To dobrze wiedzieć, że jest taka procedura. Byłem w autoryzowanym serwisie, przy podpięciu pod kompa wyszedł w historii błąd EGR, ale nic bieżącego więc tylko skasowali mi błąd. Nikt nie napomknął, że coś takiego trzeba przeprowadzić a to tak naprawdę dwa kliknięcia więcej w menu.nubi pisze:W razie czego niech inni też zobacząpiotr.zaw pisze:Możesz mi to wrzucić przez PW? Chciałbym zobaczyć co tam jest dokładnie napisane w instrukcji.W KDS jest opcja nauczenia ECM po wymianie na nowy EGR .Instrukcja napraw to samo mówi.Czy się sam nauczy ? nie powiem EGR to specyficzny twór.
https://zapodaj.net/8dd19fa28bd09.jpg.html
Nierówna praca, kontrolka check engine
Re: Nierówna praca, kontrolka check engine
Re: Nierówna praca, kontrolka check engine
Jestem po wizycie w serwisie i żadne błędy nie wyszły. Wgrali mi najnowsze oprogramowanie i przeprowadzili procedurę wymiany elementu -> EGR. Dodatkowo wymieniłem filtr paliwa na Mann (wcześniej był Filtron i miałem nadzieję, że może już nie domagał). Dwa dni było ok, dziś rano znów szarpanie na zimnym silniku. Macie jeszcze jakieś pomysły?
Re: Nierówna praca, kontrolka check engine
Przepustnica, tudzież silniczek krokowy?
Kia Optima L DOHC 2.0 Pb
Re: Nierówna praca, kontrolka check engine
A nie pokazałby się wtedy jakiś błąd w serwisie?Piotrek pisze:Przepustnica, tudzież silniczek krokowy?
Re: Nierówna praca, kontrolka check engine
Nie zawsze. Jak w poprzednim samochodzie nawaliła mi przepustnica to w serwisie dopiero po 3 lub 4 dniach jeżdżenia I testowania problem pojawił się ponownie I został zweryfikowany jako błąd przepustnicy.
Kia Optima L DOHC 2.0 Pb
Re: Nierówna praca, kontrolka check engine
Da się to jakoś zdiagnozować wcześniej, czy trzeba wymienić części? Bo powiem szczerze, że EGR też okazuje się wymieniłem na wyrost i nic nie pomogło i nie chciałbym wymienić po kolei połowy samochodu aż w końcu na coś trafię
Re: Nierówna praca, kontrolka check engine
Szczerze to nie wiem, u mnie to padło jednego dnia. Od pierwszego objawu do totalnej klapy minęło 40 minut I może z 10 km jazdy po mieście z epckim finałem, kiedy to włączyłem się do ruchu na krakowskich alejach, chciałem przyspieszyć, a tu 20km/h okazało się moim maxim... Później laweta I do ASO.
Co do Twojego przypadku to sugeruję poszukać w okolicy jakiegoś ogarniętego mechanika, który ma do czynienia z kiankami jak Twoja I jego zapytać o pradę. Przyczyn może być wiele: turbo, przepustnica, wtryski, czujnik położenia wału, zatkana pompa/filtr paliwa w zbiorniku, więc tak jak piszesz szkodał wymieniać części po omacku czekając że się na coś trafi.
Co do Twojego przypadku to sugeruję poszukać w okolicy jakiegoś ogarniętego mechanika, który ma do czynienia z kiankami jak Twoja I jego zapytać o pradę. Przyczyn może być wiele: turbo, przepustnica, wtryski, czujnik położenia wału, zatkana pompa/filtr paliwa w zbiorniku, więc tak jak piszesz szkodał wymieniać części po omacku czekając że się na coś trafi.
Kia Optima L DOHC 2.0 Pb
Re: Nierówna praca, kontrolka check engine
Dzięki. Prośba w takim razie do osób znających kogoś ogarniętego w Kii o pomoc i udostępnienie kontaktu. Mieszkam w Żyrardowie, najlepiej coś w okolicy (woj. mazowieckie lub łódzkie).Piotrek pisze:Szczerze to nie wiem, u mnie to padło jednego dnia. Od pierwszego objawu do totalnej klapy minęło 40 minut I może z 10 km jazdy po mieście z epckim finałem, kiedy to włączyłem się do ruchu na krakowskich alejach, chciałem przyspieszyć, a tu 20km/h okazało się moim maxim... Później laweta I do ASO.
Co do Twojego przypadku to sugeruję poszukać w okolicy jakiegoś ogarniętego mechanika, który ma do czynienia z kiankami jak Twoja I jego zapytać o pradę. Przyczyn może być wiele: turbo, przepustnica, wtryski, czujnik położenia wału, zatkana pompa/filtr paliwa w zbiorniku, więc tak jak piszesz szkodał wymieniać części po omacku czekając że się na coś trafi.
Re: Nierówna praca, kontrolka check engine
Witam, mam podobny problem z moim ceedem 1.6 b+gaz mianowicie na zimnym nie reaguje na pedal gazu, szarpie jak by nie miał mocy dopiero od 1500 obrotów łapie i zaczyna jechać,na gazie i benzynie, a jak się nagrzeje to już chodzi normalnie. Auto stoi ponad 2tygodnie u mechanika pierwsza diagnoza wtryski, ale to nie to, świece wymienione, sprawdzone pompa paliwa, czujnik położenia Wału to też nie to, teraz padło na przepustnice... Mial ktoś podobny przypadek, albo słyszał.