Będzie dobrze nie ma się co martwić ja też czekam na swoje GT. Logicznie myśląc jeśli mieli z tym jakiś problem i w związku z tym pozew to powinni się z tym problemem już dawno uporać więc roczniki 2018 są OK.vilip76 pisze:Zaczynam się bać.... a auto już w drodze
Niedomagania, dziwne zachowania itp
Re: Niedomagania, dziwne zachowania itp
Kia Optima GT (2018) Gravity Blue
Re: Niedomagania, dziwne zachowania itp
Uspokoiliście mnie, Panowie. Faktycznie, nie doczytałem o rocznikach.
No cóż, czekam do kwietnia
No cóż, czekam do kwietnia
vilip76
Optima SW GT (MY 2018)
Optima SW GT (MY 2018)
Re: Niedomagania, dziwne zachowania itp
Pragnę przywitać się jako nowy użytkownik i rozwiać pewne wątpliwości.
Sprawa w USA tyczy się silników Theta II na skutek błędnego ich wykonania (pozostałości z obróbki bloku), tyczy się to tylko silników na rynek USA, gdzie byli wykorzystywani podwykonawcy. Cały ten law-suit to trochę przegięcie, no ale wiadomo, jeżeli jest możliwość, to amerykanie ją wykorzystają .
Co do naszych rosyjskich kolegów to:
a)mowa o silniku CVVL poprzedniej generacji (bez znaczenia, ale warte odnotowania), choć z rodziny NU
b)Rosjanie jeżdżą na bardzo różnych olejach, często w zimowych klimatach Rosji zalewają 10w40 albo 10w50 - kończy się to jak widać, nie rzadko też leją paliwa poniżej 95 oktan, czego ten silnik może nie lubieć (jak każdy, każdy silnik nie lubi też zimnych rozruchów na gęstym do granic absurdu oleju).
c)najnowszy raport JD Power ku pokrzepieniu http://www.jdpower.com/press-releases/j ... lity-study
d)silniki NU są już jakiś czas na rynku, choć niekoniecznie europejskim. To dobre i sprawdzone konstrukcje, a takie mamy w Optimach na naszą część globu - mam jednak nadzieję, że wraz z faceliftem do gamy wejdzie 1.6T, to też dobry i ciekawy silnik, choć sam wolę wolnossące jednostki.
Sprawa w USA tyczy się silników Theta II na skutek błędnego ich wykonania (pozostałości z obróbki bloku), tyczy się to tylko silników na rynek USA, gdzie byli wykorzystywani podwykonawcy. Cały ten law-suit to trochę przegięcie, no ale wiadomo, jeżeli jest możliwość, to amerykanie ją wykorzystają .
Co do naszych rosyjskich kolegów to:
a)mowa o silniku CVVL poprzedniej generacji (bez znaczenia, ale warte odnotowania), choć z rodziny NU
b)Rosjanie jeżdżą na bardzo różnych olejach, często w zimowych klimatach Rosji zalewają 10w40 albo 10w50 - kończy się to jak widać, nie rzadko też leją paliwa poniżej 95 oktan, czego ten silnik może nie lubieć (jak każdy, każdy silnik nie lubi też zimnych rozruchów na gęstym do granic absurdu oleju).
c)najnowszy raport JD Power ku pokrzepieniu http://www.jdpower.com/press-releases/j ... lity-study
d)silniki NU są już jakiś czas na rynku, choć niekoniecznie europejskim. To dobre i sprawdzone konstrukcje, a takie mamy w Optimach na naszą część globu - mam jednak nadzieję, że wraz z faceliftem do gamy wejdzie 1.6T, to też dobry i ciekawy silnik, choć sam wolę wolnossące jednostki.
-
- Posty: 1231
- Rejestracja: 18 lut 2016, 18:28
- model samochodu: Była KIA Optima L 2016 sedan 2,0PB manual
Jest Superb 2.0TSI - Lokalizacja: Częstochowa
Re: Niedomagania, dziwne zachowania itp
Ja już w stresie byłem. Po przygodach z TSI wybrałem wolnossący, pewny napęd auta a tutaj takie wieści
Pisał Sebastian
była KIA Optima L 2016 sedan 2,0PB manual
jest Superb 2.0TSI 140kW
była KIA Optima L 2016 sedan 2,0PB manual
jest Superb 2.0TSI 140kW
-
- Posty: 370
- Rejestracja: 26 wrz 2017, 20:45
- model samochodu: Kia Sorento UM 2.0CRDI 4x4 Biznes Line
Re: Niedomagania, dziwne zachowania itp
Chwilka dla sprostowania. Kiedy powstał silnik CVVL drugiej generacji ???????? Myślałem, że następcą jest silnik GDI ????????Lolek pisze:
Co do naszych rosyjskich kolegów to:
a)mowa o silniku CVVL poprzedniej generacji (bez znaczenia, ale warte odnotowania), choć z rodziny NU
Co mam rozumieć po przez "rodziny NU" ????????????
Re: Niedomagania, dziwne zachowania itp
Rodzina NU to po prostu rodzina silników NU - występują tutaj pojemności 1.8 oraz 2.0. CVVL to inaczej Continuous variable valve lift czy zmienny wznios zaworów - silniki, które mamy w Optimach drugiej generacji mają CVVL-2, drugą generację tego systemu. Ogólnie 2.0 NU (rodzina w której znajduje się 2.0 CVVL) posiadają dość szeroką gamę, jest wśród nich 2.0 GDI (dostępny np w i40), CVVL, MPi - ten ostatni to najprostszy silnik z tej rodziny, pozbawiony wtrysku bezpośredniego oraz zmiennego wzniosu zaworowego.
Re: Niedomagania, dziwne zachowania itp
Rozwinę jeszcze temat silników w grupie Hyundai'a.
Obecne silniki 1.4 Tgdi oraz 1.4 MPi dostępne np w nowym Rio to silniki powstałem na bazie rodziny Kappa, która na początku posiadała tylko silniki 1.0 oraz 1.2 (dostępne np w I10/Picanto).
1.6 Tgdi to jednostka bazująca na sprawdzonym silniku rodzinny Gamma, dostępnych w Rio poprzedniej generacji albo Ceedach czy I30 - bardzo udane i dobre silniki.
W obrębie jednej rodziny silników może być wiele mieszanin, np CVVL (wzmieny czas wzniosu zaworów), CVVT (zmienny czas otwarcia zaworów), różne zasilanie paliwem (MPi/GDi/LPGi), czy wreszcie doładowanie bądź jego brak. Do tego np 2.0NU na rynek amerykański spotykany w Elantrze to silnik działający w cyklu Atkinsona. Jest tego cała masa, powyższe to jedynie czubek góry lodowej odnośnie ostatnich modeli i tylko odnośnie silników 3/4 cylindrowych, a jak wiemy w USA czy Azji Hyundai posiada własne V6/V8, nie wspominając już o dawnych konstrukcjach (rodziny Alpha, Beta, Epsilion, itd).
Obecne silniki 1.4 Tgdi oraz 1.4 MPi dostępne np w nowym Rio to silniki powstałem na bazie rodziny Kappa, która na początku posiadała tylko silniki 1.0 oraz 1.2 (dostępne np w I10/Picanto).
1.6 Tgdi to jednostka bazująca na sprawdzonym silniku rodzinny Gamma, dostępnych w Rio poprzedniej generacji albo Ceedach czy I30 - bardzo udane i dobre silniki.
W obrębie jednej rodziny silników może być wiele mieszanin, np CVVL (wzmieny czas wzniosu zaworów), CVVT (zmienny czas otwarcia zaworów), różne zasilanie paliwem (MPi/GDi/LPGi), czy wreszcie doładowanie bądź jego brak. Do tego np 2.0NU na rynek amerykański spotykany w Elantrze to silnik działający w cyklu Atkinsona. Jest tego cała masa, powyższe to jedynie czubek góry lodowej odnośnie ostatnich modeli i tylko odnośnie silników 3/4 cylindrowych, a jak wiemy w USA czy Azji Hyundai posiada własne V6/V8, nie wspominając już o dawnych konstrukcjach (rodziny Alpha, Beta, Epsilion, itd).
-
- Posty: 197
- Rejestracja: 17 lip 2017, 22:35
- model samochodu: optima
- Lokalizacja: Kraków/Wrocław
- Kontakt:
Re: Niedomagania, dziwne zachowania itp
wszystko niby oki
ale wklurza mnie ta trzeszczaca deska, coś wiecznie skrzypi, piszczy,
ostatnio stoje na postoju dodaje gazu a w pewnym zakresie obrotów dzwoni cos, raz jest raz nie ma.
reszta super naprawde.
ale wklurza mnie ta trzeszczaca deska, coś wiecznie skrzypi, piszczy,
ostatnio stoje na postoju dodaje gazu a w pewnym zakresie obrotów dzwoni cos, raz jest raz nie ma.
reszta super naprawde.
Śniegowa Dama - 2.0 Pb manual L wagon 2017
Re: Niedomagania, dziwne zachowania itp
Hm, nic takiego u siebie nie zaobserwowałem, może coś, co dołożyłeś/wozisz wydaje takie dźwięki?