Przegryzione kable pod maską

forum użytkowników Kia Stinger
Lai
Posty: 3
Rejestracja: 22 lut 2019, 14:41
model samochodu: Kia Stinger GT-Line

Przegryzione kable pod maską

Post autor: Lai »

Szanowni Forumowicze,

jestem zdesperowany, zdruzgotany i załamany. Na początku stycznia raz, od 5000km, zaparkowałem Stingera nie w garażu, a przed blokiem. Jakaś mała ... przegryzła mi kable i choinka na desce rozdzielczej. Samochód jest w serwisie od 15 stycznia, dziś usłyszałem, że na dostawę nowej wiązki będę musiał czekać aż do 2 maja. To jakaś PARANOJA. Samo mięso ciśnie się na usta! Auto stoi w serwisie Wro Bud i dostaję gorączki na samą myśl - a już nie pamiętam jak auto wygląda... Najlepsze, że jest to wynajem długoterminowy - podobno najlepsza oferta na rynku. Tylko, że płacę 4 miesiące raty za auto którego nie mam, bo kabelka naprawić nie potrafią w krótkim czasie.

Musiałem się wyżalić gdzieś...

Pozdrawiam,
Piotrek
Awatar użytkownika
jurass
Posty: 78
Rejestracja: 15 sty 2019, 20:42

Re: Przegryzione kable pod maską

Post autor: jurass »

A w jakiej formie zakupu/użytkowania nie płacisz za auto stojące w serwisie z innego powodu niż naprawa gwarancyjna?
Opel Insignia GS 2.0T 260 KM AT8 4x4
JaWa
Posty: 277
Rejestracja: 10 paź 2018, 12:45
model samochodu: Rio

Re: Przegryzione kable pod maską

Post autor: JaWa »

A nie należy się przez przypadek auto zastępcze?

Z drugiej strony jest to część, która teoretycznie nie mam prawa się popsuć w rocznym aucie, więc musi przypłynąć z Korei - a to trwa :evil:
kon
Posty: 1125
Rejestracja: 06 sty 2019, 17:37

Re: Przegryzione kable pod maską

Post autor: kon »

Jak się zapłaci to się należy.

A co do czasu oczekiwania - to jest ku.wa niezly skandal.
Samochód seryjny, kupiony w kraju, aktualnie produkowany, a czas oczekiwania na części z kosmosu.

Albo producent nie ma części dostępnych dla serwisu bo całość produkcji jest zarezerwowana na montaż w fabryce, albo faktycznie wysyłają je po zamówieniu statkiem.
W obu przypadkach to mega porażka. I to nie jest odosobniony przypadek, gdzie Kia każe czekać kilka miesięcy na części. Logistyka leży i kwiczy.
waldee
Posty: 17
Rejestracja: 27 lis 2017, 21:51
model samochodu: Stinger GTLine 2.0 full opcja.
Lokalizacja: Bełchatów

Re: Przegryzione kable pod maską

Post autor: waldee »

A tylko w tym jednym serwisie załatwiałeś ?
Weź z serwisu nr katalogowy części i podzwoń po Polsce, nawet jakbyś miał pojechać 200 czy 300 km w jedną stronę to się bardziej kalkuluje niż czekanie do 2 maja
KIA Stinger GT Line 2.0
White Pearl
Marcin
Posty: 404
Rejestracja: 12 gru 2016, 13:04
model samochodu: Optima 2017 2.0DOHC

Re: Przegryzione kable pod maską

Post autor: Marcin »

No cóż, niezły kibel. Mnie sprzedawca uprzedzał w salonie przy odbiorze samochodu, żeby uważać na gryzonie, bo podobno ciągnie je do zapachu nowego pojazdu. Twierdził, że w serwisie mieli na pęczki swiezo odebranych aut, ktore wracaly po kilku dniach z przegryzionymi kablami.

Czas oczekiwania na nowa wiazke to juz inna sprawa. Mam nadzieje, ze jednak bedzie krocej.
Optima 2.0 DOHC Pb, manual, wersja L, sedan, white pearl, 2017
Lai
Posty: 3
Rejestracja: 22 lut 2019, 14:41
model samochodu: Kia Stinger GT-Line

Re: Przegryzione kable pod maską

Post autor: Lai »

Niestety, auto jest przez Arval i najpierw ich serwis się orientował - podobno tych części nie ma ani w Polsce, ani nigdzie w Europie. Dostałem zrzuty ekranu z aplikacji do zamawiania części przez salon.

Auto zastępcze należało by się w prawie każdej innej sytuacji, ale w tej nikt nie jest winien, a z własnej winy nie doczytałem dokładnych dokładniuśkich warunków samochodu zastępczego, który mi jak się teraz okazuje trochę obcięli w ofercie jak negocjowałem raty. W przypadku szkód gwarancyjnych przysługuje, w przypadku innych uszkodzeń też, krótszych w szczególności. Wiadomo, z czyjejś winy też z OC sprawcy furka by była. No, a tu klops. Dodam, że 2 maja to "data szacunkowa". Taka zwrotka od dostawcy części. Podobno nie chodzi o transport, bo to data WYSYŁKI. Chodzi o kolejkę produkcji.
waldee
Posty: 17
Rejestracja: 27 lis 2017, 21:51
model samochodu: Stinger GTLine 2.0 full opcja.
Lokalizacja: Bełchatów

Re: Przegryzione kable pod maską

Post autor: waldee »

Podaj nr katalogowy części ja zapytam znajomego z serwisu KIA Łódź, może coś poradzi
KIA Stinger GT Line 2.0
White Pearl
romanex
Posty: 2
Rejestracja: 25 lut 2019, 20:21
model samochodu: stinger

Re: Przegryzione kable pod maską

Post autor: romanex »

Lai pisze: Auto zastępcze należało by się w prawie każdej innej sytuacji, ale w tej nikt nie jest winien, a z własnej winy nie doczytałem dokładnych dokładniuśkich warunków samochodu zastępczego, który mi jak się teraz okazuje trochę obcięli w ofercie jak negocjowałem raty. W przypadku szkód gwarancyjnych przysługuje, w przypadku innych uszkodzeń też, krótszych w szczególności. Wiadomo, z czyjejś winy też z OC sprawcy furka by była. No, a tu klops. Dodam, że 2 maja to "data szacunkowa". Taka zwrotka od dostawcy części. Podobno nie chodzi o transport, bo to data WYSYŁKI. Chodzi o kolejkę produkcji.
Serdecznie współczuję zniszczonego samochodu przez złośliwego (głodnego?) zwierzaka...masakra! :cry:
Natomiast sytuacja w której na część trzeba czekać do 5 miesięcy jest trudna do wyobrażenia... :evil:

Jutro odbieram swoją Kijankę, i nie wiem czy po drodze do domu nie podjadę do sklepu po zapas kostek do kibla, jako że sąsiadowi jakiś czas temu też się zwierzak do kabli już dobrał.... :roll:

Też mam wynajem długoterminowy z Arvala, i nie znalazłem fragmentu, który mówił by, że w takiej sytuacji auto zastępcze nie przysługuje. Moim zdaniem poniższy punkt (pierwsze wypunktowanie) załatwia sprawę?
8.1 Arval zapewnia dostępność Samochodu Zastępczego, klasy wskazanej w Warunkach Szczegółowych, na okres wskazany w Warunkach Szczegółowych, w następujących przypadkach:
- Wypadku lub innego zdarzenia powodującego unieruchomienie Pojazdu
- Uszkodzenia mechanicznego
- Naprawy blacharsko – lakierniczej

W warunkach szczegółowych u mnie stoi coś takiego jak poniżej:

Zakres kontraktu:
[inne opcje]
(+) Sam. zastępnczy (>24h)
Klasa ekwiwalentna


Czy możesz proszę powiedzieć czy u Ciebie w umowie lub warunkach szczegółowych jest inaczej, ew. na który punkt powołuje się Arval?
Z góry dzięki i mam nadzieje, że uda Ci się znaleźć potrzebną część!
Pozdrawiam
duchelite
Posty: 9
Rejestracja: 08 lut 2019, 16:01
model samochodu: Stinger 3.3

Re: Przegryzione kable pod maską

Post autor: duchelite »

Nie miej niestety dużej nadziei na szybki dostęp do części jak i również na auto zastępcze.
Przerabiałem temat w Łodzi gdy zablokowało mi się lusterko boczne (na zamkniętym ustawieniu). Czekałem na nie 3 miesiące po czym okazało się że deb*** z serwisu zamiast lewe zamówili prawe i potem czekałem kolejne 3 miesiące na właściwe. Nawiasem mówiąc przydało się bo za kilka dni padło drugie...
Co do auta zastępczego (przyzwyczajony byłem w BMW czy Mercedesie, że dostawałem od ręki) usłyszałem odpowiedź, że Kia nie oferuje aut zastępczych chyba, że za opłatą (no i tylko Ceed'y).

Ze swojej strony podpowiem, że zarówno klocki hamulcowe jak i zaślepkę przy lusterku wewnętrznym (bo serwis mi zgubił i się nie przyznaje) kupiłem za pół ceny z Amazona Niemieckiego. Również z Amazona kupiłem filtry powietrza K&N. Teraz zamówiłem felgi do auta prosto z USA. Popatrz u nich za częściami, są o niebo tańsze a koszt transportu małej paczki wcale nie jest taki duży, również czas transportu z USA jest dość szybki 2 do 5 dni.
Niestety w Polsce jest znikoma ilość tych samochodów jeszcze a dostępność części poza aso praktycznie zerowa.
Stinger 3.3 V6 2017 Stage 2 = 475km/690nm
ODPOWIEDZ

Wróć do „Kia Stinger”