dziabi3 pisze:Wszystkie te systemy musisz aktywować z poziomu licznika za pomocą kierownicy.
System wykrywania i zapobiegania kolizji działa 3 etapowao
1) ostrzeżenie - za szybko się zbliżasz do jadącego przed tobą lub jedziesz zbyt blisko i kamerka wykryła świstała stopu. FCA
2) pomoc w hamowaniu - za słabo hamujesz i system pomaga ci dociskając sam pedał hamulca aby uniknąć kolizji. FCW
3) hamowanie w celu zminimalizowania szkód - nieunikniona kolizja system ratuje sie co da i wali heblami do oporu. FCW
Wszystkie te etapy przećwiczyłem na aucie zony na dystansie 2 x 650km.
Systemy te jak i dwa działają idealnie.
Zachęcam do czytania instrukcji, wszystko tam opisano.
cytujesz instrukcje, ale sprawdziles..?
1. pusciles sie bez hamulca na autostradzie na hamujacy przed tobą samochód? TAK? gratuluje odwagi. auto cale? NIE. nie wiesz jak to dziala..
2 i 3 mozesz wcisnac hamulec na maxa to poczujesz dohamowanie (ale to juz bylo w Rio III generacji) owszem..
ja sprawdzalem na stojącej przeszkodzie.. doszedlem do opcji piszczy mruga.. ale wolalem ominac niz czekac czy auto stanie samo.. jesli za slabo zahamujesz czy dohamuje na czas.
PS zle opisales chyba skróty.. FCA to asystent.. i jest do punktu 2 i 3.. a FCW to Warning ostrzezenie i jest do punktu 1.