Mialem Stingera na weekendowa jazde probna dzieki uprzejmosci Kia Wadowscy w Gaju k/Krakowa. Pogoda nie dopisala, duzo snigu i zimno, wiec warunki ekstremalne jak na pierwszy kontakt z RWD.
Auto jakie jest, kazdy widzial. Moim skromnym zdaniem bardzo slabo prezentuja sie te zaciagniete na boki odblaski z tylnych refklektorow – kilka osob ogladajac auto zwrocilo na nie uwage. Poza tym, z zewnatrz jest kocur, nie ma o czym mowic.
Profil opony powoduje, ze chyba tylko cudem mozna uniknac uchrupania krawedzi 19” felg. Demo, ktorym mialem przyjemnosc jezdzic ma 6000 km przebiegu i chyba kazde kolo bylo pocharatane.
Wizualnie jeszcze, to w srodku zle wrazenie zrobila na mnie pewna niespojnosc w nawiewach – srodkowe okragle, a te przy drzwiach jakies takie z innej bajki. Nie wyglada to dobrze. Poza tym, jest fajnie. Rewelacyjne przelaczniki podgrzewania foteli jak w mysliwcu (takie mialem skojarzenie), materialy, spasowanie. Wszystko OK.
Samochod, z ktorym mialem do czynienia to 2.0 T-GDI. Silnik daje duzo frajdy, zwlaszcza porownujac do Optimy 2.0
Trzeba sie bylo bardzo pilnowac, bo przy takiej pogodzie jaka mamy, zrywalo przyczepnosc do 3 biegu wlacznie. Troche irytujace, nawet mimo ESP – jego brutalne interwencje byly wkurzajace, ale obstawiam, ze to kwestia przyzwyczajenia do mocy i operowania pedalem gazu. Poslizgalem sie chwile w trynie Sport+ na parkingu i byla frajda
Bardzo fajnie spisuje sie nowa skrzynia biegow. Duzo lepiej i plynniej niz - moim zdaniem i tak bardzo udana - skrzynia DCT z Optimy.
Bajery na pokladzie nie odbiegaja od tego, co dostajemy w Optimie na wypasie. Jedynym dodatkiem jest HUD na szybie – spoko rzecz, ale da sie bez tego zyc. Ladnie prezentuje sie wyswietlacz miedzy zegarami (i generalnie zegary, sa bardziej przestrzenne, tarcze wystaja ponad ekran), szkoda tylko, ze poza rozmiarem i grafika, nie zmieniono nic w jego mozliwosciach – nie pokazuje mapy czy podgladu z kamer etc. Dokladnie taka sama zawartosc jak w Optimie.
Moj egzemplarz byl obarczony wada w postaci luznego, latajacego, halasujacego 3. swiatla stop. Na wybojach tluklo sie z tylu non-stop. Ciezko powiedziec czy to wada tego konkretnego samochodu czy jakas fabryczna wtopa, ktora nalezy wyeliminowac na szersza skale.
Podsumowujac, fajne auto, ktorego bym teraz nie kupil
Wydaje mi sie, ze warto poczekac na lifting lub nastepny model.