Kia Stinger opinie

forum użytkowników Kia Stinger
michal84
Posty: 561
Rejestracja: 27 paź 2017, 10:01
model samochodu: Kia Stinger [MY2018]

Re: Kia Stinger - wasze opinie

Post autor: michal84 »

Moi drodzy posiadacze MY2018 - czy da się domknąć wszystkie szyby z pilota np. trzymająć przycisk zamknięcia na pilocie?
Keyless wymaga zamknięcia samochodu przyciskiem na klamce po wyjściu?

Z góry dzięki za info, póki co czekam niecierpliwie aż przypłynie mój czerwony 2.0.

Swoją drogą jest info że MY19 będzie miał GPF w obu silnikach benzynowych, moc będzie ciut mniejsza, cena troszkę wyższa. NIe ma jeszcze info co do zmian w wyposażeniu.
Zamawiać do produkcji MY18 już nie można, ale jest trochę aut wolnych jeszcze. Może warto przyspieszyć zakup ze względu na powyższe?

Jak ja nagrywałem niedawono zakup to w moim konfigu były w drodze do PL 4 ostatnie wolne sztuki My18, więc dodając inne kolory/konfigi daje pewnie ostatnie kilkadziesiąt aut bez filtra do zgarnięcia...
MrAdamo
Posty: 79
Rejestracja: 26 lut 2017, 20:46

Re: Kia Stinger - wasze opinie

Post autor: MrAdamo »

Paliwo powinniśmy lać takie na jakie jest wystrojony silnik.
Także lej 95 oktan i to jest najlepsze paliwo do tego silnika, jednakże silnik ma czujnik spalania stukowego i jak wlejesz 98 to przestawi zapłon do tego paliwa. Lepiej jednak będzie jeździł i wydajniejszy będzie na 95.
Tak więc po co przepłacać - tym bardziej, że lepszych osiągów nie będzie. Dla spokojności, możesz tak jak podaję instrukcja, raz na 10 tys. km dolać środka do czyszczenia układu paliwowego i wtrysków.
Kia Optima SW GT Gravity Blue
red_serp
Posty: 30
Rejestracja: 23 maja 2018, 11:53
model samochodu: Stinger GT

Re: Kia Stinger - wasze opinie

Post autor: red_serp »

Btw mój Stinger ma już oryginaly branding który moim zdaniem dodaje mu duuuużo więcej uroku :)
Załączniki
IMG_5198.jpg
IMG_5198.jpg (223.57 KiB) Przejrzano 3702 razy
pmax122
Posty: 15
Rejestracja: 16 maja 2018, 08:08
model samochodu: Stinger 2.0 GT-Line

Re: Kia Stinger - wasze opinie

Post autor: pmax122 »

MrAdamo pisze:Paliwo powinniśmy lać takie na jakie jest wystrojony silnik.
Także lej 95 oktan i to jest najlepsze paliwo do tego silnika, jednakże silnik ma czujnik spalania stukowego i jak wlejesz 98 to przestawi zapłon do tego paliwa. Lepiej jednak będzie jeździł i wydajniejszy będzie na 95.
Tak więc po co przepłacać - tym bardziej, że lepszych osiągów nie będzie. Dla spokojności, możesz tak jak podaję instrukcja, raz na 10 tys. km dolać środka do czyszczenia układu paliwowego i wtrysków.
Dzięki MrAdamo za odpowiedź, jakby ktoś jednak eksperymentował, to dalej prośba o podzielenie się wrażeniami.

red_serp pisze:Btw mój Stinger ma już oryginaly branding który moim zdaniem dodaje mu duuuużo więcej uroku :)
red_serp robiłeś branding sam czy przez ASO ? Jaki koszt ? logo na kierownicy i przodzie też zmieniałeś czy tylko tył ?
Stinger GT-Line 2017 + TEC + ECS + LST
red_serp
Posty: 30
Rejestracja: 23 maja 2018, 11:53
model samochodu: Stinger GT

Re: Kia Stinger - wasze opinie

Post autor: red_serp »

Hej robilem przez ASO, ale nie powtarzajcie mojego błędu, dali firmie zewnętrznej która spartoliła robotę (zniszczyli lakier na dwóch elementach i musiałem je lakierować). Branding mam na tyle, przodzie i kołach. Kierownicę odpuściłem bo trzeba zamaiwać element z poduszką powietrzną i to za dużo zachodu trochę. Jeśli chodzi o koszt to na ebyau kupujesz oryginalne znaczki z Korei za około 450zł (musiałem zapłacić cło):

https://www.ebay.co.uk/itm/2018-2019-Ki ... SwLh5au-NT

Proponuję wybrać dobrą firmę od detaligu lub zrobić samemu. Poniżej linki do tuoriala:

https://www.youtube.com/watch?v=kiiALs2rjsY&t=3s

https://www.youtube.com/watch?v=GtAJ53H6t-o&t=186s
Przecin
Posty: 10
Rejestracja: 24 cze 2018, 21:27
model samochodu: Stinger

Re: Kia Stinger spalanie

Post autor: Przecin »

Cześć
Jestem posiadaczem wersji GT line (2.0 T) od miesiąca i zrobiłem przez ten czas jakieś 1800 km.

Auto ma jedną niewątpliwa zaletę, zwykle w ciągu dnia wsiadam do niego 2 razy i 2 razy z niego wysiadam.
Do tej pory za każdym razem jak do niego idę to mi się gęba cieszy, a jak z niego wysiadam to min. 2 razy się obejrzę za siebie zanim odejdę.
Nie sądziłem że można się zakochać w rzeczy. Ogólnie sporo ludzi się looka na auto i co ciekawe wywołuje pozytywne emocje ponieważ kilka osób mi pomachało albo pokazała kciuk w górę.
A tacy kierowcy BMW M3 lub M4 widzą też palec w górze :) tylko nie ten, hmmmm zastanawiające. Siła marki.

Przez ostatnie siedem lat jeździłem Skodami rożnej maści więc jakość wykończenia dla mnie jest potężnym przeskokiem na plus. Wiadomo auta z "sałatą" na kierownicy to "morze plastiku".
Nie zgodzę się jednak że jest lepsza niż BMW. tzn za te pieniądze owszem materiały oraz design może jest porównywalny, ale spasowanie jest co najwyżej takie samo.
Auto jest OK i to już wystarczy nie trzeba dorabiać ideologi do tego.

Uszczelki szyb trzeszczą jak diabli, nie pomaga silikon ani wazelina, jedyne co pomaga to pogłośnienie radia, które notabene gra bardzo fajnie.
Miejsca w środku dużo, fotele bardzo wygodne i komfort jazdy też bardzo dobry. Sprawy typu wentylacja foteli itp. petarda.
Oczywiście wiecie już że pasażer z tyłu nie wsadzi stóp pod fotele przednie :) Na szczęście z tylu jest tyle miejsca że to nie przeszkadza.......za bardzo.

Ale to co jest najlepsze to układ napędowy i zawieszenie.
W zakrętach trzyma się jak przyklejona, ciągle mnie prowokuje żeby wchodzić w nie szybciej i szybciej.
Napęd na tył powoduję że nic się nie ślizga przy dynamicznym ruszaniu i auto się teleportuje do przodu.
Chwila zapomnienia i lecisz 200, ( na niemieckiej autostradzie oczywiście).

Skrzynia czasem delikatnie "zaśpi" szczególnie jak się jedzie 90 za TIRami i chcesz sprawnie wykorzystać moment kiedy można je wyprzedzić.
Kick down działa ale mam wrażenie że niepotrzebnie redukuje za dużo w dół.
Zacząłem używać łopatek, co jest świetne i już nie ma problemów, tylko wkurza że mimo trybu ręcznego zmienia biegi w górę samodzielnie.
To tyle plusów.

Z minusów to oczywiście spalanie, jak wspomniałem do tej pory Skoda i to zawsze w TDI więc wiadomo trasa 5-6 l/100 miasto maks 8 l /100.
Przy Stingerze od miesiąca żyje szokiem :)
Dojazdy do pracy w mieście 18-19l/100 mam niestety trasę z krótkimi odcinkami miedzy światłami i sporo stania w korkach. To wynik przy trybie ECO i głaskaniu gazu. Naprawdę głaskaniu, biorą mnie autobusy z pod świateł.
W trybie jazdy normalnej, czyli dynamicznie z pod świateł mam spalanie 20-22l/100 :> czad nie ?

No ale żeby nie było że straszę, w normalniej jeździe miejskiej (przejazd ulica Czerniakowską i Wybrzeżem do Mostu Północnego w Warszawie) czyli już normalnie odległości miedzy światłami, spalanie w granicach 12-13 l/100.
a poza szczytem nawet 9l /100 tak że tego....
Dziś machnąłem trasę ok 300 KM w cyklu 50/50 droga ekspresowa/autostrada i z zaskoczeniem przyznam że pozytywnie, bo na tempomacie 130-140 cały czas spalanie Kia Stinger wyszło mi 8,3 l/100 co już moim zdaniem jest OK.

Generalnie wszystko można inżynierom KIA wybaczyć prócz jednej rzeczy, pojemność zbiornika paliwa. Po pierwsze podają 60l ale ja nigdy nie wlałem jeszcze więcej niż 50l (tankowałem 5 razy), a było już sucho tak że wszystkie kontrolki się pozapalały:). Po drugie przy takim spalaniu nawet te 60l to jest żart, zasięg na pełnym zbiorniku ~500 km, masakra. Niemcy na bank włożyli by min 70l zbiornik lub dali przynajmniej opcję jak w Mercedesach dla przykładu ( 200 PLN dopłaty do większego baku). Naprawdę wolałbym zatankować za te 350 - 400 PLN ale mieć jakiś czas spokój, a tak to normalnie widać jak wskaźnik paliwa spada, nie żartuję jadąc widać jego ruch :)
Zacząłem myśleć o LPG ale z przerażeniem zdałem sobie sprawę że w ten bagażnik nie wejdzie mi zbiornik na gaz :).

Podsumowując, auto mega fajne, ale nie praktyczne i takie miało być. Daje włascicielowi dużo radości i takiego poczucia bezkompromisowego spełnienia.
Wybierałem między nim a Alfą Gulią, i jestem zadowolony, bo wiadomo klasa wyżej i jest więcej miejsca no i klapa bagażnika pozwala coś włożyć, w Gulii kto widział ten wie że jest shit. Więc Stinger jest niepraktyczny, ale są gorsi :).
A to jest najważniejsze żeby nie być z tyłu.

Na koniec rada, jak mieszkasz w mieście i 80% jazdy jest po mieście to kup diesla. Po prostu w ogólnym bilansie wyjdzie taniej.
Awatar użytkownika
bidżej
Posty: 471
Rejestracja: 25 lip 2017, 13:40
model samochodu: Optima SW GT
Lokalizacja: Augsburg

Re: Kia Stinger - wasze opinie

Post autor: bidżej »

Z dizlem do miasta to popłynąłeś...

Co do spalania - sprawdzasz sam pod dystrybutorem? Weź pod uwagę, że (jak już gdzieś ty pisałem) Golf VII 2.0 TDI wg komputera palił mi 5.9, a w rzeczywistości 6.8-7.5. Aktualnie Optima GT SW pokazuje różnie, między 10 a 12, a w praktyce wychodzi 10.2. Więc po pierwsze wygląda na to, że Kia liczy spalanie z trochę mniejszym przymrużeniem oka, a po drugie, że w sumie 2.0 t-GDI to oszczędny silnik, bo mając 100KM więcej (dobre 65%) i tyle samo momentu co 2.0 TDI, pali tylko 2.5-3 litry więcej.
KIA Optima SW GT (2017)
+tech +panorama
Haggard
Posty: 73
Rejestracja: 18 cze 2018, 23:05

Re: Kia Stinger - wasze opinie

Post autor: Haggard »

Też nie polecam diesla do miasta, chyba że ktoś chce mieć ciągłe problemy z wiecznie włączającym się w nieodpowiednim momencie wypalaniem DPFa (np. zaraz przed dojechaniem do pracy, jak u mnie w 50% przypadków) lub jego niedopaleniem. I w moim 2-litrowym dieslu o mocy ~190 km też komputer zaniża o 0.5-1 litra - im więcej miasta obejmuje trasa, tym bardziej niedokładne wyniki spalania podaje.
Przecin
Posty: 10
Rejestracja: 24 cze 2018, 21:27
model samochodu: Stinger

Re: Kia Stinger - wasze opinie

Post autor: Przecin »

Spalanie w Skodach wyliczałem z aplikacji fuelio.
Teraz też używam.
Co do DPF jak wspomniałem 7 lat jeździłem dieslem i wypalanie wymuszone z kompa miałem raz czy dwa.
Kwestia tego czy robisz raz na miesiąc lub dwa jakaś trasę.
No i tęgo jak się tym dieslem jeździ.
Czy popłynąłem z dieslem do miasta nie wiem, wiem natomiast jak wygląda ekonomia w moim przypadku.
red_serp
Posty: 30
Rejestracja: 23 maja 2018, 11:53
model samochodu: Stinger GT

Re: Kia Stinger spalanie

Post autor: red_serp »

WoW ogromne masz to spalanie. Codziennie zasuwam z Wiązownej na Targówek i z powrotem i mam spalanie największe 14 litrów / 100km w silniku 3.3 370km, a z reguły jest 11.9 / 12.5. Ale rozumiem że to jest spalanie w staniu w korku. Na to chyba z silnikami benzynowymi nie ma mocnego. No ewentualnie hybryda. Ale jak decydujesz się na Stingera to raczej musisz pogodzić się z takim spalaniem. A diesel to jednak zupełnie inne wrażenia z jazdy.
ODPOWIEDZ

Wróć do „Kia Stinger”