania
To na co warto zwracać uwagę przy nowym wozie to żeby go ułożyć przez pierwsze 2-3k km i jeździć z różnym zakresem obrotów, ale starając się nie przekraczać w przypadku diesla 4K obrotów - nie chodzi tu o żadne docieranie, a o spasowanie elementów montażowych, wypalenie smarów montażowych, równym ułożeniu się klocków na tarczach, równomiernym ułożeniu sprzęgła itp.
SW GTLine Black & SW GT Black
Re: Wymiana oleju po docieraniu silnika
Witam Koleżeństwo.
Ja napiszę tak: swoją Optimę posiadam od końcówki stycznia (2.0 Pb, L, SW) i 3 000 km zrobiłem w niecałe 4 tygodnie. I zmieniłem olej
Koszt wymiany ca 200 PLN. Uważam że silnikowi na pewno nie zaszkodziłem Każdy z nas myśli po swojemu i podejmuje własne decyzje i za jakiś czas, u jednych dłuższy, u innych krótszy okaże się czy silnik odwdzięczy się trwałością i wydajnością. Pewnie producent przewiduje że zalany w fabryce (w Korei) silnik da radę te 15 kkm przejechać, a wszystko to co po 150 kkm, czyli po gwarancji to już jego zysk (naprawy). Myślę że pod uwagę należy też wziąć podróż auta statkiem w bardzo specyficznych warunkach.
Na marginesie tylko zapytam, czymże innym jak nie docieraniem jest UKŁADANIE elementów silnika i reszty pojazdu ?
Życzę wszystkim fajnej jazdy !!!
Ja napiszę tak: swoją Optimę posiadam od końcówki stycznia (2.0 Pb, L, SW) i 3 000 km zrobiłem w niecałe 4 tygodnie. I zmieniłem olej
Koszt wymiany ca 200 PLN. Uważam że silnikowi na pewno nie zaszkodziłem Każdy z nas myśli po swojemu i podejmuje własne decyzje i za jakiś czas, u jednych dłuższy, u innych krótszy okaże się czy silnik odwdzięczy się trwałością i wydajnością. Pewnie producent przewiduje że zalany w fabryce (w Korei) silnik da radę te 15 kkm przejechać, a wszystko to co po 150 kkm, czyli po gwarancji to już jego zysk (naprawy). Myślę że pod uwagę należy też wziąć podróż auta statkiem w bardzo specyficznych warunkach.
Na marginesie tylko zapytam, czymże innym jak nie docieraniem jest UKŁADANIE elementów silnika i reszty pojazdu ?
Życzę wszystkim fajnej jazdy !!!
- Załączniki
-
- Jeszcze w zimowej scenerii.
- V__E347.JPG (234.34 KiB) Przejrzano 2747 razy
OPTIMA SW L 2.0 Pb Snow White Pearl
-
- Posty: 1231
- Rejestracja: 18 lut 2016, 18:28
- model samochodu: Była KIA Optima L 2016 sedan 2,0PB manual
Jest Superb 2.0TSI - Lokalizacja: Częstochowa
Re: Wymiana oleju po docieraniu silnika
FISH a gdzie masz srebrne listwy wzdłuż progów jak u mnie?
- Załączniki
-
- listwy.jpg (103.26 KiB) Przejrzano 2737 razy
Pisał Sebastian
była KIA Optima L 2016 sedan 2,0PB manual
jest Superb 2.0TSI 140kW
była KIA Optima L 2016 sedan 2,0PB manual
jest Superb 2.0TSI 140kW
Re: Wymiana oleju po docieraniu silnika
Ja tez nie mam tych listw.
Optima 2.0 DOHC Pb, manual, wersja L, sedan, white pearl, 2017
-
- Posty: 1231
- Rejestracja: 18 lut 2016, 18:28
- model samochodu: Była KIA Optima L 2016 sedan 2,0PB manual
Jest Superb 2.0TSI - Lokalizacja: Częstochowa
Re: Wymiana oleju po docieraniu silnika
to macie auta po dzwonach
Pisał Sebastian
była KIA Optima L 2016 sedan 2,0PB manual
jest Superb 2.0TSI 140kW
była KIA Optima L 2016 sedan 2,0PB manual
jest Superb 2.0TSI 140kW
Re: Wymiana oleju po docieraniu silnika
Ja mam teorie, ze listwy pojawiaja sie w wersji XL dopiero - za cennikiem:
"chromowana zewnętrzna listwa progowa (w kolorze fortepianowym dla wersji GT)"
albo przy opcji z NAV+, gdzie dochodza LEDowe swiatla i moze ta listwa wlasnie...
Ja nie zamawialem NAV+.
"chromowana zewnętrzna listwa progowa (w kolorze fortepianowym dla wersji GT)"
albo przy opcji z NAV+, gdzie dochodza LEDowe swiatla i moze ta listwa wlasnie...
Ja nie zamawialem NAV+.
Optima 2.0 DOHC Pb, manual, wersja L, sedan, white pearl, 2017
-
- Posty: 1231
- Rejestracja: 18 lut 2016, 18:28
- model samochodu: Była KIA Optima L 2016 sedan 2,0PB manual
Jest Superb 2.0TSI - Lokalizacja: Częstochowa
Re: Wymiana oleju po docieraniu silnika
Ja mam L z NAvi+ i faktycznie jak zamawiałem to była tylko opcja Navi+ (nie było wyszczególnionych tylnych lamp LED i tej listwy). Cały czas byłem przekonany, że mam zwykłe światła żarówkowe do momentu, aż kolega mi powiedział że te ledy z tyłu mi fajnie świecą
Pisał Sebastian
była KIA Optima L 2016 sedan 2,0PB manual
jest Superb 2.0TSI 140kW
była KIA Optima L 2016 sedan 2,0PB manual
jest Superb 2.0TSI 140kW
-
- Posty: 1231
- Rejestracja: 18 lut 2016, 18:28
- model samochodu: Była KIA Optima L 2016 sedan 2,0PB manual
Jest Superb 2.0TSI - Lokalizacja: Częstochowa
Re: Wymiana oleju po docieraniu silnika
Ale widzę, że miejsce na paski są więc wystarczy takie wyhaczyć i założyć
Pisał Sebastian
była KIA Optima L 2016 sedan 2,0PB manual
jest Superb 2.0TSI 140kW
była KIA Optima L 2016 sedan 2,0PB manual
jest Superb 2.0TSI 140kW