Pakiety TECH i NAV czy warto?
Re: Pakiety TECH i NAV czy warto?
Ja LKA uzywam tylko na autostradzie, zeby sobie kawke wziac i upić z kubka Mozna wtedy spokojnie przytrzymac, a LKA pilnuje, zeby nie wyleciec z pasa. W innych sytuacjach system sie nie sprawdza. Na codzien nie uzywam, ale w trasie nie wyobrazam sobie nie miec
Optima 2.0 DOHC Pb, manual, wersja L, sedan, white pearl, 2017
Re: Pakiety TECH i NAV czy warto?
Chcialbym zauważyć że mówimy o asystencie utrzymania pasa ruchu a nie o samochodzie autonomicznym. To jest tylko wspomaganie, delikatne naprowadzanie pomiędzy linie. Chyba stawiasz zbyt wysokie wymagania względem tego systemu i stąd taka opinia. To nadal kierowca ma prowadzić pojazd.VanB pisze:LKA trzeba przestawić w tryb aktywny i wtedy nie odbija tylko jedzie środkiem. Niemniej jest to według mnie mocno niebezpieczne urządzenie. Po pierwsze nie patrzy "do przodu". Interesuje go tylko tu i teraz. A to niesie za sobą konsekwencje i dość niebezpieczne sytuacje.
Jakby ktoś by chciał testować to na pustej drodze z dobrą widocznością. I nie róbcie tego w domu
1. Szerokość pasa 2,25m tak mniej więcej. Jak jest mniej to się włączy ale nie działa i Ci o tym nie powie, aż wyjedzie za pas. Wtedy podniesie alarm ale to już jest lekko za późno
2. Branie zakrętów. Na S8 Lucynów-Wyszków radzi sobie. Ale na krajówce Wyszków-Łochów już nie. Wchodzi w zakręt i się wyłącza jadąc na wprost..... Jak ktoś nie uważa na 120% to jest w rowie.... System nie patrzy na wprost i nie wie, że nie da rady pokonać zakrętu... Dla mnie dramat.
3. To samo na żółtych liniach, remontach i po kilka razy pomadowanych drogach. Wyłączy się i da ostrzeżenie - dokładnie w tej kolejności - kiedy się już właduje na utrudnienie.
System powinien mieć dodatkowy zestaw czujników i/lub jakąś logikę, która policzy co będzie za 2 sek i da ostrzeżenie z wyprzedzeniem. W obecnej wersji jest po prostu niebezpieczny.
Re: Pakiety TECH i NAV czy warto?
a co z jazdą w mieście w korku? Czy tempomat adaptacyjny + Stop&Go + LKA współpracują i można się lekko zrelaksować w turlaniu po szerokiej wylotówce z pasami i łukami? Testował ktoś? Mam nadzieję że to potrafi oprócz stania i ruszania też utrzymać się w tych pasach przy bardzo niskich prędkościach...Marcin pisze:Ja LKA uzywam tylko na autostradzie, zeby sobie kawke wziac i upić z kubka Mozna wtedy spokojnie przytrzymac, a LKA pilnuje, zeby nie wyleciec z pasa. W innych sytuacjach system sie nie sprawdza. Na codzien nie uzywam, ale w trasie nie wyobrazam sobie nie miec
Prawie Kia Optima 1.6 T-GDI 7DTC GT Line...
Re: Pakiety TECH i NAV czy warto?
Samochód to nie miejsce na relaks. Przynajmniej nie dla kierowcy. Jak już była mowa- co do asystenta linii- to system do ułatwienia prowadzenia w nużącej jeździe autostradowej a nie po mieście czy krętych drogach. Za to ACC używam prawie stale, a w mieście tym bardziej.
Re: Pakiety TECH i NAV czy warto?
Okres oczekiwania na samochód do produkcji to minimum 5-6 miesięcy obecnie! Stwierdziłem że do pażdziernika czekać nie zamierzam i co ważniejsze nie mam zamiaru płacić za samochód już praktycznie w okresie wyprzedażowym normalnej ceny.
Zrezygnowałem zatem, mimo Waszych w sumie pozytywnych opinii, z pakietu technologicznego i kupiłem w dniu dzisiejszym Optimę SW w wersji L z pakietem NAV w kolorze Platinum Graphite do odbioru w pierwszej połowie czerwca
Muszę przyznać że oprócz rabatu dla grupy zawodowej, zaokrąglenia 8 stów do równej kwoty i paru pierdół ciężko było od nich coś jeszcze wytargować. Niemniej jednak cena samochodu wydaje mi się i tak atrakcyjna.
Zrezygnowałem zatem, mimo Waszych w sumie pozytywnych opinii, z pakietu technologicznego i kupiłem w dniu dzisiejszym Optimę SW w wersji L z pakietem NAV w kolorze Platinum Graphite do odbioru w pierwszej połowie czerwca
Muszę przyznać że oprócz rabatu dla grupy zawodowej, zaokrąglenia 8 stów do równej kwoty i paru pierdół ciężko było od nich coś jeszcze wytargować. Niemniej jednak cena samochodu wydaje mi się i tak atrakcyjna.
Re: Pakiety TECH i NAV czy warto?
Będziesz żałował pakietu TEC. Szczególnie jeśli kupujesz samochód na dłużej. Za 2 - 3 lata będzie to absolutny standard (szczególnie w klasie D). Po dwóch latach jazdy Octavią z ACC nie wyobrażam sobie nie mieć go w następnym samochodzie. Zaczekałbyś 4 miesiące i byłbyś zadowolony
Swoją drogą 5-6 miesięcy to w tej chwili standard na każdy samochód robiony "pod klienta". W skodzie można czekać na Superba nawet 8-10 miesięcy.
Swoją drogą 5-6 miesięcy to w tej chwili standard na każdy samochód robiony "pod klienta". W skodzie można czekać na Superba nawet 8-10 miesięcy.
Re: Pakiety TECH i NAV czy warto?
Oczywista oczywistość. Dlatego sprawdziłem co system może i kiedyś przetestowałem jakie ograniczenia ma ESP. Aby wiedzieć. Niemniej znając ludzi to można się spodziewać różnych kwiatków. Gadałem kiedyś z człowiekiem, który się chwalił, że jadąc Warszawa - Katowice jako kierowca jest wstanie przeczytać gazetę..... I to w zwykłym samochodzie bez wspomagaczy. Jak go LKA ma zaprowadzić do rowu to spoko, ale może to również być na czołówkę, a to już mi się nie uśmiecha. Zabije kogoś niewinnego.kon pisze:Chcialbym zauważyć że mówimy o asystencie utrzymania pasa ruchu a nie o samochodzie autonomicznym. To jest tylko wspomaganie, delikatne naprowadzanie pomiędzy linie. Chyba stawiasz zbyt wysokie wymagania względem tego systemu i stąd taka opinia. To nadal kierowca ma prowadzić pojazd.
Optima GT 2.0T MY19
-
- Posty: 528
- Rejestracja: 27 lut 2017, 00:27
- model samochodu: Optima SW GTLine
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Pakiety TECH i NAV czy warto?
Asystent pasa ruchu to jak nazwa mówi asystent, a nie autopilot (choć było by miło) i jako asystent sprawdza się doskonale, szczególnie w długich trasach bardzo pomaga.
Temat autonomicznego hamowania mi przez ponad 2 lata zareagował 2 razy, raz kiedy sam się zagapiłem i uchronił mnie od wylądowania w bagażniku auta przede mną, a drugi raz jak w nocy rowerzysta wskoczył mi przed maskę (bez systemu sam bym go na pewno walnął).
Reszta chyba już została opisana wyczerpująco, generalnie z perspektywy używania pakietu tech około 2,5 roku uważam że to bardzo dobry wybór (szczególnie za tą kasę).
Temat autonomicznego hamowania mi przez ponad 2 lata zareagował 2 razy, raz kiedy sam się zagapiłem i uchronił mnie od wylądowania w bagażniku auta przede mną, a drugi raz jak w nocy rowerzysta wskoczył mi przed maskę (bez systemu sam bym go na pewno walnął).
Reszta chyba już została opisana wyczerpująco, generalnie z perspektywy używania pakietu tech około 2,5 roku uważam że to bardzo dobry wybór (szczególnie za tą kasę).
SW GTLine Black & SW GT Black
Re: Pakiety TECH i NAV czy warto?
Dla wersji kombi wie ktos moze gdzie znajduje sie 8 glosnik subwoofer. Powiem szczerze ze bylem w salonie ale w bagazniku dla kombi nie potrafilem znalexc. Dla Sedana widac ale w kombi nic. No chyba ze w miejscu kola tam gdzie wzmacniacz ale to az nie mozliwe bo nie ma przejscia dla dzwieku w sensie wzmacniacz jest caly zakryty wykladzina bagaznika wiec wydaje mi sie az nie mozliwe zeby tam mial byc glosnik.
Ktos moze mam kombi z NAV i moglby podpowiedziec gdzie ten 8 glosnik znalezc
Ktos moze mam kombi z NAV i moglby podpowiedziec gdzie ten 8 glosnik znalezc
Re: Pakiety TECH i NAV czy warto?
Sam sobie odpowiedziałeś To tylo subwoofer, tony niskie, więc dźwięk przejdzie spokojnie, a napewno wystarczająco dla większości. Minus taki że nie ma koła zapasowego ani dojazdówki... nie ma też podobno lewarka Dają tylko zestaw naprawczy czyli pewnie powietrze w sprayuwajpah pisze:Dla wersji kombi wie ktos moze gdzie znajduje sie 8 glosnik subwoofer. Powiem szczerze ze bylem w salonie ale w bagazniku dla kombi nie potrafilem znalexc. Dla Sedana widac ale w kombi nic. No chyba ze w miejscu kola tam gdzie wzmacniacz ale to az nie mozliwe bo nie ma przejscia dla dzwieku w sensie wzmacniacz jest caly zakryty wykladzina bagaznika wiec wydaje mi sie az nie mozliwe zeby tam mial byc glosnik.
Ktos moze mam kombi z NAV i moglby podpowiedziec gdzie ten 8 glosnik znalezc
Prawie Kia Optima 1.6 T-GDI 7DTC GT Line...