Kia Stonic opinie - silnik 1,0 120 KM
Kia Stonic opinie - silnik 1,0 120 KM
Proszę o wasze opinie dotyczące modelu kia stonic, jeśli ktoś posiada ten silnik jak się sprawdza. Przymierzam się do kupna ale nie mogę się zdecydować na pojemność silnika. Brać z turbina czy bez?
Re: Kia Stonic opinie - silnik 1,0 120 KM
Auto z tym silnikiem to zupełnie inna bajka niż wersja 1.4 bez turbo, szybszy i reaktywny, dźwięk silnika przypomina nieco ten emitowany przez mocny motocykl ale po dołożeniu wygłuszenia pod maskę jest OK. Najważniejsze jest to że na tym silniku auto przyspiesza cały czas bez kręcenia do tzw odcinki, nawet na 6 biegu, co poza miastem jest warunkiem być albo nie być na szosie. Ogólnie fajny samochodzik, z temperamentem.
-
- Posty: 51
- Rejestracja: 18 lut 2018, 08:00
- model samochodu: stonic
Re: Kia Stonic opinie - silnik 1,0 120 KM
No ciekawa opinia faktycznie auto z tym silniki to demon prędkości i przyspieszenia 120 koni trzy cylindry praca silnika porównana do motocykla poza miastem to obowiązek ,spalanie pewnie 4 l na sto .Bież 1,4 prosty silni cztery cylindry 100 koni przy nie dużej wadze autka po mieście super na trasie też ni będziesz zawalidrogą a i w kieszeni parę złotych pozostanie.
Re: Kia Stonic opinie - silnik 1,0 120 KM
Podchodząc do porównania silników 1.4/1.0 merytorycznie: dla mnie b.ważny jest generowany przez silnik moment obrotowy, a ten w silniku 1.0 jest ok 30% wyższy niż w silniku 1.4, 172 do 133, to z kolei oznacza że silnik turbo jest elastyczniejszy co z kolei przekłada się na łatwiejsze przyspieszanie na wyższych biegach, 1.0 przyspiesza od 80 do 120 km/h o kilka sekund szybciej niż 1.4 czyli Stonic GDi 1.0 jest autem bezpieczniejszym i wygodniejszym w użytkowaniu, zużycie paliwa obu wersji jest chyba zbliżone. Jeździłem obu wersjami i od razu zdecydowałem się na silniejszy motor, po prostu to auto spędza poza miastem 50% czasu a tam łatwość wyprzedzania jest po prostu nie do przecenienia, jeśli ktoś jeździ prawie zawsze w mieście to słabszy silnik wystarczy. Już taki jestem ze lubię mieć jakiś zapas pod pedałem przyspieszenia, nawet w takim samochodziku, gdybym kupował jeszcze raz to poczekałbym na wersję ze skrzynią 7DCT, byłoby jeszcze szybciej i wygodniej.krzysztof42 pisze:No ciekawa opinia faktycznie auto z tym silniki to demon prędkości i przyspieszenia 120 koni trzy cylindry praca silnika porównana do motocykla poza miastem to obowiązek ,spalanie pewnie 4 l na sto .Bież 1,4 prosty silni cztery cylindry 100 koni przy nie dużej wadze autka po mieście super na trasie też ni będziesz zawalidrogą a i w kieszeni parę złotych pozostanie.
-
- Posty: 51
- Rejestracja: 18 lut 2018, 08:00
- model samochodu: stonic
Re: Kia Stonic opinie - silnik 1,0 120 KM
Piter1993 ty geniuszu umysłu tu Żaden temat nie jest skierowany do mnie czy do ciebie rozmawiamy o samochodach wyraziłem swoją opinię nikogo nie obraziłem .Odpowiadając na twoje zaczepki mam wrażenie że zamias mózgu masz styropian i to ten najtańszy.
Re: Kia Stonic opinie - silnik 1,0 120 KM
Krzysztof,
Stonic 1,0 120km jak się sprawdza? - adresowany do ludzi, którzy mają coś z tym silnikiem wspólnego.
1. Posiadasz auto z takim silnikiem? - nie
2. Jeździłeś autem z takim silnikiem? - nie, bo dilerzy testowe auta mieli z 1.4.
3. Podałeś jakąkolwiek merytoryczną informację na temat tego modelu? - nie
4. Ukazałeś ignorancję i Polską mentalność - mam inny model, więc wszystkie inne są złe, bo nie moje? - tak
Jeśli nadal nie przekonują Cię powyższe argumenty i nie rozumiesz na czym polega forum dyskusyjne - wymiana doświadczeń lub odpowiadanie na pytania w sposób, który może pomóc innym to... Nie ma sensu dalej dyskutować:)
Co do najtańszego styropianu w moim mózgu, to nie ja wybrałem słabszy silnik tylko po to, żeby było taniej, więc... Równy z równym się mierzy:)
P.S. Proponuję przestudiować zasady pisania w języku polskim, i nie tylko:
- interpunkcja,
- zaimki,
- poprawne stosowanie kropek i odstępów z nimi związanymi.
Stonic 1,0 120km jak się sprawdza? - adresowany do ludzi, którzy mają coś z tym silnikiem wspólnego.
1. Posiadasz auto z takim silnikiem? - nie
2. Jeździłeś autem z takim silnikiem? - nie, bo dilerzy testowe auta mieli z 1.4.
3. Podałeś jakąkolwiek merytoryczną informację na temat tego modelu? - nie
4. Ukazałeś ignorancję i Polską mentalność - mam inny model, więc wszystkie inne są złe, bo nie moje? - tak
Jeśli nadal nie przekonują Cię powyższe argumenty i nie rozumiesz na czym polega forum dyskusyjne - wymiana doświadczeń lub odpowiadanie na pytania w sposób, który może pomóc innym to... Nie ma sensu dalej dyskutować:)
Co do najtańszego styropianu w moim mózgu, to nie ja wybrałem słabszy silnik tylko po to, żeby było taniej, więc... Równy z równym się mierzy:)
P.S. Proponuję przestudiować zasady pisania w języku polskim, i nie tylko:
- interpunkcja,
- zaimki,
- poprawne stosowanie kropek i odstępów z nimi związanymi.
Proceed GT full (MY22)
Re: Kia Stonic opinie - silnik 1,0 120 KM
Dzięki za wszystkie info. Pytanie moje miało na celu właśnie odwiedzenie się, czy jest znaczącą różnica w jeździe autem z turbina, a bez. Jeździłem starszym autem z turbina i w momencie kiedy turbina się posypala odczulem jej znaczący brak, np przy jeździe autostrada, przy 130 pod górę, gdy dociskasz pedal gazu, a auto zwalnia. Wiem, że to pewnie inna generacja samochodów ale chce uniknąć właśnie takich sytuacji.
Re: Kia Stonic opinie - silnik 1,0 120 KM
Inaczej jeździ auto z turbiną, która się uszkodziła niż auto bez turbiny fabrycznie
Inna trochę charakterystyka pracy silnika.
Moc mocą, moment momentem, ale największą zaletą turbo jest dostępność tego momentu już od 1700-2000 obrotów tak na oko.
Przy wolnossącym, zgodnie z broszurkami maksymalny moment mamy koło 4 tysięcy, czy nawet jeszcze wyżej.
Na korzyść 1.4 przemawia niższe spalanie, cena zakupu i nie oszukujmy się trwałość.
Nie chcę "hejtować" silniczka 1.0, ale fakt jest faktem, że będzie on na pewno mniej żywotny od sprawdzonej bądź co bądź konstrukcji.
Inna trochę charakterystyka pracy silnika.
Moc mocą, moment momentem, ale największą zaletą turbo jest dostępność tego momentu już od 1700-2000 obrotów tak na oko.
Przy wolnossącym, zgodnie z broszurkami maksymalny moment mamy koło 4 tysięcy, czy nawet jeszcze wyżej.
Na korzyść 1.4 przemawia niższe spalanie, cena zakupu i nie oszukujmy się trwałość.
Nie chcę "hejtować" silniczka 1.0, ale fakt jest faktem, że będzie on na pewno mniej żywotny od sprawdzonej bądź co bądź konstrukcji.
Re: Kia Stonic opinie - silnik 1,0 120 KM
Jasne, to jest oczywiste, stąd też napisałem, że to pewnie inna generacja aut niż te starsze.
Myślę sobie też, że w tych czasach firma dająca 7 lat gwarancji nie pozwoli sobie żeby jakiś model wydawany byl w przypadku możliwości pojawiania się problemów np właśnie z silnikiem.
Wiadomo, że różne sytuacje mogą się zdarzyć w późniejszych latach ale wierzę, że producenci wiedzą co robią instalując w swoich autach silnik 1,0 z turbina na 3 cylindrach.
Jesli macie jeszcze jakieś sugestie odnoście tego podelu z tym silnikiem, będę wdzięczny na info.
Myślę sobie też, że w tych czasach firma dająca 7 lat gwarancji nie pozwoli sobie żeby jakiś model wydawany byl w przypadku możliwości pojawiania się problemów np właśnie z silnikiem.
Wiadomo, że różne sytuacje mogą się zdarzyć w późniejszych latach ale wierzę, że producenci wiedzą co robią instalując w swoich autach silnik 1,0 z turbina na 3 cylindrach.
Jesli macie jeszcze jakieś sugestie odnoście tego podelu z tym silnikiem, będę wdzięczny na info.
Re: Kia Stonic opinie - silnik 1,0 120 KM
Nie wydaje mi się abyś miał rację. Te 7 lat to troche slogan a rzeczywistość weryfikuje zycie i warunki gwarancji...Piotr1986 pisze: Myślę sobie też, że w tych czasach firma dająca 7 lat gwarancji nie pozwoli sobie żeby jakiś model wydawany byl w przypadku możliwości pojawiania się problemów np właśnie z silnikiem.