Usterka układ AEB i inne
Usterka układ AEB i inne
Hej,
Oto moje problemy w Kia optima 2016r.
Nagle po 7 miesiacach uzytkowania w aucie wystapily problemy.
Oto nagranie gdzie zarejestrowałem usterki https://youtu.be/VMD7Mlqgwyw
Auto od grudnia w serwisie , mija 90dni i nie potrafia zdiagnozowac co sie dzieje.
Błędy albo są stałe albo w pewnej chwili znikają.
TRAGEDIA. Nie mam swojego auta i nikt nic mi nie potrafi powiedziec kiedy to usunął.
Oto moje problemy w Kia optima 2016r.
Nagle po 7 miesiacach uzytkowania w aucie wystapily problemy.
Oto nagranie gdzie zarejestrowałem usterki https://youtu.be/VMD7Mlqgwyw
Auto od grudnia w serwisie , mija 90dni i nie potrafia zdiagnozowac co sie dzieje.
Błędy albo są stałe albo w pewnej chwili znikają.
TRAGEDIA. Nie mam swojego auta i nikt nic mi nie potrafi powiedziec kiedy to usunął.
-
- Posty: 1231
- Rejestracja: 18 lut 2016, 18:28
- model samochodu: Była KIA Optima L 2016 sedan 2,0PB manual
Jest Superb 2.0TSI - Lokalizacja: Częstochowa
Re: Usterka układ AEB i inne
Przykro czytać. Mi to wygląd na jakiś problem "ze stykami". Sam obserwuję u siebie jakieś takie działanie "chochlików" ale u Ciebie poszło grubo. Będę obserwować uważnie, czekam na info co dalej z tą sprawą.
Pisał Sebastian
była KIA Optima L 2016 sedan 2,0PB manual
jest Superb 2.0TSI 140kW
była KIA Optima L 2016 sedan 2,0PB manual
jest Superb 2.0TSI 140kW
-
- Posty: 528
- Rejestracja: 27 lut 2017, 00:27
- model samochodu: Optima SW GTLine
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Usterka układ AEB i inne
No słabo to wygląda
a nie jest czasem tak, że jak w ciągu 3 miesięcy nie usuną to możesz żądać wymiany na nowy wolny od wad? - ja bym to sprawdził i jakiegoś radcy prawnego i odpowiednimi papierami ich potraktował
a nie jest czasem tak, że jak w ciągu 3 miesięcy nie usuną to możesz żądać wymiany na nowy wolny od wad? - ja bym to sprawdził i jakiegoś radcy prawnego i odpowiednimi papierami ich potraktował
SW GTLine Black & SW GT Black
-
- Posty: 1231
- Rejestracja: 18 lut 2016, 18:28
- model samochodu: Była KIA Optima L 2016 sedan 2,0PB manual
Jest Superb 2.0TSI - Lokalizacja: Częstochowa
Re: Usterka układ AEB i inne
Właśnie wpisałem sobie na YT "Kia Optima problems" i się naoglądałem. Chyba mają problem z elektroniką...
Co do radcy prawnego to raczej adwokat i wezwanie przedsądowe. Później już tylko utarczki i przeciąganie rozpraw...
Co do radcy prawnego to raczej adwokat i wezwanie przedsądowe. Później już tylko utarczki i przeciąganie rozpraw...
Pisał Sebastian
była KIA Optima L 2016 sedan 2,0PB manual
jest Superb 2.0TSI 140kW
była KIA Optima L 2016 sedan 2,0PB manual
jest Superb 2.0TSI 140kW
Re: Usterka układ AEB i inne
Faktycznie, to wyglada na elektryke/elektronike. Caly czas odwoluje sie do Alfy Romeo, bo z tymi autami mialem duzo do czynienia, ale podobne choinki na desce rozdzielczej byly powodowane przewaznie przez dwa czynniki. Rozladowany akumulator, ktory podawal napiecie na granicy dopuszczalnych wartosci (za duzo, zeby auto zdechlo, za malo zeby dzialalo prawidlowo). Rozwiazaniem bylo albo naladowanie aku lub przeczyszczenie klem z osadow. Druga przyczyna to brak polaczenia przewodu masowego z karoseria samochodu. Tylko ze tutaj samochod jest w zasadzie nowy... Moze jednak gdzies trop bedzie zblizony.
Optima 2.0 DOHC Pb, manual, wersja L, sedan, white pearl, 2017
Re: Usterka układ AEB i inne
Cześć koledzy. Chciałbym odświeżyć ten temat poprzez pytanie. Czy serwis wyjaśnił ten problem?
Re: Usterka układ AEB i inne
czy problem sie wyjasnil??..... auto oddałem do serwisu na poczatku grudnia, chociaż dostali już go pod koniec listopada i bład im nie wyskoczyl wtedy.... teraz mamy 21 kwiecien, czyli jakies 5 miesiecy bez auta (mam zastepcze nizszej klasy ) i sprawa w toku... auto niby naprawione, ale .... jak bede mial wszystko czarno na białym to odpowiem.
Re: Usterka układ AEB i inne
problem z autem już sie nie pojawia, ale za to GAM Lubin kia okłamuje ludzi, a szczególnie pan łysy z bródką Pan Maciej B. - dyrektor salonu Kia Gam Lubin . potrzebowali 5 miesięcy, aby dojść, ze powodem błędów była wiązka elektryczna w bagażniku, która można było zdiagnozować w pierwszy dzien. Pan Burniak zaproponował nam oficjalne stanowisko spółki, że w ramach ugody zwrócą nam koszty leasigu za 5 miesiecy i za 5 miesiecy OC i AC- to była ich propozycja, na która sie zgodzilismy. Wyslalismy pismo z wytycznymi od tego dyrektora GAM Kia Lubin. Po odbiorze auta GAM Kia lubin przestała się odzywać, nie odpisuja na pisma itd. w koncu po juz nie pamietam, ktorym ponagleniu z mojej strony odpisali, że nie zaplaca ani grosza bo auto zastępcze miałem (ledwo jeżdzący ceed) i jakies tam wypociny twórcze. Nie po to kupował auto tej klasy (Kia Optima wersja XL) aby jeździć prawie pół roku jakims innym gorszym autem.
Proponowali, przekonali a teraz klamia. Jak klient odbierze auto to kota ogonem odwaracja. ostrzegam przed salonem GAM Kia Lubin. Do momentu zakupu auta jest wszystko super, przy pierwszym problemie potraktuja ciebie fatalnie. juz nie mowie o obsludze Kia motors poland, gdzie infolinie obsluguja osoby, które potrfaia tylko powiedziec - prosze pisac maila i na odpowiedz czekac do 14 dni.... a po 14 dniach dostajesz dwa zdania typu przykro nam, poprawia sie lub jakies pierdoły.
Nigdy wiecej nie udam sie do tego punktu KIA w Lubinie, ale jak znowu cos sie popsuje to napewno nie dam im spokoju bo tylko na to licza. Znowu dam im problemy do rozwiazania.
aaa najsmieszniejsze, że ich kierownik serwisu Marcin Zieliński w lubinie twierdził, że powodem usterki jest pilot od bramy automatycznej (jakieś zakłócenia radiowe robi) moja żona zadała to pytanie ponownie przy biegłym sadowym kierwonikowi serwisu czy nadal podtrzymuje wersje z pilotem od bramy, oczywiscie zaprzeczyl... mieli równiez wersje zepsutego radaru auta i niby czekali na magiczne urzadzenie do kalibracji radaru, po czym nie mieli takiego cudenka i kalibracje zrobili zwyklą poziomica laserowa z castoramy.... i to trwało oczywiscie pierwszy miesiąc. Potem trwało 4 miesiące aby na koniec znalezc kostke elektryczna w bagazniku ktore ma kiepskie piny.
Powiem tak:
Jeśli już chcecie mieć auto KIA to kupcie sobie gdzieś indziej i serwisujcie najlepiej w Niemczech. Tam do takiego potraktowania klienta by nie doszło wiem coś o tym.
Postawie nawet piwo jak będziecie to miejsce omijać z daleka. Moje opinie podzielają też inne osoby wystarczy poczytać np na Google w wizytówce firmy.
Proponowali, przekonali a teraz klamia. Jak klient odbierze auto to kota ogonem odwaracja. ostrzegam przed salonem GAM Kia Lubin. Do momentu zakupu auta jest wszystko super, przy pierwszym problemie potraktuja ciebie fatalnie. juz nie mowie o obsludze Kia motors poland, gdzie infolinie obsluguja osoby, które potrfaia tylko powiedziec - prosze pisac maila i na odpowiedz czekac do 14 dni.... a po 14 dniach dostajesz dwa zdania typu przykro nam, poprawia sie lub jakies pierdoły.
Nigdy wiecej nie udam sie do tego punktu KIA w Lubinie, ale jak znowu cos sie popsuje to napewno nie dam im spokoju bo tylko na to licza. Znowu dam im problemy do rozwiazania.
aaa najsmieszniejsze, że ich kierownik serwisu Marcin Zieliński w lubinie twierdził, że powodem usterki jest pilot od bramy automatycznej (jakieś zakłócenia radiowe robi) moja żona zadała to pytanie ponownie przy biegłym sadowym kierwonikowi serwisu czy nadal podtrzymuje wersje z pilotem od bramy, oczywiscie zaprzeczyl... mieli równiez wersje zepsutego radaru auta i niby czekali na magiczne urzadzenie do kalibracji radaru, po czym nie mieli takiego cudenka i kalibracje zrobili zwyklą poziomica laserowa z castoramy.... i to trwało oczywiscie pierwszy miesiąc. Potem trwało 4 miesiące aby na koniec znalezc kostke elektryczna w bagazniku ktore ma kiepskie piny.
Powiem tak:
Jeśli już chcecie mieć auto KIA to kupcie sobie gdzieś indziej i serwisujcie najlepiej w Niemczech. Tam do takiego potraktowania klienta by nie doszło wiem coś o tym.
Postawie nawet piwo jak będziecie to miejsce omijać z daleka. Moje opinie podzielają też inne osoby wystarczy poczytać np na Google w wizytówce firmy.
-
- Posty: 1231
- Rejestracja: 18 lut 2016, 18:28
- model samochodu: Była KIA Optima L 2016 sedan 2,0PB manual
Jest Superb 2.0TSI - Lokalizacja: Częstochowa
Re: Usterka układ AEB i inne
gerwazy przykro czytać takie historie. Może napisz do TurboKamery. Jak nie pomogą to może narobią szumu i wreszcie się ktoś poczuje do odpowiedzialności za sytuację.
Auto zastępcze jest po to żebyś miał czym jeździć a nie w nagrodę za zepsute 5 miesięcy
Potwierdza się zasada, że z ASO to tylko przez prawnika
Auto zastępcze jest po to żebyś miał czym jeździć a nie w nagrodę za zepsute 5 miesięcy
Potwierdza się zasada, że z ASO to tylko przez prawnika
Pisał Sebastian
była KIA Optima L 2016 sedan 2,0PB manual
jest Superb 2.0TSI 140kW
była KIA Optima L 2016 sedan 2,0PB manual
jest Superb 2.0TSI 140kW
-
- Posty: 528
- Rejestracja: 27 lut 2017, 00:27
- model samochodu: Optima SW GTLine
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Usterka układ AEB i inne
Napisz koniecznie o całej sytuacji do KIA Polska i ja bym sprawę dawał do sądu jak by się wypieli.
Kiedyś może nie taką samą, ale podobną akcję miałem z Salonem Szymczyk w Warszawie, najpierw sprzedawali Seata, później chyba Skodę, a później KIA. Kupiłem u nich samochód tylko dlatego że mieszkałem dosłownie 200 metrów od nich, no i była masakra z serwisem od samego początku - mogę nawet powiedzieć, że to Oni chyba mi uszkodzili auto, długa przepychanka, itp. skończyło się tym że KIA zabrała im autoryzację zarówno na sprzedaż jak i na serwis. Moim największym błędem było to, że nie poczytałem opinii o tym pseudo salonie przed tym jak wziąłem od nich auto i zacząłem u nich serwisować... - ostatnio jak tamtędy jechałem to widziałem że salon podupada i handlują tylko używką, czyli zamienili się w komis bo chyba nikt już nie chce z nimi gadać...
Kiedyś może nie taką samą, ale podobną akcję miałem z Salonem Szymczyk w Warszawie, najpierw sprzedawali Seata, później chyba Skodę, a później KIA. Kupiłem u nich samochód tylko dlatego że mieszkałem dosłownie 200 metrów od nich, no i była masakra z serwisem od samego początku - mogę nawet powiedzieć, że to Oni chyba mi uszkodzili auto, długa przepychanka, itp. skończyło się tym że KIA zabrała im autoryzację zarówno na sprzedaż jak i na serwis. Moim największym błędem było to, że nie poczytałem opinii o tym pseudo salonie przed tym jak wziąłem od nich auto i zacząłem u nich serwisować... - ostatnio jak tamtędy jechałem to widziałem że salon podupada i handlują tylko używką, czyli zamienili się w komis bo chyba nikt już nie chce z nimi gadać...
SW GTLine Black & SW GT Black