System start&stop
System start&stop
Witam forumowiczów,
Pisze z nowością z mojej kijanki. Dzisiaj robiłem trasę około 300 km i za każdym razem kiedy system start stop powinien się uruchomić (prędkość poniżej 5 KPH + luz) mój samochód wyświetlał mi pomarańczowa ikonę tego systemu na klastrze a przycisk od systemu przechodził w stan manualnego wyłączenia.
Czy miał ktoś kiedyś takie problemy? Generalnie zachowanie było takie jak w przypadku spełnienia warunków gaszenia silnika przy zimnym silniku.
Info:
Temperatura zewnętrzna dnia dzisiejszego wynosiła 6-7 stopni Celsjusza.
Z góry dzięki!
Pisze z nowością z mojej kijanki. Dzisiaj robiłem trasę około 300 km i za każdym razem kiedy system start stop powinien się uruchomić (prędkość poniżej 5 KPH + luz) mój samochód wyświetlał mi pomarańczowa ikonę tego systemu na klastrze a przycisk od systemu przechodził w stan manualnego wyłączenia.
Czy miał ktoś kiedyś takie problemy? Generalnie zachowanie było takie jak w przypadku spełnienia warunków gaszenia silnika przy zimnym silniku.
Info:
Temperatura zewnętrzna dnia dzisiejszego wynosiła 6-7 stopni Celsjusza.
Z góry dzięki!
Proceed GT full (MY22)
Re: System start&stop
Też takie CÓŚ od czasu do czasu mam. I też się nad tym zastanawiałem. Wnioski:
1. nie zachowanie procedur startowych
2. ruch (bardzo mały) pojazdu
3. głupieje
Ad. 1 -wsiadasz, zapinasz pasy,włączasz silnik, wyłączasz start-stop, włączasz ogrzewanie kierownicy, fotela, odchylasz uszy (lusterka), przypominasz sobie gdzie masz jechać i w drogę!
Ad. 2 - parę razy tak miałem jak zatrzymywałem samochód przed bramą a tam jest lekko z górki i on patrz punkt 3
Ad. 3 -naćkane w nim tyle elektroniki, że on głupieje i nie wie czy włączyć ten start-stop czy nie?
Stąd ten wyświetlany komunikat -"sam sobie ręcznie włącz ten system bo ja nie wiem"
A może by ktoś z serwisu się wypowiedział mądrze?
1. nie zachowanie procedur startowych
2. ruch (bardzo mały) pojazdu
3. głupieje
Ad. 1 -wsiadasz, zapinasz pasy,włączasz silnik, wyłączasz start-stop, włączasz ogrzewanie kierownicy, fotela, odchylasz uszy (lusterka), przypominasz sobie gdzie masz jechać i w drogę!
Ad. 2 - parę razy tak miałem jak zatrzymywałem samochód przed bramą a tam jest lekko z górki i on patrz punkt 3
Ad. 3 -naćkane w nim tyle elektroniki, że on głupieje i nie wie czy włączyć ten start-stop czy nie?
Stąd ten wyświetlany komunikat -"sam sobie ręcznie włącz ten system bo ja nie wiem"
A może by ktoś z serwisu się wypowiedział mądrze?
Re: System start&stop
6 stoponi to ani zimno ani cieplo jak dopiero co ruszysz nie podziala jak masz nagrzane bedzie dzialac. jak masz klime grzanei cos tam duzo pradu to sie nie uruchomi..
a juz na pewno przy toczącym sie samochodzie nastepuje takie zero jeden wylaczy wlaczy .. jak stoisz dziala jak puscisz hamulec i auto sie "kulnie do przodu" to zaraz tez uruchamia. start stop jak nazwa wskazuje dziala w pozycji stop . stoisz, reczny luz.. i gra
a juz na pewno przy toczącym sie samochodzie nastepuje takie zero jeden wylaczy wlaczy .. jak stoisz dziala jak puscisz hamulec i auto sie "kulnie do przodu" to zaraz tez uruchamia. start stop jak nazwa wskazuje dziala w pozycji stop . stoisz, reczny luz.. i gra
Mess with the best
Die like the rest
Die like the rest
Re: System start&stop
Używam codziennie, nie masz racji, póki Twój samochód nie przekroczy 5 KPH to sie nie zapali i nie ma tutaj żadnego wpływu to czy trzymasz hamulec czy nie, jedynym wymaganiem do S&S jest luz silnika (+ jego temperatura). Tak czy inaczej jest jak krzycho napisał. Dzisiaj już wszystko śmigało bez problemujak stoisz dziala jak puscisz hamulec i auto sie "kulnie do przodu" to zaraz tez uruchamia
Proceed GT full (MY22)
Re: System start&stop
Piter1993 pisze:Witam forumowiczów,
Pisze z nowością z mojej kijanki. Dzisiaj robiłem trasę około 300 km i za każdym razem kiedy system start stop powinien się uruchomić (prędkość poniżej 5 KPH + luz) mój samochód wyświetlał mi pomarańczowa ikonę tego systemu na klastrze a przycisk od systemu przechodził w stan manualnego wyłączenia.
Czy miał ktoś kiedyś takie problemy? Generalnie zachowanie było takie jak w przypadku spełnienia warunków gaszenia silnika przy zimnym silniku.
Info:
Temperatura zewnętrzna dnia dzisiejszego wynosiła 6-7 stopni Celsjusza.
Z góry dzięki!
Ten start stop ma jakiś feler.
Czasami potrafi odwalić taki numer gdy się toczę do skrzyżowania ze szok.
Silnik potrafi zgasnąć i nie reagować na pedał sprzęgła ani hamulca ani gazu.
Wtedy szybko w locie wyłączam stacyjkę i odpalam podczas gdy się toczę.
Ogólnie mamy cały czas start stop wyłączony bo trudno powiedzieć co odwali znowu i po problemie.
Re: System start&stop
Dziabi...dziwne ,u mnie wszystko działa oki z tym systemem nie mam żadnego problemu
Re: System start&stop
no wlasnie.. apropo start stop mysle też że roznice w dzialaniu mogą polegac na jeszcze jednej rzeczy..
macie kluczyki? czy przycisk START do zaplonu?
a przy okazji.. wg instrukcji dziala to do 4 stopni .. a mnie dzis przy pinis 2 tez dziala.. klima chodzi ogrzewanie wszelkie a na skrzyzowaniu i tak gasnie i cisza..
macie kluczyki? czy przycisk START do zaplonu?
a przy okazji.. wg instrukcji dziala to do 4 stopni .. a mnie dzis przy pinis 2 tez dziala.. klima chodzi ogrzewanie wszelkie a na skrzyzowaniu i tak gasnie i cisza..
Mess with the best
Die like the rest
Die like the rest
Re: System start&stop
Moja kobieta ma kluczyk.camelleon pisze:no wlasnie.. apropo start stop mysle też że roznice w dzialaniu mogą polegac na jeszcze jednej rzeczy..
macie kluczyki? czy przycisk START do zaplonu?
a przy okazji.. wg instrukcji dziala to do 4 stopni .. a mnie dzis przy pinis 2 tez dziala.. klima chodzi ogrzewanie wszelkie a na skrzyzowaniu i tak gasnie i cisza..
Ostatnio zapomniałem wyłączyć start stop i przy -1 zadziała gdy auto było nagrzane.
Re: System start&stop
no wlasnie dzis tez minus 3.. minus 5 i jak cieply samochodzik to gaśnie. Ja mam bezkluczykowy i gdzies czytalem ze jest inny rozrusznik, bo kluczykiem przekrecasz trzymasz i krecisz by odpalił. u mnie wciskam i czekam i samo.. wiec czy to moze gdzies powodowac roznice w samym dzialaniu systemu? być moze nie.dziabi3 pisze: Moja kobieta ma kluczyk.
Ostatnio zapomniałem wyłączyć start stop i przy -1 zadziała gdy auto było nagrzane.
natomiast zeby sprawdzic automatykę rozrusznika - spróbuj zrobic takie klik tylko w sensie przekrec do cykniecia i pusc kluczyk, cofnij. Jesli samochod pomimo tego bedzie krecił to rozrusznik ten sam, jesli po takim polsekundowym rozruchu poprostu nic sie nie stanie tzn ze auto wymaga normalnego klasycznego rozruchu.. i to by znaczylo ze systemy moga sie minimalnie roznic co moze wplywac na minimalne roznice w dizalaniu isg.
albo to wszystko magia świąt
Mess with the best
Die like the rest
Die like the rest
Re: System start&stop
u mnie co prawda Optima 1.7 z DCT, ale mam podobne objawy... zapala się pomarańczowa ikona Start/stop, ale auto nie gaśnie (a niby wszystkie warunki spełnione: wył. ogrzewanie szyb czy foteli, dmuchawa na pierwszym biegu, temperatura silnika OK... itp).... zadziałało CI w końcu??Piter1993 pisze:Witam forumowiczów,
Pisze z nowością z mojej kijanki. Dzisiaj robiłem trasę około 300 km i za każdym razem kiedy system start stop powinien się uruchomić (prędkość poniżej 5 KPH + luz) mój samochód wyświetlał mi pomarańczowa ikonę tego systemu na klastrze a przycisk od systemu przechodził w stan manualnego wyłączenia.
Czy miał ktoś kiedyś takie problemy? Generalnie zachowanie było takie jak w przypadku spełnienia warunków gaszenia silnika przy zimnym silniku.
Info:
Temperatura zewnętrzna dnia dzisiejszego wynosiła 6-7 stopni Celsjusza.
Z góry dzięki!