Moc silnika zdecydowanie mniejsza niż podaje producent

forum użytkowników Kia Stinger
marillion
Posty: 11
Rejestracja: 04 wrz 2018, 23:25
model samochodu: stinger

Moc silnika zdecydowanie mniejsza niż podaje producent

Post autor: marillion »

Witajcie,
Po kilku prywatnych zapytaniach od kolegów z forum zdecydowałem się założyć nowy temat.
Dla przypomnienia. Pod koniec września zdecydowałem się poddać moje auto STINGER 2.0(przebieg 10600) pomiarowi na hamowni. W skrócie - samochód nie jechał jak na deklarowane 255km, pojawiające się notorycznie dziwne drżenia przy delikatnym przyspieszaniu i bardzo duże, mocno odbiegające od deklaracji producenta spalanie Pb95 - to powody decyzji. Nie bez znaczenia pozostawał fakt, że widziałem inne wydruki w hamowni na tym silniku, wszystkie znacznie poniżej 235KM, żadne powyżej lub chociażby zbliżone do fabrycznych 255KM. (zainteresowanych odsyłam do wątku - "niedomagania/usterki").

- Hamownia obciążeniowa, temp. 18'C, ciśnienie atmosferyczne 1017hPa, ciśnienie w oponach 2,5, norma DIN70020 - parametry te podaje bo mają duże znaczenie podczas wykonywania testów.

Wynik - 236KM/6189RPM 358Nm/2221RPM

Informację o wadzie silnika przekazałem dilerowi. Ten ustosunkował się negatywnie, gdyż jego zdaniem, cytuję:
1."Pomiar jest niewiarygodny i brak jest podstaw do uznania w nim danych za poprawne"
2."norma pomiaru mocy silnika dopuszcza odchylenie mocy netto od mocy homologacyjnej silnika deklarowanego przez producenta w zakresie +/- 5%, co jest zgodne z dyrektywa Rady 80/126/EWG" - pisownia oryginalna. Ja nie znalazłem dyrektywy z takim nr. Nawet jeżeli przyjmiemy dla nas najbardziej pesymistyczna wersję, czyli -5% to 255-5%=242,25KM
3."w celu sprawdzenia czy wynik przeprowadzonego testu na hamowni jest wiarygodny należałoby jednocześnie przeprowadzić diagnozę silnika z testerem" - podczas hamowania cały czas był podpięty komputer diagnostyczny, który nie wykazał żadnych błędów podczas pomiaru jak i historycznych.
4."przeprowadzony pomiar na hamowni jest obarczony błędem (przelicznik oporów)" - właściciel hamowni odrzuca absolutnie takie twierdzenia i podsumowuje to kompletnym niezrozumieniem zasad, kalibracji i norm w jakich pracują certyfikowane hamownie obciążeniowe
5."konieczne jest badanie próbki paliwa pod wzgl jakości i spełnienia norm, bowiem paliwo złej jakości jest przyczyną zmniejszonej mocy silnika" - nadmienię,że tankuję paliwo tylko na stacjach brandowych tzn.Orlen, Sheel, itp , gdzie próbki paliwa są zawsze badane. W dniu badania paliwo było także z takiej stacji. Zawsze tankuję Pb95, czyli takie jakie zaleca producent.

Diler, umywając ręce, w piśmie odsyła mnie (gdybym dalej chciał kontynuować pomiary mocy) do Kia Motors Polska Sp z o.o. Jestem po kontakcie telefonicznym z nimi

Pozdrawiam Kolegów, i zachęcam do sprawdzania swoich 2.0.

PS. Z ciekawości zapytałem właściciela hamowni o inne popularne marki VW, Mercedes, Audi i ich nowe samochody. Odpowiedź była prosta - w pomiarowanych przez nich w ciągy kilkunastu lat działalności autach , 99,9% trzymało parametry mocy silnika, a odchył sięgał 1, 2 KM. To tylko jako komentarz na boku.
JaWa
Posty: 277
Rejestracja: 10 paź 2018, 12:45
model samochodu: Rio

Re: Moc silnika zdecydowanie mniejsza niż podaje producent

Post autor: JaWa »

Zabawię się trochę w adwokata diabła :twisted:
Komputer pokazuje, że wszystko jest ok. ASO nie ma możliwości sprawdzenia ilości koni, a jeżeli wymieni Ci silnik to koszt tej operacji będzie w 100% po ich stronie. Jak się domyślasz nie mogą sobie pozwolić na taki wydatek. Jedyna opcja to poskarżenie się do producenta. Kia pewnie też Ci odpisze żebyś spadał na drzewo. No i potem zabawa w sądzie. Będzie trzeba powołać rzeczoznawcę, więc finansowo przygotuj się na większe wydatki.
adii100
Posty: 46
Rejestracja: 26 lip 2018, 20:26
model samochodu: Stinger

Re: Moc silnika zdecydowanie mniejsza niż podaje producent

Post autor: adii100 »

http://wyborcza.biz/pieniadzeekstra/1,1 ... umowy.html
Tutaj sprawa podobna, ale zakończenia nikt nie przedstawił. Ciekawe jakby złożył to Kia pismo zbiorowe z kilkoma takimi przypadkami.Bo to nie jest +-5% ...
Ralf203
Posty: 8
Rejestracja: 04 sie 2018, 14:56
model samochodu: Stinger

Re: Moc silnika zdecydowanie mniejsza niż podaje producent

Post autor: Ralf203 »

Witam u mnie po pomiarach na chamowni wyniki 238KM/358Nm przebieg 8tysi,nie zastanawiając się zamontowałem chipa teraz 265KM/400Nm.
Teraz przed serwisem go wypinam i tyle w tym temacie. :D
Awatar użytkownika
rtomas999
Posty: 74
Rejestracja: 03 sie 2018, 12:15
model samochodu: Stinger 2.0 T-GDI GT Line ECS

Re: Moc silnika zdecydowanie mniejsza niż podaje producent

Post autor: rtomas999 »

Ralf203 pisze:Witam u mnie po pomiarach na chamowni wyniki 238KM/358Nm przebieg 8tysi,nie zastanawiając się zamontowałem chipa teraz 265KM/400Nm.
Teraz przed serwisem go wypinam i tyle w tym temacie. :D
Jak wrażenia po chipie? Różnica jest zauważalna?
Kia Stinger 2.0 T-GDi, GT-Line, ECS
Ralf203
Posty: 8
Rejestracja: 04 sie 2018, 14:56
model samochodu: Stinger

Re: Moc silnika zdecydowanie mniejsza niż podaje producent

Post autor: Ralf203 »

Witam różnica jest wyraźnie odczuwalna,teraz muszę się pilnować przy wciskaniu pedału gazu do oporu nawet na suchej nawierzchni.
leszek.stinger
Posty: 120
Rejestracja: 28 sie 2018, 12:29
model samochodu: STINGER

Re: Moc silnika zdecydowanie mniejsza niż podaje producent

Post autor: leszek.stinger »

Ralf203 pisze:Witam u mnie po pomiarach na chamowni wyniki 238KM/358Nm przebieg 8tysi,nie zastanawiając się zamontowałem chipa teraz 265KM/400Nm.
Teraz przed serwisem go wypinam i tyle w tym temacie. :D
Gdzie robiłeś i za ile?
KIA Stinger 2.0 255HP
adii100
Posty: 46
Rejestracja: 26 lip 2018, 20:26
model samochodu: Stinger

Re: Moc silnika zdecydowanie mniejsza niż podaje producent

Post autor: adii100 »

Kolego Ralf jaka cena chipa ? I gdzie robiłeś?
michal84
Posty: 561
Rejestracja: 27 paź 2017, 10:01
model samochodu: Kia Stinger [MY2018]

Re: Moc silnika zdecydowanie mniejsza niż podaje producent

Post autor: michal84 »

Ktoś jeszcze sprawdzał moc? Ja mam ciut za mały przebieg ale się wybiorę wcześniej czy później. Pytanie czy jest opcja cokolwiek wywalczyć przy odstającej od danych fabrycznych.

Co do boxa jestem niechętnie nastawiony, w vag już ASO wyłapują chipa po historycznych parametrach pracy podzespołów, dzieje się to online po podpięciu komputera na obowiązkowym przeglądzie. Nie wiem jak w Kia/Hyundai... Gwarancja jest zbyt długa aby ją tracić.
Awatar użytkownika
gisio
Posty: 526
Rejestracja: 21 wrz 2018, 18:01
model samochodu: Cadenza 3,5 V6 A/T 286 KM
Lokalizacja: Warszawa

Re: Moc silnika zdecydowanie mniejsza niż podaje producent

Post autor: gisio »

michal84 pisze: Nie wiem jak w Kia/Hyundai...
Też tak jest- wczoraj jeden Stinger wpadł.
Cadenza 3,5 V6 A/T 286 KM
ODPOWIEDZ

Wróć do „Kia Stinger”