DPF w optimie

forum użytkowników modelu Optima
fransis
Posty: 23
Rejestracja: 17 lut 2017, 17:36

DPF w optimie

Post autor: fransis »

Witam szczęśliwych posiadaczy optima diesel -ponieważ jest to moje pierwsze spotkanie z tą marką zapytam doświadczonych otóż...
jak poznać że DPF jest wypalany? co wskazuje licznik chwilowego zużycia paliwa bo normalnie pokazuje kreskę do końca zapalona na luzie /w instrukcji wersja A/- tylko podczas hamowania silnikiem przesuwa się w lewo do zera -czyli spada zużycie
czy jest jakiś symptom zauważalny że się wypala? Ile oleju wchodzi do 1,7 136 KM? obecnie mam stan oleju na równo z górną kreską i nie wiem czy się ma wypalić czy powoli zbiera się za dużo czy - zwyczajnie za dużo nalano i tyle.
Dzięki za odpowiedzi i sugestie
Marcin
Posty: 404
Rejestracja: 12 gru 2016, 13:04
model samochodu: Optima 2017 2.0DOHC

Re: pdf w optimie

Post autor: Marcin »

DPF :)

W moim poprzednim aucie wypalanie mozna bylo zauwazyc poprzez 4 rzeczy:

- nieco podniesione obroty na biegu jalowym
- spalanie chwilowe na poziomie 30l/100km
- ciemna chmura za autem po przegazowaniu podczas jazdy (wazne, zeby bylo obciazenie, bo na postoju i przegazowce nie puszczal dymka)
- zapach
Optima 2.0 DOHC Pb, manual, wersja L, sedan, white pearl, 2017
fransis
Posty: 23
Rejestracja: 17 lut 2017, 17:36

Re: pdf w optimie

Post autor: fransis »

dzięki, ja już miałem doświadczenie pdf w mondeo i kojarzę temat ale w optimie póki co nie zauważyłem podobnych objawów - cóż widocznie trzeba obserwować. A jak interpretować tem licznik zużycia chwilowego który ma taką kreskę przesuwającą się na prawo i lewo /rocznik prod. 2012/ oblicza co 0,6 sekundy na podstawie przebytej drogi i dawki wtrysku-chwilowe zużycie l/100 km lub MPG
Seb
Posty: 1231
Rejestracja: 18 lut 2016, 18:28
model samochodu: Była KIA Optima L 2016 sedan 2,0PB manual
Jest Superb 2.0TSI
Lokalizacja: Częstochowa

Re: pdf w optimie

Post autor: Seb »

Ten wskaźnik podobny do licznika prędkości w FSO 1500 jest dla mnie zagadką. Zwykle u mnie wskazuje bliżej 20l ale skala poniżej 10 jest zagadką. Nie wiem jak pośrednie wskazania mają się do ilości spalanego paliwa. Myślałem, że oblicza na paliwa wtryśniętego do silnika, ale zauważyłem, że ma dużą bezwładność. Przy ściągnięciu nogi z gazu (auto na biegu, dojazd do skrzyżowania) jeszcze przez chwilę pokazuje spalanie. Szkoda, że kreski nie zastąpili cyframi.
Pisał Sebastian
była KIA Optima L 2016 sedan 2,0PB manual
jest Superb 2.0TSI 140kW
fransis
Posty: 23
Rejestracja: 17 lut 2017, 17:36

Re: pdf w optimie

Post autor: fransis »

ot właśnie - precyzja tego licznika jest słaba i poza tym to jak zauważyć że wzrosło spalanie chwilowe np. wypalanie pdf - skoro na wolnych obrotach pokazuje 20/l a jak na biegu się toczy to na 0, wiec sprzecznie info- pytanie zasadnicze to jak rozpoznać wzrost spalania podczas wypalania pdf?
Seb
Posty: 1231
Rejestracja: 18 lut 2016, 18:28
model samochodu: Była KIA Optima L 2016 sedan 2,0PB manual
Jest Superb 2.0TSI
Lokalizacja: Częstochowa

Re: pdf w optimie

Post autor: Seb »

Wg mnie musisz patrzeć na obroty silnika. Jak wypala to na luzie muszą wzrosnąć. Proszę żeby potwierdzili to właściciele diesli
Pisał Sebastian
była KIA Optima L 2016 sedan 2,0PB manual
jest Superb 2.0TSI 140kW
chudy
Posty: 528
Rejestracja: 27 lut 2017, 00:27
model samochodu: Optima SW GTLine
Lokalizacja: Warszawa

Re: pdf w optimie

Post autor: chudy »

jako posiadacz diesla, nie zauważyłem kiedy się wypala DPF :) - zauważyłem natomiast, a raczej poczułem smród spalenizny czasami po wjechaniu do garażu i to pewnie był DPF bo raczej nic innego do głowy mi nie przychodzi. Jeśli chodzi o wskaźnik chwilowego spalania to zupełnie go nie ogarniam - jakaś wyższa logika za tym stoi ;)
SW GTLine Black & SW GT Black
needlemt
Posty: 6
Rejestracja: 02 cze 2018, 21:58
model samochodu: KIA Optima 1.7 CRDI L+NAV

Re: pdf w optimie

Post autor: needlemt »

Odgrzebuję stary temat, ale czy ktoś może potwierdzić moje spostrzeżenia dotyczące PDF? Optima jest moim pierwszym dieslem z PDF więc zaczynam się zastanawiać nad sprawnością tego układu. Dopiero co odebrałem auto (180 km przebiegu) i dzisiaj rano jadąc do pracy zauważyłem dziwną rzecz, gdzieś ok. 10 km od wyjazdu z domu jadąc z górki na 5 biegu zauważyłem, że wskaźnik chwilowego zużycia paliwa pokazuje spalanie, dotychczas na biegu z górki nie pokazywał w ogóle pomarańczowej kreski. Ten proces trwał ok. 10-15 minut. Jak dojeżdżałem do pracy sytuacja wróciła do normy, na światłach na luzie przestał pokazywać chwilowe spalanie. Po wyjściu z auta coś śmierdziało, jak palone opony.
Pytania są następujące:
1/ Czy tak objawia się proces wypalania DPF? Czy możliwe jest że nastąpiło to już po 180 km?
2/ Czy ktoś z Was (jeśli to jest wypalanie filtra) zwiększa wtedy obroty, czy może standardowa jazda z obrotami poniżej 2000? Instrukcja podaje, że jak się zapali kontrolka DPF należy jechać 80 km/h na 4 biegu przez 20 min.
3/ Czy ktoś używa jakiś aplikacji do monitorowania DPF? Jest ich trochę w sklepie google: DPF Info, DPF VAG OPL DPF. Jak szukałem auta sprzedawca w Peugeocie proponował, że mechanicy w serwisie za 200 PLN montują diodę, która sygnalizuje objawy wypalania DPF.
4/ Czy komuś zapaliła się kontrolka DPF i miał później jakieś problemy

Pytam, ponieważ na całym forum Optimy w zasadzie brak uwag o DPF - rozumiem, że nikt nie ma żadnych problemów i nie ma sensu zwracać uwagi na ten filtr? Chyba że wszyscy je wycięli?
Kia Optima sedan 1.7 CRDI, wersja L+NAV, Snow White Pearl 2017
Awatar użytkownika
Bandi
Posty: 276
Rejestracja: 23 paź 2016, 10:06
model samochodu: Kia Optima GT-Line SW 2017 FULL

Re: pdf w optimie

Post autor: Bandi »

Tak kolego to objaw wypalania DPF, jadąc na biegu i puścisz pedał gazu żeby się samochód toczył, a wskaźnik spalania się lekko wychla to jest oznaka wypalania filtra. Podobno powinien się wypalać średnio co 500 km, tak miałem jak samochód był nowy i przez parę tysięcy, ale jeżdżąc po mieście krótkie odcinki, częste odpalanie auta przejazd 2 km i gaszenie może skutkować wcześniejszym wypalaniem filtra, tzw. między wypalanie, wszystko zależy od trybu jazdy twojej jak będziesz często miał trasy to praktycznie tego nie zauważysz, ale jak będziesz miał krótkie odcinki jazdy to lepiej sobie obserwować przed zatrzymaniem i wyłączeniem samochodu czy czasem nie wystąpiło w tym momencie wypalanie? i lepiej przejechać parę kilometrów aż się zakończy proces dla świętego spokoju. Wyłączenie w trakcie tegoż wypalania niczym nie skutkuje, chyba że zrobisz to kilka razy pod rząd że będzie ci się wypalać a ty to przerwiesz no to możesz mięć już skutki takie że zaświeci ci się kontrolka i będziesz musiał do serwisu jechać na dopalanie przez komputer kosz około 100 zł takie info dali mi w salonie. Więc jak jeździsz dużo po mieście to jak dojeżdżasz do domu, noga z gazu obserwujesz wskaźnik jak nie ma wychyłu to możesz gasić motor, a jak jest wychył wskaźnika to dalsza przejażdżka :D Ja się tak stosuje i na razie odpukać żadnego problemu, a większości robię krótkie odcinki, jest to trochę uciążliwe, ale cóż coś za coś?
Kia Optima GT-Line SW
hip81
Posty: 199
Rejestracja: 08 gru 2017, 16:43
model samochodu: Kia Optima 2015 1.7 crdi 136KM

Re: pdf w optimie

Post autor: hip81 »

Tez bym cos niecos dowiedzial sie o filtrze DPF,mianowicie mialem kiedys citroena c5 z 2009 i nigdy nie wiedziealem kiedy sie wypala ,ani obroty nie szly w gore ani nic nie smierdzialo.Tu w mojej optimie (2015 1.7 136km,przebieg 52tys) tylko zuwazylem a bardziej poczulem smrod wlasnie palacej gumy,za pierwszym razem sie przestraszylem bo myslalem ze opona o cos ocierala i sie przypalila a w trasie to takie cos mozo powodowac eksplozje opony,ja osobiscie nie zauwazylem zwiekszonych obrotow czy czegos innego poprostu tylko smrod.Ta dioda to slyszalem ze poprostu trzeba ja wpiac w podgrzewanie tylnej szyby za przelacznikiem,bo podczas dopalania trzeba dociazyc silnik zeby zwiekszyc temperature wypalania,jak ktos potwierdzi to mozna by bylo takie cos zrobic i wstawic foto relacje dla innych bo bylo by to calkiem fajne rozwiazanie,pozdrawiam
ODPOWIEDZ

Wróć do „Kia Optima”