Stonic 1.2

forum użytkowników Kia Stonic
kermit
Posty: 3
Rejestracja: 04 mar 2018, 11:21

Stonic 1.2

Post autor: kermit »

Witam,
Od jakiegoś czasu przymierzam się do kupna stonica. Jeździłem oczywiście wersją z silnikiem 1.4.
Czy ktoś z Was miał możliwość przetestować ją z silnikiem 1.2? Krążą opinie, że przełożenie 5 biegu w 1.2 i 6 biegu w 1.4 są takie same, czy jest więc sens wyboru 1.4? W mieście namacham się dźwignią a w trasie obroty chyba będą zbliżone? Jak na złość nigdzie nie mogę znaleźć 1.2 w jeździe testowej...
devil1234
Posty: 176
Rejestracja: 26 kwie 2017, 11:42
model samochodu: Optima GT
Venga

Re: Stonic 1.2

Post autor: devil1234 »

Na pewno ciężko będzie znaleźć taki silnik w testówce.
Napisz do centrali Kia, gdzie możesz takie auto znaleźć.
Kia Optima SW GT + TECH - 2017
Kia Venga 1.6 M+Smart - 2018
Emil
Posty: 3
Rejestracja: 05 mar 2018, 18:15
model samochodu: Stonic

Re: Stonic 1.2

Post autor: Emil »

Witam

Żona jeździ wersją 1.2 i moim zdaniem daje rade i po mieście silniczek w sam raz. Na początku spalanie kolo 7 litrów na 100km, teraz po 3000km spadlo na 6.2-6.3 więc jest super zadowolona. A testowym autem jeździliśmy Kia Rio 1.2 - silnik i skrzynia ta sama co w stonicu, nawet wnętrze podobne. Więc warto sie przejechać.

Pozdrawiam
kermit
Posty: 3
Rejestracja: 04 mar 2018, 11:21

Re: Stonic 1.2

Post autor: kermit »

Emil pisze:Witam

Żona jeździ wersją 1.2 i moim zdaniem daje rade i po mieście silniczek w sam raz. Na początku spalanie kolo 7 litrów na 100km, teraz po 3000km spadlo na 6.2-6.3 więc jest super zadowolona. A testowym autem jeździliśmy Kia Rio 1.2 - silnik i skrzynia ta sama co w stonicu, nawet wnętrze podobne. Więc warto sie przejechać.

Pozdrawiam
Bardzo Ci dziękuje za informacje. Ułatwiłeś mi wybór:) Czy mógłbyś jeszcze podać jak auto sprawuje się na ekspresówce/autostradzie? Powiedzmy przy 120-130km/h? Czy da się tak jechać w dłuższą trasę? Jeździliście też wersją 1.4? Zauważyłeś jego przewagę?
Emil
Posty: 3
Rejestracja: 05 mar 2018, 18:15
model samochodu: Stonic

Re: Stonic 1.2

Post autor: Emil »

Jechałem autostradą jakieś 300 km jednym rzutem, silnik daje rade - byłem pozytywnie zaskoczony. Powyżej 130 trochę głośno ale w końcu to auto miejskie więc brakuje trochę wyciszenia no i jeszcze opony zimowe, może na letnich będzie ciszej. Jechałem 1.4 specjalnej różnicy nie zauważyłem no ale to było po mieście więc ciężko ocenić. Silniczek chodzi jak zegarek nawet przy -20 stopniach miło go posłuchać, czego nie można powiedzieć o niemieckiej i włoskiej konkurencji którą posiadam w stajni :)
szymciooo84
Posty: 67
Rejestracja: 01 lut 2018, 07:32
model samochodu: Kia Stonic

Re: Stonic 1.2

Post autor: szymciooo84 »

też mam 12 (100 km) po 4400 km w trybie miejsko -trasa 7,5 l , a sama trasa to spokojnie 6,5 l
camelleon
Posty: 507
Rejestracja: 19 lut 2018, 17:52
model samochodu: RIO

Re: Stonic 1.2

Post autor: camelleon »

kermit pisze:Witam,
Od jakiegoś czasu przymierzam się do kupna stonica. Jeździłem oczywiście wersją z silnikiem 1.4.
Czy ktoś z Was miał możliwość przetestować ją z silnikiem 1.2? Krążą opinie, że przełożenie 5 biegu w 1.2 i 6 biegu w 1.4 są takie same, czy jest więc sens wyboru 1.4? W mieście namacham się dźwignią a w trasie obroty chyba będą zbliżone? Jak na złość nigdzie nie mogę znaleźć 1.2 w jeździe testowej...
tez sie zastanawialem .. roznica przy predkosci 140 150 to jakeis 500 obrotów.. niby niewielka na spalaniu mozesz nie odczuc, moze troche na halasie.
mialem dluuuugo kie rio 1.2 i 5 bieg spokojnei wystarczał a po miescie to najczesciej 4rty bo bardzo fajny elastyczny.

teraz kupilem 1.4 stonica i zobaczymy. 6 jest na trasę.. 4 w miescie dawała rade, dynamika w 1.4 odczuwalna przy starcie lepiej sie zbiera co czuć (zobaczymy jak bedzie ze spalaniem).
w rio na poczatku po miescie mialem 7.5.. po przejechaniu 3ysiecy sie unormowalo i srednio było 6 czyli bardzo dobrze.

dodam ze rio i stonic wazą prawie tyle samo.. wiec jesli chcesz 1.2 to smialo bo daje radę! tylko zostań przy kołach 15.. :) 1.4 ma seryjnie 17.. i tu bedzie schowana ta roznica mocy itd...
Mess with the best
Die like the rest
camelleon
Posty: 507
Rejestracja: 19 lut 2018, 17:52
model samochodu: RIO

Re: Stonic 1.2

Post autor: camelleon »

szymciooo84 pisze:też mam 12 (100 km) po 4400 km w trybie miejsko -trasa 7,5 l , a sama trasa to spokojnie 6,5 l
co masz? 1.2 nie ma 100km.. ma 86. wiec ktory masz w koncu?? no i spalanie wg mnie duze jesli 1.2.. ale moze jeszcze sie unormuje..
Mess with the best
Die like the rest
kermit
Posty: 3
Rejestracja: 04 mar 2018, 11:21

Re: Stonic 1.2

Post autor: kermit »

camelleon pisze: tez sie zastanawialem .. roznica przy predkosci 140 150 to jakeis 500 obrotów.. niby niewielka na spalaniu mozesz nie odczuc, moze troche na halasie.
mialem dluuuugo kie rio 1.2 i 5 bieg spokojnei wystarczał a po miescie to najczesciej 4rty bo bardzo fajny elastyczny.

teraz kupilem 1.4 stonica i zobaczymy. 6 jest na trasę.. 4 w miescie dawała rade, dynamika w 1.4 odczuwalna przy starcie lepiej sie zbiera co czuć (zobaczymy jak bedzie ze spalaniem).
w rio na poczatku po miescie mialem 7.5.. po przejechaniu 3ysiecy sie unormowalo i srednio było 6 czyli bardzo dobrze.

dodam ze rio i stonic wazą prawie tyle samo.. wiec jesli chcesz 1.2 to smialo bo daje radę! tylko zostań przy kołach 15.. :) 1.4 ma seryjnie 17.. i tu bedzie schowana ta roznica mocy itd...
I co przesądziło o wyborze 1.4? :)

Znalazłem przełożenia biegów silnika 1.2 i 1.4 (pierwsze 2 słupki)
Obrazek

6 bieg niewiele rożni się od 5 w 1.2, dołóżmy do tego mniejsze koła...
Wychodzi chyba naprawdę podobnie? A cena 1.4 sporo wyższa... Czy warto?
camelleon
Posty: 507
Rejestracja: 19 lut 2018, 17:52
model samochodu: RIO

Re: Stonic 1.2

Post autor: camelleon »

kermit pisze: I co przesądziło o wyborze 1.4? :)
i czy warto?
co przesądziło. kalkulacja. model podstawowy.1.2 za 55tys. do tego albo zolty albo lakier za 2, i jesli chcesz miec jakies tam pakiet komfortowy kamere cofania czy cos robiło sie ponad 60 minus rabat na grupe zawodową.. to wyszlo jakies 58-59tys. rozsadnie. zwlaszcza ze 7"ekran masz w pakiecie instalujesz android auto i masz mapy googla na ekranie za darmo praktycznie..:)

wersja 1.4 to bylo cos tam 64tys plus lakier plus pakiet zimowy grzanie tylka kierownica ledowe swiatla relingi.. taka ladna wersja wychodzi 72tys minus rabat 68,7tys.. i to byla by wersja optymalna najwiecej sie takich sprzedaje..

ale ze democary Stonica są w wersji 1.4 XL i takim jezdzilem za 89tys. z wyposażeniem we wszystko i jeszcze wiecej.. i że democara dostałem w cenie wersji L z pakietem.. i żona powiedziała że chce taki albo w ogole :):) .. to kupilem wersje demo w cenie wersji L. z przebiegiem niecale 3tys. z pelną gwarancją itd..

natomiast gdybym mocno mial sie finansami keirowac kupiłbym żóltego 1.2 bo jezdzilby tak jak moje poprzednie RIO, dobrałbym tam pakiet kamerka i cos tam.. dokupil na alegrogo alumy z RIO 16calowe.. i mial w cenie ponizej 60tysiecy nowe auto dwa komplety opon zima lato.. i wystarczyloby.
Mess with the best
Die like the rest
ODPOWIEDZ

Wróć do „Kia Stonic”