Strona 2 z 8
Re: System start&stop
: 02 sty 2019, 12:08
autor: camelleon
kosa666 pisze:
zapala się pomarańczowa ikona Start/stop
jesli sie zapala tzn ze system się wyłączył i nie zadziała.
jesli zgasnie to sie zapala zielona ze jest w trybie wygaszenia, zebys wiedzial ze nie zgaslo tylko ze "zgasło"
Re: System start&stop
: 02 sty 2019, 17:51
autor: krzych63
Bo bywa i tak- Procedury startowe zachowane a po zatrzymaniu, zapala się kontrolka startstopu na pomarańczowo, silnik niewygaszony pomrukuje sobie spokojnie, lampka na przycisku też łypie na pomarańczowo - no to go wciskam ponownie i kontrolka gaśnie a przycisk dalej łypie na mnie na pomarańczowo, że on dalej wyłączony(znaczy ten startstop).
A bywa też i tak, że kontrolka na pomarańczowo (nie na zielono) a silnik zgaśnięty i wtedy trza nacisnąć guzik Startu.
Bo jak już pisałem- naćkali w niego tej elektroniki jak książek do tornistra pierwszoklasisty no to się samochodzik gubi co ma pokazać! Jak w tym starym dowcipie:
Konkurs na szybkie liczenie
-"254 x 485?"
-"325"
-"Ale to jest źle!"
-"Ale szybko!"
Re: System start&stop
: 02 sty 2019, 20:56
autor: kosa666
no dobra, ale w instrukcji jest wyraźnie napisane jakie warunki ma spełnić, żeby "zgasło"..
Jednocześnie napisali, że jeżeli wszystkie warunki spełnione, a cały czas na pomarańczowo i nie "gaśnie" to szybki kontakt z serwisem!
PS - w sumie to mi tam pasuje, bo szkoda mi TURBO i akumulatora... ale zastanawia mnie ten kontakt z serwisem
Re: System start&stop
: 02 sty 2019, 23:57
autor: JaWa
W serwisie mogą dołożyć Ci przekaźnik, który wyłączy za Ciebie start&stop, natomiast jak nie działa to kontakt z serwisem, bo może nie działać coś zupełnie innego.
Re: System start&stop
: 08 sty 2019, 00:17
autor: dziabi3
camelleon pisze:dziabi3 pisze:
Moja kobieta ma kluczyk.
Ostatnio zapomniałem wyłączyć start stop i przy -1 zadziała gdy auto było nagrzane.
no wlasnie dzis tez minus 3.. minus 5 i jak cieply samochodzik to gaśnie. Ja mam bezkluczykowy i gdzies czytalem ze jest inny rozrusznik, bo kluczykiem przekrecasz trzymasz i krecisz by odpalił. u mnie wciskam i czekam i samo.. wiec czy to moze gdzies powodowac roznice w samym dzialaniu systemu? być moze nie.
natomiast zeby sprawdzic automatykę rozrusznika - spróbuj zrobic takie klik tylko w sensie przekrec do cykniecia i pusc kluczyk, cofnij. Jesli samochod pomimo tego bedzie krecił to rozrusznik ten sam, jesli po takim polsekundowym rozruchu poprostu nic sie nie stanie tzn ze auto wymaga normalnego klasycznego rozruchu.. i to by znaczylo ze systemy moga sie minimalnie roznic co moze wplywac na minimalne roznice w dizalaniu isg.
albo to wszystko magia świąt
Rozrusznik jest ten sam.
Przecież jak w aucie z kluczykiem naciskasz sprzęgło to kręci puki nie odpali.
Moja żona nie używa stert/stop , raz w tygodniu przegania auto na trasie 300km wiece aku naładowane i start/stop też inaczej może reagować.
Różnica może wynikać z naładowania aku poboru prądu (szyby , kiera , fotele itp).
Jak masz to wszystko odpalone albo słabe acu to ecu stwierdza "nima chuja nie zgaszę silnika bo zarżnę aku".
Re: System start&stop
: 08 sty 2019, 18:42
autor: krzysztof42
Witam Jeżeli nie są spełnione wszystkie warunki aby system zadziałał kontrolka na zegarach zapali się na pomarańczowo i od razu zapali się kontrolka na wyłączniku(ten koło lewarka) wtedy silnik nie gaśnie bo nie spełnione są wszystkie warunki. jeżeli wszystko jest ok zapali się kontrolka na zielono( ta na zegarach) i silnik gaśnie jet ok .Jeżeli kontrolka na zegarach pali się na pomarańczowo a ta koło lewarka na wyłączniku nie zapali się to jest jakiś problem trzeba sprawdzić system (najlepiej w ASO) podobnie jeżeli kontrolka na zegarach zapali się na zielono a silnik nie gaśnie.
Re: System start&stop
: 11 sty 2019, 19:45
autor: kosa666
no właśnie u mnie zapala się ta pomarańczowa dioda na przycisku do wyłączania systemu (oprócz pomarańczowej kontrolki na desce)... więc zgodnie z Twoim opisem - nie są spełnione warunki..
a w instrukcji są opisane tak:
- zapięty pas bezpieczeństwa
- zamknięte drzwi i maska
- podciśnienie w hamulcach
- akumulator naładowany
- temperatura na zewnątrz pomiędzy -10 a +35
- temperatura płynu chłodzącego nie jest zbyt niska
Wszystko powyższe spełniam... są jeszcze jakieś inne??? (aku naładowany - jeżdżę jednorazowo po 500km, płyn hamulcowy wymieniony)
Re: System start&stop
: 11 sty 2019, 22:52
autor: Depesz
Chyba naprawde masz coś nie tak...a umnie aż za dobrze to działą.Ostatnio było u mnie -9.Miałem właczone ogrzewanie na 19 stopni(automat) i podgrzanie foteli na minimum(jedna lampka)Temperetaure silnika miałem około 80 stopni,pierwsze skrzyzowanie jakie dojechałem ,zatrzymałem sie i silnik zgasł,zadziałało,aż sie zdziwiłem.Przejechałem moze..ja wiem..z 4 kilometry?Może silnik sie szybko nagrzał bo wyjechałem z garazu(miałem 10 stopni)jednak tak byłem zaskoczony.Jednak gdy jechałem tą samą drogą tyle ,że jeszcze właczone podgrzewanie kierownicy i fotele na max...nie zadziałało.
Re: System start&stop
: 14 sty 2019, 09:47
autor: camelleon
kosa666 pisze:
- temperatura na zewnątrz pomiędzy -10 a +35
na pewno minus 10?
Re: System start&stop
: 14 sty 2019, 09:51
autor: camelleon
dziabi3 pisze:
Rozrusznik jest ten sam.
Przecież jak w aucie z kluczykiem naciskasz sprzęgło to kręci puki nie odpali.
no wlasnie, są dwa rodzaje:
1.krecisz kluczykiem i trzymasz przekręcony poki nie zaskoczy
2. przekręcasz kluczyk i puszczasz a auto dalej samo kręci
w trybue bezkluczykowym, naciskam przycisk (nie musze go trzymac) i auto kreci - czyli tak jak w opcji 2. ze tylko dajesz impuls do zaplonu reszta robi sie sama, nie musisz kluczykiem wywolywac zaplonu przez kilka sekund (krecic go).
Rzecz sprawdzona w innym samochodzie na kilku roznych wersjach tego samego modelu wystepowaly dwa rozne zaplony, stacyjki nie wiem jak to nazwac
nie wiem jak ma stonik z kluczykiem to zrobione, stąd moje zastanowienie czy jest taka sama elektryka.. bo moze ale nie musi.