Strona 1 z 1

Niska kompresja silnika

: 10 lut 2019, 15:37
autor: Cortx
Witajcie ,

Zakupiłem Ceed II 1,4 + lpg 2014 rocznik. Jak odpalam silnik który to stoi 8 godzin na zewnatrz zauważam mocno nie równa prace silnika. Pojechałem do mechanika aby zmierzyć ciśnienie. Pokazało ze każdy cylinder nie ma ciśnienia :

pomiar na zimnym silniku

1 5,0

2 5,0

3 11,8

4 9.8

Pomiar na ciepłym :

1 8,9

2 8,9

3 12,2

4 7,9



Oleju nie bierze spadku mocy nie zauważam. Jak silnik się rozgrzeje to pracuje równo. Ciśnienie silnika wydaje się masakryczne i aż nie możliwe aby przy takim silniku samochód jeździł i to w miare Ok. Podejrzewam aż ze pomiar był źle zrobiony... :roll: Przy rozgrzanym silniku wszystko działa poprawnie. Samochód cicho pracuje, ma siłę, przyśpieszenie, na wolnych obrotach jest równa praca silnika. Oleju nie bierze.

Co myślicie , wypaliły się zawory? Na gazie Kia przejechała już 70 tys km bez regulacji zaworów. Łączny przebieg 150 tys

Re: Niska kompresja silnika

: 11 lut 2019, 16:05
autor: Piotrek
A ta nierówna praca jest w czasie kiedy silnik jest zasilany Pb czy LPG. Nie wybija Ci błędu wypadania zapłonu?

Re: Niska kompresja silnika

: 11 lut 2019, 18:28
autor: Cortx
Na początku jak jest zimny to zasialany jest oczywiście Bp ale jak przełącza się na gaz (Wtedy już jest bardziej rozgrzany) ale też jest zauważalna nierówna praca, ale już mniejsza. Jak samochód rozgrzeje się fest czyli jak już przejadę więcej na gazie to na wolnych obrotach jest już OK. Jak przełączę go wtedy na benzynę to też jest ok chociaż możę troche gorzej niż na lpg. Za pierwszym razem wyskoczył mi błąd " Zbyt wysoka mieszanka paliwowa na biegu jałowym", za drugim razem to samo tylko robiłem diagnoze na bardziej dokładnym sprzęcie i wyskoczyło dodatkowo żę na pierwszym wtryskiwaczu. 2 dni temu znów wyskoczyła kontrolka ale jeszcze nie usuwałem jej.

Re: Niska kompresja silnika

: 12 lut 2019, 07:45
autor: Piotrek
Masz raczej problem z zasilaniem paliwowy, a nie zaworami. Kiedy miałeś regulacje ciśnienia gazu robiona? Może reduktor zalewa Ci listę wtryskową? Ewentualnie masz zepsuty czujnik ciśnienia przy listwie. To odnośnie gazu.
jeżeli chodzi o Pb to sprawdził bym pompę paliwa czy ona podaję dobre ciśnienie.

P. S. Kiedy wymieniales świece zapłonowe i kable?