PICANTO LPG Fabryczne

forum użytkowników modelu Picanto
wwbb
Posty: 8
Rejestracja: 18 mar 2017, 21:46
model samochodu: picanto

PICANTO LPG Fabryczne

Post autor: wwbb »

Witam.
Zakupiłem KIA Picanto 1,0 LPG rocznik 2016 okazało się że przy niskich temperaturach, tj. ok 0st C przełącza się na gaz po ok 20km.
A przy temp poniżej -5stC nawet wcale. Serwis mówi że wszystko jest ok, a ja nadal spalam droższe paliwo.
Z tego co udało mi się dowiedzieć problem nie dotyczy tylko mojego auta ale wszystkich Picanto LPG.
Może macie jakieś doświadczenia w tym temacie?
Piotrek
Posty: 1400
Rejestracja: 16 paź 2017, 11:00
model samochodu: Kia Optima
Lokalizacja: Łańcut

Re: PICANTO LPG Fabryczne

Post autor: Piotrek »

Problemem jest niedogrzany reduktor. Widocznie silnik w Picanto albo nie emituje ciepła, przez co reduktor nie jest dogrzany albo temperatura, przy której ma nastąpić przełączenie na LPG jest zbyt wysoka (np 50℃ zamiast 28-30℃). Jeśli nie masz zaklejonej listwy gazowej to nie powinno być takich problemów. U mnie w optimie przełączenie na gaz następuje, tak jak dziś przy -19℃, po około 1200 metrach.

P.S. Jak to jest możliwe, że masz gaz w silniku 1.0 skoro kia montuje w picanto LPG do silnika 1.2? Nastąpiła ostatnio jakaś zmiana w stosunku do 2016 roku?
Kia Optima L DOHC 2.0 Pb
wwbb
Posty: 8
Rejestracja: 18 mar 2017, 21:46
model samochodu: picanto

Re: PICANTO LPG Fabryczne

Post autor: wwbb »

Kupiłem to auto w 2017r. LPG występowało wtedy tylko w 1.0, chociaż wolałbym 1.2
Co masz na myśli mówiąc o zaklejonej listwie gazowej?
Piotrek
Posty: 1400
Rejestracja: 16 paź 2017, 11:00
model samochodu: Kia Optima
Lokalizacja: Łańcut

Re: PICANTO LPG Fabryczne

Post autor: Piotrek »

Jeśli zatankowałeś LPG kiepskiej jakości może dojść to zaklejenia tłoczków w listwie. W takim przypadku listwa nie będzie działać dopóki nie osiągnie temperatury, która roztopi/zmiękczy zabrudzenia z gazu mające konsysyencję żywicy.
Niemniej zabrudzenie listwy będzie dawać inne objawy - wypadanie zapłonu I nierówna praca.
Kia Optima L DOHC 2.0 Pb
wwbb
Posty: 8
Rejestracja: 18 mar 2017, 21:46
model samochodu: picanto

Re: PICANTO LPG Fabryczne

Post autor: wwbb »

Zrobione. serwis potrzebował tydzień czasu na zlokalizowanie awarii. Okazało się że to czujnik temperatury. teraz po wyjeździe z garażu przełącza się po 20 m
Gacek
Posty: 1
Rejestracja: 07 kwie 2018, 21:48
model samochodu: Piccanto

Re: PICANTO LPG Fabryczne

Post autor: Gacek »

W aucie z tego rocznika jest już instalacja V generacji, tj bez parownika LPG z pośrednim wtryskiem ciekłego LPG do kolektora dolotowego.
Piotrek
Posty: 1400
Rejestracja: 16 paź 2017, 11:00
model samochodu: Kia Optima
Lokalizacja: Łańcut

Re: PICANTO LPG Fabryczne

Post autor: Piotrek »

Gacek z całym szacunkiem, ale zanim zaczniesz pisać bzdury dowiedz się dokładnie jaka instalacja jest montowana do Picanto. Podpowiem - klasyczne Landi Renzo 4 generacji.
Ale nawet przyjmując, że jakimś cudem mamy w Picanto V generację LPG to i tak są tu wtryskiwacze gazowe, które mogą się zapchać/zakleić. Dodatkowo pompa w zbiorniku, która generuje nadciśnienie gazu również może ulec zaklejeniu przez zanieczyszczenia z LPG.
Kia Optima L DOHC 2.0 Pb
wwbb
Posty: 8
Rejestracja: 18 mar 2017, 21:46
model samochodu: picanto

Re: PICANTO LPG Fabryczne

Post autor: wwbb »

Nie nacieszyłem się zbyt długo sprawnym autem.
Serwis Odyssey w Częstochowie stwierdził iż do wymiany są wtryski. Od diagnozy mineło prawie dwa miesiące nikt z serwisu KIA ODYSSEY nie raczył ustalić terminu wymiany wtryskiwaczy, w tym czasie zdążyłem to uczynić w innym salonie KIA ,a tam nadal cisza. Pojeździłem znowu jakieś 2 tygodnie od naprawy i znów to samo a nawet gorzej: z auta wycieka gaz, słabnie, podczas kilkunasto minutowej jazdy, przełącza sie kilkukrotnie raz na bęzyne raz na gaz, z nawiewów wydobywa się para dym nie wiem jak to nazwać.
Zaznaczę iż autu na przebieg ok 25 tyś km
W serwisie zadałem pytanie dlaczego auto pali 8l gazu, że ceed pali mniej, odpowiedz padła: bo mam mały silnik.
A okazało się że filtr powierza jest zapchany, do filtra powietrza nikt nie zaglądał podczas kilku wizyt w serwisie.
KIA dramat, nigdy wiecej nie kupie tej marki.
Piotrek
Posty: 1400
Rejestracja: 16 paź 2017, 11:00
model samochodu: Kia Optima
Lokalizacja: Łańcut

Re: PICANTO LPG Fabryczne

Post autor: Piotrek »

A Ty, nigdy się nie interesowałeś w jakim stanie masz filtr powietrza?
Co do szczelności instalacji to fakt, kia powinna przepraszać za takie uchybienie (jeśli faktycznie gaz wyciekał).
Jeśli chodzi o uszkodzone wtryskiwacze to rozumiem, że wymienili Ci całą listwę wtryskową, prawda?

Jeżeli chodzi o ciągłe przełączanie na Pb to poradź serwisowi żeby sprawdził ciśnienie na reduktorze oraz czujnik ciśnienia przy listwie. Bo jest szansa, że sterownik widzi za małe ciśnienie na reduktorze - a odczyt taki nie jest spowodowany niskim ciśnieniem tylko wadliwym czujnikiem. W takim wypadku sterownik podnosi ciśnienie na reduktorze co powoduje zalewanie cylindrów I przełączanie na Pb (objawy: gumowy gaz - ciśniesz pedał bez rezultatu, "czkawka", brak mocy). Miałem taki przypadek - wymiana czujnika wyeliminowała problem.
Kia Optima L DOHC 2.0 Pb
Awatar użytkownika
j23kolicki
Posty: 8
Rejestracja: 19 sie 2018, 22:08
model samochodu: KIA PICANTO
Kontakt:

Re: PICANTO LPG Fabryczne

Post autor: j23kolicki »

U mnie występują podobne objawy jak wyżej tj, gumowy gaz, dodaję gazu, a auto przyspiesza bardzo powoli, czkawka, nierówna praca silnika przy niskich obrotach i jeszcze głośno cyka jeden z wtrysków LPG. Wcześniej nie było słychać pracy wtryskiwaczy LPG. Dodatkowo odczytałem błąd. Nie pamiętam kodu błędu ale to było coś związanego ze składem spalin. Po wykasowaniu błędu i jeździe na Pb, błąd nie wraca. Po przejechaniu ok 40 km n LPG, błąd powraca. Dodatkowo wzrosło spalanie LPG. Jakiś sugestie co może się dziać ? Auto ma 180 tysięcy km przebiegu. Podobne objawy miałem w poprzednim aucie, gdy uszkodzony był parownik.
ODPOWIEDZ

Wróć do „Kia Picanto”