Witam mam problem gdyż mam słabe hamulce pedał wciśnięty do połowy i dopiero autko zaczyna hamować byłem na serwisie w Lublińcu i się okazało że klocki są dobre zostało 2/3 tarcze również są dobre , pan z serwisu powiedział iż nic nie może zrobić, gdyż wszystko jest ok. Postanowiłem za pośrednictwem serwisu wysłać do centrali zapytanie w tej sprawie . czy ktoś z Was miał podobny problem?? jeśli tak to co było nie tak??i jak postępować ???
pozdrawiam
problen z hamulcani
Re: problen z hamulcani
Przyczyn Twojego problemu może być sporo.
I jeszcze jedno. Jak pedał hamulca dłużej trzymasz wciśnięty to obniża się czy caly czas stoi w tym samym miejscu??
Jak już zacznie hamować to wtedy siła jest wystarczająca czy hamuje za słabo??sebafx pisze:pedał wciśnięty do połowy i dopiero autko zaczyna hamować
I jeszcze jedno. Jak pedał hamulca dłużej trzymasz wciśnięty to obniża się czy caly czas stoi w tym samym miejscu??
-
- Posty: 3
- Rejestracja: 27 lis 2013, 23:30
Re: problen z hamulcani
dziwny trochę problem
Re: problen z hamulcani
wie ktoś jak rozwiązać ?
Re: problen z hamulcani
Objawy - Obniżony pedał hamulca lub wrażenie „napompowania” pedału.
Przyczyny:
1. Hydraulika układu (wyciek płynu)
2. Hydraulika układu (układ zapowietrzony)
3. Uszczelniacze tłoczków (zużyte lub uszkodzone)
4. Usterka pompy hamulcowej
Środki zaradcze:
1. Naprawić
2. Odpowietrzyć
3. Wymienić
4. Wymienić
Objawy – Nienaturalny opór hamulców
Przyczyny:
1. Skok jałowy pedału hamulca (minimalny)
2. Skok dźwigni hamulca postojowego (niewłaściwa regulacja)
3. Cięgno hamulca postojowego (zablokowane)
4. Klocki hamulcowe lub okładziny szczęk hamulca postojowego (pęknięte lub zużyte)
5. Tłoczki (zablokowane)
6. Tłoczki (zamarznięte)
7. Sprężyna kotwicząca lub sprężyna powrotna (niesprawne)
8. Układ wspomagania (nieszczelność w układzie podciśnieniowym)
9. Usterka pompy hamulcowej
Środki zaradcze:
1. Wyregulować
2. Wyregulować
3. Naprawić
4. Wymienić
5. Wymienić
6. Wymienić
7. Wymienić
8. Wymienić
9. Wymienić
Objawy – Ciągnięcie hamulców – hamulce nie wyłączają się odpowiednio
Przyczyny:
1. Tłoczki (zablokowane)
2. Klocki hamulcowe (zaolejone)
3. Tłoczki (zamarznięte)
4. Tarcze (porysowane)
5. Klocki hamulcowe (pęknięte lub zużyte)
Środki zaradcze:
1. Wymienić
2. Wymienić
3. Wymienić
4. Wymienić
5. Wymienić
Objawy – Pedał hamulca „twardy”, ale siła hamowania jest niedostateczna
Przyczyny:
1. Hydraulika układu (wyciek płynu)
2. Hydraulika układu (układ zapowietrzony)
3. Klocki hamulcowe lub okładziny szczęk hamulca postojowego (zużyte)
4. Klocki hamulcowe lub okładziny szczęk hamulca postojowego (pęknięte lub zużyte)
5. Klocki hamulcowe lub okładziny szczęk hamulca postojowego (zaolejone)
6. Klocki hamulcowe lub okładziny szczęk hamulca postojowego (zeszkliwione z powodu przegrzania)
7. Tarcze (porysowane)
8. Układ wspomagania (nieszczelność w układzie podciśnieniowym)
Środki zaradcze:
1. Naprawić
2. Odpowietrzyć
3. Wymienić
4. Wymienić
5. Wymienić
6. Wymienić
7. Wymienić
8. Wymienić
Objawy – Hałaśliwa praca hamulców
Przyczyny:
1. Klocki hamulcowe lub okładziny szczęk hamulca postojowego (pęknięte lub zużyte)
2. Śruba mocująca (obluzowana)
3. Tarcze (porysowane)
4. Sworznie ślizgowe (wyrobione)
5. Klocki hamulcowe lub okładziny szczęk hamulca postojowego (zanieczyszczone)
6. Klocki hamulcowe lub okładziny szczęk hamulca postojowego (zeszkliwione z powodu przegrzania)
7. Sprężyna kotwicząca lub sprężyna powrotna (niesprawne)
8. Podkładki klocków hamulcowych (uszkodzone)
9. Sprężyny dociskowe szczęk hamulca postojowego (uszkodzone)
Środki zaradcze:
1. Wymienić
2. Wymienić
3. Wymienić
4. Wymienić
5. Wymienić
6. Wymienić
7. Wymienić
8. Wymienić
9. Wymienić
Objawy – Malejąca siła hamowania
Przyczyny:
1. Pompa hamulcowa
Środki zaradcze:
1. Wymienić
Objawy – Drgania, pulsowanie hamulców
Przyczyny:
1. Siłownik wspomagania hamulców
2. Luz pedału hamulca
3. Pompa hamulcowa
4. Zaciski hamulcowe
5. Uszczelka korka pompy hamulcowej
6. Uszkodzone sztywne przewody hamulcowe
Środki zaradcze:
1. Wymienić
2. Wymienić
3. Wymienić
4. Wymienić
5. Wymienić
6. Wymienić
Objawy – Piszczenie hamulców
Przyczyny:
Piszczenie hamulców zwykle powodowane jest przez poluzowane lub zużyte elementy, albo zeszkliwione w wyniku przegrzania lub spalone okładziny szczęk hamulca postojowego. Tarcze z wystającymi fragmentami (krawędziami) mogą również skutkować piszczeniem hamulców. Inne przyczyny piszczenia hamulców to nietrzymające rozmiarów tarcze, okładziny hamulca postojowego niedokładnie przymocowane do szczęk, luźne łożyska kół lub zanieczyszczone okładziny hamulca postojowego.
Przyczyny:
1. Hydraulika układu (wyciek płynu)
2. Hydraulika układu (układ zapowietrzony)
3. Uszczelniacze tłoczków (zużyte lub uszkodzone)
4. Usterka pompy hamulcowej
Środki zaradcze:
1. Naprawić
2. Odpowietrzyć
3. Wymienić
4. Wymienić
Objawy – Nienaturalny opór hamulców
Przyczyny:
1. Skok jałowy pedału hamulca (minimalny)
2. Skok dźwigni hamulca postojowego (niewłaściwa regulacja)
3. Cięgno hamulca postojowego (zablokowane)
4. Klocki hamulcowe lub okładziny szczęk hamulca postojowego (pęknięte lub zużyte)
5. Tłoczki (zablokowane)
6. Tłoczki (zamarznięte)
7. Sprężyna kotwicząca lub sprężyna powrotna (niesprawne)
8. Układ wspomagania (nieszczelność w układzie podciśnieniowym)
9. Usterka pompy hamulcowej
Środki zaradcze:
1. Wyregulować
2. Wyregulować
3. Naprawić
4. Wymienić
5. Wymienić
6. Wymienić
7. Wymienić
8. Wymienić
9. Wymienić
Objawy – Ciągnięcie hamulców – hamulce nie wyłączają się odpowiednio
Przyczyny:
1. Tłoczki (zablokowane)
2. Klocki hamulcowe (zaolejone)
3. Tłoczki (zamarznięte)
4. Tarcze (porysowane)
5. Klocki hamulcowe (pęknięte lub zużyte)
Środki zaradcze:
1. Wymienić
2. Wymienić
3. Wymienić
4. Wymienić
5. Wymienić
Objawy – Pedał hamulca „twardy”, ale siła hamowania jest niedostateczna
Przyczyny:
1. Hydraulika układu (wyciek płynu)
2. Hydraulika układu (układ zapowietrzony)
3. Klocki hamulcowe lub okładziny szczęk hamulca postojowego (zużyte)
4. Klocki hamulcowe lub okładziny szczęk hamulca postojowego (pęknięte lub zużyte)
5. Klocki hamulcowe lub okładziny szczęk hamulca postojowego (zaolejone)
6. Klocki hamulcowe lub okładziny szczęk hamulca postojowego (zeszkliwione z powodu przegrzania)
7. Tarcze (porysowane)
8. Układ wspomagania (nieszczelność w układzie podciśnieniowym)
Środki zaradcze:
1. Naprawić
2. Odpowietrzyć
3. Wymienić
4. Wymienić
5. Wymienić
6. Wymienić
7. Wymienić
8. Wymienić
Objawy – Hałaśliwa praca hamulców
Przyczyny:
1. Klocki hamulcowe lub okładziny szczęk hamulca postojowego (pęknięte lub zużyte)
2. Śruba mocująca (obluzowana)
3. Tarcze (porysowane)
4. Sworznie ślizgowe (wyrobione)
5. Klocki hamulcowe lub okładziny szczęk hamulca postojowego (zanieczyszczone)
6. Klocki hamulcowe lub okładziny szczęk hamulca postojowego (zeszkliwione z powodu przegrzania)
7. Sprężyna kotwicząca lub sprężyna powrotna (niesprawne)
8. Podkładki klocków hamulcowych (uszkodzone)
9. Sprężyny dociskowe szczęk hamulca postojowego (uszkodzone)
Środki zaradcze:
1. Wymienić
2. Wymienić
3. Wymienić
4. Wymienić
5. Wymienić
6. Wymienić
7. Wymienić
8. Wymienić
9. Wymienić
Objawy – Malejąca siła hamowania
Przyczyny:
1. Pompa hamulcowa
Środki zaradcze:
1. Wymienić
Objawy – Drgania, pulsowanie hamulców
Przyczyny:
1. Siłownik wspomagania hamulców
2. Luz pedału hamulca
3. Pompa hamulcowa
4. Zaciski hamulcowe
5. Uszczelka korka pompy hamulcowej
6. Uszkodzone sztywne przewody hamulcowe
Środki zaradcze:
1. Wymienić
2. Wymienić
3. Wymienić
4. Wymienić
5. Wymienić
6. Wymienić
Objawy – Piszczenie hamulców
Przyczyny:
Piszczenie hamulców zwykle powodowane jest przez poluzowane lub zużyte elementy, albo zeszkliwione w wyniku przegrzania lub spalone okładziny szczęk hamulca postojowego. Tarcze z wystającymi fragmentami (krawędziami) mogą również skutkować piszczeniem hamulców. Inne przyczyny piszczenia hamulców to nietrzymające rozmiarów tarcze, okładziny hamulca postojowego niedokładnie przymocowane do szczęk, luźne łożyska kół lub zanieczyszczone okładziny hamulca postojowego.