krzysztof42 pisze:Witam
Szanowny gnysek mógłbyś pisać na konkretny temat rozmawiamy tu o KIA STONIC a TY rozpisujesz się o policyjnych bmw chwalisz się ile to pali twoja rapid chcesz rozpędzać się do niebotycznych prędkości na dodatek nocą . Oddaj Stonica żonie ty przesiądź się do rapida którego tak chwalisz i nie zaśmiecaj swoimi przechwałkami forum.
Porównuję ten silnik z innymi samochodami jakie miałem okazję sprawdzić, bo doświadczenie mówi, że może być lepiej i nawet taniej na paliwie, mimo lepszych "cyferek". Jeśli jeździsz masz 50km/h i nie wyjeżdzasz za miasto - pewnie nie robi Ci różnicy, ale ja np. codziennie jadę pół trasy drogami z limitem 70-90km i wtedy czuć problem, a to nie są niebotyczne prędkości i mówię tylko o przepisowej jeździe. Na silniejszym silniku z większą liczbą koni i dłuższą o bieg skrzynią, można by przy dużo mniejszym obciążaniu silnika w tym samym czasie przyspieszać, a co za tym idzie i głośność w trakcie jazdy (obroty) i spalanie będą niższe - nie mówimy tutaj o ściganiu się, czy redukcji podczas wyprzedzania, tylko o dynamicznej jeździe w mieście/drodze krajowej, dorównującej innym kierowcom. Przy małym baku Stonica i pewnie da sie zyskać na 1.4 nawet po 0,5-1l na 100km, więc pewnie na jednym baku nawet dodatkowe 100km można przejechać. 30zł zysku na każdym tankowaniu, większa przyjemność z jazdy i mniejsze męczenie silnika są chyba dobrymi argumentami za przemyśleniem wersji 1.4, mimo wyższej ceny. Ja wziąłem 1.2 bo potrzebowałem auta jedynie do pracy, a poza tym była to ostatnia sztuka "od ręki"
Ale jako auto podstawowe w domu, lepiej wybrać lepszą wersję
Spalanie 6.8 podczas gdy na mocniejszym samochodzie (chociaż innej marki) nie przekraczam na tej samej trasie 5.5, to jednak różnica. Kia pewnie tak dobrze nie pójdzie na manualnej skrzyni, ale jednak wciąż będzie to odczuwalna różnica.