Łańcuchy śnieżne
-
- Posty: 369
- Rejestracja: 22 cze 2018, 23:28
- model samochodu: Stinger GT, CEED III GT
Łańcuchy śnieżne
Witajcie,
Wszystkiego najlepszego w 2019 roku
Czy ktoś może wie czy w Stingerze można stosować ogniwowe łańcuchy śnieżne? W instrukcji brakuje informacji na ten temat, a w serwisie nie wiedzą. Nie wiem czy za kołem jest wystarczająco dużo miejsca. Może ktoś miał już okazję sprawdzić to na własnym aucie?
Wszystkiego najlepszego w 2019 roku
Czy ktoś może wie czy w Stingerze można stosować ogniwowe łańcuchy śnieżne? W instrukcji brakuje informacji na ten temat, a w serwisie nie wiedzą. Nie wiem czy za kołem jest wystarczająco dużo miejsca. Może ktoś miał już okazję sprawdzić to na własnym aucie?
Re: Łańcuchy śnieżne
Z tego co wyczytałem to producent zaleca używanie tekstylnych „łańcuchów” śnieżnych i takie tez zakupiłem. Właśnie jestem na wyjeździe i na szczęście nie musiałem sprawdzać jak się sprawują.
Kia Stinger 2.0 T-GDi, GT-Line, ECS
-
- Posty: 369
- Rejestracja: 22 cze 2018, 23:28
- model samochodu: Stinger GT, CEED III GT
Re: Łańcuchy śnieżne
Widziałem w instrukcji, ale nie jest tam napisane żeby nie używać łańcuchów ogniwowych. Poza tym tekstylne pokrowce na koła nie mają homologacji na Austrię. Jeśli zatrzyma Cię tam policja z takimi tekstylnymi pokrowcami to płacisz mandat, a dodatkowo będziesz musiał kupić łańcuchy bo dalej bez nich nie pojedziesz.
Re: Łańcuchy śnieżne
Zwykłe łańcuchy uszkodzą ci felgi a to będzie szkoda. Porządne łańcuchy do takich kół to tylko thule Konig K... lub coś w tym stylu ale to już wydatek ok 1.5k
Kia Stinger 2.0 T-GDi, GT-Line, ECS
Re: Łańcuchy śnieżne
Cześć,
faktycznie w tym aucie nie możesz stosować tradycyjnych łańcuchów bo jest tam za mało miejsca między kołem, a zawieszeniem, także pozostają tekstylne (które tak jak dobrze zauważyłeś nie spełniają austriackiej normy V5117), ewentualnie łańcuchy nakładkowe, które wchodzą tylko na bieżnik np. Konig K-Summit o którym wspomniał rtomas999
faktycznie w tym aucie nie możesz stosować tradycyjnych łańcuchów bo jest tam za mało miejsca między kołem, a zawieszeniem, także pozostają tekstylne (które tak jak dobrze zauważyłeś nie spełniają austriackiej normy V5117), ewentualnie łańcuchy nakładkowe, które wchodzą tylko na bieżnik np. Konig K-Summit o którym wspomniał rtomas999
- gisio
- Posty: 526
- Rejestracja: 21 wrz 2018, 18:01
- model samochodu: Cadenza 3,5 V6 A/T 286 KM
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Łańcuchy śnieżne
Albo coś takiego- testował ktoś?
- Załączniki
-
- 2.JPG (239.09 KiB) Przejrzano 3899 razy
Cadenza 3,5 V6 A/T 286 KM
Re: Łańcuchy śnieżne
No i łańcuchy tekstylne przetestowane. Muszę przyznać, iż dały radę na oblodzonym i ośnieżonym podjeździe, a trochę się bałem kupując je. Na zimówkach nie było szans podjechać, a po założeniu skarpet poszedł Stinger bez problemu. Trochę problematyczne jest zakładanie bo jest bardzo mało miejsca i nie można wcisnąć ręki pomiędzy oponę a nadkole, musiałem sobie pomagać szczotką do odśnieżana. Jeśli ktoś nie wybiera się na austryjackie drogi lub w jakieś ekstremalne warunki to zdecydowanie polecam. Byłem pełen obaw co do tego rozwiązania ale się sprawdziło.
Kia Stinger 2.0 T-GDi, GT-Line, ECS
-
- Posty: 369
- Rejestracja: 22 cze 2018, 23:28
- model samochodu: Stinger GT, CEED III GT
Re: Łańcuchy śnieżne
Łańcuchów jednak nie kupiłem. W ostatniej chwili zmieniłem plany i wybrałem samolot do Włoch + samochód z wypożyczalni na lotnisku. Na szczęście, bo samochodem najprawdopodobniej bym nie dojechał z powodu zamieci w Niemczech i Austrii, gdzie zamknięto drogi.
Z wypożyczalni wziąłem Focusa, który na jednym z podjazdów skapitulował. Na szczęcie miał łańcuchy na wyposażeniu. Ale był to jakiś najtańszy model bez napinacza i innych przygwizdów. Założenie go na na drodze, przy opadach śniegu, ruchu i zamieci to był jakiś koszmar. Na początku miałem w ogóle wrażenie, że nie pasują. Całość zajęła mi chyba z godzinę. To było moje pierwsze doświadczenie z łańcuchami. Po tym wszystkim zdecydowałem, że jak wrócę to szarpnę się na Konig K1 Summit żeby mieć na wszelki wypadek. Widziałem, że zakłada się je bez żadnego problemu i nie uszkodzą felg. Te opaski o których była mowa powyżej bym sobie odpuścił. Widziałem ich test w którym wyszło, że ich wytrzymałość pozostawia wiele do życzenia i mogą przy tym uszkodzić samochód. Pokrowce na koła to chyba też dobry pomysł. Koszt do Stingera to około 300 zł. Sam zmówiłem Autosock, ale okazało się że sprzedawca źle opisał rozmiary na swojej stronie. Na etykiecie produktu był tylko rozmiar 255/40 R19. Nie wiedziałem czy to będzie pasować więc nie wziąłem. Jednak najpewniejszym rozwiązaniem, i jak się okazuje najprostszym do założenia, to wspomniane powyżej K1 Summit. Szkoda tylko, że to tyle kosztuje.
Mam jeszcze pytanie do osób które miały jakieś doświadczenie z łańcuchami. Czy mogę je trzymać założone na kołach przez tydzień? Nie chce mi się ich zdejmować z wypożyczonego Focusa, bo wiem, że i tak nie wyjadę bez nich z parkingu pod hotelem, a pogoda robi się coraz gorsza.
Z wypożyczalni wziąłem Focusa, który na jednym z podjazdów skapitulował. Na szczęcie miał łańcuchy na wyposażeniu. Ale był to jakiś najtańszy model bez napinacza i innych przygwizdów. Założenie go na na drodze, przy opadach śniegu, ruchu i zamieci to był jakiś koszmar. Na początku miałem w ogóle wrażenie, że nie pasują. Całość zajęła mi chyba z godzinę. To było moje pierwsze doświadczenie z łańcuchami. Po tym wszystkim zdecydowałem, że jak wrócę to szarpnę się na Konig K1 Summit żeby mieć na wszelki wypadek. Widziałem, że zakłada się je bez żadnego problemu i nie uszkodzą felg. Te opaski o których była mowa powyżej bym sobie odpuścił. Widziałem ich test w którym wyszło, że ich wytrzymałość pozostawia wiele do życzenia i mogą przy tym uszkodzić samochód. Pokrowce na koła to chyba też dobry pomysł. Koszt do Stingera to około 300 zł. Sam zmówiłem Autosock, ale okazało się że sprzedawca źle opisał rozmiary na swojej stronie. Na etykiecie produktu był tylko rozmiar 255/40 R19. Nie wiedziałem czy to będzie pasować więc nie wziąłem. Jednak najpewniejszym rozwiązaniem, i jak się okazuje najprostszym do założenia, to wspomniane powyżej K1 Summit. Szkoda tylko, że to tyle kosztuje.
Mam jeszcze pytanie do osób które miały jakieś doświadczenie z łańcuchami. Czy mogę je trzymać założone na kołach przez tydzień? Nie chce mi się ich zdejmować z wypożyczonego Focusa, bo wiem, że i tak nie wyjadę bez nich z parkingu pod hotelem, a pogoda robi się coraz gorsza.
Re: Łańcuchy śnieżne
Czy ktoś ma jakieś informacje na temat używania łańcuchów przy 18'' felgach i oponie 225 z tyłu? Wysokość koła niby ta sama, ale opona ma 225 a nie jak letnia 255, więc jest więcej miejsca za felgą. Patrząc na ilość miejsca między oponą a nadkolem to wydaje się, że spokojnie łańcuch wejdzie.
Re: Łańcuchy śnieżne
Tak z ciekawości - jest to wogóle dopuszczalne, żeby na osi napędowej montować oponę węższą o 30 mm niż zalecana? Co wtedy z profilem? O ile się zwiększa o 10, 15 czy 20 (255/45 -> 225/??). No bo chyba nie zostawiasz takiego samego profilu przy zmniejszonej szerokości opony?
Kia Optima L DOHC 2.0 Pb