Olej do 2.0 T-GDI

forum użytkowników Kia Stinger
michal84
Posty: 561
Rejestracja: 27 paź 2017, 10:01
model samochodu: Kia Stinger [MY2018]

Re: Olej do 2.0 T-GDI

Post autor: michal84 »

leszek.stinger pisze:
michal84 pisze:Tak, takie normy oleju mam w instrukcji do mojego MY2018 (który nie ma jeszcze GPF)
Ja zamierzam używać: Motula 8100 Eco-clean C2 0W30.
Serwis zalewa olej 5W30 o klasie lepkości C2 więc nie kombinuj i lej taki a nie 0W30.
Ja zalałem Motula 8100 X-Clean 5W30
Nie uważam, aby instrukcja od auta była głupsza niż serwis.
Ciekawe po co na korku oleju jest napis 0w30 ....

Konfigurator motula do 2.0 podaje jednak: eco-clean 0w30 C2 ;)


Serwis wleje Ci to co ma w beczce pasującego do wielu modeli żeby nie dublować zakupów.
Singha34
Posty: 37
Rejestracja: 28 paź 2018, 14:13
model samochodu: Stinger gt

Re: Olej do 2.0 T-GDI

Post autor: Singha34 »

U mnie w salonie leją olej lotos masakra. Pytałem czemu jest wlewany 5W-30 twierdza ze w naszym klimacie lepszy jest taki. Pojechałem do dwóch znajomych mechaników twierdza to samo ze 0W-30 moze byc ale 5W lepszym bedzie wyborem w PL, sam mam wlanego motula 0W-30.
michal84
Posty: 561
Rejestracja: 27 paź 2017, 10:01
model samochodu: Kia Stinger [MY2018]

Re: Olej do 2.0 T-GDI

Post autor: michal84 »

I dobrze zrobiłeś.

0w jest bardziej płynny w niskich temperaturach, więc jest zdecydowanie lepszym wyborem. Łańcuch mamy naciągany hydraulicznie więc tutaj też w mrozie przewaga 0w. Przy rozruchu na mrozie (co jest momentem mocno zużywającym silnik) szybciej dociera gdzie trzeba.
Ogólnie 0w w stosunku do 5w to same zalety. Dokładnie takie same powody i zalecenia w innych markach są wałkowane, choćby vagi (gdzie ludzie znający się na olejach kierują na 0w30/40 zamiast 5w).

I najważniejsze: projektant samochodu podaje 0w30,
Konfigurator motula- też.

A że mechanicy/ASO są niechętni wynika z tego, że mają w beczkach głównie 5w30, a towar musi rotować... Mi ASO zaproponowało 5w30 z normą A5 (bo taki jest do innych kijanek), a on ma TBN powyżej 10 i nie może być używany w naszym silniku!!!! Tyle, jeśli chodzi o kompetencje ASO.

Każdy będzie używał czego chce, ja osobiście zamierzam trzymać się instrukcji samochodu. Motul Eco-Clean 0w30 C2 jest więc u mnie pierwszym wyborem. Oczywiście markowe oleje o tych samych normach też się sprawdzą (jak Millers, valvoline)
cezar
Posty: 26
Rejestracja: 23 lis 2018, 09:35
model samochodu: stinger

Re: Olej do 2.0 T-GDI

Post autor: cezar »

ja zalałem Motul Eco-Clean 5w30 C2, najwyżej jak będzie poniżej -35 stopni na dworze to nie będę jeździł samochodem ;)
Stinger aurora black 2.0 GT-line 255kM
VanB
Posty: 49
Rejestracja: 14 mar 2019, 08:44
model samochodu: Optima GT

Re: Olej do 2.0 T-GDI

Post autor: VanB »

Witam
Podłączę się może mi rozjaśnicie w głowie

Pacjent Optima GT 2.0T odbieram na dniach i chciałbym zalać dobrym olejem.
Filtr cząstek stałych jest a instrukcja mówi olej A5

Serwis oczywiście idzie po linii instrukcji i nic innego nie da się z nich wyciągnąć.
Infolinia serwisowa KIA idzie w zaparte i A5. Dlaczego? Bo tak. Dlaczego stinger 2.0T ma C2? Bo to inny silnik. I taka z nimi rozmowa. Rację jakąś tam mają bo do Stingera wchodzi 5,7 litra, do Optimy 4,8 litra więc czymś się różnią te silniki.

No i pozostaję z pytaniem co ja mam wlać do tego samochodu i dlaczego?
Optima GT 2.0T MY19
michal84
Posty: 561
Rejestracja: 27 paź 2017, 10:01
model samochodu: Kia Stinger [MY2018]

Re: Olej do 2.0 T-GDI

Post autor: michal84 »

Pomijając ewentualne różnice techniczne silników, tórych nie znam, to jeśli wlejesz olej z inną normą niż mówi instrukcja to masz po gwarancji. Serwis oczywiście wleje na Twoje życzenie wszystko co przyniesiesz ale w razie usterki zapewne nie naprawią na gwarancji.
VanB
Posty: 49
Rejestracja: 14 mar 2019, 08:44
model samochodu: Optima GT

Re: Olej do 2.0 T-GDI

Post autor: VanB »

Oczywista oczywistość
Chciałem się po prostu dowiedzieć dlaczego A5 i jak to zniesie filtr cząstek stałych?
I czy może nie jest to błąd pomiędzy rokiem modelowym MY18 bez filtra i MY19 z filtrem. Wleję co każą ale chciałem wiedzieć dlaczego? i jakie to będzie miało skutki eksploatacyjne w dłuższym okresie. Planuję jeździć tym autem około 10 lat. Poprzednim jeździłem 14 i dawało radę ale trzeba z głową serwisować a nie zdawać się na "bo tak" bo się wyląduje z jakim orlenem i wymianą co 30 tyś ....
Optima GT 2.0T MY19
lukasmasdes
Posty: 369
Rejestracja: 22 cze 2018, 23:28
model samochodu: Stinger GT, CEED III GT

Re: Olej do 2.0 T-GDI

Post autor: lukasmasdes »

Jam mam model z 2018 bez filtra i według instrukcji jest 0w30 z normą C2. Może do Stingerów 2.0 w wersji 2019 jest inna norma ze względu na filtr.
michal84
Posty: 561
Rejestracja: 27 paź 2017, 10:01
model samochodu: Kia Stinger [MY2018]

Re: Olej do 2.0 T-GDI

Post autor: michal84 »

Kolega pytał o optime. W stingerach jest cały czas C2 dla silnika 2.0.
Awatar użytkownika
GeRRaD
Posty: 460
Rejestracja: 07 cze 2018, 14:26
model samochodu: STINGER 3.3 GT 370 V6 K&N Intake

Re: Olej do 2.0 T-GDI

Post autor: GeRRaD »

Czy ktoś się orientuje co by powiedział serwis na 5W50 Valvoline ? Nie wiem dlaczego upierają się na ten ORLEN Paltinum 5W30 (sponsorzy; ? ) - a przecież piszą, że Stinger to samochód sportowy - o ile mi wiadomo do silników dla dużego obciążenia zalecają górną granicę 50 lub 60 - a nie jakieś EKO :(
ODPOWIEDZ

Wróć do „Kia Stinger”