Systemy FCA, FCW, DAW i itp
-
- Posty: 8
- Rejestracja: 29 kwie 2018, 21:46
- model samochodu: STONIC
Systemy FCA, FCW, DAW i itp
Witam
Mam podejrzenie o nie działających systemach w mojej KIA STONIC 1.6CRDI XL.
Czy ktoś z forumowiczów testował w praktyce te systemy. Moje wogole nie wykrywaja zagrożenia kolizji z przodu.
Nie działa według mnie także DAW czyli wykrywanie zmęczenia kierowcy.
Czekam na wasze wskazania jak to działa.
Mam podejrzenie o nie działających systemach w mojej KIA STONIC 1.6CRDI XL.
Czy ktoś z forumowiczów testował w praktyce te systemy. Moje wogole nie wykrywaja zagrożenia kolizji z przodu.
Nie działa według mnie także DAW czyli wykrywanie zmęczenia kierowcy.
Czekam na wasze wskazania jak to działa.
Re: Systemy FCA, FCW, DAW i itp
Co do automatycznego hamowania, występuje ono tylko przed pieszymi i innymi pojazdami i to w momencie w którym człowiek jest już pewny kolizji. Testowanie przez podjeżdżanie do przeszkody na własnym podwórku raczej nie ma sensu. Co to zmęczenia kierowcy, spróbuj przez pewien czas oscylować w pasie lub lekko najeżdżać na znaczniki pasa.
Pozdrawiam
Pozdrawiam
Proceed GT full (MY22)
-
- Posty: 8
- Rejestracja: 29 kwie 2018, 21:46
- model samochodu: STONIC
Re: Systemy FCA, FCW, DAW i itp
Co do KIA BRAKE SYSTEM, to załączyło się 2 razy jak do samochodu przede mną było dużooo miejsca (komunkat był tak krotki, że domyśliłem się że to jest to) , i zamilkło, bardziej bym podejrzewał działanie radaru wmontowanego w zderzak, ale nie jestem pewien (moje ASO chyba będzie słabe w tym temacie). Co do asystenta zmęczenia kierowcy to już raz prawie zasypiałem podczas jazdy a stopień czułości kierowcy był wysoki, zjeżdżanie nagminne poza pas tez nic nie poskutkowało. stąd pytanie do szanownych kolegów jak u was to działa
Re: Systemy FCA, FCW, DAW i itp
sprawdzone i dziala.. i to i owo i wiekszosc.
zmeczenie - zalezy od stylu jazdy jak duzo zmeiniasz biegi krecisz itd bawisz sie autem to nie ejstes zmeczony, jak duzo jedziesz na tempomacie i leniwie itd.. to wykrywa.. zrobilem trasy po 300 km i poziom zmeczenia spadal nieznacznie.. a ostatnio przejechalem z domu 35km i wyskoczyło mi proponuje kawe:) - jazda wlasnie taka tempomat , leniwie.. testowalem. (a mzoe dlatego ze wyjezdzajac zona mowila o kawie i auto posluchało)
dalej front colision i back colision.. tylne dziala gdy masz wykrywanie w martwym polu i dziala zawsze jak masz wsteczny .. przykladowo wyjezdzasz z bramy prosto na droge tylem.. to piszczy i miga w lusterkach jak auto jest na drodze 10..15m od ciebie.. (ciekawe czy hamuje jak sie zagapisz?)
przedni asystent.. zaleznie jak usatwisz czulosc .. wczesniej pozniej.. to u mnie dziala. Jadac z predkoscią 50..60 prosto na zaparkowany przy drodze samochod (wiedzialem ze go bede omijal bez kierunk itd..) bez przyspieszania czy hamowania auto lecialo z górki i pare metrów od samochodu (dla mnie jeszcez bezpiecznie) pojawila sie kontrolka i zaczal piszczec.. ominalem pojazd ale sygnalizacja ze zblizam sie za szybko i nie bylo reakcji hamulca - juz sie pojawila. nie testowalem zatrzymania ale na to tez mam plan.
test pilki wlatujacej pod kola samochodu.. przy predkosci 10 20 na drodze pod dom, wrzucimy pilke przed samochód. albo stanie albo bedzie trzeba kupic nową pilke - sprawdzimy jak dziala to wykrywanie pieszego
pozdrawiam
zmeczenie - zalezy od stylu jazdy jak duzo zmeiniasz biegi krecisz itd bawisz sie autem to nie ejstes zmeczony, jak duzo jedziesz na tempomacie i leniwie itd.. to wykrywa.. zrobilem trasy po 300 km i poziom zmeczenia spadal nieznacznie.. a ostatnio przejechalem z domu 35km i wyskoczyło mi proponuje kawe:) - jazda wlasnie taka tempomat , leniwie.. testowalem. (a mzoe dlatego ze wyjezdzajac zona mowila o kawie i auto posluchało)
dalej front colision i back colision.. tylne dziala gdy masz wykrywanie w martwym polu i dziala zawsze jak masz wsteczny .. przykladowo wyjezdzasz z bramy prosto na droge tylem.. to piszczy i miga w lusterkach jak auto jest na drodze 10..15m od ciebie.. (ciekawe czy hamuje jak sie zagapisz?)
przedni asystent.. zaleznie jak usatwisz czulosc .. wczesniej pozniej.. to u mnie dziala. Jadac z predkoscią 50..60 prosto na zaparkowany przy drodze samochod (wiedzialem ze go bede omijal bez kierunk itd..) bez przyspieszania czy hamowania auto lecialo z górki i pare metrów od samochodu (dla mnie jeszcez bezpiecznie) pojawila sie kontrolka i zaczal piszczec.. ominalem pojazd ale sygnalizacja ze zblizam sie za szybko i nie bylo reakcji hamulca - juz sie pojawila. nie testowalem zatrzymania ale na to tez mam plan.
test pilki wlatujacej pod kola samochodu.. przy predkosci 10 20 na drodze pod dom, wrzucimy pilke przed samochód. albo stanie albo bedzie trzeba kupic nową pilke - sprawdzimy jak dziala to wykrywanie pieszego
pozdrawiam
Mess with the best
Die like the rest
Die like the rest
Re: Systemy FCA, FCW, DAW i itp
Szkoda piłki zapraszam na stronę testów euro ncap, tam można się dowiedzieć przed czym samochód zahamuje
Pozdrawiam
Pozdrawiam
Proceed GT full (MY22)
-
- Posty: 8
- Rejestracja: 29 kwie 2018, 21:46
- model samochodu: STONIC
Re: Systemy FCA, FCW, DAW i itp
Hejka
Zmęczenie kierowcy u mnie maksymalnie spadła "uwaga" o 2 pola na chyba 6 możliwych.
Tylni radar działa i wykrywa zagrozenia
Przedni zero reakcji - przy pierwszej wymianie oleju (około 2000km) maja mi sprawdzić dzialanie/zakres radaru w zderzaku.
Asystent pasa nawet dobrze wykrywa - pytanie czy ten system powinien także kontrowac kierownica?
Zmęczenie kierowcy u mnie maksymalnie spadła "uwaga" o 2 pola na chyba 6 możliwych.
Tylni radar działa i wykrywa zagrozenia
Przedni zero reakcji - przy pierwszej wymianie oleju (około 2000km) maja mi sprawdzić dzialanie/zakres radaru w zderzaku.
Asystent pasa nawet dobrze wykrywa - pytanie czy ten system powinien także kontrowac kierownica?
Re: Systemy FCA, FCW, DAW i itp
Działanie aststenta pasa ruchu (LAKS) zależy od ustawienia jakie wybierzesz z 3 dostępnych.
Kia Optima L DOHC 2.0 Pb
Re: Systemy FCA, FCW, DAW i itp
nie masz asystenta pasa, tylko ostrzezenie o niezamierzonej zmianie pasa.. czyli pipka ze zjezdzasz ale nie kreci sam kierownicą - to juz bylby 2 poziom jazdy autonomicznej aktywny tempomat ktorego tez nie mamy itd.. wszsytko jest np w niro. sam cie trzyma w zakrecie.. na autostradzie majac automat dajesz tempomat i jedziesz.. sam kreci po drodze zwalnia hamuje itd..divino-pablo pisze:Hejka
Asystent pasa nawet dobrze wykrywa - pytanie czy ten system powinien także kontrowac kierownica?
Mess with the best
Die like the rest
Die like the rest
Re: Systemy FCA, FCW, DAW i itp
nie w Stonicu. .. ostrzezenie albo dziala albo nie dziala.. aktywne powyzej predkosci 60km/h. i tyle.. zmaczek na desce zmeinia sie na zielony gdy system dziala. tyle zadnych cudów.Piotrek pisze:Działanie aststenta pasa ruchu (LAKS) zależy od ustawienia jakie wybierzesz z 3 dostępnych.
Mess with the best
Die like the rest
Die like the rest
-
- Posty: 9
- Rejestracja: 27 mar 2018, 22:27
- model samochodu: stonic
- Lokalizacja: bielsko-biała
Re: Systemy FCA, FCW, DAW i itp
pieszego widzi [sprawdziłem na grilu, ha ha] jest sygnał dźwiękowy, komunikat na wyświetlaczu i sam hamuje i to ostro. Tak samo asystent kolizji z przodu gdy widzi hamujący samochód, można ustawić czułość wolno,normalnie,szybko nie mam zastrzeżeń do tych asystentów