PRZYMIERZAM SIĘ DO KUPNA NIRO

forum użytkowników Kia Niro
Mały Michalek
Posty: 8
Rejestracja: 02 gru 2018, 12:39
model samochodu: Niro

Re: PRZYMIERZAM SIĘ DO KUPNA NIRO

Post autor: Mały Michalek »

Adrian pisze:Mały Michałek i jak spalanie i wrażenia z jazdy?
Adrian, spalanie jest wporzadku. Ostatnio pojechałem na stok w Bukowinie. Spalanie na odcinku 380 km wyszło 4,3 a w drodze powrotnej 4,2.
Wychodzi na to, że w zimę w dłuższych trasach wychodzi całkiem dobrze. Inaczej się ma na krótkich odcinkach, tu spalanie wychodzi w granicach 6,8. Kijanka nie zdąża się nagrać a co, a tym idzie nie wchodzi na baterie.
A co do wrażeń... - jak wszyscy wiedzą w górach, są górki. Jak wciskalem pedal i wchodził w "power" bez zmiany na "sport", Niro jedzie, ale wskaźnik spalania wchodzil na 30,0 litrów i tu podziała się kończy. Nie mam pewności, czy nie bo większe.
Poprobowalem jazdy bez trzymania kierownicy (asystent pasa ruchu) . Aktywuje się od 60 km i działa, choć wolę trzymać kierownicę. Co do nawigacji, to wydaje mi się, że coś z nią nie tak. Może to kwestia aktualizacji, zobacze po aktualizacji. Była ustawiona na drogi "szybkie" a poprowadziła mnie po drodze "krótkiej". Kto zgodnie jak się to skończyło??? Dla ułatwienie podpowiem, że pojechałem na stok po jeżdżąc na desce. :lol:
Adrian
Posty: 40
Rejestracja: 16 paź 2018, 11:57

Re: PRZYMIERZAM SIĘ DO KUPNA NIRO

Post autor: Adrian »

Mały Michałek dzięki za odpowiedź.
Ja w końcu zamówiłem swoją Niro i pozostaje czekać do sierpnia.
Mały Michalek
Posty: 8
Rejestracja: 02 gru 2018, 12:39
model samochodu: Niro

Re: PRZYMIERZAM SIĘ DO KUPNA NIRO

Post autor: Mały Michalek »

Dość odległy czas odbioru, no chyba, że zamówiłes jedna z "kablem"?
Ta z kablem, też trochę przyjemności z jazdy Ci da. Niech się spisuje...
Adrian
Posty: 40
Rejestracja: 16 paź 2018, 11:57

Re: PRZYMIERZAM SIĘ DO KUPNA NIRO

Post autor: Adrian »

Nie, kabel mnie nie przekonał jeśli chodzi o bilans zysków i strat.

Długi czas oczekiwania z dwóch powodów:
- auto do produkcji, a nie ze stocku
- pasuje mi odbiór w sierpniu, bo wcześniej będe poza PL
Ping
Posty: 2
Rejestracja: 05 mar 2019, 11:35
model samochodu: Suzuki SX-4

Re: PRZYMIERZAM SIĘ DO KUPNA NIRO

Post autor: Ping »

Witam wszystkich posiadaczy Niro oraz pozostałych forumowiczów.

Do Kii Niro przymierzam się po raz drugi - pierwsze podejście miało miejsce pod koniec zeszłego roku, ale z różnych względów temat został odłożony "na później". Rozważam zakup Niro jako auta do codziennej eksploatacji prywatno-firmowej i w związku z tym staram się rozważyć kilka za i przeciw (szczególnie w porównaniu do konkurencji).
Ponieważ 80% czasu auto jeździć będzie w mieście, to idea hybrydy jest tu uzasadniona, ale... no właśnie - standardowy przejazd to 3,5km w jedną stronę do pracy i powrót (oba przejazdy w umiarkowanym/sporym ruchu). Do tego dwa razy w tygodniu trasa 70km + powrót - krajówka i ekspresówka. Stąd też moje wątpliwości co do sensowności hybrydy (szczególnie zimą) - czy te 3,5km do przejechania to nie za mało, żeby układ hybrydowy wykazał swoją wydajność? Ile czasu/dystansu od zimnego startu potrzebuje Niro, żeby zacząć wspomagać się elektrykiem? Przy obecnym trendzie downsize'ingowym auta o podobnych gabarytach do Niro z małymi turbobenzynami kręcą się w okolicach 7-8l/100km w mieście i chciałbym świadomie podjąć decyzję czy inwestycja w hybrydę ma tu sens.

Dzięki z góry za wszystkie konstruktywne komentarze.

Pozdrawiam,
Tomek
Larry
Posty: 6
Rejestracja: 19 wrz 2018, 23:52

Re: PRZYMIERZAM SIĘ DO KUPNA NIRO

Post autor: Larry »

Witam

3,5 km to może być mało aby pokazać zalety hybrydy.
Wspomaganie elektrykiem zaczyna się szybko ale nawet jak silnik benzynowy nie będzie używany do napędu lub ładowania to w zimie może być używany aby ogrzać auto.
Zależy jak lubisz mieć ciepło i czy będziesz miał podgrzewaną kierownice i siedzenia.
Ja czasami na krótkie trasy nie podkręcałem temperatury wyżej niż 16 a używałem podgrzewania kierownicy - rzadziej siedzeń bo i tak siedzę w kurtce i coś takiego lepiej mi się sprawdza ( w zależności od temp na zewnątrz).

Trudno powiedzieć ile Ci spali bo bardzo dużo zależy od konkretnej drogi - od limitów prędkości, górek, świateł no i oczywiście stylu jazdy.
Ale myślę, że w zimie będzie mniej palić niż 7.

Pozdrawiam
Ping
Posty: 2
Rejestracja: 05 mar 2019, 11:35
model samochodu: Suzuki SX-4

Re: PRZYMIERZAM SIĘ DO KUPNA NIRO

Post autor: Ping »

Dzięki za odpowiedź.

Jeżeli chodzi o temperaturę wewnątrz auta - jestem raczej chłodnolubny, dodatkowo "nocleg" to ogrzewany garaż z temperaturą 10-12 stopni również w zimie, więc to też nie tak, że silnik musiałby startować z temperatury -10 stopni.
Trasa 3,5km to typowy przejazd przez miasto - kilka małych rond i kilka świateł po drodze, bez znaczących różnic wysokości. Czasowo zabiera to około 10-15 minut. Ogólnie, gdyby nie specyfika pracy i konieczność posiadania auta przy sobie, żeby w każdej chwili móc nim wyjechać - już dawno przesiadłbym się na rower.

A całość rozważań rozbija się o fakt, że auto będzie leasingowane - a jak wiadomo na własnej działalności gospodarczej każdą złotówkę ogląda się po dwa razy z każdej strony przed wydaniem - więc chciałbym, żeby wyższa rata leasingowa miała odbicie w odczuwalnej oszczędności na paliwie.

Zachęcam więc użytkowników Niro do przedstawiania swoich opinii.

Pozdrawiam,
Tomek
Rafaello
Posty: 14
Rejestracja: 08 sty 2019, 09:38
model samochodu: Seat

Re: PRZYMIERZAM SIĘ DO KUPNA NIRO

Post autor: Rafaello »

Poczekaj na wersję poliftową lub kup starszą w lepszej cenie.
Mały Michalek
Posty: 8
Rejestracja: 02 gru 2018, 12:39
model samochodu: Niro

Re: PRZYMIERZAM SIĘ DO KUPNA NIRO

Post autor: Mały Michalek »

Witam.
Kolego Ping - jestem tego samego zdania co kolega Larry, spalisz do 7l/100 z przewaga na "do" ;).
Tym bardziej, że nie będziesz startował z zimnego silnika, to oczywiście na plus. Zgodzę się również co do stylu jazdy.
Gabrys1
Posty: 4
Rejestracja: 18 mar 2019, 20:59

Re: PRZYMIERZAM SIĘ DO KUPNA NIRO

Post autor: Gabrys1 »

Ja również przymierzam się do Niro. I mam jeszcze sporo wątpliwości.
Obawiam się o dynamikę, teraz jeżdżę Vectra C diesel 150km. I tu dynamika jest w porządku. Nie wiem jak będzie w Niro głównie na trasie czy potrafi ciągnąć tak od 80km/h w górę i rozumiem też że tu silnik elektryczny wspomaga i mamy wtedy te 140km. Ale co jeśli się skończy prąd na trasie to wtedy pozostają nam te 105km tylko ze spalinowego?
Bo w mieście mam wrażenie że dynamika będzie wystarczająca
Byłbym wdzięczny za wyjaśnienie od doświadczonych użytkowników
ODPOWIEDZ

Wróć do „Kia Niro”