sprzęgło, rdza, alternator? [Venga 1.4 benzyna]

forum użytkowników modelu Venga
70MA52
Posty: 8
Rejestracja: 26 lis 2018, 10:41
model samochodu: 1.4 benzyna 130.000

sprzęgło, rdza, alternator? [Venga 1.4 benzyna]

Post autor: 70MA52 »

kupiłem z realnym raczej przebiegiem 1.4 beznynę 130 000 raczej bez wypadkową
auto rok czasu raczej stało.
przegląd przedzakupowy auto szymczyk połczyńska 82 warszawa twierdzi że
sprzęgło się kończy
rdza podwozia i nieco baku
zapocenia (standard?!)
załączam wynik

polecany warsztat w Zielonce mówi że auto sprawne jest

co robić?
Aso? trzecici mechanik?
dziękuję za odpowiedzi
Załączniki
aaa.jpg
aaa.jpg (95.94 KiB) Przejrzano 3935 razy
JaWa
Posty: 277
Rejestracja: 10 paź 2018, 12:45
model samochodu: Rio

Re: sprzęgło, rdza, alternator? [Venga 1.4 benzyna]

Post autor: JaWa »

Wolał bym 300 tys i auto jeżdżone. Po roku stania zaraz pół samochodu będzie do wymiany jak zacznie się ruszać.
Ale z tego co masz na kwicie, to:
1) sam możesz ocenić czy bierze przy podłodze - jeżeli tak to do wymiany.
2) włącz spryskiwacze i jak wycieraczki rozmazując (a po roku stania, to na pewno) to do wymiany.
3) kierownicę chyba widzisz jaką masz.
4) po roku stania, opony i tak do wymiany w trybie natychmiastowym, bo guma walnie Ci w najgorszym możliwym momencie, a jak są z 2011 to w ogóle strach wchodzić do auta.
5) opony, hamulce, oleje (skrzynia i silnik), płyn hamulcowy, od wspomagania i chłodniczy, rozrząd, amortyzatory, wszystkie filtry, odgrzybianie i napełnianie klimatyzacji + wszystkie paski wymienia się w takim aucie od razu.
6) nie dałeś zdjęć zapocenia i pomiaru z powłoki, więc w tym temacie nic Ci nie powiem.

Więc generalnie trafiłeś jak ślepy na karaoke jeżeli nie jesteś pasjonatem dłubania przy aucie.
W ogóle to ja bym proponował wykręcić się z zakupu, albo odzyskać trochę kasy - chyba, że cena była super niska ze względu na to, że auto tyle stało.
70MA52
Posty: 8
Rejestracja: 26 lis 2018, 10:41
model samochodu: 1.4 benzyna 130.000

Re: sprzęgło, rdza, alternator? [Venga 1.4 benzyna]

Post autor: 70MA52 »

dzięki za info
auto 1,5 roku jeździło raz w tygodniu raz w miesiącu.
Cena była 21.650. z 2x oponami i pełnym bakiem :-P

nie wiem na ile spalanie daje obraz auta ale pali 1,5 l więcej niż komputer pokazuje czyli z klimą w korkach spokojnej jazdy to nawet 10 / 9 l poza miastem oszczędnie może 7 / 6 l przy 90 km
dopiero 600 km przejechaliśmy

Właśnie nie bardzo się znam i nie mam warunków i chęci stąd wizyty u mechaników - a tu mówią co innego stąd pomysł na ASO przeboleć $ i mieć trzecie źródło - diagnozę i robić powoli co trzeba!

1. tak bierze raczej dość nisko (starszni wrażliwa jedynka - zrywa się szarpi ale z tym silnikiem auto i tak nie bardzo przyspiesza poniżej 2500 / 3000 RPM...
2, 3, ok :-)
4. szczerze muszę to przemyśleć bo one bieżnik mają jeszcze nie najgorszy (nie wiem ile) ale datę z 2011 czyli przejechały 130.000 od zakupu (pytanie czy znów kupię nówki za 800 razy 2 lato zima czy używki ale to inny temat...)
5. olej silnikowy wymieniłem, na resztę nie zwróciłem uwagi, zobaczę kiedy co było robione bo mam książeczkę z ASO do 2017 :-)
liczyłem że wiele rzeczy mi wypunktują u jednego czy drugiego mechanika -wszak chcą zarobić!
6. powłokę ma mieć równą fabryczną wg przed zakupowego 90 - 110 mikronów(?) i ręcznie mierzone także OK.
zapocenia ponoć są tu standardowe ale do obserwacji...

nie mam porównania za bardzo bo jeżdżę od miesiąca Yarisem 1 1.3 benzyna 2001 :-O a wcześniej ~170konnym E46 320 diesel z 2002 roku :-O
!
JaWa
Posty: 277
Rejestracja: 10 paź 2018, 12:45
model samochodu: Rio

Re: sprzęgło, rdza, alternator? [Venga 1.4 benzyna]

Post autor: JaWa »

Sprzęgło masz do wymiany i to druga najważniejsza rzecz do wymiany. Pierwszą są te opony. Mieszanka trzyma parametry 5 lat. Oczywiście można czasem wydłużyć ten okres, ale one już swoje przejechały. Jeżeli nie jeździsz za dużo, lub głównie w dużym mieście, to za niepełne 2 tys ze spokojem mogę polecić konkretne opony całosezonowe. Do ASO ogólnie polecam się wybrać - zrobią Ci przegląd i w jego cenie powiedzą co i kiedy do wymiany.

P.S. Cenę wynegocjowałeś super i lakier masz oryginalny, więc super auto warte pieniędzy i tylko dbać.
70MA52
Posty: 8
Rejestracja: 26 lis 2018, 10:41
model samochodu: 1.4 benzyna 130.000

Re: sprzęgło, rdza, alternator? [Venga 1.4 benzyna]

Post autor: 70MA52 »

dzięki
1.Jakie opony masz na myśli?
Ja patrzyłem na razie na dwa osobne komplety nigdy nie miałem wielosezonowych i wszyscy mi odradzali raczej

uniroyal rain sport 800pln lato klasa hamowania na mokrej A
i gdzieś jeszcze Falkem Sincera chyba też 800 lato A klasa hamowania
tanio i w miarę rozsądnie?

zima jakoś podobnie nowe chyba dębica frigo 900?

patrzyłem na ceneo ceny opinie i klasy hamowanie
opór toczenia to rzecz drugorzędna - bo nie wiem czy to na spalanie i tak duże ma jakiś istotny wpływ...?

2. auto będzie robić miesięcznie 300 km w miasteczku i 180 km po trasie więc gaz raczej się nie opłaci nam!
spalanie w mieście jest strasznie duże... ale chyba tak to jest z 1.4 benzyna
(dziś nawet myślałem czy mu nie dodać jakimś chip tuningiem ze 20 koni by był oszczędniejszy a ewentualnie szybszy... ale to może ryzyko być dla innych elementów napędu...?

ciekaw jestem czy silnik 1.6 benzyna to jest duża różnica spalania i osiągów - widzę po raportach że one jeszcze więcej pałą benzyny!

3.auto kupiłem od gościa co chciał się go po prostu pozbyć od 25.000 "odjąłem" koszt drogiej wymiany sprzęgła sugerowany przez szymczyk auto oraz baku (jeden był w Europie w hurtowni na zachodzie) - 3600pln
szukanie auta jeżdżąc cudzym autem i biorąc kolegę co się zna na autach - jest jednak męczące więc po 8 różnych Vengach i innych autach poszedłem w budżetową opcję Vengi za niewielką cenę...

4. mam nadzieję zrobić foto zapoceń i że one nie będa jakimś szybkim dramatem

5. jest też rdza poważna chyba już pod uszczelkami tylnych drzwi kilka ognisk zrobię foto to wrzucę - po poradę

przy okazji JaWa i czytelnikom życzę Wesołych Świąt Bożego Narodzenia i spokoju w roku 2019!
JaWa
Posty: 277
Rejestracja: 10 paź 2018, 12:45
model samochodu: Rio

Re: sprzęgło, rdza, alternator? [Venga 1.4 benzyna]

Post autor: JaWa »

Polecę od tyłu :mrgreen:
Z okazji Świąt Bożego Narodzenia życzę wszystkim zdrowia i zadowolenia z naszych autek :mrgreen:
5) na perforację blach masz chyba jeszcze gwarancję
4) albo przebieg kręcony, albo ktoś dał ciała, bo przecież na silnik jest 7 lat gwarancji, albo do 150 tys km - chyba, że w 2011 było jeszcze inaczej (wszystko jest w karcie gwarancyjnej)
3) nie chcę w ciemno wypowiadać się o zbiorniku, ale może starczy usunąć rdzę, ładnie pomalować jakimś zabezpieczeniem i będzie jeszcze długo służyć.
2) musi trochę palić, bo auto też swoje waży. Ja bym tego silnika nie ruszał, szczególnie że masz pilniejsze rzeczy do zrobienia.
1) te etykietki to ogólnie można sobie w buty wsadzić. Drobnym druczkiem jest napisane, że każda opona jest porównywana do jakiejś opony wzorcowej. I teraz pomiar masz robiony tak: letnia jest porównywana do letniej, więc moje całosezonówki biją na głowę wszystkie te opony na mokrym. Zimowa jest sprawdzana przy hamowaniu po prostej na mokrym. Wolisz żeby zimowa opona dobrze kleiła na śniegu i nie latała na boki przy wodzie, czy żeby dobrze hamowała po prostej na wodzie? :mrgreen: bo kupiłem już całosezonowe opony pewnej firmy na M które wedle etykietki były genialne i na śniegu samochód robił co chciał. Po czym szybka wymiana na dużo gorsze VREDESTEIN QUATRAC 5 i zero problemów. Tak samo z GoodYear Vector 4Seasons Gen-2. Nie popieram całosezonowych opon w górach, nie popieram przy dużych miesięcznych przebiegach, ani kupowanie jakiś niskich pułek, ale mając auto które w 10 sekund nie dobije do 100km/h i jeżdżąc po 500 km miesięcznie nie ma sensu inwestować 5 tys w opony. Jak doliczyłem do 5 tys? Opony premium (a nie tani chińczyk, bo takie to moje całosezonówki biją na głowę w każdych warunkach) to koszt 500 zł na koło i razy dwa, bo lato + zima. Potem 2 wymiany w roku po 100 zł i razy 5 lat, po czym inwestycja od początku. Więc ja płacę 2 tys za dobre (wymienione wyżej) całosezonowe i co 2 lata wyważenie dla pewności.
Awatar użytkownika
gisio
Posty: 526
Rejestracja: 21 wrz 2018, 18:01
model samochodu: Cadenza 3,5 V6 A/T 286 KM
Lokalizacja: Warszawa

Re: sprzęgło, rdza, alternator? [Venga 1.4 benzyna]

Post autor: gisio »

70MA52 - Myślę, ze kupiłeś dobry egzemplarz w dobrej cenie jak na oferty, które są na różnych portalach aukcyjnych. Auto było systematycznie serwisowane w ASO Kia do sierpnia 2017 później cisza …?

Gwarancja mechaniczna zakończyła się w lipcu 2018.

Sprzęgło jest częścią eksploatacyjną więc nie dziw się, że przy przebiegu ponad 130 tys km trzeba myśleć o jego wymianie. Zapoceniami bym się nie przejmował chyba, że się powiększają. Temat korodujących ramek tylnych drzwi w Vengach czy cee’d I generacji jest dobrze serwisom znany – najprostsze rozwiązanie: obciąć korodujący rant a uszczelkę zamontować na kołki.

Silnik 1,4 nie jest demonem przyśpieszeń a jak ktoś go ciśnie to w trybie miejskim wycmokta nawet 9 l/100km.
Cadenza 3,5 V6 A/T 286 KM
70MA52
Posty: 8
Rejestracja: 26 lis 2018, 10:41
model samochodu: 1.4 benzyna 130.000

Re: sprzęgło, rdza, alternator? [Venga 1.4 benzyna]

Post autor: 70MA52 »

Dziękuję za odp.

Muszę się wybrać do blacharza lakiernika bo juz przerysowany bok chyba do żywego i wgniecione nadkole a nie jestem pewien na 100% czy kolo nie dostało prędkość auta uderzakacego byla pewno z 10km.h.

Może wybiorę serwis gdzie mi zrobia wszystko łącznie z elementami wczesniejszymi...

Co polecacie ktore Aso?!
Axa sprawcy płaci.

Warszawa aso ja mieszkam Ząbki czyli wschód Warszawy.
JaWa
Posty: 277
Rejestracja: 10 paź 2018, 12:45
model samochodu: Rio

Re: sprzęgło, rdza, alternator? [Venga 1.4 benzyna]

Post autor: JaWa »

W Warszawie niestety nic nie polecę, bo nie moje rejony. Natomiast ASO z własną lakiernią, to na palcach jednej ręki można liczyć, więc wyboru pewnie też nie będzie. Z drugiej strony: pierwszy raz będziesz likwidował szkodę z OC sprawcy, czy już się bawiłeś?
Awatar użytkownika
gisio
Posty: 526
Rejestracja: 21 wrz 2018, 18:01
model samochodu: Cadenza 3,5 V6 A/T 286 KM
Lokalizacja: Warszawa

Re: sprzęgło, rdza, alternator? [Venga 1.4 benzyna]

Post autor: gisio »

Ja się stołuję w Car Droom na Wyskockiego 67 - polecam.
Cadenza 3,5 V6 A/T 286 KM
ODPOWIEDZ

Wróć do „Kia Venga”