Olej do 2.0 T-GDI
Re: Olej do 2.0 T-GDI
Uo8eraja się na Orlen bo z Orlenem mają umowę. Na wymieniony olej nic Ci nie powiedzą - zaleją czym zechcesz. Licz się tylko z tym, że w przypadku jakiejś awarii mechanicznej silnika gwarancji miał nie będziesz. Od strzału każdy serwis Ci powie, że olej niezgodny że specyfikacja, więc gwarancja się nie należy.
Kia Optima L DOHC 2.0 Pb
Re: Olej do 2.0 T-GDI
Umowa,. Każda marka ma swojego dostawcę na danym rynku.GeRRaD pisze: Nie wiem dlaczego upierają się na ten ORLEN Paltinum 5W30 (sponsorzy; ? )
Samochód sportowy, a samochód do sportu to co innego.GeRRaD pisze: a przecież piszą, że Stinger to samochód sportowy
Jak katujesz silnik w sporcie, krecisz go przez wiele minut do odcinki to możesz pomyśleć o innym oleju. Oczywiście na własną odpowiedzialność.GeRRaD pisze: o ile mi wiadomo do silników dla dużego obciążenia zalecają górną granicę 50 lub
Jeśli jeździsz szybko "od świateł do świateł" to normalna cywilna jazda do jakiej producent dobra olej.
-
- Posty: 120
- Rejestracja: 28 sie 2018, 12:29
- model samochodu: STINGER
Re: Olej do 2.0 T-GDI
Bzdura. Jesli lejesz olej zgodny ze specyfikacją to nie mam mowy o utracie gwarancji.Piotrek pisze:Uo8eraja się na Orlen bo z Orlenem mają umowę. Na wymieniony olej nic Ci nie powiedzą - zaleją czym zechcesz. Licz się tylko z tym, że w przypadku jakiejś awarii mechanicznej silnika gwarancji miał nie będziesz. Od strzału każdy serwis Ci powie, że olej niezgodny że specyfikacja, więc gwarancja się nie należy.
KIA Stinger 2.0 255HP
Re: Olej do 2.0 T-GDI
Jeżeli zalejesz silnik olejem 5W50, a w specyfikacji masz 5W30 to zostaniesz uwalony na starcie bo zalałeś silnik olejem niezgodny że specyfikacją producenta. Producent olej może być dowolny.
P. S. Czytaj Waść posty dokładnie zanim wypalisz, że czyjś post to bzdura. Pozdro
P. S. Czytaj Waść posty dokładnie zanim wypalisz, że czyjś post to bzdura. Pozdro
Kia Optima L DOHC 2.0 Pb
Re: Olej do 2.0 T-GDI
Formalnie lepkość nie jest podana i można wybrać swoją (np 5w50), koniecznie musi się zgadzać norma (dla 2.0T to norma c2). Wątpię tylko, czy znajdziesz taki olej z normą c2, bo hths w oleju 5w50 będzie wykraczał poza ramy c2.
Tylko po co taki olej do normalnej jazdy?
Z właściwą normą są na rynku 0w30 lub 5w30, nie widziałem nawet Xw40 spełniającej C2.
Tylko po co taki olej do normalnej jazdy?
Z właściwą normą są na rynku 0w30 lub 5w30, nie widziałem nawet Xw40 spełniającej C2.
Re: Olej do 2.0 T-GDI
Wrócę do tematu, mam model z 2019, w serwisie w Wawie powiedzieli, że oni używają Lotos Quazar K/FE 5w30 podkreślając te K/FE Chciałem kupić sobie takowy na dolewki, ale nie ma go nigdzie w necie...jest za to 'zwykły' Lotos 5w30 C2+C3.
Strona LOTOS podaje "LOTOS QUAZAR DYNAMIC C2 SAE 0W-30" jako olej do Stingera 2019.
W instrukcji stoi zapis: "zgodne lub przekraczające specyfikację ACEA C2 / 0W-30"
Pytanie zatem jaki olej C2 lejecie? Padły w wątku Motul Eco-Clean 0w30 i Mobil ESP 0w30...ktoś jeszcze coś? 0w30 albo 5w30?
Strona LOTOS podaje "LOTOS QUAZAR DYNAMIC C2 SAE 0W-30" jako olej do Stingera 2019.
W instrukcji stoi zapis: "zgodne lub przekraczające specyfikację ACEA C2 / 0W-30"
Pytanie zatem jaki olej C2 lejecie? Padły w wątku Motul Eco-Clean 0w30 i Mobil ESP 0w30...ktoś jeszcze coś? 0w30 albo 5w30?
Re: Olej do 2.0 T-GDI
To ten Quazar K/FE nie spełnia normy stingera 2.0. Inne które wypisałeś są ok.romanex pisze:Wrócę do tematu, mam model z 2019, w serwisie w Wawie powiedzieli, że oni używają Lotos Quazar K/FE 5w30 podkreślając te K/FE Chciałem kupić sobie takowy na dolewki, ale nie ma go nigdzie w necie...jest za to 'zwykły' Lotos 5w30 C2+C3.
Strona LOTOS podaje "LOTOS QUAZAR DYNAMIC C2 SAE 0W-30" jako olej do Stingera 2019.
W instrukcji stoi zapis: "zgodne lub przekraczające specyfikację ACEA C2 / 0W-30"
Pytanie zatem jaki olej C2 lejecie? Padły w wątku Motul Eco-Clean 0w30 i Mobil ESP 0w30...ktoś jeszcze coś? 0w30 albo 5w30?
Motul/Millers/Liqui Moly/Valvoline.
Weź coś z tego z właściwą normą (c2) i będzie dobrze
Re: Olej do 2.0 T-GDI
Ciekawa ta dyskusja - tylko jak czytam, to nasuwa mi się pytanie - ile lat planujecie używać samochód - czy aby nie będzie tak, większość z nas pozbędzie się stingera po 7-9 latach (lub nawet wcześniej), czyli niedługo po zakończeniu gwarancji.
Wtedy co zalewaliście na wymianie nie będzie miało większego znaczenia dla nabywcy - nie da i tak więcej niż będzie kosztować auto wg rocznika. Sprawę zmienia sytuacja gdy ktoś planuje używać auto naście lat. Nie poprawiam zatem ASO w zakresie oleju - choć wiedzieć co jest w środku chcę
Wtedy co zalewaliście na wymianie nie będzie miało większego znaczenia dla nabywcy - nie da i tak więcej niż będzie kosztować auto wg rocznika. Sprawę zmienia sytuacja gdy ktoś planuje używać auto naście lat. Nie poprawiam zatem ASO w zakresie oleju - choć wiedzieć co jest w środku chcę
Re: Olej do 2.0 T-GDI
Weź tylko pod uwagę że jesteśmy w PL i w kwestii usług panuje tu nadal 3ci świat. Jak sypnie Ci się silnik, i KMP tego nie uzna bo zbada że był niewłaściwy olej, to będziesz silnik w plecy. Niestety na 99% usłyszysz wtedy że ich nie interesuje że to aso, bo rzeczywiście olej w silniku był zły i oni umywają ręce od gwarancji. Zalecą proces cywilny z tym konkretnym aso który wlał zły olej.
Co do marek olejów - kosztują tyle samo markowe i niemarkowe, więc po co kupować gorszy? Aso za olej bierze dużo więcej niż na rynku.
Co do marek olejów - kosztują tyle samo markowe i niemarkowe, więc po co kupować gorszy? Aso za olej bierze dużo więcej niż na rynku.
Re: Olej do 2.0 T-GDI
Wtedy gdy lało ASO na 99% procent wygram ten proces, a i już nie te czasy, że idą grube wałki w ASO - bo mogą stracić autoryzację - jednak jak kto lubimichal84 pisze:Weź tylko pod uwagę że jesteśmy w PL i w kwestii usług panuje tu nadal 3ci świat. Jak sypnie Ci się silnik, i KMP tego nie uzna bo zbada że był niewłaściwy olej, to będziesz silnik w plecy. Niestety na 99% usłyszysz wtedy że ich nie interesuje że to aso, bo rzeczywiście olej w silniku był zły i oni umywają ręce od gwarancji. Zalecą proces cywilny z tym konkretnym aso który wlał zły olej...