Olej do 2.0 T-GDI
: 05 lip 2018, 22:43
Cześć forumowicze.
Mimo, że czekam jeszcze mojego Stingera z powyższym silnikiem, wpadła mi w ręce instrukcja obsługi. I tam jest ciekawe info co do oleju.
Norma C2 (lepkość zależna od temperatur)
Na moje oko to inny olej niż podany dla Optimy GT, czy coś zmieniono w kwestii katalizatora/układzie wydechu?
Czy zastosowano tak lekkobieżny olej tylko po to, żeby mniejsze spalanie wyszło w testach (chodź silnik gorzej chroniony taką wodzianką?)
Na moje oko do podanej normy pasuje Motul Eco-Clean 0w30 lub Mobil ESP 0w30, ale Motul ma strasznie niski HTHS, a Mobil mały TBN.
A może znacie jakiś olej z normą C2, najlepiej 0w30/0w40/5w40, ale z HTHS chodziaż powyżej wartości 3 - 3,2?
Uprzedzając pytania ja nigdy nie zgodzę się na olej z beczki w ASO (które powinno wiedzieć co robi)- byłem świadkiem jak wlewano to co jest pod ręką nie patrząc, że w obsługiwanym modelu norma jest całkiem inna. W każdym razie trzeba będzie wybrać coś przed pierwszą wymianą....
Mimo, że czekam jeszcze mojego Stingera z powyższym silnikiem, wpadła mi w ręce instrukcja obsługi. I tam jest ciekawe info co do oleju.
Norma C2 (lepkość zależna od temperatur)
Na moje oko to inny olej niż podany dla Optimy GT, czy coś zmieniono w kwestii katalizatora/układzie wydechu?
Czy zastosowano tak lekkobieżny olej tylko po to, żeby mniejsze spalanie wyszło w testach (chodź silnik gorzej chroniony taką wodzianką?)
Na moje oko do podanej normy pasuje Motul Eco-Clean 0w30 lub Mobil ESP 0w30, ale Motul ma strasznie niski HTHS, a Mobil mały TBN.
A może znacie jakiś olej z normą C2, najlepiej 0w30/0w40/5w40, ale z HTHS chodziaż powyżej wartości 3 - 3,2?
Uprzedzając pytania ja nigdy nie zgodzę się na olej z beczki w ASO (które powinno wiedzieć co robi)- byłem świadkiem jak wlewano to co jest pod ręką nie patrząc, że w obsługiwanym modelu norma jest całkiem inna. W każdym razie trzeba będzie wybrać coś przed pierwszą wymianą....