System start/stop

forum użytkowników modelu Optima
kon
Posty: 1125
Rejestracja: 06 sty 2019, 17:37

Re: System start/stop

Post autor: kon »

chudy pisze: Z tym mizianiem hamulca to też bzdura....
Bzdura, że co?
Nie pisałem nigdzie że taka metoda nie działa. Napisałem jedynie ze darowałbym sobie celowanie w ciśnienie układu hamulcowego pomiędzy punktem załączenia/wyłączenia sprzęgła a punktem załączenia S&S bo szkoda mi ryzykować tym rachitycznym sprzęgłem jakie jest w DCT.
Masz pewność że jak ci noga zadrży, że sprzęgło nie zaczyna podbierać? Ja nie.
chudy
Posty: 528
Rejestracja: 27 lut 2017, 00:27
model samochodu: Optima SW GTLine
Lokalizacja: Warszawa

Re: System start/stop

Post autor: chudy »

Według mnie w tym że są uślizgi podczas stania ;) , DCT ma czujniki i jak auto stoi to sprzęgło jest zupełnie rozłączane, to nie hydrokinetyk że na postoju konwerter zbiera moment, gdyby działało to inaczej to nie następowało by wysprzęglanie i byś dusił auto (ale nie ma już co wchodzić w szczegóły). DCT też nie jest archaiczne, to bardzo fajna i nowoczesna konstrukcja, a że mniej odporna od hudrokinetyka, no coś za coś :twisted: . Chodzi mi też o to, że ja mimo iż dbam o auta to traktuję je użytkowo, są po to żeby działać i wykorzystuje ich możliwości i to do czego zostały zrobione, jeśli można sterować za pomocą pedału - start/stop i autohold to to robię bo to jest wygodne, tak samo jak używanie kluczyka bezdotykowego, aktywnego tempomatu i całej reszty. Jak już mamy się do czegoś czepiać to przy start/stop najbardziej dostaje dwumasa, chociaż niby też elektronika pilnuje tego żeby zatrzymywać silnik w najdogodniejszym położeniu.

Ale wiem, że jest różne podejście i niech każdy zasuwa jak chce, mam kolegę który od zakupu (już 2 lata) w aucie na ręcznikach jeździ bo mu się welury od jeansów brudzą ;)
SW GTLine Black & SW GT Black
kon
Posty: 1125
Rejestracja: 06 sty 2019, 17:37

Re: System start/stop

Post autor: kon »

No właśnie bajer polega na tym, że sprzęgło zaczyna pracować jeszcze zanim całkowicie zwolnisz hamulec.
Dla mnie DCT jest najsłabszym elementem tego samochodu i dlatego wolę się z nim obchodzić jak z jajkiem.
chudy
Posty: 528
Rejestracja: 27 lut 2017, 00:27
model samochodu: Optima SW GTLine
Lokalizacja: Warszawa

Re: System start/stop

Post autor: chudy »

OK :)
SW GTLine Black & SW GT Black
Marabut
Posty: 121
Rejestracja: 28 sty 2019, 00:42

Re: System start/stop

Post autor: Marabut »

a dla mnie DCT jest na plus.... lubię ten typ skrzyni, jeśli coś się zepsuje albo zużyje to naprawię :)
Prawie Kia Optima 1.6 T-GDI 7DTC GT Line...
kon
Posty: 1125
Rejestracja: 06 sty 2019, 17:37

Re: System start/stop

Post autor: kon »

Też bardzo ją lubię, ale ma jeszcze u mnie do zrobienia minimum 200tys. kilometrów i nie mam zamiaru w tym czasie korzystać z lawety ani samochodów zastępczych.
kosa666
Posty: 124
Rejestracja: 07 gru 2018, 22:49

Re: System start/stop

Post autor: kosa666 »

aa to gratuluję dobrego samopoczucia ;)
Marabut
Posty: 121
Rejestracja: 28 sty 2019, 00:42

Re: System start/stop

Post autor: Marabut »

kon pisze:Też bardzo ją lubię, ale ma jeszcze u mnie do zrobienia minimum 200tys. kilometrów i nie mam zamiaru w tym czasie korzystać z lawety ani samochodów zastępczych.
kosa666 pisze:aa to gratuluję dobrego samopoczucia ;)
To realnie przy normalnym trybie jazdy ile powinna wytrzymać? Nie pytam o te awarie co pojawiają się u niektórych po 30k czy szybciej tylko o realistyczną żywotność takich skrzyń (i cenę regenracji). Wie ktoś?
Prawie Kia Optima 1.6 T-GDI 7DTC GT Line...
kon
Posty: 1125
Rejestracja: 06 sty 2019, 17:37

Re: System start/stop

Post autor: kon »

kosa666 pisze:aa to gratuluję dobrego samopoczucia ;)
Ktos musi być pierwszy. ;)
kosa666
Posty: 124
Rejestracja: 07 gru 2018, 22:49

Re: System start/stop

Post autor: kosa666 »

ale ja nie uważam, że skrzynia się sypnie, wręcz przeciwnie - myślę, że można zrobić znacznie większe przebiegi...

Niemniej jednak uważam, że zrobić 200tyś bez lawet w kijance będzie wyzwaniem (wystarczy, że koło zamachowe, pasek napędu czy inna pierdoła)...
sam robię autami ok 6tyś km miesięcznie, od ok 20 lat.. w tym czasie od nowości do przebiegów ok 300tyś km zjeździłem 4 auta... Jedynym w jakim nie miałem przygód z lawetą było BMW serii 5 (tam nawet pojeździłem do 380tyś km). Nigdy nie były to duże awarie, ale właśnie pasek, koło zamachowe, sprzęgło klimatyzacji itp. Dlatego uważam, ze dobry ASSISTANCE w ubezpieczeniu to podstawa :)
ODPOWIEDZ

Wróć do „Kia Optima”