Zmiany w Kia Stinger MY2019

forum użytkowników Kia Stinger
Piotrek
Posty: 1400
Rejestracja: 16 paź 2017, 11:00
model samochodu: Kia Optima
Lokalizacja: Łańcut

Re: Zmiany w MY2019

Post autor: Piotrek »

Co do audio Harman&Kardon w stingerze czy optimie to, kupując te samochody, nie nastawiajcie się na efekt "turbo wow". Zestaw dźwiękowy gra przyzwoicie, nie rewelacyjnie, ale przyzwoicie. Stosunek cena - jakość jest jak najbardziej zadowalający. Bardzo duże znaczenie ma jakość pliku wsadowego. Jeśli to jest jakiś FLAC tudzież MP3 320kbps to dźwięk będzie fajny. Tak samo gdy się go odpowiednio w equalizerze ustawi.
Jeśli jednak ktoś oczekuje, że słuchając radia poczuje się jak w filharmonni to przykro mi, ale się zawiedzie - to nie ten segment cenowy. Aby mieć takie audio trzeba udać się do salonu Volvo i nabyć V/S/XC 60/90 z audio Bowers&Willkins - ono wymiata, a raczej WYMIATA. Kto słuchał ten wie 8-)
Na zakończenie - audio w Kia jak za zestaw za 2500 zł jest bardzo dobrej jakości.
Kia Optima L DOHC 2.0 Pb
lukasmasdes
Posty: 369
Rejestracja: 22 cze 2018, 23:28
model samochodu: Stinger GT, CEED III GT

Re: Zmiany w MY2019

Post autor: lukasmasdes »

Tylko że nagłośnienie B&W kosztuje 16k zł i to w aucie za 330k zł, więc to inna liga.

Według mojego subiektywnego odczucia nagłośnienie stingera jest lepsze niż w optimie (dźwięk wydawał mi się bardziej czysty i mocniejszy). Przemawia też za tym to co wchodzi w skład obu zestawów (15 głośników w tym 2 wysokotonowe przeciwko 10).
Piotrek
Posty: 1400
Rejestracja: 16 paź 2017, 11:00
model samochodu: Kia Optima
Lokalizacja: Łańcut

Re: Zmiany w MY2019

Post autor: Piotrek »

Dlatego też napisałem, że stosunek cena - jakość w kia jest odpowiedni, a jak ktoś potrzebuje lepszego audio w samochodzie to musi zmienić segment na wyższy 8-)
P.S. Harman&Kardon / Bose w BMW też nic nie urywa.
Kia Optima L DOHC 2.0 Pb
Haggard
Posty: 73
Rejestracja: 18 cze 2018, 23:05

Re: Zmiany w MY2019

Post autor: Haggard »

Pewnie takie dokładnie trzeba mieć do tego podejście. Chociaż z drugiej strony Mark Levinson w Lexusie IS kosztuje 7k. Ciekawe, jak się ma do tego HK. Pewnie wiele osób dopłaciłoby te kolejne 5k, gdyby to miało zrobić jakąś wielką różnicę.
michal84
Posty: 561
Rejestracja: 27 paź 2017, 10:01
model samochodu: Kia Stinger [MY2018]

Re: Zmiany w MY2019

Post autor: michal84 »

Słuchałem w salonie z własnego pena FLAC i dobre mp3 które sam zrobiłem, oraz radia DAB. Dźwięk jest subiektywnie przyjemny, wstydu na pewno nie ma, chodź nie jest to oczywiście zestaw za dziesiątki tysięcy. W mojej subiektywnie ocenie właściwe będzie słowo: wystarczający. Zabawa korektorem pewnie poprawi co nieco. Po BT nie ma co testować gdyż protokół Bluetooth ucina jakość dźwięku niezależnie od urządzenia (chyba, że ma zaimplementowany APT-X, ale mają go nieliczne urządzenia na rynku, i nie są to ani iphony ani KIA). Po BT jakość jest słaba, podobnie jak w innych autach.
Haggard
Posty: 73
Rejestracja: 18 cze 2018, 23:05

Re: Zmiany w MY2019

Post autor: Haggard »

Jeśli tak faktycznie jest, to fataloza. BT 5.0 ma transfer do 2 Mb/s, czyli 0,25 MB. Przykładowy 8-minutowy kawałek w 320 kbps to jakieś ~18 MB. Nawet przy 1/4 tego maksymalnego transferu nie ma obiektywnego powodu, żeby cokolwiek przycinało. Cyfrowy dźwięk to cyfrowy dźwięk. Nie sądziłem, że jest tak słabo :/
Marcin
Posty: 404
Rejestracja: 12 gru 2016, 13:04
model samochodu: Optima 2017 2.0DOHC

Re: Zmiany w MY2019

Post autor: Marcin »

Niestety, ale roznica jest bardzo slyszalna. Przy Car Play dzwiek jest duzo lepszy niz via BT - nawet przy standardowym naglosnieniu.
Optima 2.0 DOHC Pb, manual, wersja L, sedan, white pearl, 2017
michal84
Posty: 561
Rejestracja: 27 paź 2017, 10:01
model samochodu: Kia Stinger [MY2018]

Re: Zmiany w MY2019

Post autor: michal84 »

Wersja BT nie ma nic do rzeczy, tak samo jak przepustowość. BT ma zaszyta kompresję w swoim protokole.Pewnie dlatego, że miał pierwotnie służyć do czego innego i były problemy z transferem. Ale tak zostało do dziś. Dlatego testowanie przez Youtuberów dźwięku w ten sposób w każdym aucie jest bez sensu. Niektórym to nie przeszkadza. Ja, pomimo że do audiofila mi daleko, nie słucham muzyki przez BT w aucie bo różnice słychać i już.
lukasmasdes
Posty: 369
Rejestracja: 22 cze 2018, 23:28
model samochodu: Stinger GT, CEED III GT

Re: Zmiany w MY2019

Post autor: lukasmasdes »

Mam pytanie z innej beczki, czy Stinger w wersji GT Line z pakietem TEC ma system automatycznego parkowania, bo dzisiaj przeglądałem specyfikację mojego i nie znalazłem nic na ten temat? Jakoś szczególnie mi to nie przeszkadza, ale jestem trochę zaskoczony, że tańsza optima ma ten system.
Haggard
Posty: 73
Rejestracja: 18 cze 2018, 23:05

Re: Zmiany w MY2019

Post autor: Haggard »

Bardzo trafne pytanie. W katalogu PDF na 17 stronie jest wzmianka o asystencie i graficzka. W żadnym z cenników nie widziałem, i to nie tylko dla wersji GT Line, ale dla GT też. W liście wyposażenia po użyciu konfiguratora również.

Ja obstawiam, że katalog był jakiś wspólny na różne rynki i go po prostu przetłumaczyli, ale że tej opcji na Pl nie ma, podobnie jak dotąd nie było ambientowego podświetlenia dostępnego w Kanadzie. Zresztą w cenniku, nawet w tym ostatnim, zaraz nad tabelą z danymi technicznymi wymiary są w j. ang., a na aucie jest ten emblemat, co w Korei.

PS A swoją drogą, to widziałem wczoraj na parkingu białego Stingera z szyberdachem, dopiero drugiego, którego widziałem na żywo (nie licząc dwóch u dealerów). Chociaż krótszy od mojego auta, to przez to, że jest dość niski, to ma zajebistą linię. Wolę felgi z wersji GT, ale te w GT Line też naprawdę dają radę. Ależ sobie smaka zrobiłem. Zazdro wobec tych, co zamówili :)
ODPOWIEDZ

Wróć do „Kia Stinger”