Moc silnika zdecydowanie mniejsza niż podaje producent

forum użytkowników Kia Stinger
ravJG
Posty: 23
Rejestracja: 23 wrz 2018, 18:01
model samochodu: Stinger 3.3

Re: Moc silnika zdecydowanie mniejsza niż podaje producent

Post autor: ravJG »

U mnie GT fabryczne 367KM wyszło na hamowni
Awatar użytkownika
jurass
Posty: 78
Rejestracja: 15 sty 2019, 20:42

Re: Moc silnika zdecydowanie mniejsza niż podaje producent

Post autor: jurass »

Ja się na tym nie znam, ale mam taką uwagę. Jest moc na wale, czyli bezpośrednio na wyjściu z silnika i moc na kołach. Moc na kołach jest zawsze niższa niż na wale z uwagi na straty we wszystkich elementach, które znajdują się pomiędzy końcówką wału i kołami. Hamownia mierzy moc na kołach. Jaką moc podaje producent w specyfikacji technicznej? :roll:
Opel Insignia GS 2.0T 260 KM AT8 4x4
Singha34
Posty: 37
Rejestracja: 28 paź 2018, 14:13
model samochodu: Stinger gt

Re: Moc silnika zdecydowanie mniejsza niż podaje producent

Post autor: Singha34 »

256km 400Nm u mnie trzyma serię auto sprowadzone z USA
kon
Posty: 1125
Rejestracja: 06 sty 2019, 17:37

Re: Moc silnika zdecydowanie mniejsza niż podaje producent

Post autor: kon »

jurass pisze:Ja się na tym nie znam, ale mam taką uwagę. Jest moc na wale, czyli bezpośrednio na wyjściu z silnika i moc na kołach. Moc na kołach jest zawsze niższa niż na wale z uwagi na straty we wszystkich elementach, które znajdują się pomiędzy końcówką wału i kołami. Hamownia mierzy moc na kołach. Jaką moc podaje producent w specyfikacji technicznej? :roll:
Producent podaje moc silnika.
Hamownia to faktycznie pomiar na kołach, natomiast dokonuje się też "wybiegu" w celu pomiaru strat w napędzie.
Do pomiarów i obliczeń parametrów silnika są odpowiednie normy, tak aby pomiary mogły być porównywalne.
Haggard
Posty: 73
Rejestracja: 18 cze 2018, 23:05

Re: Moc silnika zdecydowanie mniejsza niż podaje producent

Post autor: Haggard »

Z tego, co czytałem, to ten "wybieg", to po prostu wrzucenie na luz. Jako że sam mam w obecnym aucie automat, zastanawiam się, na ile jest to bezpieczny zabieg w przypadku takich aut jak właśnie Stinger i Optima GT. W trybie N spada ciśnienie oleju w skrzyni, więc używanie go jest raczej niezalecane.

Dziwne trochę to podejście Kii. Tendencja wydaje się taka, że 2.0T prawie nigdy nie trzymają serii (a co za tym idzie osiągi też odbiegają od deklarowanych, które zresztą zostały w nowym cenniku nieco urealnione), a 3.3T trzymają serię prawie zawsze. Ciekawe, czy to celowe.
Kapitan
Posty: 203
Rejestracja: 21 lip 2019, 12:49
model samochodu: Stinger Gtline

Re: Moc silnika zdecydowanie mniejsza niż podaje producent

Post autor: Kapitan »

gisio pisze: 13 gru 2018, 18:47
michal84 pisze: Nie wiem jak w Kia/Hyundai...
Też tak jest- wczoraj jeden Stinger wpadł.
Watpie zeby przyrost 25 KM, czyli z prawdopodobnych 235KM do 260KM dawal jakies lewe zapisy, skoro ten silnik nominalnie powinien miec 245 lub 255KM. Jezeli ktos wpadl to musial ostro wywindowac silnik lub zrobil zmiany w ECU.
Awatar użytkownika
Gifter
Posty: 311
Rejestracja: 16 paź 2018, 21:36

Re: Moc silnika zdecydowanie mniejsza niż podaje producent

Post autor: Gifter »

marillion

proponuje rozmowę z rzeczoznawcą z PZMOTU i po temacie. Potem możesz resztę załatwić polubownie z dealerem albo na drodze sądowej. Nie musisz kontaktować się z Kia Polska bo to za ciebie powinien zrobić Dealer.
soon Kia XXX :D :mrgreen:
ODPOWIEDZ

Wróć do „Kia Stinger”