Olej do 3.3 GT

forum użytkowników Kia Stinger
michal84
Posty: 561
Rejestracja: 27 paź 2017, 10:01
model samochodu: Kia Stinger [MY2018]

Re: Olej do 3.3 GT

Post autor: michal84 »

I taka informacja jest kompletna, masz mieć olej o tych parametrach (w przypadku 3.3 5w30 z normą A5) a jego markę i model wybierasz według swoich przekonań. Wyżej wskazałem akurat motula ale jest więcej szanujących się brandów które można brać w ciemno. Millers, Valvoline, Liqui moly... Każdy z nich ma produkt z powyższymi normami. Kupujesz taki i już.
leszek.stinger
Posty: 120
Rejestracja: 28 sie 2018, 12:29
model samochodu: STINGER

Re: Olej do 3.3 GT

Post autor: leszek.stinger »

Ja zalewam Motula 5W30 8100 X-Clean i on ma nieco ciemniejsza barwę więc jestem w stanie rozpoznać czy jest ten zalany który przywiozłem, czy zalali to gówno z Orlenu ( olej z Orlenu ma jaśniejszy odcień ). Podstawą utrzymania gwarancji jest zalewanie oleju zgodnie z normą producenta czyli w naszym przypadku C2/C3 0W30 lub 5W30 a czy to będzie Motul czy Total to już nie ma znaczenia. Każdy niech leje co uważa. Zapewne znajdą się też zwolennicy Orlenu, albo tacy co powiedzą iż Motul przeraklamowany i najlepszy Castrol.. itd.
KIA Stinger 2.0 255HP
Awatar użytkownika
jurass
Posty: 78
Rejestracja: 15 sty 2019, 20:42

Re: Olej do 3.3 GT

Post autor: jurass »

A tak z ciekawości, to skąd wiadomo, że Orlen to g****, a Motul najlepszy na świecie? Bo jeden jest polski, a drugi taki ładny hamerykański?
Opel Insignia GS 2.0T 260 KM AT8 4x4
michal84
Posty: 561
Rejestracja: 27 paź 2017, 10:01
model samochodu: Kia Stinger [MY2018]

Re: Olej do 3.3 GT

Post autor: michal84 »

jurass pisze:A tak z ciekawości, to skąd wiadomo, że Orlen to g****, a Motul najlepszy na świecie? Bo jeden jest polski, a drugi taki ładny hamerykański?
CZy gówno nie wiadomo. Właściwie nie wiadomo co to jest, bo Orlen wielu parametrów nie podaje (np HTHS). I to jest główny problem, chcemy dbać o samochody i wlewać możliwie dobry produkt. Dlatego ja wybieram produkt o którym wiem więcej.
Poza tym taki Orlen, który współpracuje z KIA i firmują się nawzajem,
w swoim konfiguratorze do mojego silnika (2.0) nie wskazuje żadnego pasującego oleju.

Zacząłem przeglądać oleje ręcznie i.... nie ma takiego w ofercie... WSTYD SKORO MAKI SIĘ FIRMUJĄ NAWZAJEM.
I teraz pytanie, co wleje aso? Zagadka.

Najbliżej pasujący Orlen, który spełnia częściowo podaną normę (ma C2, ale ma jedynie SL a nie SN, więc co byłoby z gwarancją w przypadku grubej akcji nie wiadomo) - parametry które ma podane są tragiczne choćby w stosunku do wspomnianego motula. I jedne z gorszych na rynku.

Tym właśnie różni się producent oleju, który zapracował sobie na renomę latami - nie ma powyższych problemów, od Orlenu.

Osobiście życzę Orlenowi jak najlepiej, w końcu to rodzima firma którą trzeba wspierać, ale w świecie olejów jeszcze raczkuje. Ani nie ma produktu, ani nie podaje ich pełnej specyfikacji, ani marketingowo sobie w moim przypadku nie poradził. Bo skoro weszli we współpracę KIA - to jak skomentować brak pasującego oleju do samochodu KIA? A to co jest jest patrząc na dane wątpliwej jakości?

Ja akurat wybrałem motula, chodź oczywiście są inne makowe które z powodzeniem wygrywają podobnymi argumentami które podałem w stosunku do orlenu.
leszek.stinger
Posty: 120
Rejestracja: 28 sie 2018, 12:29
model samochodu: STINGER

Re: Olej do 3.3 GT

Post autor: leszek.stinger »

A wiadomo stąd np, że mój znajomy naprawia tylko silniki i wie jak wyglądają te do których jest lany olej z Orlenu. Wie też w jakim stanie są te do których zalewany jest Motul czy inne wysokiej klasy. Sam też hobbystycznie jeżdżę motocyklem po torze wyłącznie. Po każdym sezonie profilaktycznie robi się refresh silnika. Widziałem jak wyglądał silnik a w szczególności panewki po jednym sezonie gdy używałem innego oleju niż Motul. W kolejnym sezonie lałem Motula. Podobna intensywność użytkowania, taka sama liczba wyjazdów ale tempo już szybsze więc i obciążenie silnika większe. Po sezonie rozebrany silnik nie wymagał w zasadzie większej uwagi.
KIA Stinger 2.0 255HP
Awatar użytkownika
gisio
Posty: 527
Rejestracja: 21 wrz 2018, 18:01
model samochodu: Cadenza 3,5 V6 A/T 286 KM
Lokalizacja: Warszawa

Re: Olej do 3.3 GT

Post autor: gisio »

leszek.stinger pisze:... Po sezonie rozebrany silnik nie wymagał w zasadzie większej uwagi.
W takim razie po co go rozbierałeś?
Cadenza 3,5 V6 A/T 286 KM
duchelite
Posty: 9
Rejestracja: 08 lut 2019, 16:01
model samochodu: Stinger 3.3

Re: Olej do 3.3 GT

Post autor: duchelite »

Ja jestem już po 4 wymianach oleju, zaraz po dotarciu zmieniłem na Amsoil signature series 100% synthetic 5w30.
Przy trzeciej wymianie tak szybko dojechałem limit kilometrów a potrzebowałem auta natychmiast, że zdecydowałem się na olej z serwisu.
Nie dość, że za litr Platinium zapłaciłem 65 zł netto to silnik zaczął głośniej cykać i delikatnie drgać na jałowych obrotach. Po płukance oraz wymianie z powrotem na Amsoil wszystko wróciło do normy. Szczerze odradzam olej zalecany przez ASO
Stinger 3.3 V6 2017 Stage 2 = 475km/690nm
XaAaR
Posty: 27
Rejestracja: 08 lut 2019, 18:12
model samochodu: Kia Stinger GT MY2019

Re: Olej do 3.3 GT

Post autor: XaAaR »

Czy ktoś z Was rozważał / stosuje olej Motul 300V 5w30 do wersji GT ?
Stinger GT 3.3 V6 2019
Awatar użytkownika
jurass
Posty: 78
Rejestracja: 15 sty 2019, 20:42

Re: Olej do 3.3 GT

Post autor: jurass »

duchelite pisze:JSzczerze odradzam olej zalecany przez ASO
I słusznie. Olej ten nie jest na pewno zalecany do takich parametrów silnika jak u Ciebie w podpisie. :P

A a propos tego co masz w podpisie, skąd te parametry, auto było na hamowni? Ten box to standard kupiony przez neta czy strojony pod Twoje auto? W serwisie nie ma niebezpieczeństwa, że sprawdzą, że z boxem było jeżdżone?
Opel Insignia GS 2.0T 260 KM AT8 4x4
duchelite
Posty: 9
Rejestracja: 08 lut 2019, 16:01
model samochodu: Stinger 3.3

Re: Olej do 3.3 GT

Post autor: duchelite »

Box strojony pod ten egzemplarz na hamowni. Z tego co rozmawiałem z chłopakami ma wgrany soft pod dany model aby ułatwić robotę a oni go dostrajają do danego egzemplarza.
Przed wizytą w serwisie wypinasz i śladu nie ma. A uwierz mi, że jestem częstym gościem gwarancyjnym serwisu i nikt do niczego się nie przyczepił.
Stinger 3.3 V6 2017 Stage 2 = 475km/690nm
ODPOWIEDZ

Wróć do „Kia Stinger”