Nierówna praca, kontrolka check engine
Nierówna praca, kontrolka check engine
Witajcie,
od mniej więcej miesiąca jestem właścicielem Kia Ceed 1.6 CRDI 2011, po lifcie. Z tego co udało mi się ustalić jest do niej wgrany program z wersji mocniejszej 115KM, standardowo 90KM. Poniżej opis co dokładnie się dzieje.
OBJAWY:
1. Szarpanie po odpaleniu silnika.
2. Przełączanie w tryb serwisowy (niezależnie od sposobu jazdy). Zdarzyło mi się również na autostradzie w czasie jednego przejazdu jechać w trybie serwisowym i samoistnie z niego wyjść - auto zaczęło "normalnie" jechać i przekraczać ok. 2800 obrotów.
3. Pomiędzy biegami jest dość duża "dziura", tak bym to nazwał. Po zmianie biegu i wciśnięciu gazu następuje przerwa, dopiero po sekundzie samochód zaczyna się zbierać.
4. Wyraźna dziura w mocy poniżej ok. 1700 obrotów (nie wiem czy ten silnik tak ma, nie mam porównania).
CO POKAZUJE KOMPUTER:
1. Przed wymianą EGR, pokazywał się jego błąd, stąd wymiana na nowy oryginalny.
2. Po wymianie znów pokazał się check, potem zniknął; pod podłączeniu pod kompa nic nie pokazał w historii.
CO ZOSTAŁO ZROBIONE:
1. Wymiana EGR.
2. Wypalanie DPF (tutaj tez podobno był jakiś problem, nie do końca wiem o co chodziło, ale wkurzony zabrałem samochód z warsztatu, nie wchodziłem w szczegóły).
Mechanik w tej chwili już mi się poddał. Znacie jakiegoś speca od Kii w Warszawie lub okolicach który mógłby zajrzeć do tego samochodu?
od mniej więcej miesiąca jestem właścicielem Kia Ceed 1.6 CRDI 2011, po lifcie. Z tego co udało mi się ustalić jest do niej wgrany program z wersji mocniejszej 115KM, standardowo 90KM. Poniżej opis co dokładnie się dzieje.
OBJAWY:
1. Szarpanie po odpaleniu silnika.
2. Przełączanie w tryb serwisowy (niezależnie od sposobu jazdy). Zdarzyło mi się również na autostradzie w czasie jednego przejazdu jechać w trybie serwisowym i samoistnie z niego wyjść - auto zaczęło "normalnie" jechać i przekraczać ok. 2800 obrotów.
3. Pomiędzy biegami jest dość duża "dziura", tak bym to nazwał. Po zmianie biegu i wciśnięciu gazu następuje przerwa, dopiero po sekundzie samochód zaczyna się zbierać.
4. Wyraźna dziura w mocy poniżej ok. 1700 obrotów (nie wiem czy ten silnik tak ma, nie mam porównania).
CO POKAZUJE KOMPUTER:
1. Przed wymianą EGR, pokazywał się jego błąd, stąd wymiana na nowy oryginalny.
2. Po wymianie znów pokazał się check, potem zniknął; pod podłączeniu pod kompa nic nie pokazał w historii.
CO ZOSTAŁO ZROBIONE:
1. Wymiana EGR.
2. Wypalanie DPF (tutaj tez podobno był jakiś problem, nie do końca wiem o co chodziło, ale wkurzony zabrałem samochód z warsztatu, nie wchodziłem w szczegóły).
Mechanik w tej chwili już mi się poddał. Znacie jakiegoś speca od Kii w Warszawie lub okolicach który mógłby zajrzeć do tego samochodu?
Re: Nierówna praca, kontrolka check engine
Może to czujnik położenia wału tudzież przepustnica Ci nawala?
Rozważałeś wizytę w ASO w celu samej diagnostyki?
Rozważałeś wizytę w ASO w celu samej diagnostyki?
Kia Optima L DOHC 2.0 Pb
Re: Nierówna praca, kontrolka check engine
Po tym jak zostałem odesłany do domu z kwitkiem to tak, przeszło mi to przez myśl Ile taka przyjemność kosztuje?
Re: Nierówna praca, kontrolka check engine
W citroenie odczyt błędów i weryfikacja to koszt 150 zł. Ile życzy sobie Kia nie wiem - przypuszczam, że kwoty są podobne.
Kia Optima L DOHC 2.0 Pb
Re: Nierówna praca, kontrolka check engine
Zadzwoniłem do jednego serwisu powiedzieli 250 minimum, zadzwoniłem do kolejnego i już 150 Widać nie mają z góry ustalonych kwot za poszczególne usługiPiotrek pisze:W citroenie odczyt błędów i weryfikacja to koszt 150 zł. Ile życzy sobie Kia nie wiem - przypuszczam, że kwoty są podobne.
Re: Nierówna praca, kontrolka check engine
1.Na marginesie dodam ,że wymiana EGR to również zasygnalizowanie ECM,że komponent został wymieniony czyli programowo go nauczyćpiotr.zaw pisze:
CO ZOSTAŁO ZROBIONE:
1. Wymiana EGR.
2. Wypalanie DPF (tutaj tez podobno był jakiś problem, nie do końca wiem o co chodziło, ale wkurzony zabrałem samochód z warsztatu, nie wchodziłem w szczegóły).
2.Te serwisowe wypalanie dpf czasami się nie udaje jak ECM stwierdzi jego zbyt duże nasycenie sadzą.A jak sie uda to warto wymienić olej po tej operacji
Re: Nierówna praca, kontrolka check engine
1. Ale to trzeba zrobić jakoś dodatkowo grzebiąc w sofcie, czy komputer się sam zaadaptuje do nowych warunków?nubi pisze:1.Na marginesie dodam ,że wymiana EGR to również zasygnalizowanie ECM,że komponent został wymieniony czyli programowo go nauczyćpiotr.zaw pisze:
CO ZOSTAŁO ZROBIONE:
1. Wymiana EGR.
2. Wypalanie DPF (tutaj tez podobno był jakiś problem, nie do końca wiem o co chodziło, ale wkurzony zabrałem samochód z warsztatu, nie wchodziłem w szczegóły).
2.Te serwisowe wypalanie dpf czasami się nie udaje jak ECM stwierdzi jego zbyt duże nasycenie sadzą.A jak sie uda to warto wymienić olej po tej operacji
Re: Nierówna praca, kontrolka check engine
W KDS jest opcja nauczenia ECM po wymianie na nowy EGR .Instrukcja napraw to samo mówi.Czy się sam nauczy ? nie powiem EGR to specyficzny twór.piotr.zaw pisze:1. Ale to trzeba zrobić jakoś dodatkowo grzebiąc w sofcie, czy komputer się sam zaadaptuje do nowych warunków?nubi pisze:1.Na marginesie dodam ,że wymiana EGR to również zasygnalizowanie ECM,że komponent został wymieniony czyli programowo go nauczyćpiotr.zaw pisze:
CO ZOSTAŁO ZROBIONE:
1. Wymiana EGR.
2. Wypalanie DPF (tutaj tez podobno był jakiś problem, nie do końca wiem o co chodziło, ale wkurzony zabrałem samochód z warsztatu, nie wchodziłem w szczegóły).
2.Te serwisowe wypalanie dpf czasami się nie udaje jak ECM stwierdzi jego zbyt duże nasycenie sadzą.A jak sie uda to warto wymienić olej po tej operacji
Re: Nierówna praca, kontrolka check engine
Możesz mi to wrzucić przez PW? Chciałbym zobaczyć co tam jest dokładnie napisane w instrukcji.W KDS jest opcja nauczenia ECM po wymianie na nowy EGR .Instrukcja napraw to samo mówi.Czy się sam nauczy ? nie powiem EGR to specyficzny twór.
Re: Nierówna praca, kontrolka check engine
W razie czego niech inni też zobacząpiotr.zaw pisze:Możesz mi to wrzucić przez PW? Chciałbym zobaczyć co tam jest dokładnie napisane w instrukcji.W KDS jest opcja nauczenia ECM po wymianie na nowy EGR .Instrukcja napraw to samo mówi.Czy się sam nauczy ? nie powiem EGR to specyficzny twór.
https://zapodaj.net/8dd19fa28bd09.jpg.html