Niedomagania/ problemy ze Stingerem
Re: Niedomagania/ problemy ze Stingerem
Z driftowaniem trzeba uważać - w Warszawie w zeszłym roku u dealera stało (po płotem jako szrot) zajeżdżone przez dziennikarzy demo GT - podobno w 2-3 miesiące zatarli silnik, skrzynię, zamęczyli półosie itp Ja bym się nie odważył - chyba że na lodzie - albo nie swoim wozem
Re: Niedomagania/ problemy ze Stingerem
No właśnie o tym mówiłem. To był smród oleju. Jak widać w teście też to wystąpiło. Poza tym przypomniałem sobie że wtedy silnik złapał też temperaturę i włączył się wentylator. Piszcie na poważnie czy to powod do niepokoju?
Stinger GT 3,3 366KM
Re: Niedomagania/ problemy ze Stingerem
Powód do niepokoju, raczej nie. Wydaje mi się że ten napęd jest po prostu delikatny i służy do normalnej jazdy. Do katowania się nie nadaje i tyle.
Natomiast pytanie czy seryjnego układu nie da się bardziej zabezpieczyć przed przegrzaniem
Natomiast pytanie czy seryjnego układu nie da się bardziej zabezpieczyć przed przegrzaniem
Ostatnio zmieniony 05 mar 2019, 20:42 przez Gifter, łącznie zmieniany 1 raz.
soon Kia XXX
Re: Niedomagania/ problemy ze Stingerem
I po zabawie mówiąc szczerze do normalnej jazdy to wystarczy pasat w dieslu. Od tego typu auta oczekuje się dużo więcej
Stinger GT 3,3 366KM
Re: Niedomagania/ problemy ze Stingerem
Niestety to znak czasów - auta są coraz delikatniejsze - aby i serwis zarobił i klient częściej kupił nowe. Pewnie można wzmocnić Stingera do takich zabaw, ale driftowóz i tak z niego nie będzie - m.in. za ciężki Założenie KIA było jasne - zbudować pierwsze w historii marki grand tourismo - tańsze od niemieckich - taki "miś na miarę ich możliwości, co otwiera oczy niedowiarkom" ... i całkiem ładny im wyszedł . Dalej nie ciągnę, bo robi się OT. Pozdrowienia
Re: Niedomagania/ problemy ze Stingerem
Zauważyłem, że kilka osób zgłaszało dość podobny problem związany z kontrolą trakcji:
Z tematu "Niedomagania/ problemy ze Stingerem"
@waldee @adii100 @Sade - U mnie wystąpiło coś bardzo podobnego - wersja 3.3 MY2019 (odcięcie mocy przy dynamicznym przyspieszaniu i przy wyjściach z zakrętów - szczególnie lewe zakręty). Auto nagle przestaje przyspieszać, po wystąpieniu "odcięcia mocy", trzymając nadal pedał gazu w podłodze, auto powolutku przyspiesza. Po ujęciu i ponownym wciśnięciu gazu auto znów rwie do przodu. Różnica polegała na tym, że kontrolka trakcji nie mrugała, a problem występował w każdym trybie, łącznie z wyłączoną kontrolą trakcji i stabilizacji toru jazdy. Żadnych błędów w komputerze.
Po kilku wizytach w ASO (nie zawsze potrafili odtworzyć problem) i jazdach z mechanikiem żeby zarejstrować ten "efekt" z podpiętym komputerem do złącza diagnostycznego, udało się problem rozwiązać. Przyczyną była wadliwa pompa paliwa, która drastycznie zmniejszała ciśnienie paliwa i w rezultacje było "odcięcie mocy".
Jeżeli u Was wciąż zdarza się taki problem (u mnie to występowało tak regularnie, że jeżdżąc z mechanikiem ASO byłem w stanie odtworzyć problem w każdym zakręcie) - może będzie to dla Was jakiś punkt zaczepienia.
Z tematu "Niedomagania/ problemy ze Stingerem"
waldee pisze:Witam wszystkich,
U mnie pojawił się problem z kontrolą trakcji, a mianowicie na drodze ekspresowej przy żwawym rozpędzaniu się jazda w trybie sport w okolicach prędkości 120-130 km/h odcina mi gaz i jednocześnie miga kontrolka od kontroli trakcji. Nie jest to za każdym razem, ale kilka razy mi się zdarzyło na odcinku ok 250 km. Nawierzchnia sucha dość silny boczny wiatr.
Pół biedy jak to się dzieje na ekspresówce czy autostradzie, dużo trudniejsza sytuacja pojawi się gdy dojdzie do takiej sytuacji podczas zwykłego wyprzedzania w momencie gdy trzeba będzie to na prawdę sprawnie zrobić.
Jutro jadę na serwis zobaczę co mi powiedzą
Stinger GT Line benzyna, przebieg 6200
Z tematu "Re: Stinger 2.0 255KM dziwne drżenie przy przyspieszaniu."adii100 pisze:U mnie podobna sytuacja (A myślałem że mi się wydawało ).Jadąc 60-80 wyprzedzam gaz w podłogę a tu skrzynia jakby zatrzymała się na biegu obroty silnika na 5 tys i miga kontrolka trakcji. Ujęcie gazu ponowne dodanie i jest ok
Sade pisze:Ja nie zauważyłem takiego problemu u mnie. Przebieg 10k. Natomiast raz przy wyprzedzaniu na sekundę odjęło gazu, tak jakbym zdjął nogę z pedału. Dobrze że nic nie jechało z przeciwka...
@waldee @adii100 @Sade - U mnie wystąpiło coś bardzo podobnego - wersja 3.3 MY2019 (odcięcie mocy przy dynamicznym przyspieszaniu i przy wyjściach z zakrętów - szczególnie lewe zakręty). Auto nagle przestaje przyspieszać, po wystąpieniu "odcięcia mocy", trzymając nadal pedał gazu w podłodze, auto powolutku przyspiesza. Po ujęciu i ponownym wciśnięciu gazu auto znów rwie do przodu. Różnica polegała na tym, że kontrolka trakcji nie mrugała, a problem występował w każdym trybie, łącznie z wyłączoną kontrolą trakcji i stabilizacji toru jazdy. Żadnych błędów w komputerze.
Po kilku wizytach w ASO (nie zawsze potrafili odtworzyć problem) i jazdach z mechanikiem żeby zarejstrować ten "efekt" z podpiętym komputerem do złącza diagnostycznego, udało się problem rozwiązać. Przyczyną była wadliwa pompa paliwa, która drastycznie zmniejszała ciśnienie paliwa i w rezultacje było "odcięcie mocy".
Jeżeli u Was wciąż zdarza się taki problem (u mnie to występowało tak regularnie, że jeżdżąc z mechanikiem ASO byłem w stanie odtworzyć problem w każdym zakręcie) - może będzie to dla Was jakiś punkt zaczepienia.
Stinger GT 3.3 V6 2019
Re: Niedomagania/ problemy ze Stingerem
Dzięki za info. U mnie to stało się tylko raz więc ciężko coś powiedzieć. Kontrola trakcji się nie zaświeciła. Tryb Comfort. Nie odpuściłem nogi z gazu. Po sekundzie dalej przyspieszał jak wcześniej.
Re: Niedomagania/ problemy ze Stingerem
Koledzy/Koleżanki.
Dziś miałem taki incydent: auto stoi (P) -> hamulec -> zmiana na D -> puszczenie hamulca i:
auto zaczęło się normalnie toczyć ale z cyklicznym stukaniem głośnym (chyba z tyłu) metalicznym. Tak jakby zapadka biegu P nie wyszła ze skrzyni i zaczęła ocierać o coś cyklicznie...
Przejechałem ok połowy długości auta. Po ponownej zmianie P->D wszystko gra, jazda normalna, P spełnia swoją funkcję (lekko pchnąłem auto - trzyma)
Przejmować się?
Dziś miałem taki incydent: auto stoi (P) -> hamulec -> zmiana na D -> puszczenie hamulca i:
auto zaczęło się normalnie toczyć ale z cyklicznym stukaniem głośnym (chyba z tyłu) metalicznym. Tak jakby zapadka biegu P nie wyszła ze skrzyni i zaczęła ocierać o coś cyklicznie...
Przejechałem ok połowy długości auta. Po ponownej zmianie P->D wszystko gra, jazda normalna, P spełnia swoją funkcję (lekko pchnąłem auto - trzyma)
Przejmować się?
Re: Niedomagania/ problemy ze Stingerem
Michal ruszaleś gdzieś ostatnio bardzo szybko z miejsca? Np na piachu?
soon Kia XXX
Re: Niedomagania/ problemy ze Stingerem
NIe, ruszam z umiarem raczej, gaz dopiero jak już się toczy, mocno to głównie przy wyprzedzaniu ale to już jest jakaś prędkość .. W piachu nie driftowałem.
Dodam jeszcze że bardzo lekko (chyba za lekko)trzymałem hamulec więc w momencie zapinania D tak jakby sam zaczął się już toczyć za słabo trzymany hamulcem, pewnie rzeczywiście trzpień od P nie zdążył się schować do końca. Zastanawiam się jedynie czy coś mogłem zepsuć.
Dodam jeszcze że bardzo lekko (chyba za lekko)trzymałem hamulec więc w momencie zapinania D tak jakby sam zaczął się już toczyć za słabo trzymany hamulcem, pewnie rzeczywiście trzpień od P nie zdążył się schować do końca. Zastanawiam się jedynie czy coś mogłem zepsuć.