Zmiany w Kia Stinger MY2019
Re: Zmiany w MY2019
Stinger 2.0T jest szybszy od optimy GT przede wszystkim z powodu skrzyni biegów. Jest spora różnica pomiędzy skrzyniami w tych samochodach pomimo, że silnik jest ten sam.
Kia Optima L DOHC 2.0 Pb
Re: Zmiany w MY2019
Według różnych filmików/testów w necie z LC robi 6,2-6,5. Bez ok 7. Pytanie czy na codzien ma to znaczenie?
Dla mnie ważniejsza jest ogólna elastyczność. Co do testu na hamowni też z ciekawości pewnie sprawdzę (po dotarciu)
Silnik jest wystrojony na 95 więc lanie 98 nie ma sensu, wazniejsze, aby było z pewnego źródła i te 95 miało.
Ja też poświęcam "nowości", które są nieznaczne. Kupiłem MY2018 bez GPF.
Odbiór w końcówce lipca.
Dla mnie ważniejsza jest ogólna elastyczność. Co do testu na hamowni też z ciekawości pewnie sprawdzę (po dotarciu)
Silnik jest wystrojony na 95 więc lanie 98 nie ma sensu, wazniejsze, aby było z pewnego źródła i te 95 miało.
Ja też poświęcam "nowości", które są nieznaczne. Kupiłem MY2018 bez GPF.
Odbiór w końcówce lipca.
-
- Posty: 369
- Rejestracja: 22 cze 2018, 23:28
- model samochodu: Stinger GT, CEED III GT
Re: Zmiany w MY2019
Też tak uważam, cieńsza ramka wyświetlacza nie rekompensuje GPF i niższej mocy.
A czy zamawialiście pokrycie lakieru powłoką ceramiczną. W salonie zaproponowali mi to za 2000 zł wraz z impregnacją wnętrza i zastanawiam się czy warto to zrobić.
A czy zamawialiście pokrycie lakieru powłoką ceramiczną. W salonie zaproponowali mi to za 2000 zł wraz z impregnacją wnętrza i zastanawiam się czy warto to zrobić.
-
- Posty: 369
- Rejestracja: 22 cze 2018, 23:28
- model samochodu: Stinger GT, CEED III GT
Re: Zmiany w MY2019
Co do przyspieszenia to sam nie robiłem pomiarów w trakcie jazdy testowej, ale samochód był dynamiczny w mieście i na obwodnicy. Zrobił na mnie dużo lepsze wrażenie niż optima i opel. Lepiej było tylko w arteonie 2.0 tsi 280 km, ale jego cena predysponuje go raczej do porównania z wersją 3.3. (250 tyś zł).
Re: Zmiany w MY2019
Co do zmian to: oświetlenie drzwi mam w obecnym aucie (właściwie takie samo), zwracaliśmy na to uwagę z żoną przez pierwszy tydzień, miły gadżet ale nie "must have". Uważam że stara ramka wyświetlacza pasuje do samochodu, fakt- nowa jest ładniejsza, ale nie oznacza to, że obecna odpycha. Nie wiadomo co zmieniono w dźwięku silnika. Na pewno konieczne były zmiany w wydechu ze względu na GPF, więc może poprowadzono go lepiej i coś tam brzmi. Dźwięk silnika przez głośniki w MY18 jest wg. mnie całkiem ok, nie jest sztuczny i jego natężenie jest ustawialne. Także podobnie jak lukasmasdes uważam, że zmiany nie przeważają nad GPFem.lukasmasdes pisze:Też tak uważam, cieńsza ramka wyświetlacza nie rekompensuje GPF i niższej mocy.
A czy zamawialiście pokrycie lakieru powłoką ceramiczną. W salonie zaproponowali mi to za 2000 zł wraz z impregnacją wnętrza i zastanawiam się czy warto to zrobić.
Re: Zmiany w MY2019
Gratuluję zakupu, koledzy Myślę, że będziecie zadowoleni.
Co do przyspieszenia wersji 2.0T, traktujcie proszę moje subiektywne wrażenia jako niemiarodajne. Jechałem tym samym egzemplarzem, który pojawia się u Zachara w filmiku porównującym wersję 3.3 i 2.0. Ponieważ była to moja druga jazda w życiu autem z samym RWD, traktowałem ją z dużą dozą szacunku. Poza tym wiadomo, co innego 6.5 s w takiej Fieście ST, a co innego 6.5 w aucie tej klasy. Żeby mieć lepszą ocenę musiałbym mieć takie auto choćby na dzień. Tak samo, żeby trochę lepiej ocenić audio (w moim odczuciu ten Harman Kardon nie grał źle, pojawiają się głosy, że kiepska jakość dźwięku jest przy przesyłaniu przez BT, co jest bardzo dziwne - cyfrowy dźwięk to cyfrowy dźwięk) oraz wyciszenie - mnie nie rozwalało, ale w moim aucie też tak mam, że czasem mi się wydaje, że jest cicho, a czasem, że głośno. Zależy od dnia i przede wszystkim kierunku wiatru. Dzień po jeździe Stingerem jechałem Optimą GT, ale tutaj jestem w stanie powiedzieć jeszcze mniej, jazda była zbyt krótka i trasa też niespecjalnie odpowiednia.
Osobiście powiedziałbym, że twierdzenie, że między jedną a drugą wersją jest tylko 1 s różnicy to duże przekłamanie, bo jeśli wersja 3.3 robi czas trochę poniżej deklarowanego przez producenta (4.7 s), a wersja 2.0 trochę powyżej (dajmy na to te 6.7 s), to są to dwie sekundy, a to duża różnica przy tych wartościach. Nie ma się zresztą co dziwić, AWD, 50% większa moc i moment oraz zakres obrotów, w których ten moment jest dostępny (2600 vs. 3200). Myślę jednak, że wersja 2.0 jest bardziej niż wystarczająca do codziennej jazdy.
Natomiast to, na co niektórzy zwracają uwagę, to duża podatność silników T-GDI na spadek wydajności przy wysokiej temperaturze powietrza. Wiadomo, im cieplejsze i bardziej mokre powietrze, tym gorsza kompresja. Silniki z turbo bardziej cierpią przy takich warunkach, niż wolnossaki, ale podobno T-GDI wyjątkowo. Tutaj macie film z testu w Australii, który przy okazji jest chyba jedynym testem wersji 2.0 z profesjonalnym sprzętem typu Racelogic albo DriftBox który widziałem: https://www.youtube.com/watch?v=Bmaz1w1_-Bg
Niecałe 8s z LC przy temp. ok. 28C.
Dla porównania wersja 3.3 w podobnej temp. (27C): https://www.youtube.com/watch?v=m0iXEK_6jJo
5,64 ze sportowym wydechem, 5,28 bez.
Co do przyspieszenia wersji 2.0T, traktujcie proszę moje subiektywne wrażenia jako niemiarodajne. Jechałem tym samym egzemplarzem, który pojawia się u Zachara w filmiku porównującym wersję 3.3 i 2.0. Ponieważ była to moja druga jazda w życiu autem z samym RWD, traktowałem ją z dużą dozą szacunku. Poza tym wiadomo, co innego 6.5 s w takiej Fieście ST, a co innego 6.5 w aucie tej klasy. Żeby mieć lepszą ocenę musiałbym mieć takie auto choćby na dzień. Tak samo, żeby trochę lepiej ocenić audio (w moim odczuciu ten Harman Kardon nie grał źle, pojawiają się głosy, że kiepska jakość dźwięku jest przy przesyłaniu przez BT, co jest bardzo dziwne - cyfrowy dźwięk to cyfrowy dźwięk) oraz wyciszenie - mnie nie rozwalało, ale w moim aucie też tak mam, że czasem mi się wydaje, że jest cicho, a czasem, że głośno. Zależy od dnia i przede wszystkim kierunku wiatru. Dzień po jeździe Stingerem jechałem Optimą GT, ale tutaj jestem w stanie powiedzieć jeszcze mniej, jazda była zbyt krótka i trasa też niespecjalnie odpowiednia.
Osobiście powiedziałbym, że twierdzenie, że między jedną a drugą wersją jest tylko 1 s różnicy to duże przekłamanie, bo jeśli wersja 3.3 robi czas trochę poniżej deklarowanego przez producenta (4.7 s), a wersja 2.0 trochę powyżej (dajmy na to te 6.7 s), to są to dwie sekundy, a to duża różnica przy tych wartościach. Nie ma się zresztą co dziwić, AWD, 50% większa moc i moment oraz zakres obrotów, w których ten moment jest dostępny (2600 vs. 3200). Myślę jednak, że wersja 2.0 jest bardziej niż wystarczająca do codziennej jazdy.
Natomiast to, na co niektórzy zwracają uwagę, to duża podatność silników T-GDI na spadek wydajności przy wysokiej temperaturze powietrza. Wiadomo, im cieplejsze i bardziej mokre powietrze, tym gorsza kompresja. Silniki z turbo bardziej cierpią przy takich warunkach, niż wolnossaki, ale podobno T-GDI wyjątkowo. Tutaj macie film z testu w Australii, który przy okazji jest chyba jedynym testem wersji 2.0 z profesjonalnym sprzętem typu Racelogic albo DriftBox który widziałem: https://www.youtube.com/watch?v=Bmaz1w1_-Bg
Niecałe 8s z LC przy temp. ok. 28C.
Dla porównania wersja 3.3 w podobnej temp. (27C): https://www.youtube.com/watch?v=m0iXEK_6jJo
5,64 ze sportowym wydechem, 5,28 bez.
-
- Posty: 369
- Rejestracja: 22 cze 2018, 23:28
- model samochodu: Stinger GT, CEED III GT
Re: Zmiany w MY2019
Przy teście 2.0T było raczej 38C
Szczerze, to wcześniej nic nie słyszałem na temat wpływu temperatury na osiągi.
Szczerze, to wcześniej nic nie słyszałem na temat wpływu temperatury na osiągi.
Re: Zmiany w MY2019
Ogólnie im chłodniej tym lepiej - temperatura przekłada się na gęstość powietrza i ilość zawartego w nim tlenu.
Kia Optima L DOHC 2.0 Pb
-
- Posty: 369
- Rejestracja: 22 cze 2018, 23:28
- model samochodu: Stinger GT, CEED III GT
Re: Zmiany w MY2019
A ja myślałem, że to głównie ciśnienie i wilgotność mają wpływ na gęstość. Człowiek uczy się jednak całe życie
Wracając jeszcze do tematu stingera, to czy testowaliście nagłośnienie wersji GT/GT line? Jakie jest Wasze zdanie na jego temat?
Z opini znalezionych w necie wynika, że nagłośnienie jest słabe, w szczególności prowadzącego kanał na YT Saturday Car Fever, który jest przecież zawodowym muzykiem. Moją uwagę zwróciło jednak to, że testował również optimę gt line i tamto nagłośnienie mu się podobało, pomimo tego, że jest teoretycznie gorsze od tego w stingerze.
Moim zdaniem gra ono bardzo dobrze, lepiej niż fabryczny JBL w moim peugocie 508, ale zastrzegam że nie jestem audiofilem i profesjonlaistą w tym zakresie.
Wracając jeszcze do tematu stingera, to czy testowaliście nagłośnienie wersji GT/GT line? Jakie jest Wasze zdanie na jego temat?
Z opini znalezionych w necie wynika, że nagłośnienie jest słabe, w szczególności prowadzącego kanał na YT Saturday Car Fever, który jest przecież zawodowym muzykiem. Moją uwagę zwróciło jednak to, że testował również optimę gt line i tamto nagłośnienie mu się podobało, pomimo tego, że jest teoretycznie gorsze od tego w stingerze.
Moim zdaniem gra ono bardzo dobrze, lepiej niż fabryczny JBL w moim peugocie 508, ale zastrzegam że nie jestem audiofilem i profesjonlaistą w tym zakresie.
Re: Zmiany w MY2019
Moim zdaniem również nie grało najgorzej. Puszczałem z pendrive'a. Poprosiłem o wyzerowanie equalizera na początku, w Optimie również. Niestety wracamy do tematu pod tytułem "za mało czasu". U mnie w Oplu na siedmiogłośnikowym audio fabrycznym (żadne tam Bose, już nie mówiąc o czymkolwiek lepszym) niektóre kawałki brzmią naprawdę przyzwoicie, inne znacznie gorzej - zależy od rodzaju muzyki. Również nie jestem audiofilem, ale muzyki słucham bardzo dużo i osobiście zależy mi na fajnym audio w przyszłym aucie. Nawet Ford się postarał ostatnio i wrzucił do nowej Fiesty 10-głośnikowy B&O Play zamiast Sony. Zbiera dość dobre recenzje.
Nie pamiętam, czy Optima GT grała lepiej, czy gorzej, ale też zwróciłem uwagę na rozbieżności w opiniach SCFa na temat jednego i drugiego auta. Pamiętam za to niepokój handlowca na widok pendrive'a (ewidentnie się bał, że im chcę coś dziwnego wgrać do tego auta).
Ogólnie opinie są różne. Tutaj na naszym rodzimym podwórku całkiem sporo osób narzekało na to audio, ale nie wszyscy, zdaniem Pertyna było ok, w Stanach, Kanadzie i Australii wypowiadają się raczej pozytywnie. W dzisiejszych czasach jest zawsze opcja, że coś poprawią w sofcie i zmienią sposób, w jaki coś się zachowuje (jak widać po dziale dotyczącym Optimy, dotyczy to zwłaszcza automatu). Ktoś gdzieś zwrócił uwagę, że jedna z opcji dostępnych w ustawieniach audio Harman Kardon w Optimie nie była dostępna w Stingerze.
Ogólnie mam w bookmarkach całkiem sporo linków do różnych recenzji/filmów, zarówno polskich, jak i zagranicznych. Może jak znajdę czas założę tutaj jakiś wątek i wrzucę je tam wszystkie. Komuś się przyda?
Nie pamiętam, czy Optima GT grała lepiej, czy gorzej, ale też zwróciłem uwagę na rozbieżności w opiniach SCFa na temat jednego i drugiego auta. Pamiętam za to niepokój handlowca na widok pendrive'a (ewidentnie się bał, że im chcę coś dziwnego wgrać do tego auta).
Ogólnie opinie są różne. Tutaj na naszym rodzimym podwórku całkiem sporo osób narzekało na to audio, ale nie wszyscy, zdaniem Pertyna było ok, w Stanach, Kanadzie i Australii wypowiadają się raczej pozytywnie. W dzisiejszych czasach jest zawsze opcja, że coś poprawią w sofcie i zmienią sposób, w jaki coś się zachowuje (jak widać po dziale dotyczącym Optimy, dotyczy to zwłaszcza automatu). Ktoś gdzieś zwrócił uwagę, że jedna z opcji dostępnych w ustawieniach audio Harman Kardon w Optimie nie była dostępna w Stingerze.
Ogólnie mam w bookmarkach całkiem sporo linków do różnych recenzji/filmów, zarówno polskich, jak i zagranicznych. Może jak znajdę czas założę tutaj jakiś wątek i wrzucę je tam wszystkie. Komuś się przyda?