Kia Stinger opinie

forum użytkowników Kia Stinger
Ktom1777
Posty: 30
Rejestracja: 02 sty 2019, 17:07
model samochodu: Stinger GT 3,3 366 KM

Re: Kia Stinger - wasze opinie

Post autor: Ktom1777 »

Pytanie do użytkowników 2,0 i 3,3. Która wersja da więcej zabawy na co dzień ? Dziwne pytanie ? Niekoniecznie. Jeździłem jednym i drugim i powiem tak : 3,3 to genialna trakcja , przyczepność na mokrym , sound. Natomiast nawet w opcji sport + miałem wrażenie że to auto decyduje za kierowcę i zawsze układ jezdny trzyma go w ryzach . Czy można coś zrobić w ustawieniach aby dodatkowo to auto zachowywało się bardziej jak tylnionapędowe. 2,0 brzmi metaliczniej , nie wciska tak w fotel ale nawet na suchym przy ostrym zakręcie przyjemnie zamiata tyłem. I dlatego mam dylemat który? Bo że Stinger to już pewne :)
Stinger GT 3,3 366KM
michal84
Posty: 561
Rejestracja: 27 paź 2017, 10:01
model samochodu: Kia Stinger [MY2018]

Re: Kia Stinger - wasze opinie

Post autor: michal84 »

Dobrze opisałeś różnicę, ja stałem przed takim samym dylematem i zdecydowałem się na 2.0.
Może nie do driftów (chodź jak śniegł spadł do zamiata fajnie :)) ale czuć w jeździe lekkość przedniej osi. Z niecierpliwością wypatruję zakrętów. No i ten promień skrętu.

Musisz odpowiedzieć sobie jakie masz oczekiwania gdzie jeździsz i jak. I decyzja sama przyjdzie.
bombonus
Posty: 11
Rejestracja: 15 gru 2018, 10:51
model samochodu: Pro Ceed 1.6 130hp 2014r;
Stinger GT 390hp 2017r
Lokalizacja: Amsterdam / Opole

Re: Kia Stinger - wasze opinie

Post autor: bombonus »

FragStinger pisze: W ASO Kia normalnie juz informuja ze Thule sprzedaje belki + bagaznik dachowy do Stingera. Z tego co pamietam jest dostepny od konca pazdziernika.

Wiec totalnie zero problemu z bagaznikiem dachowym.
A widzisz, to moje informacje są nieaktualne, gdyż pytałem się właśnie pod koniec pazdziernika zarówno w ASO jak i w Thule i wszędzie odpowiedź była taka, że nie mają belek do stingera w ofercie... Dobrze wiedziec :)
Kia Pro Ceed 1.6crdi 130hp 2014r
Kia Stinger GT 3.3 T-GDi 390hp 2018r
bombonus
Posty: 11
Rejestracja: 15 gru 2018, 10:51
model samochodu: Pro Ceed 1.6 130hp 2014r;
Stinger GT 390hp 2017r
Lokalizacja: Amsterdam / Opole

Re: Kia Stinger - wasze opinie

Post autor: bombonus »

Ktom1777 pisze:Pytanie do użytkowników 2,0 i 3,3. Która wersja da więcej zabawy na co dzień ? Dziwne pytanie ? Niekoniecznie. Jeździłem jednym i drugim i powiem tak : 3,3 to genialna trakcja , przyczepność na mokrym , sound. Natomiast nawet w opcji sport + miałem wrażenie że to auto decyduje za kierowcę i zawsze układ jezdny trzyma go w ryzach . Czy można coś zrobić w ustawieniach aby dodatkowo to auto zachowywało się bardziej jak tylnionapędowe. 2,0 brzmi metaliczniej , nie wciska tak w fotel ale nawet na suchym przy ostrym zakręcie przyjemnie zamiata tyłem. I dlatego mam dylemat który? Bo że Stinger to już pewne :)
Jezdziłem obydwoma wersjami i niestety zacząłem w złej kolejności, bo od wersji GT, w której zakochałem się od razu i wiedziałem, że to będzie to. Prawdą jest to, że 2.0 jeździ bardzo dobrze i na codzień 250km wystarcza w zupełności, ale z drugiej strony ta elastyczność silnika 3.3 jest po prostu niesamowita i auto daje niemal takie samo odczucie w przyspieszeniu 50-100 jak 150-200, po prostu odchodzi 90% samochodów na trasie. Przed Stingerem było BMW 535d o mocy 320hp i muszę powiedzieć, że pomimo tego, że benzyna ma oczywiście mniejszy moment niż diesel, to tutaj na prawdę w porównaniu nie czuć wielkiej różnicy( a na pewno nie takiej która byłaby warta dopłacania =/- 150 tys zł), natomiast wersja 2.0 już miewa momenty zawahania i żeby dobrze przyspieszyć skrzynia musi się najpierw napracować a dopiero po chwili opóźnienia czuć że się zbiera, to mi się nie podobało :( Co do zabawy na codzień, to oczywiście jest to kwestia gustu i oczekiwań, pytanie czy wolisz latać bokiem( nie wydaje mi się, żebyś robił to często, szczególnie, że na suchej nawierzchni może jednak zabraknąć mocy) czy mieć świetne osiągi + bezpieczeństwo w każdych warunkach przy napędzie 4x4. Ja ze swojego doświadczenia powiem Ci, że miny objeżdżanych gości w Mustangach czy Audi są bezcenne, a auto daje tyle frajdy, że niemal codziennie jadę do domu okrężną trasą, żeby tylko sobie spędzić więcej czasu w Stingerze, a to chyba najlepszy wyznacznik dobrego zakupu i tego, czy auto sprawia radość z jazdy :lol:
Polecam jedynie od razu wymienić wydech, bo seria to żart (chociaż chyba w roku modelowym 2019 mieli to naprawić).

Pzdr i gratuluję dylematu czy wybrać 250 czy 370hp :twisted:
Kia Pro Ceed 1.6crdi 130hp 2014r
Kia Stinger GT 3.3 T-GDi 390hp 2018r
Awatar użytkownika
Wasyl
Posty: 23
Rejestracja: 08 gru 2018, 20:59
model samochodu: Stinger 3,3 V6 Sorento 2,0 2016

Re: Kia Stinger - wasze opinie

Post autor: Wasyl »

bombonus pisze:
Ktom1777 pisze:Pytanie do użytkowników 2,0 i 3,3. Która wersja da więcej zabawy na co dzień ? Dziwne pytanie ? Niekoniecznie. Jeździłem jednym i drugim i powiem tak : 3,3 to genialna trakcja , przyczepność na mokrym , sound. Natomiast nawet w opcji sport + miałem wrażenie że to auto decyduje za kierowcę i zawsze układ jezdny trzyma go w ryzach . Czy można coś zrobić w ustawieniach aby dodatkowo to auto zachowywało się bardziej jak tylnionapędowe. 2,0 brzmi metaliczniej , nie wciska tak w fotel ale nawet na suchym przy ostrym zakręcie przyjemnie zamiata tyłem. I dlatego mam dylemat który? Bo że Stinger to już pewne :)
Jezdziłem obydwoma wersjami i niestety zacząłem w złej kolejności, bo od wersji GT, w której zakochałem się od razu i wiedziałem, że to będzie to. Prawdą jest to, że 2.0 jeździ bardzo dobrze i na codzień 250km wystarcza w zupełności, ale z drugiej strony ta elastyczność silnika 3.3 jest po prostu niesamowita i auto daje niemal takie samo odczucie w przyspieszeniu 50-100 jak 150-200, po prostu odchodzi 90% samochodów na trasie. Przed Stingerem było BMW 535d o mocy 320hp i muszę powiedzieć, że pomimo tego, że benzyna ma oczywiście mniejszy moment niż diesel, to tutaj na prawdę w porównaniu nie czuć wielkiej różnicy( a na pewno nie takiej która byłaby warta dopłacania =/- 150 tys zł), natomiast wersja 2.0 już miewa momenty zawahania i żeby dobrze przyspieszyć skrzynia musi się najpierw napracować a dopiero po chwili opóźnienia czuć że się zbiera, to mi się nie podobało :( Co do zabawy na codzień, to oczywiście jest to kwestia gustu i oczekiwań, pytanie czy wolisz latać bokiem( nie wydaje mi się, żebyś robił to często, szczególnie, że na suchej nawierzchni może jednak zabraknąć mocy) czy mieć świetne osiągi + bezpieczeństwo w każdych warunkach przy napędzie 4x4. Ja ze swojego doświadczenia powiem Ci, że miny objeżdżanych gości w Mustangach czy Audi są bezcenne, a auto daje tyle frajdy, że niemal codziennie jadę do domu okrężną trasą, żeby tylko sobie spędzić więcej czasu w Stingerze, a to chyba najlepszy wyznacznik dobrego zakupu i tego, czy auto sprawia radość z jazdy :lol:
Polecam jedynie od razu wymienić wydech, bo seria to żart (chociaż chyba w roku modelowym 2019 mieli to naprawić).

Podpisuję się pod tym co napisałeś w 100%... Ja wcześniej jeździłem VW CC 2.0 TSI zrobionego na 280 KM .... Stinger 2.0 jeździł bardzo podobnie choć i tak lepiej od VW ( z uwagi że napęd w VW był na przód i konie na papierze robiły wrażenie , ale trakcja była mizerna). Natomiast werja GT daje niesamowitą frajdę i poczucie jazdy bardzo komfortowym i mocnym samochodem. Według mnie komfort podróżowania między GT a wersją 2.0 jest o level wyżej. Jeśli chodzi o dźwięk to faktycznie panowie z KIA zrobili poprawę i w roku modelowym 2019 jest wydech aktywny !! Dodam tylko że będę miał go na sprzedaż ponieważ na wiosnę montuję u mnie zakupiony MagnaFlow i ten fabryczny poprawiony będzie mi leżał :idea:
tu na filmiku słychać jak go poprawili moment filmu 0:52
https://www.youtube.com/watch?v=861Hx79jE2A&t=349s


Pzdr i gratuluję dylematu czy wybrać 250 czy 370hp :twisted:
Kia Sorento 2016 2,2 CRDi
Kia STINGER GT 2018 3,3V6
Ktom1777
Posty: 30
Rejestracja: 02 sty 2019, 17:07
model samochodu: Stinger GT 3,3 366 KM

Re: Kia Stinger - wasze opinie

Post autor: Ktom1777 »

Dzięki Panowie , właściwie potwierdzacie mi moje odczucia. Finanse oczywiście też graja role.. po prostu lubię czasami na podrzędnych ciasnych zakrętach postawić auto bokiem a po wczorajszej jeździe testowej 3,3 :D :shock: czuję że to będzie dość trudne do pogodzenia z bezpieczeństwem , auto po prostu uślizgując się wyrywa się też do przodu hmm . Na torze to ja wiem że potrafi to robić doskonale ale tam możemy sobie poszaleć z pedałem gazu .. Hmm no mam dylemat .. który rozwiąże się do przyszłego tygodnia ;)
Stinger GT 3,3 366KM
Ktom1777
Posty: 30
Rejestracja: 02 sty 2019, 17:07
model samochodu: Stinger GT 3,3 366 KM

Re: Kia Stinger - wasze opinie

Post autor: Ktom1777 »

a jeszcze jedno pytanko . Gdzie najlepiej zamówić emblematy na przód i tył żeby KIA przechrzcić na Stingera ? ;)
Stinger GT 3,3 366KM
bax2st
Posty: 1
Rejestracja: 05 sty 2019, 20:58

Re: Kia Stinger - wasze opinie

Post autor: bax2st »

Witam wszystkich, w zwiazku z tym, ze zbliża się termin odbioru mojego Stingera nadszedł czas na rejestrację na forum:). Jest to moja pierwsza kia także trochę pytań będę miał napewno.
Ktom1777 pisze:a jeszcze jedno pytanko . Gdzie najlepiej zamówić emblematy na przód i tył żeby KIA przechrzcić na Stingera ? ;)
Ja zamawiałem przedni znaczek z k8stingerstore, reszte z aliexpress wychodzi nieco taniej. najtaniej chyba zamówic cały pakiet z aliexpress.

Pytanie do osób które zmieniały już znaczki, nie chce robić tego samodzielnie i komu to najlepiej powierzyć jakiejś firmie detalingowej? Może ktoś robił w okolicach poznania?
Wasyl pisze:
bombonus pisze:
Ktom1777 pisze:Pytanie do użytkowników 2,0 i 3,3. Która wersja da więcej zabawy na co dzień ? Dziwne pytanie ? Niekoniecznie. Jeździłem jednym i drugim i powiem tak : 3,3 to genialna trakcja , przyczepność na mokrym , sound. Natomiast nawet w opcji sport + miałem wrażenie że to auto decyduje za kierowcę i zawsze układ jezdny trzyma go w ryzach . Czy można coś zrobić w ustawieniach aby dodatkowo to auto zachowywało się bardziej jak tylnionapędowe. 2,0 brzmi metaliczniej , nie wciska tak w fotel ale nawet na suchym przy ostrym zakręcie przyjemnie zamiata tyłem. I dlatego mam dylemat który? Bo że Stinger to już pewne :)
Jezdziłem obydwoma wersjami i niestety zacząłem w złej kolejności, bo od wersji GT, w której zakochałem się od razu i wiedziałem, że to będzie to. Prawdą jest to, że 2.0 jeździ bardzo dobrze i na codzień 250km wystarcza w zupełności, ale z drugiej strony ta elastyczność silnika 3.3 jest po prostu niesamowita i auto daje niemal takie samo odczucie w przyspieszeniu 50-100 jak 150-200, po prostu odchodzi 90% samochodów na trasie. Przed Stingerem było BMW 535d o mocy 320hp i muszę powiedzieć, że pomimo tego, że benzyna ma oczywiście mniejszy moment niż diesel, to tutaj na prawdę w porównaniu nie czuć wielkiej różnicy( a na pewno nie takiej która byłaby warta dopłacania =/- 150 tys zł), natomiast wersja 2.0 już miewa momenty zawahania i żeby dobrze przyspieszyć skrzynia musi się najpierw napracować a dopiero po chwili opóźnienia czuć że się zbiera, to mi się nie podobało :( Co do zabawy na codzień, to oczywiście jest to kwestia gustu i oczekiwań, pytanie czy wolisz latać bokiem( nie wydaje mi się, żebyś robił to często, szczególnie, że na suchej nawierzchni może jednak zabraknąć mocy) czy mieć świetne osiągi + bezpieczeństwo w każdych warunkach przy napędzie 4x4. Ja ze swojego doświadczenia powiem Ci, że miny objeżdżanych gości w Mustangach czy Audi są bezcenne, a auto daje tyle frajdy, że niemal codziennie jadę do domu okrężną trasą, żeby tylko sobie spędzić więcej czasu w Stingerze, a to chyba najlepszy wyznacznik dobrego zakupu i tego, czy auto sprawia radość z jazdy :lol:
Polecam jedynie od razu wymienić wydech, bo seria to żart (chociaż chyba w roku modelowym 2019 mieli to naprawić).

Podpisuję się pod tym co napisałeś w 100%... Ja wcześniej jeździłem VW CC 2.0 TSI zrobionego na 280 KM .... Stinger 2.0 jeździł bardzo podobnie choć i tak lepiej od VW ( z uwagi że napęd w VW był na przód i konie na papierze robiły wrażenie , ale trakcja była mizerna). Natomiast werja GT daje niesamowitą frajdę i poczucie jazdy bardzo komfortowym i mocnym samochodem. Według mnie komfort podróżowania między GT a wersją 2.0 jest o level wyżej. Jeśli chodzi o dźwięk to faktycznie panowie z KIA zrobili poprawę i w roku modelowym 2019 jest wydech aktywny !! Dodam tylko że będę miał go na sprzedaż ponieważ na wiosnę montuję u mnie zakupiony MagnaFlow i ten fabryczny poprawiony będzie mi leżał :idea:
tu na filmiku słychać jak go poprawili moment filmu 0:52
https://www.youtube.com/watch?v=861Hx79jE2A&t=349s


Pzdr i gratuluję dylematu czy wybrać 250 czy 370hp :twisted:
Bardzo mnei cieszy co to napisałeś o wydechu, wiedizałem, że jest nieco poprawiony dzwięk ale nie, że jest to układ aktywny. Pierwszą modyfikacja jaką planuje jest montaż Borla s-type jestem ciekaw jak to będzie współgrało.
Widzę, że w opisie masz wpisany chip i K&N, zmieniałeś cały dolot czy tylko filtry? I jak kia patrzy na tego typu modyfikacje z punktu widzenia gwarancji?
Awatar użytkownika
Wasyl
Posty: 23
Rejestracja: 08 gru 2018, 20:59
model samochodu: Stinger 3,3 V6 Sorento 2,0 2016

Re: Kia Stinger - wasze opinie

Post autor: Wasyl »

Ja również myślałem o Borla ale chyba tydzień wsłuchiwałem się na youtube w kilka systemów i najbardziej przemówił do mnie MAGNAFLOW jest bardziej basowy . Jeśli chodzi o filtry to cały dolot ( z tym w serwisie nie ma problemu). Jeśli chodzi o chip to mam chipRACE ze steerowaniem w smartfonie, poprostu go wyciągam przed serwisem. Już jeden miałem :) Na wiosnę po montażu wydechu jadę na hamownię sprawdzimy ile to cacko już ma :twisted:
Kia Sorento 2016 2,2 CRDi
Kia STINGER GT 2018 3,3V6
adii100
Posty: 46
Rejestracja: 26 lip 2018, 20:26
model samochodu: Stinger

Re: Kia Stinger - wasze opinie

Post autor: adii100 »

Witam! Koledzy mam pytanie odnośnie ruszania na lodzie przy zimny silniku .Parking oblodzony, odpalam Stingera(pracuje na ssaniu) wrzucam D kiera w prawo ,puszczam hamulec ,a samochód wiadomo zimny szybciej rusza ja hamulec,a tu tył ciągnie przód do przodu w inne samochody lol pikawa ładnie zagrała..Kilka razy sprawdzałem i podobny objaw, na sliskiej nawierzchni, zimny silnik ciężko jednym wciśnięciem hamulca wyhamować .Ma ktoś podobnie ? Bo moja żona siedząc z boku skończyła już zimowe podróże stingerem ;)
ODPOWIEDZ

Wróć do „Kia Stinger”