Opony zimowe GT-line
Re: Opony zimowe GT-line
a co z indeksami- Nokiany jakie mi proponowali miały indeks chyba W- czy to nie będzie za mało Vredesteiny mają Y
Re: Opony zimowe GT-line
Jeśli chcesz w zimie jeździć z maksymalnymi prędkościami to bierz z indeksem Y.
Tutaj możesz przeczytać o indeksie prędkości w zimie:
https://www.oponeo.pl/artykul/indeks-predkosci-opony
Tutaj możesz przeczytać o indeksie prędkości w zimie:
https://www.oponeo.pl/artykul/indeks-predkosci-opony
Re: Opony zimowe GT-line
No własnie popatrzyłem
"Ostatecznie, mimo że jest to dozwolone, należy się zastanowić przed wybraniem opon o niższym indeksie prędkości, takie opony mogą zużywać się szybciej a samochód może reagować inaczej niż dotychczas. Aby jeździć bezpiecznie i komfortowo indeks prędkości użytkowanych opon nie powinien być mniejszy od homologowanego o więcej niż jeden stopień."
Nie o prędkość mi chodzi tylko o zachowanie auta- a Nokiany maja indeks V- czyli o dwa oczka mniej-stąd moje wątpliwości
"Ostatecznie, mimo że jest to dozwolone, należy się zastanowić przed wybraniem opon o niższym indeksie prędkości, takie opony mogą zużywać się szybciej a samochód może reagować inaczej niż dotychczas. Aby jeździć bezpiecznie i komfortowo indeks prędkości użytkowanych opon nie powinien być mniejszy od homologowanego o więcej niż jeden stopień."
Nie o prędkość mi chodzi tylko o zachowanie auta- a Nokiany maja indeks V- czyli o dwa oczka mniej-stąd moje wątpliwości
Re: Opony zimowe GT-line
gbron pisze:No własnie popatrzyłem
"Ostatecznie, mimo że jest to dozwolone, należy się zastanowić przed wybraniem opon o niższym indeksie prędkości, takie opony mogą zużywać się szybciej a samochód może reagować inaczej niż dotychczas. Aby jeździć bezpiecznie i komfortowo indeks prędkości użytkowanych opon nie powinien być mniejszy od homologowanego o więcej niż jeden stopień."
Nie o prędkość mi chodzi tylko o zachowanie auta- a Nokiany maja indeks V- czyli o dwa oczka mniej-stąd moje wątpliwości
Od tego co piszesz jest indeks nośności i on musi być taki jak w homologacji.
Indeks prędkości może być mniejszy dla opon zimowych oznaczonych M+S (przepisy polskie i europejskie o tym mówią)
Re: Opony zimowe GT-line
Przecież tam jest napisane "indeks prędkości"- i to własnie budzi moj niepokój
Re: Opony zimowe GT-line
Cześć
Co do rodzaju opon to tylko Continental WinterContact TS860 S.
W tym momencie mają wszystkie inne pod sobą Podobno jeszcze któreś tam GoodYeary mają lepsze wyniki na mokrym, ale na śniegu/ lodzie i na suchym wygrywa Conti.
Ogólnie temat zimy starałem się ogarnąć tylko oponami, ale im dalej w las... tym więcej rozterek.
Zatem pytanie, co myślicie o tym że standardowe opony do GTline w zimie to potencjalna niewygoda i zabójstwo felg ?
Bylem u gumiarza który stwierdził " jakbym chciał mieć dobrze i wygodnie to bym zainwestował w drugi komplet felg"
Zacząłem się więc zastanawiać na felgami w rozmiarze wersji z Dieslem 18" z oponami 225 zarówno z przodu jak i z tyłu na profilu 45.
Być może będzie to ułatwiać prowadzenie w koleinach i na mokrym, plus wyższy profil ułatwi pokonywanie krawężników.
Czy Waszym zdaniem przy w sumie małej różnicy w profilach jest się z czym bujać ?
Kosztowo temat jest trudny, ponieważ same opony conti są po ok 70-80 PLN tańsze przy mniejszym rozmiarze więc oszczędność nikła.
No chyba ze dodamy że wymiana jednej opony 19" kosztuje u mnie 60 PLN !!! jak to policzę na 4 lata x 2 wymiany rocznie powiedzmy to stawiam tezę że mi się zwrócą felgi.
Oczywiście do felg trzeba dokupić TPMS po jakieś 170 PLN /szt.
Ale jakby dało się kupić na Aledrogo zestaw felg do 2 tys to może miec to sens. Tylko znowu felgi za 2k ?? ile to wytrzyma.....
Co myślicie ?
Co do rodzaju opon to tylko Continental WinterContact TS860 S.
W tym momencie mają wszystkie inne pod sobą Podobno jeszcze któreś tam GoodYeary mają lepsze wyniki na mokrym, ale na śniegu/ lodzie i na suchym wygrywa Conti.
Ogólnie temat zimy starałem się ogarnąć tylko oponami, ale im dalej w las... tym więcej rozterek.
Zatem pytanie, co myślicie o tym że standardowe opony do GTline w zimie to potencjalna niewygoda i zabójstwo felg ?
Bylem u gumiarza który stwierdził " jakbym chciał mieć dobrze i wygodnie to bym zainwestował w drugi komplet felg"
Zacząłem się więc zastanawiać na felgami w rozmiarze wersji z Dieslem 18" z oponami 225 zarówno z przodu jak i z tyłu na profilu 45.
Być może będzie to ułatwiać prowadzenie w koleinach i na mokrym, plus wyższy profil ułatwi pokonywanie krawężników.
Czy Waszym zdaniem przy w sumie małej różnicy w profilach jest się z czym bujać ?
Kosztowo temat jest trudny, ponieważ same opony conti są po ok 70-80 PLN tańsze przy mniejszym rozmiarze więc oszczędność nikła.
No chyba ze dodamy że wymiana jednej opony 19" kosztuje u mnie 60 PLN !!! jak to policzę na 4 lata x 2 wymiany rocznie powiedzmy to stawiam tezę że mi się zwrócą felgi.
Oczywiście do felg trzeba dokupić TPMS po jakieś 170 PLN /szt.
Ale jakby dało się kupić na Aledrogo zestaw felg do 2 tys to może miec to sens. Tylko znowu felgi za 2k ?? ile to wytrzyma.....
Co myślicie ?
-
- Posty: 17
- Rejestracja: 27 lis 2017, 21:51
- model samochodu: Stinger GTLine 2.0 full opcja.
- Lokalizacja: Bełchatów
Re: Opony zimowe GT-line
Opony kup sobie na Oponeo jak masz wątpliwości zadzwoń na infolinię do nichgbron pisze:Jeszcze jedno pytanko- gdzie polecacie wymienić i kupić opony w okolicach Warszawy? ASO liczy sporo drożej i nie wiem czy warto
KIA Stinger GT Line 2.0
White Pearl
White Pearl
-
- Posty: 369
- Rejestracja: 22 cze 2018, 23:28
- model samochodu: Stinger GT, CEED III GT
Re: Opony zimowe GT-line
Problem w tym, że nie ma żadnych dobrych opon z indeksem W lub Y.
Mogłem kupić Micheliny z indeksem W ale tylko na przód. Na tył był już tylko indeks V.
Jedyne opony z Y to Vredestein, ale one są słabe, a nawet bardzo słabe.
Nie mamy więc wyboru i jedyne co pozostaje, to wybrać opony z indeksem V
Mogłem kupić Micheliny z indeksem W ale tylko na przód. Na tył był już tylko indeks V.
Jedyne opony z Y to Vredestein, ale one są słabe, a nawet bardzo słabe.
Nie mamy więc wyboru i jedyne co pozostaje, to wybrać opony z indeksem V
Re: Opony zimowe GT-line
Opony kup sobie na Oponeo jak masz wątpliwości zadzwoń na infolinię do nich[/quote]
Z tego co sprawdzałem to oponeo akorat jest jedną z droższych opcji.
Ja zamówiłem na sklepopon.com, względem oponeo ok 300 PLN różnicy na komplecie.
Kolega z pracy kupuje na rajopon.pl, czeska firma ale wysyła do Polski i wystawia FV. Ceny faktycznie maja ekstra, czasem ponad 100 PLN /szt. różnicy do oponeo na droższych modelach, z tym że o tej porze to już mają mały wybór na magazynie.
Z tego co sprawdzałem to oponeo akorat jest jedną z droższych opcji.
Ja zamówiłem na sklepopon.com, względem oponeo ok 300 PLN różnicy na komplecie.
Kolega z pracy kupuje na rajopon.pl, czeska firma ale wysyła do Polski i wystawia FV. Ceny faktycznie maja ekstra, czasem ponad 100 PLN /szt. różnicy do oponeo na droższych modelach, z tym że o tej porze to już mają mały wybór na magazynie.