PICANTO LPG Fabryczne

forum użytkowników modelu Picanto

PICANTO LPG Fabryczne

Postautor: wwbb » 26 lut 2018, 14:49

Witam.
Zakupiłem KIA Picanto 1,0 LPG rocznik 2016 okazało się że przy niskich temperaturach, tj. ok 0st C przełącza się na gaz po ok 20km.
A przy temp poniżej -5stC nawet wcale. Serwis mówi że wszystko jest ok, a ja nadal spalam droższe paliwo.
Z tego co udało mi się dowiedzieć problem nie dotyczy tylko mojego auta ale wszystkich Picanto LPG.
Może macie jakieś doświadczenia w tym temacie?
wwbb
 
Posty: 7
Rejestracja: 18 mar 2017, 21:46

Re: PICANTO LPG Fabryczne

Postautor: Piotrek » 26 lut 2018, 20:32

Problemem jest niedogrzany reduktor. Widocznie silnik w Picanto albo nie emituje ciepła, przez co reduktor nie jest dogrzany albo temperatura, przy której ma nastąpić przełączenie na LPG jest zbyt wysoka (np 50℃ zamiast 28-30℃). Jeśli nie masz zaklejonej listwy gazowej to nie powinno być takich problemów. U mnie w optimie przełączenie na gaz następuje, tak jak dziś przy -19℃, po około 1200 metrach.

P.S. Jak to jest możliwe, że masz gaz w silniku 1.0 skoro kia montuje w picanto LPG do silnika 1.2? Nastąpiła ostatnio jakaś zmiana w stosunku do 2016 roku?
Kia Optima L DOHC 2.0 Pb
Piotrek
 
Posty: 431
Rejestracja: 16 paź 2017, 10:00
Lokalizacja: Łańcut

Re: PICANTO LPG Fabryczne

Postautor: wwbb » 27 lut 2018, 11:23

Kupiłem to auto w 2017r. LPG występowało wtedy tylko w 1.0, chociaż wolałbym 1.2
Co masz na myśli mówiąc o zaklejonej listwie gazowej?
wwbb
 
Posty: 7
Rejestracja: 18 mar 2017, 21:46

Re: PICANTO LPG Fabryczne

Postautor: Piotrek » 27 lut 2018, 11:47

Jeśli zatankowałeś LPG kiepskiej jakości może dojść to zaklejenia tłoczków w listwie. W takim przypadku listwa nie będzie działać dopóki nie osiągnie temperatury, która roztopi/zmiękczy zabrudzenia z gazu mające konsysyencję żywicy.
Niemniej zabrudzenie listwy będzie dawać inne objawy - wypadanie zapłonu I nierówna praca.
Kia Optima L DOHC 2.0 Pb
Piotrek
 
Posty: 431
Rejestracja: 16 paź 2017, 10:00
Lokalizacja: Łańcut

Re: PICANTO LPG Fabryczne

Postautor: wwbb » 28 mar 2018, 19:39

Zrobione. serwis potrzebował tydzień czasu na zlokalizowanie awarii. Okazało się że to czujnik temperatury. teraz po wyjeździe z garażu przełącza się po 20 m
wwbb
 
Posty: 7
Rejestracja: 18 mar 2017, 21:46

Re: PICANTO LPG Fabryczne

Postautor: Gacek » 07 kwie 2018, 20:50

W aucie z tego rocznika jest już instalacja V generacji, tj bez parownika LPG z pośrednim wtryskiem ciekłego LPG do kolektora dolotowego.
Gacek
 
Posty: 1
Rejestracja: 07 kwie 2018, 20:48

Re: PICANTO LPG Fabryczne

Postautor: Piotrek » 07 kwie 2018, 22:33

Gacek z całym szacunkiem, ale zanim zaczniesz pisać bzdury dowiedz się dokładnie jaka instalacja jest montowana do Picanto. Podpowiem - klasyczne Landi Renzo 4 generacji.
Ale nawet przyjmując, że jakimś cudem mamy w Picanto V generację LPG to i tak są tu wtryskiwacze gazowe, które mogą się zapchać/zakleić. Dodatkowo pompa w zbiorniku, która generuje nadciśnienie gazu również może ulec zaklejeniu przez zanieczyszczenia z LPG.
Kia Optima L DOHC 2.0 Pb
Piotrek
 
Posty: 431
Rejestracja: 16 paź 2017, 10:00
Lokalizacja: Łańcut


Wróć do Kia Picanto

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość