Witam wszystkich.
Śledzę od czasu do czasu to forum, bo od wielu lat podoba mi się Optima. Samym Stingerem interesuję się odkąd pierwszy raz półtora roku zobaczyłem filmik, jechałem też wersją 2.0T, ale może wrażenia opiszę kiedy indziej. W nieokreślonej przyszłości będę być może wybierał pomiędzy Stingerem GT, 2.0T, a Optimą GT, dlatego staram się być w miarę na czasie. Kibicuję Kii ze względu na politykę cenową marek premium (okolice 500k PLN za nową A6), a samo auto na żywo wygląda obłędnie, zwłaszcza w białej perle, Micro Blue i czerwonym.
KIA właśnie udostępniła nowy cennik dla Stingera (MY19). Tutaj macie porównanie do cennika z listopada 2017:
https://draftable.com/compare/itBhYRJGtENL
Postaram się mniej więcej wypunktować różnice:
- Cena równe 3k w górę dla każdej wersji.
- Jak przewidzieli Michał i Piotrek, moc w dół - dla 3.3T V6 nowa moc to 356 KM, dla 2.0T to 240 KM - o 5 KM mniej, niż zmierzył w okolicach stycznia dla egzemplarza, który testował, Robert z TUNE-UP/kanału Autoholicy na YT (https://youtu.be/ioefUq-b94s?t=10m9s) - przy czym moment obrotowy wyszedł mu w tamtym teście ok. 40 Nm większy niż deklarowany przez Kię; tutaj nadmienię tylko, że nie widziałem jeszcze żadnego pomiaru, na którym Stinger 2.0T zbliżyłby się do deklarowanego przyspieszenia 6 s do 100 kmh, w większości przypadków wychodziło gdzieś 7-8 s (ale dodam, że mało kto testował z Launch Control) - w moim odczuciu również nie jechał jak auto, które robi 6 s do setki.
- W nowym cenniku nie ma ani nowych wartości momentu obrotowego, ani danych dot. przyspieszenia, masy, czy spalania. Pewnie kwestia dwóch, trzech miesięcy, może szybciej to uzupełnią.
- W przypadku diesla jest dopisane, że jest wyposażony w układ SCR, czyli wiadomo - AdBlue. O GPFie nie ma ani słowa, ale można założyć, że jest dodany do benzyny. Wszystkie wersje silnikowe spełniają normę Euro 6d-temp.
- Kolor Sunset Yellow zniknął z oferty. Nowym lakierem bazowym (bez dopłaty) jest Silky Silver. Doszedł też nowy kolor - Lake Stone. Na marginesie wspomnę, że jechałem wczoraj w Lublinie za Stingerem w niedostępnej w polskim cenniku wersji Ceramic Grey (tak obstawiam) i nie spodobał mi się - jakiś taki nijaki. Bez urazy, jeśli należy do któregoś z forumowiczów.
- Ekran dotykowy w wersji 8-calowej ma być bezramkowy (czy też, jak to jest napisane w jednym miejscu, "bezbramkowy" - ktoś tu pewnie ostro ogląda mundial ), ale zdjęć w cenniku nie ma. W sumie fajnie, to była jedna z rzeczy, które nie do końca podobały mi się we wnętrzu.
- Zmiana, której się spodziewałem oglądając filmy kanadyjskich dealerów Kia (tam mieli tylko bardzo dobrze wyposażone wersje GT, w przeciwieństwie do Stanów) - oświetlenie ambientowe deski rozdzielczej i paneli drzwi (tylko w GT i GT Line). 6 kolorów do wyboru. Jak ktoś chce zobaczyć, jak to może wyglądać, to proszę: https://youtu.be/Efigu7HDU68?t=7m41s (mniej więcej do końca 11. minuty).
- Z pierdół, które doszły:
- chromowane nakładki na próg załadunkowy w bagażniku
- Smart Neutral Coasting - aktywny tryb „żeglowania” - tu się nie wypowiem, jak to działa, jak ktoś wie, to może napisze
- z opisu opcji ECS (adaptacyjne zawieszenie dla wersji GT Line) zniknął dopisek "niedostępne dla wersji z silnikiem Diesla"
Podsumowując, z jednej strony 3k drożej, z drugiej może wnętrze będzie się prezentować nieco efektowniej, zwłaszcza bez tabletu z brzydką ramką. Oświetlenie ambientowe - cóż, taka moda obecnie, że wszystko się musi świecić i muszą być kolorki
Może i fajnie, że można sobie włączyć, jak ktoś lubi - wnętrze będzie nieco cieplejsze.
Z drugiej strony 356 vs 370 KM - niecałe 4%, ale pod kątem PR nie wygląda już tak imponująco. Z kolei w tym momencie 2.0T ma mniejszą o symboliczne 5 KM moc niż Optima GT, co trochę nie przystoi. Przypuszczam, że zaraz wrzucą cennik Optimy GT FL, która też będzie miała GPF i pewnie jeśli po wprowadzeniu 1.6T ostanie się w Optimie GT silnik 2.0T, to będzie miał (choćby symbolicznie) mniejszą moc, niż w Stingerze. Pewnie dowiemy się wkrótce