Niedomagania, dziwne zachowania itp

forum użytkowników modelu Optima
PawełC
Posty: 68
Rejestracja: 13 lut 2018, 15:43
model samochodu: Optima GT 2018

Re: Niedomagania, dziwne zachowania itp

Post autor: PawełC »

vilip76 pisze:Zaczynam się bać.... a auto już w drodze :|
Będzie dobrze nie ma się co martwić :) ja też czekam na swoje GT. Logicznie myśląc jeśli mieli z tym jakiś problem i w związku z tym pozew to powinni się z tym problemem już dawno uporać więc roczniki 2018 są OK. :)
Kia Optima GT (2018) Gravity Blue
Awatar użytkownika
vilip76
Posty: 95
Rejestracja: 28 gru 2017, 10:51
model samochodu: C4 II VTi, Scenic Tce III

Re: Niedomagania, dziwne zachowania itp

Post autor: vilip76 »

Uspokoiliście mnie, Panowie. Faktycznie, nie doczytałem o rocznikach.
No cóż, czekam do kwietnia :D
vilip76
Optima SW GT (MY 2018)
Lolek
Posty: 5
Rejestracja: 18 lut 2018, 19:32
model samochodu: Optima II

Re: Niedomagania, dziwne zachowania itp

Post autor: Lolek »

Pragnę przywitać się jako nowy użytkownik i rozwiać pewne wątpliwości.

Sprawa w USA tyczy się silników Theta II na skutek błędnego ich wykonania (pozostałości z obróbki bloku), tyczy się to tylko silników na rynek USA, gdzie byli wykorzystywani podwykonawcy. Cały ten law-suit to trochę przegięcie, no ale wiadomo, jeżeli jest możliwość, to amerykanie ją wykorzystają :).

Co do naszych rosyjskich kolegów to:
a)mowa o silniku CVVL poprzedniej generacji (bez znaczenia, ale warte odnotowania), choć z rodziny NU
b)Rosjanie jeżdżą na bardzo różnych olejach, często w zimowych klimatach Rosji zalewają 10w40 albo 10w50 :shock: - kończy się to jak widać, nie rzadko też leją paliwa poniżej 95 oktan, czego ten silnik może nie lubieć (jak każdy, każdy silnik nie lubi też zimnych rozruchów na gęstym do granic absurdu oleju).
c)najnowszy raport JD Power ku pokrzepieniu ;) http://www.jdpower.com/press-releases/j ... lity-study
d)silniki NU są już jakiś czas na rynku, choć niekoniecznie europejskim. To dobre i sprawdzone konstrukcje, a takie mamy w Optimach na naszą część globu - mam jednak nadzieję, że wraz z faceliftem do gamy wejdzie 1.6T, to też dobry i ciekawy silnik, choć sam wolę wolnossące jednostki.
PawełC
Posty: 68
Rejestracja: 13 lut 2018, 15:43
model samochodu: Optima GT 2018

Re: Niedomagania, dziwne zachowania itp

Post autor: PawełC »

Dobrze to wyjaśniłeś ;)
Kia Optima GT (2018) Gravity Blue
Seb
Posty: 1231
Rejestracja: 18 lut 2016, 18:28
model samochodu: Była KIA Optima L 2016 sedan 2,0PB manual
Jest Superb 2.0TSI
Lokalizacja: Częstochowa

Re: Niedomagania, dziwne zachowania itp

Post autor: Seb »

Ja już w stresie byłem. Po przygodach z TSI wybrałem wolnossący, pewny napęd auta a tutaj takie wieści :evil:
Pisał Sebastian
była KIA Optima L 2016 sedan 2,0PB manual
jest Superb 2.0TSI 140kW
zetek
Posty: 370
Rejestracja: 26 wrz 2017, 20:45
model samochodu: Kia Sorento UM 2.0CRDI 4x4 Biznes Line

Re: Niedomagania, dziwne zachowania itp

Post autor: zetek »

Lolek pisze:
Co do naszych rosyjskich kolegów to:
a)mowa o silniku CVVL poprzedniej generacji (bez znaczenia, ale warte odnotowania), choć z rodziny NU
Chwilka dla sprostowania. Kiedy powstał silnik CVVL drugiej generacji ???????? Myślałem, że następcą jest silnik GDI ????????

Co mam rozumieć po przez "rodziny NU" ????????????
Lolek
Posty: 5
Rejestracja: 18 lut 2018, 19:32
model samochodu: Optima II

Re: Niedomagania, dziwne zachowania itp

Post autor: Lolek »

Rodzina NU to po prostu rodzina silników NU - występują tutaj pojemności 1.8 oraz 2.0. CVVL to inaczej Continuous variable valve lift czy zmienny wznios zaworów - silniki, które mamy w Optimach drugiej generacji mają CVVL-2, drugą generację tego systemu. Ogólnie 2.0 NU (rodzina w której znajduje się 2.0 CVVL) posiadają dość szeroką gamę, jest wśród nich 2.0 GDI (dostępny np w i40), CVVL, MPi - ten ostatni to najprostszy silnik z tej rodziny, pozbawiony wtrysku bezpośredniego oraz zmiennego wzniosu zaworowego.
Lolek
Posty: 5
Rejestracja: 18 lut 2018, 19:32
model samochodu: Optima II

Re: Niedomagania, dziwne zachowania itp

Post autor: Lolek »

Rozwinę jeszcze temat silników w grupie Hyundai'a.

Obecne silniki 1.4 Tgdi oraz 1.4 MPi dostępne np w nowym Rio to silniki powstałem na bazie rodziny Kappa, która na początku posiadała tylko silniki 1.0 oraz 1.2 (dostępne np w I10/Picanto).
1.6 Tgdi to jednostka bazująca na sprawdzonym silniku rodzinny Gamma, dostępnych w Rio poprzedniej generacji albo Ceedach czy I30 - bardzo udane i dobre silniki.

W obrębie jednej rodziny silników może być wiele mieszanin, np CVVL (wzmieny czas wzniosu zaworów), CVVT (zmienny czas otwarcia zaworów), różne zasilanie paliwem (MPi/GDi/LPGi), czy wreszcie doładowanie bądź jego brak. Do tego np 2.0NU na rynek amerykański spotykany w Elantrze to silnik działający w cyklu Atkinsona. Jest tego cała masa, powyższe to jedynie czubek góry lodowej odnośnie ostatnich modeli i tylko odnośnie silników 3/4 cylindrowych, a jak wiemy w USA czy Azji Hyundai posiada własne V6/V8, nie wspominając już o dawnych konstrukcjach (rodziny Alpha, Beta, Epsilion, itd).
Sigma_74
Posty: 197
Rejestracja: 17 lip 2017, 22:35
model samochodu: optima
Lokalizacja: Kraków/Wrocław
Kontakt:

Re: Niedomagania, dziwne zachowania itp

Post autor: Sigma_74 »

wszystko niby oki
ale wklurza mnie ta trzeszczaca deska, coś wiecznie skrzypi, piszczy,
ostatnio stoje na postoju dodaje gazu a w pewnym zakresie obrotów dzwoni cos, raz jest raz nie ma.

reszta super naprawde.
Śniegowa Dama - 2.0 Pb manual L wagon 2017
Lolek
Posty: 5
Rejestracja: 18 lut 2018, 19:32
model samochodu: Optima II

Re: Niedomagania, dziwne zachowania itp

Post autor: Lolek »

Hm, nic takiego u siebie nie zaobserwowałem, może coś, co dołożyłeś/wozisz wydaje takie dźwięki?
ODPOWIEDZ

Wróć do „Kia Optima”