Zmiany w MY2019

forum użytkowników Kia Stinger

Zmiany w MY2019

Postautor: michal84 » 01 cze 2018, 13:07

Cześć,

Czy są już informacje co ma się zmienić w nowym roku modelowym (MY19) ?
Póki co jest info, że obie benzyny dostają GPF, moc delikatnie będzie zmniejszona, cena kosmetycznie w górę.

Wiecie coś nt. innych zmian? Np.wyposażenia?
Kia Stinger 2.0T 255HP
michal84
 
Posty: 91
Rejestracja: 27 paź 2017, 09:01

Re: Zmiany w MY2019

Postautor: Piotrek » 01 cze 2018, 20:44

Co do GPF to wszystko wyprodukowane od lipca 2018 będzi wyposażone w to cudo-każda benzyna. W przypadku wersji 3.3 V6 spowoduje to spadek mocy o 13-17KM.
Kia Optima L DOHC 2.0 Pb
Piotrek
 
Posty: 547
Rejestracja: 16 paź 2017, 10:00
Lokalizacja: Łańcut

Re: Zmiany w MY2019

Postautor: Haggard » 18 cze 2018, 23:01

Witam wszystkich.

Śledzę od czasu do czasu to forum, bo od wielu lat podoba mi się Optima. Samym Stingerem interesuję się odkąd pierwszy raz półtora roku zobaczyłem filmik, jechałem też wersją 2.0T, ale może wrażenia opiszę kiedy indziej. W nieokreślonej przyszłości będę być może wybierał pomiędzy Stingerem GT, 2.0T, a Optimą GT, dlatego staram się być w miarę na czasie. Kibicuję Kii ze względu na politykę cenową marek premium (okolice 500k PLN za nową A6), a samo auto na żywo wygląda obłędnie, zwłaszcza w białej perle, Micro Blue i czerwonym.

KIA właśnie udostępniła nowy cennik dla Stingera (MY19). Tutaj macie porównanie do cennika z listopada 2017:

https://draftable.com/compare/itBhYRJGtENL

Postaram się mniej więcej wypunktować różnice:

  1. Cena równe 3k w górę dla każdej wersji.
  2. Jak przewidzieli Michał i Piotrek, moc w dół - dla 3.3T V6 nowa moc to 356 KM, dla 2.0T to 240 KM - o 5 KM mniej, niż zmierzył w okolicach stycznia dla egzemplarza, który testował, Robert z TUNE-UP/kanału Autoholicy na YT (https://youtu.be/ioefUq-b94s?t=10m9s) - przy czym moment obrotowy wyszedł mu w tamtym teście ok. 40 Nm większy niż deklarowany przez Kię; tutaj nadmienię tylko, że nie widziałem jeszcze żadnego pomiaru, na którym Stinger 2.0T zbliżyłby się do deklarowanego przyspieszenia 6 s do 100 kmh, w większości przypadków wychodziło gdzieś 7-8 s (ale dodam, że mało kto testował z Launch Control) - w moim odczuciu również nie jechał jak auto, które robi 6 s do setki.
  3. W nowym cenniku nie ma ani nowych wartości momentu obrotowego, ani danych dot. przyspieszenia, masy, czy spalania. Pewnie kwestia dwóch, trzech miesięcy, może szybciej to uzupełnią.
  4. W przypadku diesla jest dopisane, że jest wyposażony w układ SCR, czyli wiadomo - AdBlue. O GPFie nie ma ani słowa, ale można założyć, że jest dodany do benzyny. Wszystkie wersje silnikowe spełniają normę Euro 6d-temp.
  5. Kolor Sunset Yellow zniknął z oferty. Nowym lakierem bazowym (bez dopłaty) jest Silky Silver. Doszedł też nowy kolor - Lake Stone. Na marginesie wspomnę, że jechałem wczoraj w Lublinie za Stingerem w niedostępnej w polskim cenniku wersji Ceramic Grey (tak obstawiam) i nie spodobał mi się - jakiś taki nijaki. Bez urazy, jeśli należy do któregoś z forumowiczów.
  6. Ekran dotykowy w wersji 8-calowej ma być bezramkowy (czy też, jak to jest napisane w jednym miejscu, "bezbramkowy" - ktoś tu pewnie ostro ogląda mundial :)), ale zdjęć w cenniku nie ma. W sumie fajnie, to była jedna z rzeczy, które nie do końca podobały mi się we wnętrzu.
  7. Zmiana, której się spodziewałem oglądając filmy kanadyjskich dealerów Kia (tam mieli tylko bardzo dobrze wyposażone wersje GT, w przeciwieństwie do Stanów) - oświetlenie ambientowe deski rozdzielczej i paneli drzwi (tylko w GT i GT Line). 6 kolorów do wyboru. Jak ktoś chce zobaczyć, jak to może wyglądać, to proszę: https://youtu.be/Efigu7HDU68?t=7m41s (mniej więcej do końca 11. minuty).
  8. Z pierdół, które doszły:
    • chromowane nakładki na próg załadunkowy w bagażniku
    • Smart Neutral Coasting - aktywny tryb „żeglowania” - tu się nie wypowiem, jak to działa, jak ktoś wie, to może napisze
    • z opisu opcji ECS (adaptacyjne zawieszenie dla wersji GT Line) zniknął dopisek "niedostępne dla wersji z silnikiem Diesla"

Podsumowując, z jednej strony 3k drożej, z drugiej może wnętrze będzie się prezentować nieco efektowniej, zwłaszcza bez tabletu z brzydką ramką. Oświetlenie ambientowe - cóż, taka moda obecnie, że wszystko się musi świecić i muszą być kolorki :) Może i fajnie, że można sobie włączyć, jak ktoś lubi - wnętrze będzie nieco cieplejsze.

Z drugiej strony 356 vs 370 KM - niecałe 4%, ale pod kątem PR nie wygląda już tak imponująco. Z kolei w tym momencie 2.0T ma mniejszą o symboliczne 5 KM moc niż Optima GT, co trochę nie przystoi. Przypuszczam, że zaraz wrzucą cennik Optimy GT FL, która też będzie miała GPF i pewnie jeśli po wprowadzeniu 1.6T ostanie się w Optimie GT silnik 2.0T, to będzie miał (choćby symbolicznie) mniejszą moc, niż w Stingerze. Pewnie dowiemy się wkrótce :)
Haggard
 
Posty: 33
Rejestracja: 18 cze 2018, 22:05

Re: Zmiany w MY2019

Postautor: Piotrek » 19 cze 2018, 06:37

Aktywny tryb żegolowania polega na tym, że gdy w odpowiednim trybie pracy skrzyni I silnika puścimy gaz jadąc np z górki to nawet w trybie D nastąpi rozłączenie skrzyni od silnika. Będzie to coś a'la jazda na luzie, przy czym reakcja na naciśnięcie pedału przyspieszenia będzie wtedy natychmiastowa. Podobne rozwiązanie jest w BMW ze skrzyniami ZF.
Kia Optima L DOHC 2.0 Pb
Piotrek
 
Posty: 547
Rejestracja: 16 paź 2017, 10:00
Lokalizacja: Łańcut

Re: Zmiany w MY2019

Postautor: michal84 » 19 cze 2018, 09:46

No i teraz jest dylemat: ładniejszy tablet i oświetlenie czy brak GPF. Jeszcze są dostępne auta My18 lub pod zamówienie My19.

Haggard jakie są Twoje odczucia z jazdy dwulitrówką? Większość testów dotyczy 3.3 każda opinia może być pomocna.
Kia Stinger 2.0T 255HP
michal84
 
Posty: 91
Rejestracja: 27 paź 2017, 09:01

Re: Zmiany w MY2019

Postautor: Marcin » 19 cze 2018, 10:42

Pewnie zalezy z czym masz do czynienia na co dzien. Ja jechalem 2.0T w zimie i wyrywa z butow w moim odczuciu :)
Optima 2.0 DOHC Pb, manual, wersja L, sedan, white pearl, 2017
Marcin
 
Posty: 298
Rejestracja: 12 gru 2016, 13:04

Re: Zmiany w MY2019

Postautor: Piotrek » 19 cze 2018, 11:44

michal84 pisze:No i teraz jest dylemat: ładniejszy tablet i oświetlenie czy brak GPF. Jeszcze są dostępne auta My18 lub pod zamówienie My19.


GPF będzie w każdym aucie, które zjedzie z linii produkcyjnej począwszy od 1go lipca - data zamówienia nie ma znaczenia.
Kia Optima L DOHC 2.0 Pb
Piotrek
 
Posty: 547
Rejestracja: 16 paź 2017, 10:00
Lokalizacja: Łańcut

Re: Zmiany w MY2019

Postautor: michal84 » 19 cze 2018, 11:46

Piotrek pisze:
michal84 pisze:No i teraz jest dylemat: ładniejszy tablet i oświetlenie czy brak GPF. Jeszcze są dostępne auta My18 lub pod zamówienie My19.


GPF będzie w każdym aucie, które zjedzie z linii produkcyjnej począwszy od 1go lipca - data zamówienia nie ma znaczenia.


Ale kilkadziesiąt aut z rocznika 2018 (bez GPF) ma wjechać na stoki dealerów za ok. miesiąc. Więc jak ktoś kupuje "na dniach" (np. ja kupuję) to ma wybór. Dla przykładu w konfiguracji wybranej przeze mnie jest kilka szt. z tej dostawy wolnych do sprzedaży.
Kia Stinger 2.0T 255HP
michal84
 
Posty: 91
Rejestracja: 27 paź 2017, 09:01

Re: Zmiany w MY2019

Postautor: Ulthar » 21 cze 2018, 10:41

Załącznik od znajomego.

KIA Stinger zmiany modelowe MY19
https://ufile.io/midp9
Ulthar
 
Posty: 5
Rejestracja: 09 cze 2018, 18:24

Re: Zmiany w MY2019

Postautor: lukasmasdes » 22 cze 2018, 23:30

Cześć

Jestem właśnie na etapie oczekiwania na 2.0T w wersji MY2018. Zależało mi na wersji bez GPF. Według zapwenień salonu mam go meć do końca lipca.

Teoretycznie ma mieć 255 km. Widziałem pomiar na hamowni w którym wyszło 245 km, dlatego jak tylko przyjdzie mój postawię go na zaprzyjaźnionej hamowni i zobaczę czy to była przypadłość auta testowego, czy każdy tak ma. Autor testu mówił coś na temat paliwa, że warto sprawdzić jeszcze na 98. Wszyscy mówią, że ten silnik jest ustawiony na 95 więc nie wiem czy warto sprawdzać na 98.

Jeśli więc wersja MY2019 ma mieć 245 km na hamowni może wyjść 235 km :)

Miałem okazję testować w tym samym dniu wersję 2.0 T i opitmę 2.0T. Stinger był wyraźnie szybszy, a opitma ma przecież 7.6 s.
Uważam więc, że przedział 7-8 s jest trochę przesadzony. W większości testów wychodziło pomiędzy 6.6 a 6.9 s.
W teście w którym wyszło 6.6 s autor twierdził, że było mokro i był na zimówkach. Poza tym nie widziałem testu z LC.

Z LC może być 6s.

Moje odczucia po jeździe testowej były pozytywne. Auto było dynamiczne, i odwiodło mnie od Insigni 2.0T 260km, od której stinger też był wyraźnie szybszy.
lukasmasdes
 
Posty: 40
Rejestracja: 22 cze 2018, 22:28

Następna

Wróć do Kia Stinger

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość