Stonic - Zdarta konserwacja na progach przez serwis

forum użytkowników Kia Stonic
dziabi3
Posty: 174
Rejestracja: 02 lip 2018, 00:05
model samochodu: Stonic 1.4 MPI

Stonic - Zdarta konserwacja na progach przez serwis

Post autor: dziabi3 »

Kto z was zauważył zdartą konserwacje na progach w miejscach podstawiania podnośnika ?

Ja nie zauważyłem tego problemu przy odbiorze i teraz się z tym bujam.
Serwis twierdzi że to problem w wszystkich stonicach i szukają rozwiązania.
Wykonałem kilka konserwacji swoich aut i mógłbym to rozwiązać ale no własnie GWARANCJA mi splątuje ręce.

Na progach a właściwie na rancie kia dała za dużo miękkiej konserwacji i ona się zdziera do gołej blachy przy podstawieniu podnośnika w serwisie.
Problem ten występuje nawet gdy na ramieniu podnośnika jest zamontowana super miękka guma.

Proszę pisać czy ktoś z was ma ten problem bo sól na drogach już jest.
Depesz
Posty: 75
Rejestracja: 20 wrz 2018, 19:54
model samochodu: Stonic

Re: Stonic - Zdarta konserwacja na progach przez serwis

Post autor: Depesz »

Nie mam takiego problemu.Przy odbiorze zwróciłem uwage dilerowi i uwazali przy przegladzie.Jak zmieniałem opony,auto było na podnosniku i nic nie było zdarte.
dziabi3
Posty: 174
Rejestracja: 02 lip 2018, 00:05
model samochodu: Stonic 1.4 MPI

Re: Stonic - Zdarta konserwacja na progach przez serwis

Post autor: dziabi3 »

To masz szczęście.
W Bydgoszczy jest kilka przypadków tego problemu tak potwierdził serwisant.
Awatar użytkownika
Dybuk
Posty: 35
Rejestracja: 04 lut 2019, 17:59
model samochodu: Stonic

Re: Stonic - Zdarta konserwacja na progach przez serwis

Post autor: Dybuk »

W okolicach Krakowa to samo, niestety nie mogłem być przy podnoszeniu auta. Chyba w Lipcu mam pierwszy przegląd, zapytam co z tym fantem zrobić ? Dołączam zdjęcia:

https://photos.app.goo.gl/dwP8YtZKW7wGiqYK8
Geffect
Posty: 5
Rejestracja: 28 gru 2018, 18:35
model samochodu: Kia stonic

Re: Stonic - Zdarta konserwacja na progach przez serwis

Post autor: Geffect »

Ja już opisywałem swój przypadek i mam dokładnie to samo, zastanawiam się co z tym zrobić dalej bo korozją wejdzie tam momentalnie. Serwis lekceważy problem mówiąc że to nic poważnego. Co panowie z tym zrobić? Ma ktoś jakąś konkretną deklaracje z jakiegokolwiek serwisu że będą to usuwać lub zastosują jakieś rozwiązanie?
Awatar użytkownika
Dybuk
Posty: 35
Rejestracja: 04 lut 2019, 17:59
model samochodu: Stonic

Re: Stonic - Zdarta konserwacja na progach przez serwis

Post autor: Dybuk »

Geffect pisze:Ja już opisywałem swój przypadek i mam dokładnie to samo, zastanawiam się co z tym zrobić dalej bo korozją wejdzie tam momentalnie. Serwis lekceważy problem mówiąc że to nic poważnego. Co panowie z tym zrobić? Ma ktoś jakąś konkretną deklaracje z jakiegokolwiek serwisu że będą to usuwać lub zastosują jakieś rozwiązanie?
Napisałem do KIA POLSKA, zero reakcji z ich strony. Czekam na pierwszy przegląd, zobaczymy co na to Panowie z serwisu (jestem z Krakowa).

pozdrawiam
Rafaello
Posty: 14
Rejestracja: 08 sty 2019, 09:38
model samochodu: Seat

Re: Stonic - Zdarta konserwacja na progach przez serwis

Post autor: Rafaello »

Dybuk pisze:
Geffect pisze:Ja już opisywałem swój przypadek i mam dokładnie to samo, zastanawiam się co z tym zrobić dalej bo korozją wejdzie tam momentalnie. Serwis lekceważy problem mówiąc że to nic poważnego. Co panowie z tym zrobić? Ma ktoś jakąś konkretną deklaracje z jakiegokolwiek serwisu że będą to usuwać lub zastosują jakieś rozwiązanie?
Napisałem do KIA POLSKA, zero reakcji z ich strony. Czekam na pierwszy przegląd, zobaczymy co na to Panowie z serwisu (jestem z Krakowa).

pozdrawiam
Kia Polska najczęściej odsyła do ASO
. Mnie nie potrafili udzielić prostej odpowiedzi czy silnik 1.4 w Stonic ma ręcznie czy hydraulicznie kasowany luz zaworowy a ASO ..... Jeden w ogóle nie odpisał a drugi po trzech emailach i podaniu numerów VIN kontakt się urwał. Jeszcze im dam szansę bo może kupię Niro ale być może będzie to Arona 1.5 FR
camelleon
Posty: 507
Rejestracja: 19 lut 2018, 17:52
model samochodu: RIO

Re: Stonic - Zdarta konserwacja na progach przez serwis

Post autor: camelleon »

Rafaello pisze: Mnie nie potrafili udzielić prostej odpowiedzi czy silnik 1.4 w Stonic ma ręcznie czy hydraulicznie kasowany luz zaworowy a ASO
z tego co wiem to raczej starsze konstrukcje mają hydraulikę.. nowsze w wiekszosci jest to reczna robota.. ale wiem ze venga silnik dohc ma problem z luzami zaworowymi (choc zrobilismy 90 tysieci i nic), ceed nie mial tego problemu.. w rio tez nie doswiadczylem..

problem z zaworami pojawia sie gdy zagazujesz silnik .. na benzynie raczej nie szukalbym propblemu na sile.
Mess with the best
Die like the rest
Rafaello
Posty: 14
Rejestracja: 08 sty 2019, 09:38
model samochodu: Seat

Re: Stonic - Zdarta konserwacja na progach przez serwis

Post autor: Rafaello »

camelleon pisze:
Rafaello pisze: Mnie nie potrafili udzielić prostej odpowiedzi czy silnik 1.4 w Stonic ma ręcznie czy hydraulicznie kasowany luz zaworowy a ASO
z tego co wiem to raczej starsze konstrukcje mają hydraulikę.. nowsze w wiekszosci jest to reczna robota.. ale wiem ze venga silnik dohc ma problem z luzami zaworowymi (choc zrobilismy 90 tysieci i nic), ceed nie mial tego problemu.. w rio tez nie doswiadczylem..

problem z zaworami pojawia sie gdy zagazujesz silnik .. na benzynie raczej nie szukalbym propblemu na sile.
Z tego co wiem to właśnie starsze konstrukcje GAMMA mają ręczną regulację a 1.2 (82km)KAPPA ma hydraulikę nawet fabrycznie lpg montowali.1.4 też jest KAPPA ale eksperci z Gazeo przy Stoniku piszą że ręczna a przy Hyundai i20,i30 1.4 100km że hydrauliczna dlatego chciałem wiedzieć u producenta ale.... Się nie dowiedziałem
camelleon
Posty: 507
Rejestracja: 19 lut 2018, 17:52
model samochodu: RIO

Re: Stonic - Zdarta konserwacja na progach przez serwis

Post autor: camelleon »

Rafaello pisze: Z tego co wiem to właśnie starsze konstrukcje GAMMA mają ręczną regulację a 1.2 (82km)KAPPA ma hydraulikę nawet fabrycznie lpg montowali.1.4 też jest KAPPA ale eksperci z Gazeo przy Stoniku piszą że ręczna a przy Hyundai i20,i30 1.4 100km że hydrauliczna dlatego chciałem wiedzieć u producenta ale.... Się nie dowiedziałem
kia wlasnie do najmniejszych pozwalala gaz wkladac..
rio 1.2tak gaz a 1.4 juz nie.
venga 1.4 tak.gaz a 1.6 juz nie i w 1.4 venga jest ręczna regulacja (100%) zakladalismy gaz.

nie mam pojecia jak to jest w naszych stonicach ale silnik moze byc ciut inny niz z hujdaja? w teori venga i ix25 to te same jednostki, wiec sam juz nie wiem,
gazownik dobry zalozy Ci gaz do wszystkiego i powie jak sie trzymać przegladów i serwisów by było dobrze.
Mess with the best
Die like the rest
ODPOWIEDZ

Wróć do „Kia Stonic”